Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 20.11.2013, 14:32
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Perusasetus

Nuo turvallisuushommat on sellaisia, et moni niistä mielellään luistaa, mutta vastuu ei kelpaa kenellekään oikomisesta...

Saatetaan sanoa, että vastuu kannetaan jos jotain sattuu, mut kun pyytää asian kirjallisena, niin kummasti jää monesti saamatta.
.
Aikoinaan työelämässä teollisuuden parissa tuohon tahto törmätä.

Siinä oli isojen pomojen egot tiukoilla, kun määräaikainen proletaari asettui poikkiteloin ja oli mulkku vieläpä oikeassa eikä edes suostunut uhkailusta, eikä huutamisesta provosoitumaan.

Yhtään työturvallisuuden tai palomääräysten vastaista työmääräystä ei tult kirjallisena. Eikä tult kyl sitä uhattua lopputiliäkään työstä kieltäytymisestä...

Vanha 22.11.2013, 12:45
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Perusasetus

Nämä koneet on sitten ihan oma juttunsa

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/20...aara-puutteita
Vanha 22.11.2013, 19:13
pahapaimen:n Avatar
pahapaimen pahapaimen ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 15.11.09
Sijainti: Hamina
Perusasetus

Tuohon sahojen turvallisuuteen on pakko sanoa että se takapotku suoja ja kunnolliset suojahaalarit/housut nyt on ainakin välttämättömät. Pikkusen kun osuu reisivaltimoon niin se on siinä. Itte en enää nykyään laita sahaa edes käyntiin jos ei ole suojavarusteet päällä. Ihan päivittäin ei tule sahattua mutta noin 20-25 tuntia viikossa parhaimmillaan huudattelen noita sahoja ja laippojen koot 10 tuumasta 28 tuumaan. Noissa veisto hommissa varsinkin se saha liikkuu mitä ihmeellisimmissä asennoissa välillä, kerran on polven yläpuolelta housusta pala lähtenyt mutta ei toistaiseksi sen suurempaa vahinkoa. Kyllä vehkeet pitää huoltaa kuntoon ja jos joku ei halua turvallisuudestaan huolehtia tehköön omat viritelmänsä itse ettei syy mene toisten niskoille.
Vastaa lainaten
Vanha 22.11.2013, 19:33
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 04.04.10
Perusasetus

Mä oon noissa sahaushommissa toistaiseksi luottanut ihan vain suojakänniin. Saa nähä koska pääsee Viipurin yliopistolliseen keskussairaalaan remonttiin.
Vastaa lainaten
Vanha 22.11.2013, 19:35
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Mä oon noissa sahaushommissa toistaiseksi luottanut ihan vain suojakänniin. Saa nähä koska pääsee Viipurin yliopistolliseen keskussairaalaan remonttiin.
Suojakänni korvaa kaikki turvavarusteet..
Vastaa lainaten
Vanha 22.11.2013, 20:18
pahapaimen:n Avatar
pahapaimen pahapaimen ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 15.11.09
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Mie kun en oo ammattilainen niin on pakko suojautua ja alkomaholiakaan kun en enää juo niin ei ole sitäkään suojaa
Vastaa lainaten
Vanha 22.11.2013, 20:52
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Smile

Niin,

Mä vaan mietin, että osa ihmisistä ei ole syntynyt kulmahiomakone tai moottorisaha kourassa, niinkuin iso osa täällä kirjoittelevista. Nuo ihmiset olettaa ( ainakin luulisin) että korjaamo korjaa laitteen kuntoon kaikilta osin ja jos siinä on olennaisia turvapuutteita, niin mainitsee myös niistä.

Musta on ihan mukavaa kun laitteet toimii. Msaha on sen verran vaarallinen vekotin, että sen on oikeasti syytä olla kunnossa.
Vanha 22.11.2013, 21:41
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Perusasetus

Monelle ei sais antaa liukasta viilaa terävämpää konetta käteen.... Muistuu mieleen yks sankari jolle annettiin lopuks viila työmaalla käteen kun ei porakoneella saanut reikää suuremmaks (terä pyöri väärään suuntaan ja paloi tietty).
Itsellä on tuolla tallissa sellainen vekotin johon ei saa koskea muut ku allekirjoittanut... Homeliten moottorisaha johon on laipan tilalle laitettu ison rälläkän laikka, se on pojat pelottava laite
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rungon korjaus Vilz Tekniikka & Jutustelu 15 15.11.2015 15:55
Turbon korjaus 2,4TD Tekniikka & Jutustelu 27 02.05.2012 19:08
Rättikaton korjaus? vellihousu Tekniikka & Jutustelu 5 14.03.2010 13:05
Aluvanteen korjaus?? rm67 Tekniikka & Jutustelu 2 06.08.2008 18:41
Takalasinlämmitimen korjaus ? joker Tekniikka & Jutustelu 11 05.03.2007 10:27

Sivu luotu: 21:56 (GMT +2).