Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.10.2013, 08:54
datsun 3.3d datsun 3.3d ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: nurmijärvi
Viestit: 66
Perusasetus

hj-61 kytkin murhe(kko)?


tervehdys arvon offilaiset.
ostin hj-61 vm.89 ja tietysti aivan saatanasti ajetun laitteen omaksi iloksi ja harmiksi.
auton mukana tuli todistus/kuitti että kytkinpaketti vaihdettu noin 40tkm sitten mutta..se luistaa..onko mahdollista että joku säätö/ilmaus yms kikka sen korjais vai onko nyt alle viikko sit ostettu auto pajoitettava heti?
ja kyllä siinä oli alla isohkot pyörät eli olettaa saattaa että ainakin osa tuosta 40 tuhannesta on ajettu muualla kuin kestopäällysteellä.
otteessa merkintä 33" 12.5"x15 ja semmoset nahat siinä oli.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.10.2013, 10:09
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

kyllä se siltä kuulostaa että kytkimen vaihto on edessä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.10.2013, 10:14
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

tarkasta sielt kytkinkopan kyljestä työsynteri et siel on pikkasen välystä, jos se kantaa sieltä nii se voi olla syy et kytkin luistaa. siel on säätö mahollisuus
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.10.2013, 15:07
datsun 3.3d datsun 3.3d ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: nurmijärvi
Viestit: 66
Perusasetus

kiitos..tarttee mennä nosturille tarkistamaan välys..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.10.2013, 21:24
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Täytyy sanoa, että tuo kytkimen säätäminen on sitten joskus taitolaji.

Omalla kohdalla (12H-T), kun välys on kylmänä hyvä, niin moottorin lämmetessä jo kantaa eli välys hävinnyt ja kytkin luistaa.
Jos taas säätää välyksen siten, että lämpimänä on sopiva pieni välys, niin sitten tuntuu poljin siltä, että siellä olisi ilmaa eli kerran saat polkaista löysät pois ja toisella kerralla vasta kytkin irroittaa.
Tuon kanssa olen tapellut siitä lähtien, kun uusi kytkin tuli konerempan yhteydessä, ja kokeillut kaikki mahdolliset säädöt + useat työ- ja pääsylinterit eikä ole auttanut. Kytkimellä ajettu n 25tkm.
Nyt toimii kohtuullisesti siten, että toisinaan kytkin ei irroita ekalla polkaisulla, mutta sen jälkeen toimii niin pitkään, kunnes auto on parkissa keula ylämäkeen...

Eli kytkimen säätö (tahi työ- tai pääsylinteri) voi hyvinkin olla syyllinen tässäkin tapauksessa.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.10.2013, 23:21
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

täh? mites toi noin hankalaa voi olla? mä oon aina vaa paiskannu osat paikoillee ja laittanu vapaata liikerataa jonku 5mm ettei ainakaa kanna ja hyvin toimii. ettei sulla olis letku pykiny sisäpuolelta?
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.10.2013, 12:42
AH AH ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 1.027
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi Näytä viesti
Täytyy sanoa, että tuo kytkimen säätäminen on sitten joskus taitolaji.

Omalla kohdalla (12H-T), kun välys on kylmänä hyvä, niin moottorin lämmetessä jo kantaa eli välys hävinnyt ja kytkin luistaa.
Jos taas säätää välyksen siten, että lämpimänä on sopiva pieni välys, niin sitten tuntuu poljin siltä, että siellä olisi ilmaa eli kerran saat polkaista löysät pois ja toisella kerralla vasta kytkin irroittaa.
Tuon kanssa olen tapellut siitä lähtien, kun uusi kytkin tuli konerempan yhteydessä, ja kokeillut kaikki mahdolliset säädöt + useat työ- ja pääsylinterit eikä ole auttanut. Kytkimellä ajettu n 25tkm.
Nyt toimii kohtuullisesti siten, että toisinaan kytkin ei irroita ekalla polkaisulla, mutta sen jälkeen toimii niin pitkään, kunnes auto on parkissa keula ylämäkeen...

Eli kytkimen säätö (tahi työ- tai pääsylinteri) voi hyvinkin olla syyllinen tässäkin tapauksessa.
Kuten jo tuossa mainittiinkin, saattaa olla letkusta revennyt "sisäsukka" ja menee edeltä ryppyyn tukkien letkun kytkintä painaessa. Itsellä oli jarruissa tämän kaltainen ongelma, huomasin kun ei tullu ilmaruuvista kuin pieni noro vaikka muija polki jarrua niin että piti jo toppuutella... ja jos jää kantaan saattaa olla että ahdistaa paluuta jos on revenny toisesta päästä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty HJ-61 5-v laatikko + vakio kytkin pesix O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 31.03.2014 14:12
HDJ 80 Murhe Denve Tekniikka & Jutustelu 3 27.10.2013 19:40
HJ-61 kytkin JaakkoM Tekniikka & Jutustelu 2 18.08.2009 19:22
Hj 61 kytkin ongelmat? Tekniikka & Jutustelu 0 19.11.2007 15:52
ABT-murhe sepi Tekniikka & Jutustelu 7 06.09.2004 23:13


Sivu luotu: 07:31 (GMT +2).