Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 08.10.2013, 10:31
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Miten miulla olisi muistikuva että se sähköinen napalukko kytkee ainoastaan toisen puolen irti/kiinni? Toisella puolella oli kiinteä vetolaippa.
Paratiisi Offissahan vuonna 2010 oli keltainen uuskoppainen Läjä parkkipaikalla seisomassa missä oli "sähköiset napikset", kai sen nyt joku tuntee niin saisi paremmin faktaa pöytään?
Aika jännästi menee noin varustet uuskoppaisissa Läjissä, toisella on sähköiset napikset ja esim. nimim. sikakopan uuskoppaisessa Läjässä on manuaalinen nelikon kytkentäkin, ei siis alipainekellolla. Ja on muuten alkuperäinen kun piti oikein käyttöohjekirjasta tutkia auton ostoreissulla että wtF?
Kyllä ne molemmat puolet pitäs olla samanlaiset kun kattelee noita sähköisistä manuaaleihin konversioita mitä ovat tehneet.

"The locking hubs contain a miniature motor, one for left and one for the right, that turns and locks the front axles."
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 08.10.2013, 15:15
Henkka85:n Avatar
Henkka85 Henkka85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: oulu/ii
Viestit: 66
Perusasetus

mparty on kyllä tehnyt peusteellista selvitystyötä tämän asian suhteen, kiitos siitä!

joo molemmin puolin pitäis olla samanlaiset, koska sähköt menee molempiin.
Ovat tällähetkellä koko ajan lukossa.
Kestävyys puolesta olikin tuossa mpartyn laittamassa tekstissä lontooksi, että olisivat yhtä kestävät kuin manuaaliset.
Joten kestävät suskan alla varmasti!

Käytännön kokemukset kiinnostais noista..
vaikuttavat toki aika epävarmoilta, siksi kyselen kokemuksia täältä.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 08.10.2013, 16:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Mites muuten jos ne pitäisi olla sähkömoottorin (vai tarkoitetaanko tuossa tekstissä moottorilla solenoidia?) avustuksella päällä ja ilman sitä pois -> sähkövirta katkeaa niin on auki. Onko noissakin siis ihan normaali jousipalautus, mutta toisaalta sitten jos on ja sulla ne on kuitenkin kiinni niin ei kait sitten joku paikka siellä jumita?

En minä näissä napalukoissa sinänsä kestävyyttä pelkää, eihän se kiinteä napa periaatteessa ole kovin paljoa sen kestävämpi. Enemmänkin niin, että on yksi vikaherkempi paikka vähemmän. Tullut vain huomattua maastureissa, että mitä yksinkertaisempi perustekniikka niin sen paremmin tuppaavat kestämään ja aina helpompia huoltaa jos/ kun jotain hajoaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 08.10.2013, 16:22
Henkka85:n Avatar
Henkka85 Henkka85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: oulu/ii
Viestit: 66
Perusasetus

Ovat edellisen omistajan mukaan vain kasattu sillai että on koko ajan lukossa.
Kaikki romut pitäis kuitenkin olla sisällä.
Muistelisin että manuaali lukonkin sai kasattua silla, voin muistaa väärinkin.

Akselit olleet kisakäytössä, niin silloin ei ole ollut varaa testata pelaako vai ei.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 08.10.2013, 16:32
Henkka85:n Avatar
Henkka85 Henkka85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: oulu/ii
Viestit: 66
Perusasetus

En huomannut aluksi timo_l viestissä "solenoidi vai moottori" arvuuttelua...
Jos tosin olis solenoidilla niin luotto vois olla parmpi verrattaen moottoriin.

Mahtaa tulla selvyys parhaiten tähänkin asiaan ku ottaa kissan pöydälle ja kattoo et heittääkö suoraan romukoppaan...
kytkettävät navat tarttis kuite olla.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 08.10.2013, 17:15
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mites muuten jos ne pitäisi olla sähkömoottorin (vai tarkoitetaanko tuossa tekstissä moottorilla solenoidia?) avustuksella päällä ja ilman sitä pois -> sähkövirta katkeaa niin on auki. Onko noissakin siis ihan normaali jousipalautus, mutta toisaalta sitten jos on ja sulla ne on kuitenkin kiinni niin ei kait sitten joku paikka siellä jumita?

En minä näissä napalukoissa sinänsä kestävyyttä pelkää, eihän se kiinteä napa periaatteessa ole kovin paljoa sen kestävämpi. Enemmänkin niin, että on yksi vikaherkempi paikka vähemmän. Tullut vain huomattua maastureissa, että mitä yksinkertaisempi perustekniikka niin sen paremmin tuppaavat kestämään ja aina helpompia huoltaa jos/ kun jotain hajoaa.
Ne on ihan normi pyöriviä moottoreita jotka pyörittää hammaskehää joka sitten lukittee tai avaa lukot, ei tietoa onko noissa jousipalautus.
Tuossa kuvassa näkyy nuo rattaat, kuvassa moottorin tilalla pultti jota pyörittämällä voi kytkeä ja vapauttaa navat

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 08.10.2013, 17:17
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Ja tuolla threadissä on ilm. se perusvika mikä noihin tulee eli hiilet loppuu:

http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewt...ric+hubs+fixed

Tässä jo uudet hiilet paikoillaan:
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 08.10.2013, 17:28
Henkka85:n Avatar
Henkka85 Henkka85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: oulu/ii
Viestit: 66
Perusasetus

kävin kans lukee nuo läpi.

löysin myös youtube videoo..
luultavasti nuin ne navat on kasattu minullakin: http://youtu.be/xKczb5vvzF8
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 08.10.2013, 17:31
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Henkka85 Näytä viesti
kävin kans lukee nuo läpi.

löysin myös youtube videoo..
luultavasti nuin ne navat on kasattu minullakin: http://youtu.be/xKczb5vvzF8
No mutta tuossa viteossahan tuo kytkennän rakenne näkyy hyvin!
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 08.10.2013, 17:38
Henkka85:n Avatar
Henkka85 Henkka85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: oulu/ii
Viestit: 66
Perusasetus

toimii niin kuin manuaalikin mutta liikutetaan sähkömoottorilla..
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 08.10.2013, 21:27
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Onhan siinä tekemisen meininkiä aukoa noita napoja ja repiä rattaita pois mutta jos helpolla haluais päästä niin nelikko päälle ja jos/kun voi todeta että navat on kytkeytyneet niin irrottaa johdot liittimestä, voilá
Joku saattas laittaa jopa oman napin mokomille.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 08.10.2013, 22:06
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Niin paskat akselit kuin nuo onkin niin sanoisin notta kilpurissa nuo on väärässä paikassa. Eli toimiessaan nuo on hyvät käyttiksessä. Ja sinänsä silkkaa Toyotaa sillä että rikkoontuvien osien määrän on saanu määritellä ite tilausvaiheessa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 09.10.2013, 04:30
Henkka85:n Avatar
Henkka85 Henkka85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: oulu/ii
Viestit: 66
Perusasetus

Paino napilla ja ~5sek. Aikareleellä nuo vois toteutta sähköisesti. Tai varmempi vaihtoehto, tuoda moottorin akseli ulkopuolelle ja pyörittää käsin.(kuva ylempänä)
Tai kolmas vaihtoehto vaihtaa kaikki navan romut manuaalisiksi. Hj60 tais käydä tähän suoraan

vähä ot:
Mitäs muuta honoa näissä aksuloissa on ku napalukot bj andy?
Eikö murrokset vastaa vanhemman lj:iin HD-murrosta?

Viimeksi muokannut Henkka85 : 09.10.2013 04:49
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 09.10.2013, 05:09
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Offikäytöstä en osaa sanoa mutta noin tavan käytössä nuo käsin kytkettävät on olleet pelaavat ja luotettavat. Sen sijaa on tiedossa muutama kun vaihtanut nuo kiinteät käsin kytkettäviin pelaamisongelmien takia
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 10.10.2013, 21:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Taitaa olla lujimmat nuo perinteiset käsin kytkettävät?

Tuossa yhdestä kappaleesta valetulla napalukon korvikkeella, mikä esim. hdj-80 vakiona, on semmoinen ongelma, että ei jousta muualta, kuin vetarin pooreista -> hieroo poorit paskaksi 500 tkm jälkeen.

Tuossa napalukossa joustaminen tapahtuu nähtävästi napalaukon sisältä, siis tuon lukituskappaleen pooreista, jotka halkaisijaltaan paljon isommat/jatkuvassa rasvakylvyssä..... Ja jos joku "pelkää" tuota napalukon aukeamista, niin kun taittaa ne pienet peltilipareet hivenen ulospäin (siis ne jotka nostaa napalukon keskiosaa kiertämällä lukkokalikan jousta vasten) niin napalukkoa ei saa auki normaalisti kiertämällä, vaan jousi pitää lukon kiinni.
p.s vanhassa BJ:ssä on ns. pitkät napalukot, oliskohan vielä lujemmat? sopii lyhyen napalukon paikalle, kun lukitsee vetoakselin siitä kierteestä isolla "prikalla", ettei pääse perääntymään navan sisään.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 11.10.2013, 11:39
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Haluaako joku ostaa käytetyt sähköiset napalukot, yhdet taitais olla jossain varaston perällä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Napalukoista elhapero Tekniikka & Jutustelu 3 01.08.2009 07:54
Napalukoista Tekniikka & Jutustelu 2 09.03.2007 00:29
napalukoista Kepaza Tekniikka & Jutustelu 4 29.08.2006 10:16
Suzukin napalukoista?? Timbba Tekniikka & Jutustelu 1 12.09.2005 16:51
napalukoista Tekniikka & Jutustelu 5 11.02.2005 19:57


Sivu luotu: 10:05 (GMT +2).