Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.10.2013, 22:45
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Ei se rikki mee se vaan on piukassa.
lähinnä mietin että pitäisikö laipasta pitää vastaan vääntäessä pitkällä varrella?
että ei hakatessa iskua rattaille menisi niin paljoa
jossain näin kuvan että oli laipan reikiin kiinnitetty pidempi rauta
silloin tulisi muutenkin terävyyttä iskuun

montulla tai nosturilla olis aika paljon mukavammat asennut kuin maassa makaamalla :P

__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.10.2013, 22:52
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

mitenkäs nämä pajeron bensa v6 koneet
öljysuodatin katalookia selatessa osui silmään 3.8L kone?

puhetta olen kuullut että joissakin etuveto jenkeissä esim saratogassa olis mitsun konetta?
isän "käyttis" 3L saratogasta yritin katsella mutta eipä sitä purkamatta näe mitään :P
pihassa olis kyllä voyager 3.3L ja pari bonnevilleä 3.8L

lähinnä miettinyt että nykyisessä hydrauli kilkattelee kylmänä pienillä kierroksilla
niin jossain vaiheessa pitäis jotain tehdä asialle
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.10.2013, 20:20
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neulavuori Näytä viesti
mitenkäs nämä pajeron bensa v6 koneet
öljysuodatin katalookia selatessa osui silmään 3.8L kone?

puhetta olen kuullut että joissakin etuveto jenkeissä esim saratogassa olis mitsun konetta?
isän "käyttis" 3L saratogasta yritin katsella mutta eipä sitä purkamatta näe mitään :P
pihassa olis kyllä voyager 3.3L ja pari bonnevilleä 3.8L

lähinnä miettinyt että nykyisessä hydrauli kilkattelee kylmänä pienillä kierroksilla
niin jossain vaiheessa pitäis jotain tehdä asialle
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/sigma/5780461

Tommosesta sigmasta käy kuulemma kone pienin muutoksin pajeen. Mutta osat saa vaihdeltua ristiin vanhasta koneesta. Ainakin suodattimen jalkaa ja jotain pientä.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.10.2013, 19:57
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.770
Perusasetus

Kuinka paljon on teho 4d56 turbo koneessa? Entä paljonko 4d56 turbo ic versiossa?
Eli toisin sanoen paljonko on tehoa vm.87 ja 89 pajeroissa.
Onko niissä sama syöttöpumppu, kun siitä on tullut jossain yhteydessä eriäviä mielipiteitä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.10.2013, 20:53
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Kuinka paljon on teho 4d56 turbo koneessa? Entä paljonko 4d56 turbo ic versiossa?
Eli toisin sanoen paljonko on tehoa vm.87 ja 89 pajeroissa.
http://www.autowiki.fi/index.php/Mitsubishi_Pajero_mk1
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.10.2013, 23:02
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

saakeli että on tiukassa kardaanin laipan mutteri
isolla lekalla ja pitkällä jatkovarrella
paukuttelin välillä pulttipyssyllä...
jäädyttelin välillä akselin päätä eikä hievahdakaan

luovutan ja vien jonnekin pajalle jossa saa joku muu sen särkeä

jakolaatikon stefan vaihdoin ja öljyt
täyttöroppu meinas olla tiukassa ja vähän muljattu
öljyt näytti oikean väriseltä mutta uusilla öljyillä hiljeni äänet hytissä
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.10.2013, 00:21
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Kuinka paljon on teho 4d56 turbo koneessa? Entä paljonko 4d56 turbo ic versiossa?
Eli toisin sanoen paljonko on tehoa vm.87 ja 89 pajeroissa.
Onko niissä sama syöttöpumppu, kun siitä on tullut jossain yhteydessä eriäviä mielipiteitä.
Syöttöpumppua on 3erinlaista,2.3td 2,5td ja 2,5tdic tapauskohtaisesti. Eli niistä saattaa löytyä sama pumppu tai sitten ei,ainakin mihin itse olen törmännyt niin ahdonalaisen syötön karoissa ja koteloissa että kalvoissa on eroja.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.10.2013, 07:53
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.770
Perusasetus

Kiitokset tiedoista mikaelt ja Nuhapumppu.
Pitää koittaa josko osuisi noista pumpuista silmiin joku stanssattu numero koska siina tarrassa olevat mrkinnät on kadonnut kaikista pumpuista mitä itellä on.
Toki jos kalvo tai kara eri niin silti pumpun kyljessä varmaan sama numero.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.10.2013, 17:11
Bazeeba Bazeeba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.12
Sijainti: Soini
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Kiitokset tiedoista mikaelt ja Nuhapumppu.
Pitää koittaa josko osuisi noista pumpuista silmiin joku stanssattu numero koska siina tarrassa olevat mrkinnät on kadonnut kaikista pumpuista mitä itellä on.
Toki jos kalvo tai kara eri niin silti pumpun kyljessä varmaan sama numero.
Entiseen pajeroon vaihtelin toisesta pumpusta sen kannen kun vuoti siitä kaasuakselin juuresta. Oma auto oli -90 ja toinen pumppu -89 td muistaakseni. Eroa oli ainakin tyhjäkäyntiruuvin sijainnissa. Myös ahdonalaisen kara oli vanhemmassa hieman ohuempi, mutta nuo kannet kävi suoraan ristiin niistä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.10.2013, 05:02
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neulavuori Näytä viesti
lähinnä mietin että pitäisikö laipasta pitää vastaan vääntäessä pitkällä varrella?
että ei hakatessa iskua rattaille menisi niin paljoa
jossain näin kuvan että oli laipan reikiin kiinnitetty pidempi rauta
silloin tulisi muutenkin terävyyttä iskuun

montulla tai nosturilla olis aika paljon mukavammat asennut kuin maassa makaamalla :P
Itsellä on semmonen laipan reikiin viritetty "vastaväännin". Mielestäni fiksua käyttää semmosta, ei kohdistu hampaisiin tarpeetonta rasitusta.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 18:55 (GMT +2).