![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Ei kai taajama alueella jokamiehen oikeus ole voimassa, eli voi kieltää kulkemisen, vaikka siinä olis vanha tie
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
|||
|
|||
![]()
Kiinteistörekisteriote kouraan ja jos siinä lukee, että tienkäyttöoikeus on tontista otettu, niin ei muuta kuin kyltit nurin.
|
|
||||
|
||||
![]()
Niin, kait se ratkaiseva tekijä on se että onko tienkäyttöoikeus ulkopuolisilla olemassa - toisin sanoen onko esim. tiealue rasitteena ko henkilön omistamalla tontilla. Jos koko tontti tiealueineen ja tienkäyttöoikeus kuuluu tontin omistajalle, niin silloin oman käsitykseni mukaan kulun tiellä voi toki kieltää.
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
|||
|
|||
![]()
Jokamiehenoikeuden olemassaolo ei riipu siitä onko kyseessä taajama-alue, vaan siitä, ollaanko pihapiirissä. Tarkalleen ottaen siis kotirauhaa ei saa häiritä, eikä muutenkaan tietä käyttämällä saa aiheuttaa häiriötä tai haittaa. Eli jos kyseinen vanha tie kuuluu tontin pihapiiriin, voi kulkemisen kieltää.
Olemassaoleva rasite sitten toki muuttaa asian. |
|
||||
|
||||
![]()
Minkään sortin "kävelytie" tai polku tuskin voi olla rasite?
|
|
|||
|
|||
![]()
Kävelyreitti voi olla rasite, mulla on tollainen tontti missä näin on.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ollut montakymmentävuotta rasitteena. |
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä polulta näyttävä pieni urakin voi olla rasite. Minulla on rasiteoikeutena kulku-ura yhden tilan läpi. Se on sellainen vaatimaton polku tien varrelta järven rantaan, missä on venepaikka sen tilan alueella. Kulkuoikeus ja venevalkama on kirjattu sen tilan rasitteiksi.
Taajamassa voi polku-tason kulkuyhteys olla kyllä harvinaisempi rasite. Yksi vähän leveämpi polku, eli kuntoilupolku/latupohja on rasitteena minulle. Kunnalla on käyttöoikeus maapohjaan minun maiden läpi, johon on perustettu valaistu kuntoilureitti.