Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.10.2013, 19:28
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Nyt on jo sähköpörrä konehuoneessa, isäukon varaosa sysleristä löytyi melkein sopivan kokoinen vippura ja vielä 2 nopeuksinen. Latikasta värkkäilin telineen alkuperäisiin tuulitunnelin kiinnikkeisiin, nyt vippuran saa 2 ruuvia irroittamalla pois tieltä jos tulee syylärin putsaus tarve.



Koko syyläriä ja muitakin lauhduttimia pitää jossain vaiheessa siirtää taaksepäin, jotta saa vinssin mahtumaan maskin taakse piiloon.

Tänään aloittelin etumurikan vaihtoa ja kaivelin vanhan murikan ja vetarit pois. Muutama kuukausi sitten laitetut vaseliinit oli laakereissa pysynyt hyvinä Nyt poraan napaan reijän kylkeen ja laitan rasvanipan josta saa pruutata tuoretta tilalle jos on vaarana päästä vettä laakereihin, täytyy vaan etsiä mahdollisimman matalat nipat, että saa renkaan pois irroittamatta nippaa.



Perjantaina tuli hätäpaniikki, kun olin unohtanut hankkia uudet nivelet vetareihin ja halusin laittaa samalla vahvemmat ristit kun vetareita kerran mulkkaan. Isäukko sattui ajelemaan oikeilla suunnilla niin haki Jamantilta Alloyt.



Pikkuista tuotekehittelyä piti harrastaa, kun oikea sisempi vetari on seekerillä lukittu sisäpuolelta. Jos haluaa vaihtaa ton sisemmän ristin, pitää purkaa myös vasen napa ja vetari, kardaani ja ottaa murikka irti tukivarresta ja sitten vasta saa vetarin tumpin irti. Ikävän työläs operaatio metsässä tehtäväksi...



Tossa kun sitä pähkäilin niin aattelin jättää lukitusrenkaan pois ja laitan pienen jousen vetarin päähän painamaan akselia sisälle, eikös se pitäisi riittää pitämään akseli murikassa?





Jos vielä kävisi vaihtamassa heti kuolleet tukivarsien kumihelat uretaanisiin, nyt kun vetarit ja murikka on pois tieltä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.10.2013, 20:01
sisuli sisuli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.11
Sijainti: suomi
Viestit: 80
Perusasetus

joo


jousen minäkin laitoin kun ei Truetraciin c-prikka sovikkaan, kymmeniätuhansiakilometrejä on jo menty noin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.10.2013, 11:29
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.870
Perusasetus

Jokoha nähtäis Muuli Turaoffissa?
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.10.2013, 14:56
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Jokoha nähtäis Muuli Turaoffissa?
Jaa? Ehkä jotain safari jutskaa vois makkaranuotioiden ääressä harkita...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.10.2013, 23:10
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Eilen meni etuperä paikalle ja taas olis etutassut maassa. Etu kardaanista oli risti päässyt ruostumaan särki, joten se meni tilaukseen.
Napoihin laitoin nuo testiluontoiset rasvanipat. Nippa tuli pikkulaakerin ulkopuolelle ja ison laakerin taakse porasin spindleen pikkureiän. Ajatus olis että tuore rasva menee ensin pikkulaakerin läpi ja työntää tavaraa sitten ison laakerin läpi vetoakselin neulalaakeriin, sieltä se vesi luultavimmin sisälle ensinnä pyrkii? Toi reikä estää myös ettei vasukka työnnä takastefaa mäelle jos napalukon kautta ei vaseliini pääse vetarin ohi ulos.



Normaali nippa oli sopivan matala ettei haitannut edes rengasta asennettaessa.

Tänään tuli amerikan paketti pihaan niinkuin oli luvattukin ja illalla aloin vaihtamaan perävälitystä. Eihän uutta välitystä ehjäksi voinut jättää joten heti leikkimään hammaslääkäriä



4.88 vällärissä on lautaspyörä niin korkea ettei keskitappi sovi enää reikään, yhtä hampua piti hiukan muotoilla että alkoi menemään.



Olis tohon saanut viistettyja tappeja, mutta en arvannut lukon kaveriksi laittaa sellaista ja näin ne amerikoissakin on vissiin tehnyt...

Pikkasen on poikasen oloinen toi 4.88 tikkari verrattuna tohon 3.55:seen.



Siellä se ny olis, hammaskosketuksetkin meni melkein laakista kohdalleen ja osuu vetopuolelta sopivasti sen viistetyn kohdan ohi.



Huomenna tiivistepinnan siivous, ölpät periin ja kartaanit paikoilleen ja testaamaan Kai sitä hiukan tarttis sisäänajaakin ennen krossia? eikai.. eikös se sinne asetu...

Vielä tarttis ennen viikonloppua asennella ne penkit ja vyöt, laittaa parempi pissapoika, suoristaa/vahvistaa pohjapanssari, ehkä laittaa joku vinssi puskuriin roikkumaan, jne..jne.....jne.. kokoajan tulee lisää tehtävää mieleen. Ihan semmonen olo että tässä tulee vielä kiire
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.10.2013, 07:57
sisuli sisuli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.11
Sijainti: suomi
Viestit: 80
Perusasetus

LockRight näyttäis myös olevan säädetty, ettei käy niinkuin monelle muulle on käynyt
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.10.2013, 09:45
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.540
Perusasetus

Tuo navan rasvaussysteemi vaikuttaa mielenkiintoiselta, oon ite pähkäillyt vastaavaa blazen etuakseliin, mutta tohon rasvan poistoreittiin on pähkäilyt tyssänneet. Toi spindleen tehty reikä olis näköjään yks vaihtoehto ja jos sinne tuolla systeemillä tulee rasvatiivistys sisäänpyrkivälle vedelle niin aina parempi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Range Rover "pepe de mule" imported_offroadjouni O/M/V Muut 0 21.01.2003 08:33


Sivu luotu: 23:09 (GMT +2).