![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ashcroft transmission "käskee" laittamaan murroksen täyteen laadukasta vetonivelvaseliinia, esim http://www.ashcroft-transmissions.co...&productId=139 Ja tuon lisäksi vielä napaan tuo "one shot grease" Itse olen laittanut murroksiin tuon vetonivelvaseliinin. Olkatapin laakerit ja kääntöpään stefan voidellut reilusti jollain perusvaseliinilla, syrjäyttämään vettä jos ja kun sitä sinne pääsee.
__________________
Harbor Cruisers |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Paljonko tyhjäkäynnillä pitäisi olla paineita?
Kierroksilla on hienosti painetta eli ei ne ihan kokonaan hukassa ole. -Osku |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Omassa autogaugen sähkösen mittarin viisari on ensimmäisellä viivalla nollan kohdilla, kuitenkaan öljynpainevalo ei pala. Ylikuumana kyllä alkaa vilkuttamaan valoa.
__________________
Harbor Cruisers |
|
#4
|
|||
|
|||
|
lisämittarissa tuo paine ja paine suodattimen jalasta. Öljynpainevalo ei pala.
Yläpää vain näyttöö todella kuivalta, ei paljon öljy loisku, onko ominaisuus? :S -Osku |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ei sinne vinttiin oljyä paljoo tule. Venakoppa irti auto käymään niin ei pitäis tyhjäkäynnillä sotkea ollenkaan. Jos öljyä roiskuu pitkin konehuonetta niin jotain on vialla tai olet väärän pellin alla. Kilo tyhjäkäynnillä on ihan ok varsinkin jos pitemmän mettäajon aikana ei öpvalo vilku tai pala.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Eli siis homma kunnossa, yllättävän kuiva kyllä on
Mitäs tuohon sitten, 10w-40 laaatikkoonkin sitten vai kuitenkin se 20w-50? Ajo erittäin vähäistä kuitenkin ja aina lämpimäksi käy paikallaan niin kai tuo paksumpikin laatikossa notkistuisi? -Osku |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Jotenkin epäilen että laatikossa ei paljon vaikuta moottoriöljyn viskositeetit kankeuteen. Kuitenkin moottoriöljyjen erot eivät ole käytännössä niin suuria kuin vaihteisto/peräöljyjen. Laatikossahan on muovi/bakeliittirattainen öljypumppu työntämässä neulalaakereille öljyä, jonka takia peräöljyä ei sais lootaan laittaan. Toimii varmaan millä vaan moottoriöljyllä, itse laitoin viimeksi mineraali-motoxia. Pitkään käytin talliin kerääntyneitä mysteeriöljyjä joista ei ollut tietoa viskositeeteista ja luokituksista niin ei kehdannu moottoriin laittaa.
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Ball Joint/U-Joint/C-Frame Press (Pallonivelien ulosvetäjä/irroittaja) | Karppaj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 09.02.2013 17:37 |
| HJ-60 kääntöpään pinnapultit APUVA! | MOOMI | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.01.2012 16:25 |
| Land Rover series kääntöpään tiivisteet? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2009 15:22 |
| Kääntöpään tiivisteet | TexasCruiser | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 02.04.2008 09:12 |
| O: Toyota tupla joint | Hippo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 07.03.2007 20:50 |