Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi
Hyvät yleisohjeet.
Tosin allekirjoittaneella ei ole tehostinta, vaan 60:n alkuperäinen tehostamaton pääsylinteri. Se tehostettu malli odottaa tuolla hyllyllä, kun en vielä ole nähnyt tarpeelliseksi...
Tuossakin pääsylinterissä on lukkorengas kyllä. Silti olen todennut, että jos se pääsylinterin mäntä tulee "liian ulos" (siis ei edes lukkorenkaaseen asti), niin alkaa tuntumaan siltä, että olisi järjestelmässä ilmaa. Eli joutuu sillä polkimen rajoitinruuvilla hieman rajoittamaan kytkinpolkimen liikettä.
Tässä on kokeiltu useita pää- ja työsylintereitä ja on ilmattu painovoimaisesti tiputtamalla, polkimen avulla, painamalla nestettä yläkautta paineella ja myös alakautta ylöspäin paineella.
Nyt kuitenkin toimii taas kohtuullisesti, niin ei uskalla tehdä mitään sille :-) Seuraavan kerran, kun alkaa kettuilemaan kunnolla, niin taidan vaihtaa koko linjaston letkuineen putkineen täysin uusiksi.
|
Jos sulla on tuo mäntä niin sisässä, että neste ei valu painovoiman avulla ulos, niin silloin tuo säiliön/sylinterin nestereikä on jo sulkeutunut, ja kun neste laajenee lämmetessään, niin kytkin alkaa kantamaan.... ja muutenkin toimii varmaan epäluotettavasti
Mutta jos seikkailumieltä riittää, niin kyllähän tuostakin jännitystä saa.
p.s mullakin oli 12h-t romut hj-60:ssä, ja vaihdoin molemmat sylinterit, kun olivat niin syöpyneet, ja mullakin odottaa vieläkin tuo alipainetehostettu kytkin tuolla hyllyssä

ja säätöongelmia ei ollut, kun kerran sääti, puhalti keuhkoilla pikkasen painetta säiliöön ilmausroppu auki, ja kun ei enää tullut kuplia, proppu kiinni ja menoksi.