![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
||||
|
||||
![]()
Parin tunnin puuhastelun jälkeen näytti jo tältä, ainakin omaan silmään aika hyvältä. Värikin korostaa auton ekoluonnetta... Huomenna jos jaksaisi vielä iltasella niin sitten olisi väri kokonaan pinnassa.
Pensselillä vedettävä vielä koloja mihin ei ruisku järkevästi sovi/osu. Frouvakin vinoili että on tosi ekoauto, ei ikinä liiku mihinkään. Kovia on suustaan noi frouvat, ja yleensä ah niin oikeassa. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#77
|
||||
|
||||
![]()
Hyvältä näyttää. Itekki pitäs tästä lähtiä hitsaushommiin, runko on taas pitkästä aikaa hallissa oottamassa, ei olis enää paljoa niin sais kans alakaa värjäämään. Muttako aurinko paistaa jne jne...
Saman suuntasia on täälläki rouvan kommentit välillä, ny viimeaikoina ollu taas vähä kannustavampia. |
#78
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Vihreä näyttää aina hyvältä, vielä kun vetäset sen kopankin samalla sävyllä, niin tulee todella hieno ekokaappi. |
#79
|
||||
|
||||
![]()
Tulipas siitä ihan hirmuisen vihreä.
![]() Olikos tämä RAL6010 sama kuin "Mashbox":ssa??? Tuli vaan mieleen ja ko. ketjua pitikin heti käydä mulkkaamassa mutta en valaistunut asian suhteen. Samalta näyttää kuitenkin... Katotaan sitä kopin maalausta myöhemmin, olishan toi aika vinkeä väri siihenkin. Tosin mattana, mielestäni näihin ei sovi kiiltävä. Noi turvapuskurit pitää kyllä vetästä jollain muulla värillä, olkoot nyt toistaiseksi noin.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#80
|
||||
|
||||
![]()
Vaihdelaatikko, eli växellåda löytyi lumien lähdettyä. Tuli säilöttyä se huolellisesti pihan perälle multapedille... moottorikoppa sentään oli päällänsä.
![]() Josko saisi värkättyä uuden kytkimen ja takastefan paikoilleen ja sitten lååda paikoilleen, ei putoas moottori niin helposti.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#81
|
||||
|
||||
![]()
Mänttilässä on pitkät päivät, ajateltu muutaman päivän paussi näpertelyssä on nyt kulunut.
Innostuksen vallassa arvelin huhkia takastefan, kytkimen ja växellåådan paikoilleen. Alku aina vaikeaa kadonneiden osien muodossa, huolellisesti taltioidut osat etsityttivät itseään melkoisen tovin. Parissa vuodessa ne tahtovat hukkua melko tehokkaasti, varsinkin ulkona taltioidut sellaiset. ![]() Lopulta osat löytyivät ja hilputtimet alkoivat löytää toisensa, hirmu monikäyttöinen muuten tuo turvakaari. Nimensä mukaisesti turvallinen.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#82
|
||||
|
||||
![]()
mites tää edistyy?
|
#83
|
||||
|
||||
![]()
Ei mitenkään. Laatikolle värkkäsin hieman panssaria mutta nyt kasa on taas vaan seissyt odottamassa sitä kuuluisaa kadonnutta aikaa.
Kohta pitäis kyllä siirtää tota hylkyä kun alkaa ruohoa puskemaan soran läpi niin kovasti... ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#84
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No mikä siinä maksaa??? Pitääkö se tulla kasaamaan? No, kohta meillä on aikaa... ![]() |
#85
|
||||
|
||||
![]()
Joo, kohta on aikaa kun saadaan kenkää koko porukka.
Kun oliskin pelkkää kasaamista. Kaikenlaisia muutoksia ja "parannuksia" olis mielessä tehdä ja niiden toteutus ei yleensä urakkaa ainakaan nopeuta. Eläkä nyt pohjoisen mies hätäile siellä... tulee vielä pukamia. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#86
|
||||
|
||||
![]()
Vkonlopun offailut pistivät nyrkkipajan taas käyntiin, ainakin hetkeksi. Arvelin tuosta raadosta ruveta koppia irrottelemaan jotta sen saisi tarkasteluun, ensin tietysti vähän pöristellään.
Etukoppi irtosikin pimeän saattelemana, seuraava hommeli olisi hissata se ruoste-, yms hommien kartoitukseen.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 06.10.2011 19:13 |
#87
|
||||
|
||||
![]()
Sään ollessa suotuisa(eli sataa), otin ja vaihdoin lässähtäneet etujouset toivottavasti vähän ryhdikkäämpiin. Melkoisen topakasti sai kohtuullisella jatkovarrella vääntää u-pulttien muttereita, aukesivat kuitenkin ehjänä.
Hirmu ähräyksen jälkeen "uudet" latit olivat asemissaan. Seuraavaksi tarttis tehdä takajousille irroitusoperaatio, siellä tais olla paikat vielä astetta tiukemmassa kun keväällä niitä yritin nyhjätä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#88
|
||||
|
||||
![]() Kierrejousi
Tuossa pohjauskumen kiinnikkeessä on oiva paikka apukierrejouselle
![]() |
#89
|
||||
|
||||
![]()
heh ! Jouni on keksiny käyttää nurtsibriggsiä pukkina - kätevää
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#90
|
||||
|
||||
![]()
Heh, Stiga nyt vaan sattui olemaan tuossa. Se on asunut koko kesän Volvon moottorin alla, oiva sadesuoja päkättimelle.
Olen kans katsellut "sillä silmällä" noita kumitötteröiden paikkoja, ne kumit siihen kuitenkin menee takas. Katotaan nyt miten noilla paksummilla jousilla keula asettuu möhiksien alla. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#91
|
||||
|
||||
![]()
Edes jotain pientä "edistymistä". Kaivelin tuon tyhjän ammeen esiin ja roudasin pihaan, ruostevaurioita aloitin korjaamaan. Jalkatilat tuostakin on puhki, joten peltiä pois vaan. Kyllästyin leikkelemään rälläkällä ja kävin ostamassa puukkosahan, ihmeen pitkään sitä onkin pärjäillyt ilman!!
Mukava ruveta turaamaan kun tämä amme on jo valmiiksi täysin tyhjä kaikesta työtä haittaavasta inkkeestä. Lämppärin kenno saa lähteä tuolta jalkatilasta, hitsasin reiän jo umpeen. Korin poikittaispalkki jouti kans pois koska se ei mahdu olemaan vinssin kanssa. Noinhan se oli vanhassakin korissa. Kaipa se on vaan selvät paikat korjattava ja sitten raijata koko komistus puhallettavaksi, jonka jälkeen korjataan varmaan lisää... ![]() On kyllä murhaa toi paksu massa/kitti pellille. Siellä pellin ja massan välissä on kupan hyvä muhia. Isoina levyinä lähtee irti kun rukarilla työntelee.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#92
|
|||
|
|||
![]()
Tainnu olla rälläkässä väärät laikat jos ennemmin puukkosahalla pätkii, hommaa vaan kunnon milliset laikat niin sille ei mikää puukkosaha pärjää. onhan puukko/korisaha ihan jees pikkunpryyssä, mutta mikä on sen helpompaa ja tarkempaa paikkausta kuin wronicilla pelti uusi pelti kiinni reiän päälle 2kohti, sitten rälläkällä leikkaa molempien peltien läpi auki ja painaa ruosteisen pellin pois ja puskuun uusi ja vanha pelti, avot, varmasti tarkka pala ja ilmarakokin kohdillaan.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#93
|
||||
|
||||
![]()
Ongelma ei ole rälläkän leikkuu, vaan sen tunkeminen ahtaaseen koloon + sinne pitäis vielä saada naamakin kipinäsuihkuun. Kyllä noissa jalkatilan nurkissa oli mukava vedellä sahalla.
Suorilla pinnoilla tms. ajan tod näk rälläkällä kuten ennenkin.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#94
|
||||
|
||||
![]()
Suosittelen kyllä vahvasti noita millisiä laikkoja, ei tuu niin väkevää kipinäsuihkua.
|
#95
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta kannattaa varoa ettei taivuta laikkaa. Silloin tulee muutakin kuin kipinöitä naamalle. ![]() |
#96
|
|||
|
|||
![]()
rapoflexia millisellä ite tulee käytettyä. huippu laikka
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#97
|
||||
|
||||
![]()
Edes jotain etistystä. Kartturin jalkatilan sain aikaiseksi paikata tuoreella pellillä. Sama juttu vielä tonne kuskinpuolelle.
EDIT: Aika riitti myös tälle puolelle. Eli körare sidan sai kans vähän uutta peltiä ruostumaan, ikävästi oli kupettunut taitoksen alla olevan palkin hitsaukseen. Joutui leikkelemään vähän isomman palan pois että sai tervettä esiin.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 30.03.2012 16:52 |
#98
|
||||
|
||||
![]()
Hehe, Iisakin kirkko edistyy.
![]() Naapurin auton mätähommista innostuneena (eli hitsimasiina on roudattu ulos), sain inspiksen turata vähän tota koppiakin. Keulan mätimisiä korjaten, lattiaan pari paikkaa lisää ja sit pahimmat eli etulokarien kurakaaret. Apparin puolelle sain ahkeroitua melko mukavasti uutta tervettä rautaa. Kyllä onkin ihana rakenne tuossa. Kolme peltiä päällekkäin ja siellähän se kuppa asuu. Ihan vahingossa leikkasin sopivasta kohden koko kaaren huis pois ja vähän paksummasta uus taiteillen tilalle. Jäipähän ainakin pari muhivaa peltisaumaa pois. Alanurkka pitää vielä rakentaa kun se oli pehmennyt ihan kokonaan ja oli vielä rutussakin. Toi takaosan kaari onkin jo helpompi, ei ainakaan tarvi mutkaa tehdä. Kauheesti tuli inspiraatiota kun hankalana pitämäni kohta korjaantui suorastaan helposti. ![]() En ole vieläkään heittänyt kaivoa kirveeseen tän kanssa, pitäähän näitä kaunokaisia jäädä ainakin ulkoisesti alkuperäisen kaltaiseksi.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#99
|
||||
|
||||
![]()
Kovasti jaksanut hieroa tätäkin. Apparin puolelta alkaa olla pahimmat mädät pois, tuossa alanurkassa olikin näpräämistä ja iso poikittaispalkkikin tuli jatkettua tuohon kynnykseen asti kun orkkis oli ihan pitsiä. Neljä isoa paikkaa pelkästään tuohon varsinaiseen lokasuojaan, kurakaari kokonaan ja sit tuo etualanurkka. Toiselle puolelle varmaan sama homma kun lähtee tutkimaan tarkemmin. Ei paha.
![]() On siellä kuitenkin ihan tervettäkin peltiä maalin ja massan alla EDIT: tämä rojekti stoppasi minun osaltani kun mobiili meni kaupaksi sillai yllättävästi. Ajanpuute, muiden projektien ahnehtiminen yms. tekosyyt hyydyttyvät tämän napostelun ihan täysin. Meni kuitenkin näiden päälle ymmärtävälle. No names. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 04.01.2018 21:35 |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volvo S80 2,9l 1999 | samid | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 29.04.2011 19:13 |
M: 2 kpl Volvo C-303 | TML | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.04.2008 10:46 |
V8 240 Volvo | pee | Chit-Chat | 6 | 01.04.2008 19:29 |
Myyty M:volvo F407-79 ja Volvo F408-85 yms... | akp | O/M/V Muut | 8 | 13.01.2008 20:07 |
M/V Volvo 740 GLT 2.3 16V | Grape | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 12.08.2006 01:53 |