Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.09.2013, 22:29
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Tiedä kylmästä mutta nuo kovetteet tuntuu kovettuvan ihan yksinkin jos pääsee ilman kanssa tekemisiin.

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.09.2013, 11:11
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

sen verran on kuitenkin maalauskokemusta ja epäonnistumisia että kaikki mahdollinen kannattaa eliminoida pois ja silti epäonnistuu....eli lämpöä pitää olla aina kylliksi ja ilmankosteus ehdottomasti alas. Kosteus tekee kaikenlaista tepposta!

Maalaukset on maalattu ja lakkaus lakattu. Pieleenhän lakkaus meni, kun lakka lieni hieman liian sakeaa, ruiskun pienehköön suuttimeen nähden...joten pinnasta tuli vähän kraaterimaista.

Voinko ihan huoletta lakata ilman hiontaa päälle lisää ohuempaa lakkaa, että pinta edes hieman paranisi? Vai pitääkö sitä kevyesti hioa? Käsittääkseni siihen voisi lisätä uuden kerroksen, kun pinta on uusi ja vasta kuivunut, puhdas ja rasvaton.

TT
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.09.2013, 12:12
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Aina välihionta kuivuneelle pinnalle että tarttuu kunnolla. Esim karhunkielelellä mutta jos on pahasti appelsiinia niin melkein vähän santapaperia 800-1000 märkänä.
Ja jos autoa lakkailee siihen tarkoitukseen tehdyllä lakalla niin sitä voi kyllä melko reilulla kädellä vedellä, ei valu helposti, pintaa kannattaa vähän katella miten se tasoittuu ja sen mukaan vetää lisää, ei ihan hirveesti tarvi ohennella max. 10%
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.09.2013, 12:27
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

No laitoin tuon paikoittaisen appelsiinilakan liian vähäisen ohentamisen syyksi kun ohjeessa oli että max. 10 % ohennetta mutta vedin ilman ohennusta koska varmasti yhteensopivaa ohenninta ei ollut käytettävissä. Jouduin nostamaan painetta ja se vain tuntui lisäävän kraateroitumista ja levitti myös sumuharsoa ikävästi. Pienemmällä paineella ja vähemmällä lakkamäärällä ei sitten vain tavaraa tullut kovin tehokkaasti ja se alkoi vaatia kovin vakaata sumutuskättä... näin ne kokemattomat turaa...mutta oppia ikä kaikki.
TT
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.09.2013, 20:45
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
No laitoin tuon paikoittaisen appelsiinilakan liian vähäisen ohentamisen syyksi kun ohjeessa oli että max. 10 % ohennetta mutta vedin ilman ohennusta koska varmasti yhteensopivaa ohenninta ei ollut käytettävissä. Jouduin nostamaan painetta ja se vain tuntui lisäävän kraateroitumista ja levitti myös sumuharsoa ikävästi. Pienemmällä paineella ja vähemmällä lakkamäärällä ei sitten vain tavaraa tullut kovin tehokkaasti ja se alkoi vaatia kovin vakaata sumutuskättä... näin ne kokemattomat turaa...mutta oppia ikä kaikki.
TT
mie en oo lakkaa ohentanu ollenkaa, pelkkä kovike ja hyvin on tullu. ruiskupaine n.2.5bar ja 1.5mm suutin käytössä. eikä tuu tota appelsiinipintaa.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.09.2013, 01:40
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

no nyt kävi niin, että kun osat oli pultattu autoon paikalleen, niin rasviksella vetäisin ja polyliinalla vaan ja sitten uusi kerros lakkaa päälle 10% ohennettuna. Appelsiinipinta parani paljon ja hommasta tuli auton hintaan nähden täysin siedettävä lopputulos. Luulisin että seuraava maalaus sujuisi jo vähän paremmin, mutta taidan jatkossakin tyytyä uretaanimaaleihin. Ne on enempi mun luonteelle ;-)

TT
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.09.2013, 19:53
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

liuotin ohenteiset maalit ja yms tykötarpeet ei ole yleensä kylmän/pakkasen arkoja. vesipohjaiset maalit ja yms. ovat sitten jo kylmälle arkoja.

mitä vähemmän esim. kovetetta jää pulloon niin sen nopeammin se kuivaa. muovipurkeissa ja pulloissa maali ja kovetteet kuivaa nopeammin koska muovi itsessään hengittää jonkin verran. paras säilyvyys olis metalli purkissa/astiassa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
verhoilu asiaa sos Tekniikka & Jutustelu 3 17.04.2013 20:05
Asiaa paskasta? Lehis Chit-Chat 24 14.01.2011 11:21
Hilux asiaa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 08.09.2010 16:18
Auton katon maalauksesta kysymyksiä Timo_L Tekniikka & Jutustelu 27 03.03.2010 07:07
Maalauksesta ja maaleista. Neuvoja tarvitaan. jappe Tekniikka & Jutustelu 15 30.07.2009 22:56


Sivu luotu: 22:10 (GMT +2).