![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"The locking hubs contain a miniature motor, one for left and one for the right, that turns and locks the front axles." |
#27
|
||||
|
||||
![]()
mparty on kyllä tehnyt peusteellista selvitystyötä tämän asian suhteen, kiitos siitä!
![]() joo molemmin puolin pitäis olla samanlaiset, koska sähköt menee molempiin. Ovat tällähetkellä koko ajan lukossa. Kestävyys puolesta olikin tuossa mpartyn laittamassa tekstissä lontooksi, että olisivat yhtä kestävät kuin manuaaliset. Joten kestävät suskan alla varmasti! Käytännön kokemukset kiinnostais noista.. ![]() vaikuttavat toki aika epävarmoilta, siksi kyselen kokemuksia täältä. |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Mites muuten jos ne pitäisi olla sähkömoottorin (vai tarkoitetaanko tuossa tekstissä moottorilla solenoidia?) avustuksella päällä ja ilman sitä pois -> sähkövirta katkeaa niin on auki. Onko noissakin siis ihan normaali jousipalautus, mutta toisaalta sitten jos on ja sulla ne on kuitenkin kiinni niin ei kait sitten joku paikka siellä jumita?
En minä näissä napalukoissa sinänsä kestävyyttä pelkää, eihän se kiinteä napa periaatteessa ole kovin paljoa sen kestävämpi. Enemmänkin niin, että on yksi vikaherkempi paikka vähemmän. Tullut vain huomattua maastureissa, että mitä yksinkertaisempi perustekniikka niin sen paremmin tuppaavat kestämään ja aina helpompia huoltaa jos/ kun jotain hajoaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Ovat edellisen omistajan mukaan vain kasattu sillai että on koko ajan lukossa.
Kaikki romut pitäis kuitenkin olla sisällä. Muistelisin että manuaali lukonkin sai kasattua silla, voin muistaa väärinkin. ![]() Akselit olleet kisakäytössä, niin silloin ei ole ollut varaa testata pelaako vai ei. |
#30
|
||||
|
||||
![]()
En huomannut aluksi timo_l viestissä "solenoidi vai moottori" arvuuttelua...
Jos tosin olis solenoidilla niin luotto vois olla parmpi verrattaen moottoriin. Mahtaa tulla selvyys parhaiten tähänkin asiaan ku ottaa kissan pöydälle ja kattoo et heittääkö suoraan romukoppaan... ![]() kytkettävät navat tarttis kuite olla. |
#31
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuossa kuvassa näkyy nuo rattaat, kuvassa moottorin tilalla pultti jota pyörittämällä voi kytkeä ja vapauttaa navat ![]() |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Ja tuolla threadissä on ilm. se perusvika mikä noihin tulee eli hiilet loppuu:
http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewt...ric+hubs+fixed Tässä jo uudet hiilet paikoillaan: ![]() |
#33
|
||||
|
||||
![]()
kävin kans lukee nuo läpi.
löysin myös youtube videoo.. luultavasti nuin ne navat on kasattu minullakin: http://youtu.be/xKczb5vvzF8 |
#34
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#35
|
||||
|
||||
![]()
toimii niin kuin manuaalikin mutta liikutetaan sähkömoottorilla..
|
#36
|
|||
|
|||
![]()
Onhan siinä tekemisen meininkiä aukoa noita napoja ja repiä rattaita pois mutta jos helpolla haluais päästä niin nelikko päälle ja jos/kun voi todeta että navat on kytkeytyneet niin irrottaa johdot liittimestä, voilá
![]() Joku saattas laittaa jopa oman napin mokomille.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#37
|
||||
|
||||
![]()
Niin paskat akselit kuin nuo onkin niin sanoisin notta kilpurissa nuo on väärässä paikassa. Eli toimiessaan nuo on hyvät käyttiksessä. Ja sinänsä silkkaa Toyotaa sillä että rikkoontuvien osien määrän on saanu määritellä ite tilausvaiheessa...
![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#38
|
||||
|
||||
![]()
Paino napilla ja ~5sek. Aikareleellä nuo vois toteutta sähköisesti. Tai varmempi vaihtoehto, tuoda moottorin akseli ulkopuolelle ja pyörittää käsin.(kuva ylempänä)
Tai kolmas vaihtoehto vaihtaa kaikki navan romut manuaalisiksi. Hj60 tais käydä tähän suoraan vähä ot: Mitäs muuta honoa näissä aksuloissa on ku napalukot bj andy? Eikö murrokset vastaa vanhemman lj:iin HD-murrosta? Viimeksi muokannut Henkka85 : 09.10.2013 04:49 |
#39
|
|||
|
|||
![]()
Offikäytöstä en osaa sanoa mutta noin tavan käytössä nuo käsin kytkettävät on olleet pelaavat ja luotettavat. Sen sijaa on tiedossa muutama kun vaihtanut nuo kiinteät käsin kytkettäviin pelaamisongelmien takia
![]() |
#40
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa olla lujimmat nuo perinteiset käsin kytkettävät?
Tuossa yhdestä kappaleesta valetulla napalukon korvikkeella, mikä esim. hdj-80 vakiona, on semmoinen ongelma, että ei jousta muualta, kuin vetarin pooreista -> hieroo poorit paskaksi 500 tkm jälkeen. Tuossa napalukossa joustaminen tapahtuu nähtävästi napalaukon sisältä, siis tuon lukituskappaleen pooreista, jotka halkaisijaltaan paljon isommat/jatkuvassa rasvakylvyssä..... Ja jos joku "pelkää" tuota napalukon aukeamista, niin kun taittaa ne pienet peltilipareet hivenen ulospäin (siis ne jotka nostaa napalukon keskiosaa kiertämällä lukkokalikan jousta vasten) niin napalukkoa ei saa auki normaalisti kiertämällä, vaan jousi pitää lukon kiinni. p.s vanhassa BJ:ssä on ns. pitkät napalukot, oliskohan vielä lujemmat? sopii lyhyen napalukon paikalle, kun lukitsee vetoakselin siitä kierteestä isolla "prikalla", ettei pääse perääntymään navan sisään. |
#41
|
||||
|
||||
![]()
Haluaako joku ostaa käytetyt sähköiset napalukot, yhdet taitais olla jossain varaston perällä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Napalukoista | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.08.2009 07:54 |
Napalukoista | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.03.2007 00:29 | |
napalukoista | Kepaza | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.08.2006 10:16 |
Suzukin napalukoista?? | Timbba | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.09.2005 16:51 |
napalukoista | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 11.02.2005 19:57 |