![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Halpaa kuin sanonko mikä ! Tonni kuussa ja aina uus tuore paska kädessä ... voi yhen tähen taas !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
En tiijä taas muuta kuin että teikäläine osaa tuon kurjuuden maksimoinnin...
Vaan jatka raportointia niin saadaan ihmettelyn aihetta. Meinaan tommosta perviaa on naureskeltu ennenkin ja nimenomaan sitä miten asiat voi tehdä vaikeesti... ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No väitän kyllä löytäväni hyviäkin autoja tonnilla millä ei iske käsiään paskaan
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Näin minäkin ajattelin maaliskuussa kun kuulin että toi parin satkun mondeo oli kaiken lisäksi lunaripeli.. Menin ja lunastin viiden vuoden maksuajalla uudehkon mondeon (neloskoppasen) ja ei kyllä ole päivääkään mennyt etten jotain kohtaa kiroa! Parin satkun pommis ollu tollasia vikoja.. Ei kyllä ollu noita varusteitakaan mutta silti. Eli ei enää uudehkoja autoja tähän taloon. Ugh.
__________________
Broken Back Team #1 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nuo vedet ei nyt sinällään haittaa, koska ratkaisin asian niin että tein reiän pohjaan niihin kohtiin mihin se vesi valuu. Joten ihan sama vaikka vuotaakin. Tuo on sen hintaluokan peli että ihan sama vaikka siellä onkin reikä porattu. Mut tuo bensan kulutus silti hieman ihmetyttää. Kyllä se nyt maantiellä pitäisi varmaan vähän pienemmällä mennä? Koska silloin kun oli Jeep missä oli 4-litranen bensakone niin kyllä silläkin mentiin maantiellä alle 10. Ei edes kaupungissa syönyt yhtä paljoa kuin toitsu. Eikä ole kyllä yhdessäkään noin paljoa bensan kulutus noussut kun perässä on jarruton kärry. Ja tuon kulutuksenkin ymmärtäisi jos nokalla olisi oikeesti joku vähän isompi moottori, mutta eih. Halvemmaksi tulee ajella bensa V8:lla kun se syö paljon vähemmän. Silloin kun itsellä oli Renaultin Espace niin sillä mentiin helposti alle 7 litran. Grand Espacella sama juttu. Joten on melko nihkeetä selitellä että iso auto syö paljon. Grand Espacessa kun on enemmän tilaa. Eikä muuten Voyagerikaan syönyt noin paljoa maantiellä silloin kun sellaisenkin omisti. Siinä oli 3-litran kone. Se oli muuten vain ihan paska tilojen suhteen, mutta kaikki muut valmistajat sais ottaa siitä mallia kupinpidikkeiden määrässä. Tuo vaan kertoo että kone on täysin väärä valinta tuohon autoon. Ois mielenkiintoista tietää että viekö se jenkkilän remmiahdettu versio vähemmän?
Toisaalta eipä tuolla tarvi ajella muulloin kun reissuun lähtiessä. Vituttaa vaan kun reissussa sitä joutuu niin tiuhaan tankkaileen. Ehkä pitää vaihtaa tuo johonkin laadukkaaseen ranskalaiseen valioyksilöön niin kulutus putoaa, ei ole vikoja ja pystyy talvellakin ajamaan. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
juu ilman muuta menet nyt oikeen äkkiä vaihtaa sen ranskikseen saa odottaa siitä uutta topikkia
![]() ![]()
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Noh. Mitä mulla noita ranskan ihmeitä on ollut niin kyllä jokainen niistä on ollut huomattavasti parempi kuin yksikään toitsu mitä on tullut omistettua. Ranskalaiset on siitä hyviä että ne on todella halpoja. Erittäin hyviä käyttöpelejä siis. Mut mennään tuolla toitsulla toistaiseksi. Se ois itseasiassa voinut olla vaikka diesel. Sen kun voi laittaa seisontaan kun sitä ei tarvi ja sen saa ajoon heti kun tarvii kun tekee sen netin kautta.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Se voi olla korin muotoilu suhteessa kärryn rakenteisiin eli jos tuulipussi mikä taakse tulee osa menee kärryn alle ottaa rakenteisiin ja loput painaa kärryä maahan ja vielä takalaidasta tekee mukavan "jarruvarjon" siihen perään niin varmasti soppa maistuu
Saman huomaa omassa seatissa, porukoitten alumiini kärryllä se on raskaampi vetää tyhjänä kuin kukkurallinen hevosen paskaa toisessa kärryssä sit pidempi aisainen hessu on kevyempi kuin orginaali aisainen muuten samanlainen kärry sit kapelli kärryssä tuuli painaa kapellin jos ei ole kaaret paikallaa kärryn pohjaa vasten niin, että tasainen alue tulee kun pressu makaa pohjaavasten, mutta ausan pituus tekee sen, että takalaidankaan poistaminen ei dramaattisesti helpota kulutuksen vähentämiseen.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Haaveissa voi ajella noin pienellä kulutuksellaLainaus:
![]() Kun tuosta Espacesta haaveilit niin tuossa muutama. Eivät tosin lupaa noin pientä kulutusta mutta pehmeää ranskalaista menoa kuitenkin ![]() http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510618197 http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510586515 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Muista sit ostaa samanvuotinen ranskalainen kuin se Toyotakin niin pääset tekemään oikeen syväluotaavaa vertailua.
Senhän luulis sit olevan jo niin halpa että saat ostaessa rahaa kouraan? |
#13
|
||||
|
||||
![]()
No HÖ
Sehän noissa halvoissa kieseissä on ongelmana, että niistä on jätetty muutama 500.00€ -1500.00€ huolto väliin. ns. täydellinen huoltokirjakin on täytetty jälkeenpäin. Eipä silti, kyllä joskus sattuu joku helmikin kohdalle, siitten siihen "helmeen" kyllästyy ja ostaa / vaihtaa uuteen ongelmatapaukseen.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja mitä Jeepin kulutukseen tuli niin kyllähän senkin sai kuluttaan, mutta maantiellä se meni alle 10 kulutuksella. Sehän oli siis täysin vakio ja normi kesärenkain. Ei tuolla toitsulla kaupungissa pahemmin tule ajettua. Melkein kaikki ajot on maantiellä. Näköjään virallinen kulutus pitäisi olla 8.2 maantiellä toitsulle. Ei oikein löytynyt ketään ketä olisi päässyt alle 10 kulutukseen edes maantiellä toitsulla. Melko heikko suoritus kyllä. Mutta olkoot. Ei sillä tule niin paljoa ajettua. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
No vuonna 95 riitti että koko suku mahtui lossiin kyytiin. 2000 luvulla niiden pitää vielä selvitä hengissä jonkinlaisesta mällistä...
Jos laite on jenkkifarmin kokoinen ja painaa saman verran ,niin onko yllätys että se vie saman verran ainetta? Se kun waatii saman werran kilowotteja liikkuakseen ja irrotakseen risteyksestä nopeammin viereisellä kaistalla oleva sininen dösä. Nii ja vielä että ite ostin samalla periaatteella 96 sen micran työmatkakääpiöksi ja sen keskikulutus on ollu jotain 7 litran luokkaa. Eli ei mene vitosella sekään. Nyt 5000 kilsaa ajettuna on km kulut jokseenkin samoissa kuin Bertalla ajettaessa. Jos mitään remppaa ei tule,niin ne alkaa vähänkerrassaan laskemaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 17.12.2013 20:58 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vaan samalle kaverille ei tule mieleenkään kyseenalaistaa jonkun bensahiluxin tai kingkäpin kulutusta,jostain tilamunasta puhumattakaan. Myö käytiin joskus americancar showssa jollain melko bränikällä korean tilakäppänällä ja se meni reteesti 16 litran keskikulutuksella sen hesan reissun. Eli samanverran kuin joku 75' dartti olis vieny. Tommosen tilaihmeen kulut on sitä luokkaa että ajot joihin ei tavan corolla tai rellu käy. Kannattaa ajaa taksilla. Paitsi jos sitä tilaa ja penkkejä tarvii kokoajan,mutta silloinhan yksikkökulut laskee jo huomattavasti eikä nuo lukemat enää merkkaa mitään.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
1,9td sharan on tilaa penkkejä eikä liian suuri kulutus ![]() verot on vaan suuret Touareg vai mikäs se tila ihme oli niin kulutus on kuulemma 3L suurempi samalla koneella
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Ei varmasti mee sharan kolmella ja puolella litralla
__________________
Emmie tiiä |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Hyvä ja halpa; osta ensin halpa, muuten toinen jää ostamatta!
Oliko edellinen auto, joka oli mieleinen, hyvä, vähävikainen ja varmatoiminen; tuo C5:nen?
Noita olisi vieläkin edullisesti käytettynä.... |
#21
|
||||
|
||||
![]() HYVÄ JA HALPALainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siitä hajosi vähän lisää palikkaa, joten myin sen viallisena. Ei ollut ajokunnossa. Enkä silti ymmärtänyt miten helvetisti siitä tuli kyselyä. Alle viikko niin se oli myyty vaikka mun mielestä se oli ihan ylihintainen. Muutaman satasen joutui tuon omistamisesta maksamaan. Kesärenkaat pidin vielä itselläni ja kun myyn ne keväällä pois niin veikkaampa ettei tuossa tullut yhtään takkiin. Lainaus:
Lainaus:
Enkä nyt oikein ymmärrä mitä hyötyä on ostaa esim. 10 000€ auto. Ostat sillä vaikka hienon Golfin missä on TSi moottori ja DSG laatikko. Sitten ihmettelet kun auton mittariin tulee 100tkm ja se paska TSi kone laukee ja perään laukee DSG laatikko. Kuis paljon nuo maksaakaan? Serkku osti Audin A3 2.0 TDi Quattron. Oli vm.2008 ja ajettu vajaa 100tkm. Kun se sai 105tkm mittariin niin laukesi suuttimet. Moottorin tyyppivika. Korjaus tais olla joku 3000€? 120tkm kohdalla kone laukesi. Muovinen imusarjan läppä meni koneeseen ja koneelle täystuho. Uusi moottori 12 000€. Tosin se jaettiin kolmeen osaan. Edellinen myyjä, maahantuoja ja serkku maksoi sen. Seuraavaksi sille tuli ilmoitus että hiukkassuodatin pitää vaihtaa. 2500€. Tuossa vaiheessa se hävitti sen. Mutta onhan se kiva maksaa autosta 20k€ ja laittaa reilussa vuodessa toiset 20k€ korjauksiin. C5:n varaosiin mulla meni 150€ rahaa. Loput oli normaalia huoltoa, kuten öljyn ja suodattimien vaihtoa. Sain siitä sen mitä maksoin. Kummallahan se kannattaa mielummin ajella? ![]() Kyllä mä lähden siitä että ei ole mitään järkeä ostaa noita tuoreempia autoja. Huoltohinnat on ihan helvetinmoiset. Auton arvo putoaa oikein urakalla. Voi sitä vitutuksen määrää kun joku arvokkaampi osa paukahtaa sieltä ja se osa on vielä vaihdettava, koska muuten siitä autosta ei saa mitään rahaa. Jos haluat sen täysin varmatoimisen menopelin niin ostat uuden auton. Pidät sitä sen aikaa kun takuu on voimassa ja myyt sen pois. Mutta yleensä tuossa vaiheessa auton hinnasta on jäljellä n.50-60%. Aika vitun kalliita kilometrejä siitä varmatoimisuudesta.. Kun taas ajat tuollaisella 1000€ kikottimella ja se kestää vaikka puoli vuotta. Laukeaa tielle kun vaihdelaatikko hajoaa tms. Siihen voi samantien tilaa romiksen hakemaan auton sieltä ja ei muuta kuin nettiautosta katsoo uuden 1000€ kikottimen mikä on juuri leimattu. Vähemmän noissa menettää rahaa. Etkä sä voi kuvitella saavasi 1000€:lla täysin toimivaa menopeliä. Aina niissä on jotain. Eri asia onkin että haittaako se ajoa tai käyttöä jos esim. joku sähköikkuna ei toimi tai sähköpeili ei toimi. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Pakko härkkiä tähänkin. Itse olen kaikkein halvimmat väistänyt. Noin kahden tonnin budjetilla olen omat henkilöautoni ostanut, enkä ole mielestäni huonoja kauppoja tehnyt. Pari corollaa ja yksi renu. Kaikilla on meidän käytössä ajettu 75-125tkm. Parin matka katkesi kolariin ja yksi corolla on (ikävä kyllä) kestänyt jo 5 v. Rahaa mennyt huoltoihin ja pariin korjaukseen noin 800e/5v mukaan lukien kesärenkaat.
No. Emännälle ostettiin vähän kalliimpi eli siirryttiin 6 ke hintaluokkaan. Paska kesti 2 kk. Sitten koitettiin vielä vähän kalliimpaa yhdeksän tonnin luokassa, ei päästy kaupasta kunnialla kotiin asti. Se raato on ollut nyt liikkeessä yli puolitoista kuukautta. |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Itellä 500€ seat, noh pyynti siinä oli tonnin luokkaa
nää kaikki käytännössä auton mulle tullessa 413 ajettuna Laturi 100€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtoon hehkut ~50€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtoon Jakohihna kiristimineen 100€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtamiseen 2;desti hampaalla hypänneen alapään kanssa ensin aikaselle ja sit myöhäselle ![]() Niin ja pari satsia takalaakereita Emännän systerin perhe osti 1500€ polosen se kesti sentäs 500Km kun laturi leikkasi kiinni, vitonen vihelti rankasti vaikka polosessa ei ole edes koskaan koukkua ollut, keskuslukko kuulemma aukeili ittekseen, reikiä oli pohjassa enenmän kuin ranskalaisessa, valot ei tahtonut pelailla ja muuta mukavaa Sitten niillä oli 3000€ mersufarkku automaatti laatikko laukesi parissa tonnissa kone rupesi kolisemaan se korjaantui laakeroimalla ja kaikkea muuta mukavaa pikkuista oli siinä mesessä Et ei se yli tonnin taikka kahden autuaaksi tee Auto mikä oli ennen seat;tia sain sen lähtiäisiksi töistä, kaasari vikaisena ja vielä purkuun menevästä corollasta kaasarin mukaan pari reikää pohjasta ja runsasta ajoa oli korjaukset sille. Se jäi seisomaan kun porukoilta sai auton tankki täynnä ajoon ja sit corollasta meni leimakin pitkäksi, eikä sen hinta nouse vaikka sen katsastaisikin.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#25
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Nerd-O;1068549] Enkä nyt oikein ymmärrä mitä hyötyä on ostaa esim. 10 000€ auto. Ostat sillä vaikka hienon Golfin missä on TSi moottori ja DSG laatikko. Sitten ihmettelet kun auton mittariin tulee 100tkm ja se paska TSi kone laukee ja perään laukee DSG laatikko.]
Mulla homma menis niin päin, että ensin ilmenee jonkinlaista tarvetta tai saattaa olla myös fiilispohjasta innostusta, että nyt tarvitaan vaikka erilainen auto kuin tähän saakka. Tämän jälkeen seuraa jonkinlainen kartoitus siitä mitä olikaan rahaa lompakossa ja pankkitilillä. Mitään muodikkaita osamaksuja tai muita sählinkejä ei harkita. Sitten tehdään myös jonkinlainen arvio tulevaisuudesta vastaako idea hankittavasta ajoneuvosta tarpeita myös vaikka 10 vuoden päästä koska teen kuitenkin itse remontteja ajoneuvoon ja pitää miettiä saako tehdyistä remonteista hyödyn. Oma arviomisensa on myös siinä tuottaako ajoneuvo muuta kuin ehkä hupia tai pihan koristusta. Jos saa hinata vaikka 3500 kiloa, sellaisesta olen valmis maksamaan lisähintaa. Myös pienistä veroista ja maksuista maksan enemmän, pienestä kulutuksesta ja toimintavarmasta tekniikasta. Näiden harkitsemisien seurauksena päädyn siihen käsitykseen, etten tarvi vaikka ylihintaista DSG vaihteistoista vehjettä vaan onko vaikka joku kevytkuorma-auto tarkoituksenmukainen tai pakuksi rekattu farmari dieselillä ja manuaalilla. Kaiken kuitenkin kruunaa se jos menee koeajolle ja kokeilee miten juuri kirjoituspöydän ääressä tai läppärin ääressä hyvältä vaikuttanut vehje istuu käteen todellisuudessa. Jos kaupat etenee vielä, voi pyrkiä vaikka montulla tarkitamaan onko laajoja remontteja tiedossa vai ei. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj60, kun halvalla sain | AteV8 | Maasturiprojektit | 32 | 17.10.2009 20:57 |
Range sai panssarit | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 01.05.2006 08:53 |
Rankku sai kaverin | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.02.2006 15:39 |
Disco sai panssarit | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.09.2005 20:07 |
Suzuki sai kilvet | Esu | Chit-Chat | 6 | 23.06.2005 21:29 |