![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja alunalkaen oletin kun hiluksista kysellään tarkentamatta mallia ja kirjoittaa nimimerkillä TARO59 niin ilmeisesti 110 korinen...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ristinivelen "neulalaakeri" ei ole hitaasti pyörivä, joten kuinka todella hyvin sitten käy kohteeseen. |
|
#3
|
|||
|
|||
Itselläni on 2 rasvaprässiä
Toisessa on tuo tb:n moly-vaseliini, ja toisessa suolaveden kestävä "veneen potkuriakseli vaseliini" ja tuota potkuriakseli vassua on pelkästään veneessä; no, taisin kerran rasvata sillä HJ-61 lukkovivut akselista.
Mutta noihin kardaanin ristikoihin; jos sinne pistetään tarvikeristikko (Oliko GMP tms, musta paketti ja keltaiset tehosteet, ja olikohan gut-xxx tms koodit) Niin noissa HDJ-80 ristikoissa tuo alkuperäinen vaseliini on sivistyneesti sanottuna lonkkanivelten välistä! siis noin +5 asteen lämpötilassa oli kuin jääkaappikylmää voita! Kasasin kardaanin, ja yritin saada tuota tb:n moly vassua tulemaan läpi; tuli 2 kupista, mutta ei millään noista 2 muusta; k.o nivel alkoi täristämään usemman 10tkm jälkeen, ja nuo 2 kuppia, siis mistä tuo tb:n moly vassu ei tullut läpi, oli loppu, toki käyttöolosuhteilla lienee osansa asiaa.(ja nuo kaksi, mistä tursusi tuo tb:n vassu ulos, oli melkein uudet. Seuraavan/kaikki siitä eteenpäin, olen kaapinut/pessyt keskitähden puhtaaksi, ja k.o tb:n molya reilusti kasauksessa, ja eipä ole tarvinnut enää vaihdella samoja ristikoita! p.s jos ostat ristikon, niin pistä vaseliinituubi ja ristikko pakastimeen, jos molemmat rasvat on notkeita, niin ok..... P.s Alkuperäiseen kysymykseen; tuosta tarosta ei kokemusta, mutta ainakin noiden omien autojen kanssa olen tullut toimeen, kun tuo vetarin/suojakumi on sormella kaavittu puhtaaksi, ja täytetty tuolla tb:n moly:llä. Ja jos jäykkäakselinen (etu) tojota niin 10-20 ruikkausta 1-2 vuoden välein, jos offia, niin huomattavasti useammin. ja edes minä en voitele k.o tb:n vaseliinilla laturin laakereita tms. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
No, 8000 tuntia käytetty runko-ohjatun koneen kardaaneissa eikä yhtään ristikkoa ole mennyt joten toiminee... Sitä paitsi, ei ne autossa kovin villisti pyöri kun ristikot ovat niin loivassa kulmassa, hieman edestakaisin liikkuu vain.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Juu kaipa sitä hifistelemällä saa paremman keston ja toimivuuden, mutta nuo vanhan maailman maataistelukoneet tuskin ovat kovin kranttuja vaseliinilaaduille. Omassa Bj:ssä kaikki nivelet on tähän asti voideltu samalla tuotteella, usein jollain molyrasvalla. Ristikoiden laakerit ovat takana kestäneet omaa käyttöä viimeiset 15 v. Ehkä ne on vaihdettu joskus 35 v aikana, tai sitten ei. Etukardaanin taaempi ristikko on väljä. Laatikon palkin ja pohjapanssarin takia on saanut selvästi harvemmin rasvaa. Tuskin siis siinäkään vika väärässä voiteessa.
Eli rasvaaminen riittävän usein. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
No tärkeintä on säännöllinen voitelu, ei niinkään vaseliininlaatu niinkuin täällä kokemuksista kerrotaan.
Itte kuitenki pistän suosituksien mukaan ja nuo teboilin tuubit maksavat vain muutaman euron kappale. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Mites nyt kun ristikoista puhetta jos joskus vaihtaa niin onko mitään hyötyä jos joka kuppiinristikossa laittaisi oman nipan
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Ristikon nipasta menee poraus joka kuppiin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Hilux ln 110 etupään korotus | jupu1986 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.03.2011 17:35 |
| Hilux -83 ln46 etupään pamaus | pesix | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.03.2010 18:10 |
| Palloniveliin rasvanipat | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.04.2006 13:34 |
| Uazin rasvanipat? | Revolver | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.12.2004 19:42 |
| rasvanipat | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.06.2003 07:14 |