Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.10.2013, 21:15
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies Näytä viesti
Oisko tää käynyt mielessä?

http://www.youtube.com/watch?v=lXfitusZ9qY



Sorisorisori

Olipas hyvä linkki, nostaa varmasti motivaatiota rakenteluun

__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.10.2013, 21:58
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Täähän riippuu aika pitkälti siitä että mitä meinaat helmelläs tehä?
Liikenteeseen? Takapihalle? Mettään? Tavaran kuskausta? Vetoauto? Peloauto?

Sit miettii kertaalleen vielä tarkasti. Jos tarkoitus nauttia helmestä pidempään niin helpolla tohon ehyen rungon vaihtaa.

Mikä kikotin kyseessä? joku -88 ylöspäin silverado?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.10.2013, 22:55
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Ei tuo mahdottoman huonolta vielä näytä. Pohjaanlyöntikumien kohdilta nuo ensin repeävät. Tarkasta että iskarien korvat ja varapyörätelineen palkki on kunnolla rungossa kiinni ja sitten puhallukseen ja maalaukseen. Samalla kannattaa korjata mätäviat hytin takimmaisten kumityynyjen korvista, mikäli niitä ei ole korjattu jo. Ja myös tankki pois jotta näkee kannakkeiden kunnon ja saa tuoreet maalit niihinkin. Ja taas menee pick-up vuosia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.10.2013, 20:12
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Ota mitat rungosta ja tee sopivasta neliöputkesta tai U-profiilista uusi takarunko, pääsee helpommalla kun tilkkutäkin tekeminen
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.10.2013, 20:49
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Ota mitat rungosta ja tee sopivasta neliöputkesta tai U-profiilista uusi takarunko, pääsee helpommalla kun tilkkutäkin tekeminen
Ääni tälle. Helppo rakentaa uus,ku entinen on vielä siinä kunnossa,että pystyy kattomaan mallia ja ottamaan mittoja.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.10.2013, 18:27
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Ääni myös Punanenän ehdotukselle.Aikalai kivampi tehdä uusi kunnon kamasta kuin alkaa tuota illassa olevaa runkoa parsimaan kokoon.Kumminkin pitää miettiä tarkkaan käyttötarkoitus ja into projektiin ennenkuin tekee yhtään mitään.Keskeneräisiä kulkimia on tämä maa väärällään

Edit:Jos maastoon on suunnitelmissa vähänkään enemmän kurvata niin suosittelen lämpimästi tuon tankin heivaamista mäkeen ja korvaamaan esim lavalle sijoitetulla versiolla.Monet murheet jää kokematta tällä toimenpiteella
__________________
J E E P
just empty every pocket

Viimeksi muokannut Limite : 11.10.2013 18:31
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.10.2013, 18:53
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Minä en alkuperäistä letukan runkoa hevillä alkaisi korvaamaan ainakaan noin pitkää pätkää. Alkuperäinen on melkoista jousiterästä verrattuna tavalliseen rautaan. Rungon kestävyys perustuu pitkälti sen joustavuuteen, katsokaas seuraavan kerran kun näette pikkarin tienvarteen pysäköitynä ja yksi pyörä kanttarin päällä. Liian tukevalla takarungolla saattaa hytin alle tulla liikaa rasitusta ja katketa sieltä. Ensin puhallukseen ja katso tilanne sitten. Paljon pahemmassa kunnossa olevia runkoja on paljon liikenteessä ja silti ne kestää kovaa käyttöä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kardaanin korjaus ToyotaHj60 Tekniikka & Jutustelu 18 07.08.2018 13:52
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2010 12:27
Lasikuitukanootin korjaus riude Chit-Chat 3 03.05.2009 22:42
Muna vai Kana (Eli tela vai pyörä) Chit-Chat 1 01.08.2007 08:48
SOA vai uutta jousta? Homer Tekniikka & Jutustelu 3 05.03.2005 09:59


Sivu luotu: 20:41 (GMT +2).