Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.09.2013, 07:18
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Tosi äijä maalaa telalla. Cruiseri tuli muinoin maalattua telalla. Melko karseen näköinen tuli. Ois toiseen kertaan pitänyt maalaa. En jaksanut. Caddyn kanssa maalasin telalla. Se oli alunperin jo niin sekasikiö eri maalivariaatioineen. Ostin Motonetin punaista panssarimaalia ja sitä suhasin pellin päälle. Tuli tosi hieno. Muutaman metrin päästä näytti hyvälle. Läheltä kun katselit niin olihan siellä valumia siellä täällä. Vedin vähän reilummalla kädellä maalia siihen. Oisko mennyt tunti pari aikaa kun hion pellit koneella karheaksi (mitään ruostetta jaksanut fixaa kun purkissa luki että voi maalaa ruosteen päälle ), teippasin listat ja sutasin maalit päälle. Yön se sai tallissa kuivua ja kovaa ajoa seuraavana päivänä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.09.2013, 10:05
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Jos ruisku sylkee maalia pulssittain niin yleensä silloin on joku löysällä ja ilmavuoto.
Monessa mallissa neulan kahvaosan rungon läpiviennissä on pitkulainen muoviholkki mikä kuuluu kiristää juuri sopivaan tiukkuuteen juntturamutterilla ja jos hiukankin löysässä niin tykyttää. Liika kiristys taas aiheuttaa neulan tahmaamisen. Itse uusin noin 10 käyttökerran jälkeen/välein tuon muoviholkin niin eipähän tarvii tapella sen kanssa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.09.2013, 11:11
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

Ja on vielä sellanen jotta pistoolin suodatin voi olla tukkoinen tai jos ja kun on säiliön pohjalla suodatin niin jos se on tukkoinen nii se alkaa pahasti tökkimään. Jos tuo on tukossa nii vaik kui löisit painetta nii homma ei skulaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.09.2013, 15:15
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Ei varsinaisesti liity tähän mutta tuossa telalla maalaamani käddyn maalipintaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.09.2013, 20:53
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Hyviä vinkkejä, kiitosta vaan.
Itsekin tuota vähän liian sakeaa maalia ajattelin ja ei olisi ihme jos maali- tai ilmasuuttimen tiiviste / koneistus vähän voisi vuotaa. En saanut ilmasuutinta millään irti, on niin jumalaisen lujassa kun yritin. Ruisku on kyllä puhdas ja siisti,,,tosin ihmettelen että miksi suutin on niin piukassa, kaiketi jämähtänyt jotenkin.

TT
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.09.2013, 21:35
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Niissä suuttimissa on yleensä vain koneistettu pinta ilman tiivistettä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.09.2013, 08:14
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Hyviä vinkkejä, kiitosta vaan.
Itsekin tuota vähän liian sakeaa maalia ajattelin ja ei olisi ihme jos maali- tai ilmasuuttimen tiiviste / koneistus vähän voisi vuotaa. En saanut ilmasuutinta millään irti, on niin jumalaisen lujassa kun yritin. Ruisku on kyllä puhdas ja siisti,,,tosin ihmettelen että miksi suutin on niin piukassa, kaiketi jämähtänyt jotenkin.

TT
Ite oon AINA maalauksen jälkeen laskenu tinnerii läpi kunnes sumu puhdasta. Sen jälkee osiks ja irrallaa viel pessy osat jonka jälkee paineilmal puhtaaks/kuivaks.. Ja mitään osia en kiristä vaa ainoastaa huulille osat. Sit seuraaval käyttökerral vasta osat tiukalle ja ekaks tinnerii läpi..
Ja ite oon vältelly semmosii ruiskuja mis on muoviosia, kerral ku ostaa kunnollisen ni hyväl huollol kestää vuosikymmeniä, oma ruisku on jo 12v eikä oo ollu ongelmia
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.09.2013, 15:29
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Liian paksu maali voi tehä kaikenlaista. Joskus huomasin että paksu maali tukkii säiliön ilmareijän helposti joka alkaa sitten osaltaan tökkiin maalintuloa. Kannattaa myös sihdata maali kun lataa säiliöön, jos siellä säiliön juuressa on se pikkusihti niin sen heittäisin heti hevonvitunkuuseen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
verhoilu asiaa sos Tekniikka & Jutustelu 3 17.04.2013 20:05
Asiaa paskasta? Lehis Chit-Chat 24 14.01.2011 11:21
Hilux asiaa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 08.09.2010 16:18
Auton katon maalauksesta kysymyksiä Timo_L Tekniikka & Jutustelu 27 03.03.2010 07:07
Maalauksesta ja maaleista. Neuvoja tarvitaan. jappe Tekniikka & Jutustelu 15 30.07.2009 22:56


Sivu luotu: 19:20 (GMT +2).