Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2013, 14:56
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Wink

Halpaa kuin sanonko mikä ! Tonni kuussa ja aina uus tuore paska kädessä ...

voi yhen tähen taas !

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2013, 16:15
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Halpaa kuin sanonko mikä ! Tonni kuussa ja aina uus tuore paska kädessä ...

voi yhen tähen taas !
Samaa mietiskelin, kannattaisko ehkä ostaa yksi kunnon auto eikä näitä tonnin katiskoja peräjälkeen
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2013, 17:09
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Samaa mietiskelin, kannattaisko ehkä ostaa yksi kunnon auto eikä näitä tonnin katiskoja peräjälkeen
Mikäs siinä jos on taskut täynnä rahaa ja intoa puljata noitten "paskojen" kanssa. Ja saahan siinä vaihtelua tylsään arkeen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2013, 17:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

En tiijä taas muuta kuin että teikäläine osaa tuon kurjuuden maksimoinnin...

Vaan jatka raportointia niin saadaan ihmettelyn aihetta. Meinaan tommosta perviaa on naureskeltu ennenkin ja nimenomaan sitä miten asiat voi tehdä vaikeesti...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2013, 17:14
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

No väitän kyllä löytäväni hyviäkin autoja tonnilla millä ei iske käsiään paskaan Eihän henkilöautot muutenkaan maksa enää mitään ja jos ostaa vaikka 6000€ auton niin sen ekaan vikavaloremppaan menee helposti tonni että heilahtaa..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.12.2013, 02:01
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Samaa mietiskelin, kannattaisko ehkä ostaa yksi kunnon auto eikä näitä tonnin katiskoja peräjälkeen
Niimpä niin..

Näin minäkin ajattelin maaliskuussa kun kuulin että toi parin satkun mondeo oli kaiken lisäksi lunaripeli..

Menin ja lunastin viiden vuoden maksuajalla uudehkon mondeon (neloskoppasen)

ja ei kyllä ole päivääkään mennyt etten jotain kohtaa kiroa!

Parin satkun pommis ollu tollasia vikoja.. Ei kyllä ollu noita varusteitakaan mutta silti.

Eli ei enää uudehkoja autoja tähän taloon. Ugh.
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.12.2013, 07:53
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Nuo vedet ei nyt sinällään haittaa, koska ratkaisin asian niin että tein reiän pohjaan niihin kohtiin mihin se vesi valuu. Joten ihan sama vaikka vuotaakin. Tuo on sen hintaluokan peli että ihan sama vaikka siellä onkin reikä porattu. Mut tuo bensan kulutus silti hieman ihmetyttää. Kyllä se nyt maantiellä pitäisi varmaan vähän pienemmällä mennä? Koska silloin kun oli Jeep missä oli 4-litranen bensakone niin kyllä silläkin mentiin maantiellä alle 10. Ei edes kaupungissa syönyt yhtä paljoa kuin toitsu. Eikä ole kyllä yhdessäkään noin paljoa bensan kulutus noussut kun perässä on jarruton kärry. Ja tuon kulutuksenkin ymmärtäisi jos nokalla olisi oikeesti joku vähän isompi moottori, mutta eih. Halvemmaksi tulee ajella bensa V8:lla kun se syö paljon vähemmän. Silloin kun itsellä oli Renaultin Espace niin sillä mentiin helposti alle 7 litran. Grand Espacella sama juttu. Joten on melko nihkeetä selitellä että iso auto syö paljon. Grand Espacessa kun on enemmän tilaa. Eikä muuten Voyagerikaan syönyt noin paljoa maantiellä silloin kun sellaisenkin omisti. Siinä oli 3-litran kone. Se oli muuten vain ihan paska tilojen suhteen, mutta kaikki muut valmistajat sais ottaa siitä mallia kupinpidikkeiden määrässä. Tuo vaan kertoo että kone on täysin väärä valinta tuohon autoon. Ois mielenkiintoista tietää että viekö se jenkkilän remmiahdettu versio vähemmän?

Toisaalta eipä tuolla tarvi ajella muulloin kun reissuun lähtiessä. Vituttaa vaan kun reissussa sitä joutuu niin tiuhaan tankkaileen. Ehkä pitää vaihtaa tuo johonkin laadukkaaseen ranskalaiseen valioyksilöön niin kulutus putoaa, ei ole vikoja ja pystyy talvellakin ajamaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.12.2013, 08:16
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.645
Perusasetus

juu ilman muuta menet nyt oikeen äkkiä vaihtaa sen ranskikseen saa odottaa siitä uutta topikkia onnea kaupoille
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.12.2013, 11:50
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 Näytä viesti
juu ilman muuta menet nyt oikeen äkkiä vaihtaa sen ranskikseen saa odottaa siitä uutta topikkia onnea kaupoille
Noh. Mitä mulla noita ranskan ihmeitä on ollut niin kyllä jokainen niistä on ollut huomattavasti parempi kuin yksikään toitsu mitä on tullut omistettua. Ranskalaiset on siitä hyviä että ne on todella halpoja. Erittäin hyviä käyttöpelejä siis. Mut mennään tuolla toitsulla toistaiseksi. Se ois itseasiassa voinut olla vaikka diesel. Sen kun voi laittaa seisontaan kun sitä ei tarvi ja sen saa ajoon heti kun tarvii kun tekee sen netin kautta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.12.2013, 08:20
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Se voi olla korin muotoilu suhteessa kärryn rakenteisiin eli jos tuulipussi mikä taakse tulee osa menee kärryn alle ottaa rakenteisiin ja loput painaa kärryä maahan ja vielä takalaidasta tekee mukavan "jarruvarjon" siihen perään niin varmasti soppa maistuu


Saman huomaa omassa seatissa, porukoitten alumiini kärryllä se on raskaampi vetää tyhjänä kuin kukkurallinen hevosen paskaa toisessa kärryssä

sit pidempi aisainen hessu on kevyempi kuin orginaali aisainen muuten samanlainen kärry
sit kapelli kärryssä tuuli painaa kapellin jos ei ole kaaret paikallaa kärryn pohjaa vasten niin, että tasainen alue tulee kun pressu makaa pohjaavasten, mutta ausan pituus tekee sen, että takalaidankaan poistaminen ei dramaattisesti helpota kulutuksen vähentämiseen.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.12.2013, 11:51
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

Haaveissa voi ajella noin pienellä kulutuksella


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Mut tuo bensan kulutus silti hieman ihmetyttää. Kyllä se nyt maantiellä pitäisi varmaan vähän pienemmällä mennä? Koska silloin kun oli Jeep missä oli 4-litranen bensakone niin kyllä silläkin mentiin maantiellä alle 10. Ei edes kaupungissa syönyt yhtä paljoa kuin toitsu. Silloin kun itsellä oli Renaultin Espace niin sillä mentiin helposti alle 7 litran. Grand Espacella sama juttu. Joten on melko nihkeetä selitellä että iso auto syö paljon. Grand Espacessa kun on enemmän tilaa.
Toisaalta eipä tuolla tarvi ajella muulloin kun reissuun lähtiessä. Vituttaa vaan kun reissussa sitä joutuu niin tiuhaan tankkaileen. Ehkä pitää vaihtaa tuo johonkin laadukkaaseen ranskalaiseen valioyksilöön niin kulutus putoaa, ei ole vikoja ja pystyy talvellakin ajamaan.
Taitaa Nerdoa jo vaivata varhaisdementia tai sitten on vaan nähnyt unta pienistä kulutuslukemista kun todellisuus on noin unohtunut

Kun tuosta Espacesta haaveilit niin tuossa muutama. Eivät tosin lupaa noin pientä kulutusta mutta pehmeää ranskalaista menoa kuitenkin

http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510618197
http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510586515
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.12.2013, 12:18
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Muista sit ostaa samanvuotinen ranskalainen kuin se Toyotakin niin pääset tekemään oikeen syväluotaavaa vertailua.
Senhän luulis sit olevan jo niin halpa että saat ostaessa rahaa kouraan?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.12.2013, 12:21
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

No HÖ

Sehän noissa halvoissa kieseissä on ongelmana, että niistä on jätetty muutama 500.00€ -1500.00€ huolto väliin.

ns. täydellinen huoltokirjakin on täytetty jälkeenpäin.

Eipä silti, kyllä joskus sattuu joku helmikin kohdalle, siitten siihen "helmeen" kyllästyy ja ostaa / vaihtaa uuteen ongelmatapaukseen.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.12.2013, 08:05
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Taitaa Nerdoa jo vaivata varhaisdementia tai sitten on vaan nähnyt unta pienistä kulutuslukemista kun todellisuus on noin unohtunut

Kun tuosta Espacesta haaveilit niin tuossa muutama. Eivät tosin lupaa noin pientä kulutusta mutta pehmeää ranskalaista menoa kuitenkin

http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510618197
http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510586515
Espacen omistaneena voi kyllä sanoa että se meni pienellä. Ensimmäinen Espace oli muistaakseni vm.95. Tais olla joku 1500€ auto jos oikein muistan. Vuosi sillä veivattiin. Kilometrimäärää en muista, mut varmaan joku 20tkm? En muista korjanneeni sitä mitenkään. Siihen olisi pitänyt vaihtaa puhaltimeen se vastus vai mikä lieneekään kun ainoastaan nopein asento toimi, mutta kun tuon vaihtoa selvitti niin puoli autoa olisi pitänyt purkaa niin en jaksanut lähteä tekeen sitä. Se oli jo ongelmana silloin kun sen osti. Toinen Espace oli tuota 3 koppaa. vm.99. Maantiellä meni helpolla alle 8. Enkä muista että siinäkään olisi ollut mitään suurempia vikoja. Vanhuksilla on itseasiassa tuota viimeisintä koppaa oleva Espace. Se ei ole kovin kehuttava. Tiloiltaan onneton verrattuna edelliseen koppaan. Kuluttaa ihan helvetisti vaikka on diesel. Sillä ei tahdo päästä alle 10 edes maantiellä. Enkä tiedä mistä ne on painon tuplannut. Nimittäin se 95 vuoden Espace painoi muistaakseni 1100kg. Tämä uusin painaa 2000kg. Eikä se 3-koppanen muistaakseni painanut kuin joku 1400kg jos oikein muistan. Muovista tehty koko auto niin ei se paljoa voi painaa. Mut eipä ollut ruoste ongelmia.

Ja mitä Jeepin kulutukseen tuli niin kyllähän senkin sai kuluttaan, mutta maantiellä se meni alle 10 kulutuksella. Sehän oli siis täysin vakio ja normi kesärenkain. Ei tuolla toitsulla kaupungissa pahemmin tule ajettua. Melkein kaikki ajot on maantiellä. Näköjään virallinen kulutus pitäisi olla 8.2 maantiellä toitsulle. Ei oikein löytynyt ketään ketä olisi päässyt alle 10 kulutukseen edes maantiellä toitsulla. Melko heikko suoritus kyllä. Mutta olkoot. Ei sillä tule niin paljoa ajettua.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.12.2013, 20:55
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

No vuonna 95 riitti että koko suku mahtui lossiin kyytiin. 2000 luvulla niiden pitää vielä selvitä hengissä jonkinlaisesta mällistä...

Jos laite on jenkkifarmin kokoinen ja painaa saman verran ,niin onko yllätys että se vie saman verran ainetta? Se kun waatii saman werran kilowotteja liikkuakseen ja irrotakseen risteyksestä nopeammin viereisellä kaistalla oleva sininen dösä.

Nii ja vielä että ite ostin samalla periaatteella 96 sen micran työmatkakääpiöksi ja sen keskikulutus on ollu jotain 7 litran luokkaa. Eli ei mene vitosella sekään. Nyt 5000 kilsaa ajettuna on km kulut jokseenkin samoissa kuin Bertalla ajettaessa. Jos mitään remppaa ei tule,niin ne alkaa vähänkerrassaan laskemaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 17.12.2013 20:58
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.12.2013, 16:07
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Nuo vedet ei nyt sinällään haittaa, koska ratkaisin asian niin että tein reiän pohjaan niihin kohtiin mihin se vesi valuu. Joten ihan sama vaikka vuotaakin. Tuo on sen hintaluokan peli että ihan sama vaikka siellä onkin reikä porattu. Mut tuo bensan kulutus silti hieman ihmetyttää. Kyllä se nyt maantiellä pitäisi varmaan vähän pienemmällä mennä? Koska silloin kun oli Jeep missä oli 4-litranen bensakone niin kyllä silläkin mentiin maantiellä alle 10. Ei edes kaupungissa syönyt yhtä paljoa kuin toitsu. Eikä ole kyllä yhdessäkään noin paljoa bensan kulutus noussut kun perässä on jarruton kärry. Ja tuon kulutuksenkin ymmärtäisi jos nokalla olisi oikeesti joku vähän isompi moottori, mutta eih. Halvemmaksi tulee ajella bensa V8:lla kun se syö paljon vähemmän. Silloin kun itsellä oli Renaultin Espace niin sillä mentiin helposti alle 7 litran. Grand Espacella sama juttu. Joten on melko nihkeetä selitellä että iso auto syö paljon. Grand Espacessa kun on enemmän tilaa. Eikä muuten Voyagerikaan syönyt noin paljoa maantiellä silloin kun sellaisenkin omisti. Siinä oli 3-litran kone. Se oli muuten vain ihan paska tilojen suhteen, mutta kaikki muut valmistajat sais ottaa siitä mallia kupinpidikkeiden määrässä. Tuo vaan kertoo että kone on täysin väärä valinta tuohon autoon. Ois mielenkiintoista tietää että viekö se jenkkilän remmiahdettu versio vähemmän?

Toisaalta eipä tuolla tarvi ajella muulloin kun reissuun lähtiessä. Vituttaa vaan kun reissussa sitä joutuu niin tiuhaan tankkaileen. Ehkä pitää vaihtaa tuo johonkin laadukkaaseen ranskalaiseen valioyksilöön niin kulutus putoaa, ei ole vikoja ja pystyy talvellakin ajamaan.
Tuo on vähän sama juttu kun jos ajelet sillä jeepillä niin joka kerta jos joku sattuu tankille samaan aikaan niin keskustelu alkaa notta"mahtaa tommonen syyä paljon bensaa"

Vaan samalle kaverille ei tule mieleenkään kyseenalaistaa jonkun bensahiluxin tai kingkäpin kulutusta,jostain tilamunasta puhumattakaan. Myö käytiin joskus americancar showssa jollain melko bränikällä korean tilakäppänällä ja se meni reteesti 16 litran keskikulutuksella sen hesan reissun. Eli samanverran kuin joku 75' dartti olis vieny.

Tommosen tilaihmeen kulut on sitä luokkaa että ajot joihin ei tavan corolla tai rellu käy. Kannattaa ajaa taksilla. Paitsi jos sitä tilaa ja penkkejä tarvii kokoajan,mutta silloinhan yksikkökulut laskee jo huomattavasti eikä nuo lukemat enää merkkaa mitään.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 16.12.2013, 18:58
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Tommosen tilaihmeen kulut on sitä luokkaa että ajot joihin ei tavan corolla tai rellu käy. Kannattaa ajaa taksilla. Paitsi jos sitä tilaa ja penkkejä tarvii kokoajan,mutta silloinhan yksikkökulut laskee jo huomattavasti eikä nuo lukemat enää merkkaa mitään.

1,9td sharan on tilaa penkkejä eikä liian suuri kulutus
verot on vaan suuret

Touareg vai mikäs se tila ihme oli niin kulutus on kuulemma 3L suurempi samalla koneella
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 16.12.2013, 19:34
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Ei varmasti mee sharan kolmella ja puolella litralla
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 19.11.2013, 17:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Halpaa kuin sanonko mikä ! Tonni kuussa ja aina uus tuore paska kädessä ...

voi yhen tähen taas !
Se oli kuulemma seittemänsadan. Mutta kaikin puolin fiksun oloinen laitos, etenkin hintaluokka huomioiden, täydellä pinnalla olevat Hakkapeliitatki alla. Nesteitten väristä en tiedä mitä on.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 20.11.2013, 00:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hyvä ja halpa; osta ensin halpa, muuten toinen jää ostamatta!


Oliko edellinen auto, joka oli mieleinen, hyvä, vähävikainen ja varmatoiminen; tuo C5:nen?
Noita olisi vieläkin edullisesti käytettynä....
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 20.11.2013, 00:49
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Cool

HYVÄ JA HALPA


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Oliko edellinen auto, joka oli mieleinen, hyvä, vähävikainen ja varmatoiminen; tuo C5:nen?
Noita olisi vieläkin edullisesti käytettynä....
kun ostaa hyvän ja halvan auton niin silloinhan ostetaan KAKSI (2) autoa..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 20.11.2013, 08:36
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 Näytä viesti
jos tietää jo ennen ostamista että omasta mielestä auto on ihan paska.niin minkä helvetin takia sellenen pitää mennä sitte ostaa??? on niitä muitkin auto merkkejä olemassa kun toyota.Minä ainakin tiedän pari muuta merkiä.
Toitsu, Chrysler ja Renault oli vaihtoehdot. Hinta alle 1000e. Sen tietää että Chrysler ei varmasti toimi kovin hyvin edes uutena. Renault on taas vähän ranskalainen ja itsellä on ollut jo ennestään tuollainen Espace. Siinä ne muutamat tyyppiviat on niin pirun vaikeessa paikkaa korjaa, ettei niitä tule korjattua. Eikä ole ollut tuollaista Previaa niin mennään sillä. Onhan se toitsu niin eihän siinä koskaan ole mitään vikaa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Myitkö se paikkausmöhnällä korjatun mesen ehjänä jollekin?!
Siitä hajosi vähän lisää palikkaa, joten myin sen viallisena. Ei ollut ajokunnossa. Enkä silti ymmärtänyt miten helvetisti siitä tuli kyselyä. Alle viikko niin se oli myyty vaikka mun mielestä se oli ihan ylihintainen. Muutaman satasen joutui tuon omistamisesta maksamaan. Kesärenkaat pidin vielä itselläni ja kun myyn ne keväällä pois niin veikkaampa ettei tuossa tullut yhtään takkiin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Oliko edellinen auto, joka oli mieleinen, hyvä, vähävikainen ja varmatoiminen; tuo C5:nen?
Noita olisi vieläkin edullisesti käytettynä....
C5 oli n.1500e auto. Siinäkin oli vuosi leimaa kun sen ostin. Mut se oli hyvä. Hyvä ajaa, kohtuu kulutus, kaikki varusteet toimi. Tuossa kun myin sen niin olisi pitänyt vaihtaa koiran luut siihen. Mut veivasin sillä 25tkm vuoden aikana. Kertaakaan ei tielle jättänyt ja myydessä edelleen kaikki varusteet toimi. Ehkäpä siinä oli se että kun joku on jopa päässyt 300tkm citikalla ja mikäli siinä vaiheessa kaikki toimii niin ehkä se voisi jopa toimia. Hyvin toimi ainakin omalla kohdalla. Myyminen oli muuten melko vaikeeta. Ei ihan kauheesti tullut kyselyä. Lopulta sen osti nilkit mitkä varasteli asuntovaunuja sillä. Poliisit nimittäin soitteli perään ja halusi kuulustella auton omistajaa. Eivät olleet omiin nimiin laittanut citikkaa. Onneksi oli kauppakirja. Tuskin on vieläkään niiden nimissä..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
kun ostaa hyvän ja halvan auton niin silloinhan ostetaan KAKSI (2) autoa..
Ja mullahan on kaksi autoa juuri siksi että kun toinen halpa paska laukee niin ajetaan toisella.

Enkä nyt oikein ymmärrä mitä hyötyä on ostaa esim. 10 000€ auto. Ostat sillä vaikka hienon Golfin missä on TSi moottori ja DSG laatikko. Sitten ihmettelet kun auton mittariin tulee 100tkm ja se paska TSi kone laukee ja perään laukee DSG laatikko. Kuis paljon nuo maksaakaan? Serkku osti Audin A3 2.0 TDi Quattron. Oli vm.2008 ja ajettu vajaa 100tkm. Kun se sai 105tkm mittariin niin laukesi suuttimet. Moottorin tyyppivika. Korjaus tais olla joku 3000€? 120tkm kohdalla kone laukesi. Muovinen imusarjan läppä meni koneeseen ja koneelle täystuho. Uusi moottori 12 000€. Tosin se jaettiin kolmeen osaan. Edellinen myyjä, maahantuoja ja serkku maksoi sen. Seuraavaksi sille tuli ilmoitus että hiukkassuodatin pitää vaihtaa. 2500€. Tuossa vaiheessa se hävitti sen. Mutta onhan se kiva maksaa autosta 20k€ ja laittaa reilussa vuodessa toiset 20k€ korjauksiin. C5:n varaosiin mulla meni 150€ rahaa. Loput oli normaalia huoltoa, kuten öljyn ja suodattimien vaihtoa. Sain siitä sen mitä maksoin. Kummallahan se kannattaa mielummin ajella? Ja näillä halvoilla paskoilla kun ajaa niin voi myös miettiä sitä että kun Previasta laukeaa jotain vähänkin arvokasta niin kannattaako sellaista korjaa jos autosta on maksanut 700€? Ei kannata vaan vie sen vaikka paaliin. Renkaistakin saa jo muutaman satasen. Silloin kun oli Volvon V70 niin sen hinta putosi n.300€/kk. Eli jos tuo Previa kestää 2kk niin se on maksanut itsensä.

Kyllä mä lähden siitä että ei ole mitään järkeä ostaa noita tuoreempia autoja. Huoltohinnat on ihan helvetinmoiset. Auton arvo putoaa oikein urakalla. Voi sitä vitutuksen määrää kun joku arvokkaampi osa paukahtaa sieltä ja se osa on vielä vaihdettava, koska muuten siitä autosta ei saa mitään rahaa.

Jos haluat sen täysin varmatoimisen menopelin niin ostat uuden auton. Pidät sitä sen aikaa kun takuu on voimassa ja myyt sen pois. Mutta yleensä tuossa vaiheessa auton hinnasta on jäljellä n.50-60%. Aika vitun kalliita kilometrejä siitä varmatoimisuudesta.. Kun taas ajat tuollaisella 1000€ kikottimella ja se kestää vaikka puoli vuotta. Laukeaa tielle kun vaihdelaatikko hajoaa tms. Siihen voi samantien tilaa romiksen hakemaan auton sieltä ja ei muuta kuin nettiautosta katsoo uuden 1000€ kikottimen mikä on juuri leimattu. Vähemmän noissa menettää rahaa. Etkä sä voi kuvitella saavasi 1000€:lla täysin toimivaa menopeliä. Aina niissä on jotain. Eri asia onkin että haittaako se ajoa tai käyttöä jos esim. joku sähköikkuna ei toimi tai sähköpeili ei toimi.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 20.11.2013, 08:58
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Pakko härkkiä tähänkin. Itse olen kaikkein halvimmat väistänyt. Noin kahden tonnin budjetilla olen omat henkilöautoni ostanut, enkä ole mielestäni huonoja kauppoja tehnyt. Pari corollaa ja yksi renu. Kaikilla on meidän käytössä ajettu 75-125tkm. Parin matka katkesi kolariin ja yksi corolla on (ikävä kyllä) kestänyt jo 5 v. Rahaa mennyt huoltoihin ja pariin korjaukseen noin 800e/5v mukaan lukien kesärenkaat.
No. Emännälle ostettiin vähän kalliimpi eli siirryttiin 6 ke hintaluokkaan. Paska kesti 2 kk. Sitten koitettiin vielä vähän kalliimpaa yhdeksän tonnin luokassa, ei päästy kaupasta kunnialla kotiin asti. Se raato on ollut nyt liikkeessä yli puolitoista kuukautta.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 20.11.2013, 10:51
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Itellä 500€ seat, noh pyynti siinä oli tonnin luokkaa


nää kaikki käytännössä auton mulle tullessa 413 ajettuna

Laturi 100€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtoon
hehkut ~50€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtoon
Jakohihna kiristimineen 100€ ja pari tuntia omaa aikaa vaihtamiseen 2;desti hampaalla hypänneen alapään kanssa ensin aikaselle ja sit myöhäselle

Niin ja pari satsia takalaakereita

Emännän systerin perhe osti 1500€ polosen se kesti sentäs 500Km kun laturi leikkasi kiinni, vitonen vihelti rankasti vaikka polosessa ei ole edes koskaan koukkua ollut, keskuslukko kuulemma aukeili ittekseen, reikiä oli pohjassa enenmän kuin ranskalaisessa, valot ei tahtonut pelailla ja muuta mukavaa
Sitten niillä oli 3000€ mersufarkku automaatti laatikko laukesi parissa tonnissa kone rupesi kolisemaan se korjaantui laakeroimalla ja kaikkea muuta mukavaa pikkuista oli siinä mesessä

Et ei se yli tonnin taikka kahden autuaaksi tee
Auto mikä oli ennen seat;tia sain sen lähtiäisiksi töistä, kaasari vikaisena ja vielä purkuun menevästä corollasta kaasarin mukaan pari reikää pohjasta ja runsasta ajoa oli korjaukset sille.
Se jäi seisomaan kun porukoilta sai auton tankki täynnä ajoon ja sit corollasta meni leimakin pitkäksi, eikä sen hinta nouse vaikka sen katsastaisikin.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 20.11.2013, 10:35
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

[QUOTE=Nerd-O;1068549] Enkä nyt oikein ymmärrä mitä hyötyä on ostaa esim. 10 000€ auto. Ostat sillä vaikka hienon Golfin missä on TSi moottori ja DSG laatikko. Sitten ihmettelet kun auton mittariin tulee 100tkm ja se paska TSi kone laukee ja perään laukee DSG laatikko.]

Mulla homma menis niin päin, että ensin ilmenee jonkinlaista tarvetta tai saattaa olla myös fiilispohjasta innostusta, että nyt tarvitaan vaikka erilainen auto kuin tähän saakka.

Tämän jälkeen seuraa jonkinlainen kartoitus siitä mitä olikaan rahaa lompakossa ja pankkitilillä. Mitään muodikkaita osamaksuja tai muita sählinkejä ei harkita.

Sitten tehdään myös jonkinlainen arvio tulevaisuudesta vastaako idea hankittavasta ajoneuvosta tarpeita myös vaikka 10 vuoden päästä koska teen kuitenkin itse remontteja ajoneuvoon ja pitää miettiä saako tehdyistä remonteista hyödyn.

Oma arviomisensa on myös siinä tuottaako ajoneuvo muuta kuin ehkä hupia tai pihan koristusta. Jos saa hinata vaikka 3500 kiloa, sellaisesta olen valmis maksamaan lisähintaa.

Myös pienistä veroista ja maksuista maksan enemmän, pienestä kulutuksesta ja toimintavarmasta tekniikasta.

Näiden harkitsemisien seurauksena päädyn siihen käsitykseen, etten tarvi vaikka ylihintaista DSG vaihteistoista vehjettä vaan onko vaikka joku kevytkuorma-auto tarkoituksenmukainen tai pakuksi rekattu farmari dieselillä ja manuaalilla.

Kaiken kuitenkin kruunaa se jos menee koeajolle ja kokeilee miten juuri kirjoituspöydän ääressä tai läppärin ääressä hyvältä vaikuttanut vehje istuu käteen todellisuudessa. Jos kaupat etenee vielä, voi pyrkiä vaikka montulla tarkitamaan onko laajoja remontteja tiedossa vai ei.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj60, kun halvalla sain AteV8 Maasturiprojektit 32 17.10.2009 20:57
Range sai panssarit Discovery Tekniikka & Jutustelu 9 01.05.2006 08:53
Rankku sai kaverin AVRO Tekniikka & Jutustelu 8 23.02.2006 15:39
Disco sai panssarit Discovery Tekniikka & Jutustelu 3 01.09.2005 20:07
Suzuki sai kilvet Esu Chit-Chat 6 23.06.2005 21:29


Sivu luotu: 10:57 (GMT +2).