![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Alotetaan kyseleminen ![]() Ensinnä mistäs clemcon apollo50 kypärään varaosia? lasin suojia tarviisi ja itse kypäränlasi pitäisi uusia kun raitoja kulkee pystyssä ja se ei varmaan haittaisi vaikka ehjä olisikin ![]() Miten on helpointa kuivain tehdä? Joskus jostain olin lukevinani jonkun käyttäneen 11Kg kaasupulloa johon oli venttiilin vaihtanut vedenpoisto hanaksi ja puoleen väliin ilmaliittimet asentanut, toimiiko tälläinen? Vai toimisiko peräti kuorma-auton ilma pullo/säiliä? tai kaksi peräkkäin?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kun ilma tulee kompressorista, se on kuumaa ja vedestä ei aiheudu siinä vaiheessa ihmeempiä ongelmia. Kun ilma aikansa kulkee, letkun toisessa päässä se on viileämpää ja kosteus tiivistyy sitä mukaa mitä viileämpään mennään. Hiekkapuhalluksessa riittänee veden erotukseksi sellainen erotus, jossa vedenerottimena ei toimi puhalluskello eikä puhalluskypärä. Jotta tähän päästään, on ilmaa jäähdytettävä riittävästi joko lähellä kompressoria ja jätettävä vesi matkan varrella johonkin vaikka säiliöön (säiliöhän myös jäähdyttää) tai vaihtoehtoisesti lähellä puhalluskellon on kerättävä vettä johonkin. Mitoitukseen vaikuttanee aika paljon ilman virtaus ja työn kesto. Jos ajatelleen, että 1,5 kuution tuotolla kahvikupillinen vettä veden erottimeen kellon lähellä kertyy aika pienestä puuhastelusta, 15 kuution tuotolla olisi kymmenen kahvikupillista. Sillä ei liene paljoa väliä mikä ilmaa jäähdyttää, mutta letkut ei kestä kaikki yhtä hyvin lämpöä. 11 kilon kaasupullossa on toki kätevät kierteet hanalle. Sisältä se taitaa olla aika helposti ruostuvaa rautaa ja siitä voi irrota ruostetta tulevaisuudessa. Kaasupullon on mahdollisesti aika helppo hitsata riittävän hyvin virtaavat paineilmaliitännät. Itsellä tulee mieleen myös eikö joku riittävän kokoinen turvallinen painesäiliö alkupäässä olisi sopiva ilman jäähdyttäjä ja siihen hana pohjaan, josta hommien loputtua laskee vedet pois? Puhalluskellon luona kohtuullista kokoluokkaa esim. termoskannun kokoinen vedenerotin. Vedenerottimen jälkeen lähdöt kypärälle ja pitää huolehtia tietenkin siitä, että järjestelmä ei ime likaista ilmaa kellosta missään tilanteessa takaisin päin. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 27.10.2013 21:09 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kompurassa itessään on parisataa litrainen säiliö Eli aluksi vois jopa kokeilla niitä kuorma-auton paine säiliöitä nekun olisi helppo asentaa ja sarjoittaa molemmissa päissä olevien liittimien vuoksi jos vain ne liittimet on tarpeeksi suuret Vesipaine säiliöissä ei taida paineet riittää liitännät vaan olis saanut helposti tarpeeksi suuriksi ja lisäsäiliöksi sen kanssa Kaasupullon mahdan hylätä nyt heti alkuunsa
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Minkäsmoinen tuotto kompurassa mahtas olla?
Mulla on pikkupuuhiin ollut 15 kilowattisella mosalla ja taajuusmuuttajalla kompura, josta parhaimmillaan tulee joku 2 kuutiota ilmaa. Siinä ilma alkupäässä on niin kuumaa, että oliko nyt johonkin alle 50 litran kuorma-auton jarrupainesäiliöön ei kerry vettä mutta se jäähdyttää ilmaa sen verta, että saan joitain kymmeniä metrejä letkua kytkettyä. Kun letku menee maassa joku 15 metriä ja olen laittanut jotkus puoliväliin pienen vedenerottimen tuuman liitännällä, on osa vedestä kertynyt siihen ja osa kellon kyljessä olevaan erottimeen. [Eli aluksi vois jopa kokeilla niitä kuorma-auton paine säiliöitä nekun olisi helppo asentaa ja sarjoittaa molemmissa päissä olevien liittimien vuoksi jos vain ne liittimet on tarpeeksi suuret] Jos ne on hyviä ja riittävälle paineelle, miksei voisi käyttää. Itse hankin uuden 15 barin kuorma-auton jarrupainesäiliön kun se oli kohtuuhintainen vaihtoehto. [Vesipaine säiliöissä ei taida paineet riittää liitännät vaan olis saanut helposti tarpeeksi suuriksi ja lisäsäiliöksi sen kanssa] Mun mielestä vesipainesäiliö ei kuulosta kovin hyvältä vaihtoehdolta. [Kaasupullon mahdan hylätä nyt heti alkuunsa] Nestekaasupullo on kaasupulloksi vieläpä vähän heiveröinen, mutta kovempien paineiden kaasupullot on vahvoja. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onkos arvon asiantuntijoilla antaa vinkkejä, että mistä ja minkälainen suutin kannattaisi hommata Kärkkäisen pikkupönttöön alkuperäisen tilalle? Hinta saisi olla sellainen, että siihen on tavallisella kuolevaisella varaa. Saako näitä ulkomaiden nettikaupoista/ebaystä kotimaata halvemmalla?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kennametal nozzle catalog Katsoo sieltä PDF:stä taulukosta minkälaiset ilmamäärät on itsellä realistisia. Vaikka ostaisit muunlaisen ja muun merkkisen, tuo on aika hyvä katalogi suunnittelun pohjaksi. Käytettävä puhallusletkun kokoluokka kannattaa miettiä samalla jos joutuu kuitenkin suuttimeen laittaa jonkin verta rahaa. Hankkii mieluummin sellaisen, jolle on käyttöä tulevina vuosina. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tälläinen Projectan pönttö tuli hommattua, Mistä tuohon saa suuttimia?
__________________
www.classicjeepparts.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Hiekkapuhallus laiteet | offipete | O/M/V Muut | 2 | 09.12.2007 18:06 |
Hiekkapuhallus ja painepesuri? | freddie | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 07.04.2007 15:04 |
Rungon hiekkapuhallus | JERKKU | O/M/V Muut | 2 | 05.03.2006 22:13 |
Vesi + hiekkapuhallus? | Päksi | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 12.04.2005 23:43 |
Hiekkapuhallus firmoja | BeGe | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.10.2004 11:26 |