![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Saaks läjään sähkösiä napalukkoja....ei oo sattunu koskaan silmiin sellasia
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nuot akselit on jotai vm.90 ylöspäin.. Murrokset on mös vähän jäsymmät mitä vanhemmissa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miten toimii sähköinen napalukko? Mistä olet sellaisia pongannut?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vai onko jotku automaattiset napalukot?
Vai onks kabiinissa joku oma nappula napiksille?? Vähän niinku jossai foorteissa on..?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Näyttäshän noita olevan kun googlettaa, kommentteja näyttäs olevan puolesta ja vastaan:
"The electric hub locks are prone to failure as far as I have been able to find out. Mine play up periodically." "KZJ 78 it is! Great car other than these damn electric hubs." "I love my electric hubs and would not give them up. Push button for easy release of your hubs equals awesome trail turning. I wheel the hell out of mine and so far no failures yet." "i have yet to see a single elec hub fail unless related to poor reinstalation proceedure. the elec hubs are just as strong as the old manual hubs plus they are held on with 10 bolts verses the old 6 bolt pattern." Eli nuo kytkeytyy ilm. nelivedon napista sisältä päälle ja pois navassa olevan sähkömoottorin avulla. "The knuckle and splindle are specific with wires going through the spindle, the spindle has two copper tracks for the hub brushes riding on the back side, the hub incorporates a tiny electric motor that rotates the gear on lockout taking care of turning the internal engagement dial. They could be handy but in the real world they suck reliabilitywise. " Tuolla esim. jotain juttua: http://forum.ih8mud.com/70-series-te...ml#post4918225 http://forum.ih8mud.com/70-series-te...king-hubs.html |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kuullostaa kalliilta
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos minulta kysytään, niin napalukkojen yksi ja ainoa järjellinen hyöty on siinä, että jos akselin sisältä jotain pamahtaa rymytesä palasiksi niin voi irrottaa navan vetarista ja ajaa kotiin ilman purkutöitä, vasta tallilla sitten avaa ja kattoo mitä on mennyt.
Mitään muuta hyötyä noista ei ole, ei niin minkäänlaista. Polttoaineen kulutuksessa eroa ei rahallisesti ihan älyttömiä tule, jollei sitten veivaa kymmeniä tuhansia vuodessa. Itselle ottaisin napalukolliseen autoon mielummin kiinteät tilalle kuin pitäisin napikset.. ja miten ihmeessä napalukot vaikuttaa auton kääntyvyyteen? Jos ei taivu kiinteällä nelivedolla, niin takaveto päälle, etupäähän kääntyy silloin ihan niin jyrkkään kuin mahdollista on - oli napalukot auki tai kiinni.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Napalukoista | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.08.2009 07:54 |
Napalukoista | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.03.2007 00:29 | |
napalukoista | Kepaza | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.08.2006 10:16 |
Suzukin napalukoista?? | Timbba | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.09.2005 16:51 |
napalukoista | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 11.02.2005 19:57 |