Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.10.2013, 18:48
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus

Taitaa nivelristikon neulalaakeri kuolla yleensä voitelun puutteeseen/vähyyteen useammin kuin riittävän usein käytettyyn "väärään" voiteeseen?

__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.10.2013, 19:26
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Taitaa nivelristikon neulalaakeri kuolla yleensä voitelun puutteeseen/vähyyteen useammin kuin riittävän usein käytettyyn "väärään" voiteeseen?
Ehkäpä näin mutta jos tietää mitä sinne pitää laittaa ja kysyjälle vastataan niin miksi laittaa muuta!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.10.2013, 19:38
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Grr Näytä viesti
Ehkäpä näin mutta jos tietää mitä sinne pitää laittaa ja kysyjälle vastataan niin miksi laittaa muuta!
Toki suositeltua voidetta kannattaa käyttää. Minä en kumminkaan ole huomannut kestossa eroa "mustalla" ja yleisrasvalla voideltujen välillä kardaanin nivelissä, kun n. 10 tuhannen km välein on rasvattu.

Mutta laitetaan siis sitä suositeltua rasvaa ja tarpeeksi usein - paino sillä "riittävän usein".
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2013, 19:43
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Sinne murrokseen voipi lisätä sitä vassua ihan vaan avaamalla tulpan ja ruuttailemalla rasvarässillä niin paljon kun vapaasti menee. Monesti käy niin, että vetarin stefat kuluu väljiksi ajan myötä ja puolen miljoonan matkalla peräöljyt pesee murroksen putipuhtaaksi vasukasta. Ilmiön tietää, jos eturenkaiden sisäpuolet on märät öljystä.
Ite oon suosinu murroksissa molybdeenisulfidia sisältäviä mustia vassuja kuten teboil Universal M, mutta esim. viime murrosremontissa ei ollu tyrkyllä ku MDS ja Solid 2, joten murrokseen tuli mansikkahyytelöt.
Pääasia, et siellä on jotain, ja paljon.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hilux ln 110 etupään korotus jupu1986 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.03.2011 17:35
Hilux -83 ln46 etupään pamaus pesix Tekniikka & Jutustelu 0 04.03.2010 18:10
Palloniveliin rasvanipat Paavo Tekniikka & Jutustelu 19 05.04.2006 13:34
Uazin rasvanipat? Revolver Tekniikka & Jutustelu 3 21.12.2004 19:42
rasvanipat Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 0 11.06.2003 07:14


Sivu luotu: 03:47 (GMT +2).