Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.10.2013, 08:37
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Kyllähän nuo pikku koneet vetävät ihan hyvin sieltä 2000 rpm alkaen. Mutta kuinka on veto 1200 tai 1500 kierroksella? Eli liikkeellelähtö ja maastossa ajo.

Pajerossa on tosiaan pitkät välitykset. 33" renkailla kivikossa 2.5 td jaksaa juuri vetää puhtaasti.

Nyt tarttis löytää vääntökäyrät noille koneille, missä näkyy vääntö alhaalta lähtien.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.10.2013, 12:19
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Ainaki noi volkkarin pensakoneet on alhaalta ihan hengettömiä.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.10.2013, 14:02
Syncro Syncro ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.10
Sijainti: Satakunta
Viestit: 35
Perusasetus

Eikä ne TDI-dieselitkään ihan kummallisia väännä, mutta olisiko niissä kuitenkin potkua riittävästi normiajoon ?

Tuossa poiminta erään TDI:n vääntömittauksesta :

http://www.ohenmaenteho.fi/kuvat/tma...-TDI_kayra.jpg


Tuosta 1.8 T:n käyrästä ei ole apua, se kun alkaa vasta liian ylhäältä :

http://www.ohenmaenteho.fi/kuvat/tma...)8-T_kayra.jpg

Netissä on kymmeniä muitakin 1.8T:n käyriä, mutta kaikki alkavat vasta jostain 1700 rpm paikkeilta, ja siitä ei tähän asiaan ole iloa.

Löytääkö joku paremman VW 1.8 T:n teho-vääntökäyrän ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.10.2013, 09:48
Jonezky Jonezky ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.04.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 4
Perusasetus

VAG tuotteetkaan ei olisi varmasti hullumpi vaihtoehto.

Itse rupean tänään purkamaan puuhun ajetun ducaton keulilta konetta poijes.
Sitten eikun talliin mitsun koneen kanssa vierekkäin ja mittailemaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.10.2013, 17:01
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

mulla samaa mietinnässä mutta kun tarvii olla 6hlö niin ei kestä persaus maksella diisseli veroja
enkä kyllä lähtisi pienempää konetta laittamaan kuin tuo 3litrainenkin on aika mopo isolla kuormalla
pihassa olis pontiac bonnewillessä hyvä alhaalta vääntävä 3.8 v6 ruisku
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.10.2013, 17:47
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Käyttiksessa tuo 1.8T niin on hlöauton kopasta kokemusta.

Alavääntöähän (alle 2000rpm) siinä ei liikoja ole mutta sen jälkeen alkaa hyrrä pyörimään niin on sangen mukava kone ajella.
Huipputehot tietysti yläkierroksilla niin rajoitin tulee varmasti tutuksi.

About 700 kg puukuormaa tulee sillä taajaan kiskottua niin ei se siinäkään käytössä voiman puutetta huutele.
Elikkäs alkas kärryn kanssa olla painot likelle Paheroa.

Maastoryömityksessä vakiovälityksillä tulee varmasti väännön puute vastaan.

Isot pojat puhuu, että lastun kanssa kiskoo vielä paremmin alhalta ja saa sen luokkaa 180 hp...

EDIT: jos pitäs hlöautona pitää niin kyllä kallistuisin bensakoneen puoleen. Sitten kun alkaa kiinnostamaan lisähummat niin tuo pata pitäisi olla hyvä viriviri aihio...
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.10.2013, 21:24
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

alavääntöä pitää olla!
kun luulen että itseä ja kanssa matkustajilla alkaisi ärsyttää tuollainen ääni

http://www.youtube.com/watch?v=eLYq5...ature=youtu.be
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.10.2013, 11:26
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neulavuori Näytä viesti
alavääntöä pitää olla!
kun luulen että itseä ja kanssa matkustajilla alkaisi ärsyttää tuollainen ääni

http://www.youtube.com/watch?v=eLYq5...ature=youtu.be

Mielenkiintoisen kuulonen

Jos sitä alavääntöä hakee niin sitten pitää valita joku taivaan vanha maamoottori nokalle.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Gen1 pajeroon 15" vanteet Count O/M/V Renkaat ja vanteet 0 08.09.2012 14:09
Pajeroon uusi ratti? Gen1/pätkä Kris Tekniikka & Jutustelu 0 24.09.2011 21:12
Ostetaan Gen1 Pajeroon... jyrden O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.06.2011 20:01
Ostetaan gen1 2,5 td pajeroon pakosarja lape O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.09.2010 17:05
O: Turvavyöt GEN1 Pajeroon -P- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 29.11.2006 08:35


Sivu luotu: 05:09 (GMT +2).