Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.09.2013, 16:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.450
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Vielä kun löytyisi jostain videomateriaalia ryssien sotavaunuissa käyttämästä 2-tahti vastamäntämoottorista, esim 5TD tai 6TD. Niissä on mielenkiintoiset sävelet...
Käsittääkseni myös näissä on 2-tahti vastamäntämoottorit, jos en ihan väärin muista.. ja soundit ja savut kohdallaan:



Kuten sitten myös brittien Deltic dieselit on aika erikoisia vermeitä moottorin rakenteen puolesta, ja soundit on myös hyvät:



Ei sen puoleen, melkein mikä tahansa isompi 2- tahtidiesel kuulostaa aika pirun hyvältä - varsinkin noi vähän vanhemmat 30-70 luvun tekniikkaan perustuvat. Uudemmat on jalostettu jo turhan hiljaisiksi ja sivistyneiksi Pari tuollaista Detroit Dieslin, ilmeisesti noita 53 tai 71 sarjan koneilla olevaa vanhaa jenkkinuppia on joskus tullut töissä vastaan, äänet on livenä vielä ihan eri luokkaa mitä videot antaa ymmärtää.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.09.2013, 11:09
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti

Kuten sitten myös brittien Deltic dieselit on aika erikoisia vermeitä moottorin rakenteen puolesta, ja soundit on myös hyvät:
Tuo on mielenkiintoinen konstruktio tosiaan..

http://www.youtube.com/watch?v=D3bj47TAYiU
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.09.2013, 20:16
Tapsa Tapsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.03
Sijainti: Tuusula / Kuopio
Viestit: 214
Perusasetus

Koiviston Auto - yhtymähän käytti jonkinlaisia Detroitin 2-tahtikoneita valmistamissaan Kabus-busseissa. Olen sellaisessa käsityksessä, että ratkaisu ei ollut järin onnistunut.

Olen itse aikanaan "päässyt" ajamaan muistaakseni Jyväskylän Liikenteen väreissä ollutta bussirahdin kuljetukseen räätälöityä linjuria, jossa oli Detroit ja Allisonin automaattivaihteisto. Mieleen on jäänyt vaan se, että meteli oli infernaalinen ja eteneminen Jyväskylä-Kuopio - välillä sangen verkkaista.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.09.2013, 21:11
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.335
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsa Näytä viesti

Olen itse aikanaan "päässyt" ajamaan muistaakseni Jyväskylän Liikenteen väreissä ollutta bussirahdin kuljetukseen räätälöityä linjuria, jossa oli Detroit ja Allisonin automaattivaihteisto. Mieleen on jäänyt vaan se, että meteli oli infernaalinen ja eteneminen Jyväskylä-Kuopio - välillä sangen verkkaista.
Ei kai tuo ollut etuvetoinen matala lattia malli? Nelitahti V8 detroit nokalla, ja paineilmasäiliöt katolla.

Niillä sai kuulemma painaa kaasua alamäkeenkin, ja kääntöympyrä oli sama kuin 13 metrisillä. Voimansiirron häviöt syynä hengettömyyteen. Voimalinjassa käännyttiin kaksi kertaa 180 astetta...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2013, 18:42
Tapsa Tapsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.03
Sijainti: Tuusula / Kuopio
Viestit: 214
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Ei kai tuo ollut etuvetoinen matala lattia malli? Nelitahti V8 detroit nokalla, ja paineilmasäiliöt katolla.

Niillä sai kuulemma painaa kaasua alamäkeenkin, ja kääntöympyrä oli sama kuin 13 metrisillä. Voimansiirron häviöt syynä hengettömyyteen. Voimalinjassa käännyttiin kaksi kertaa 180 astetta...
Ei ollut tämä, oli ihan täyskokoinen bussikorinen vehje. Muutama rivi penkkejä ja loppuauto rahtitilaa.

Luulen kuitenkin tietäväni, mitä vehjettä tarkoitat: tavallista bussia pienempi viistokeulainen hökötys, jossa ei ollut etu- tai takaylitystä nimeksikään ja takaovi oli todellakin takaovi, eli takaseinässä. Kuopiossa se tunnettiin ainakin nimellä Aku Ankka - auto. Eikä sen ajaminen ollut todellakaan mikään uran huipennus, vaikka kuljettaja istuikin korkealla kuin valtaistuimella...

Viimeksi muokannut Tapsa : 20.09.2013 20:00 Perustelu: Typo
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2013, 20:48
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.335
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsa Näytä viesti
Ei ollut tämä, oli ihan täyskokoinen bussikorinen vehje. Muutama rivi penkkejä ja loppuauto rahtitilaa.

Luulen kuitenkin tietäväni, mitä vehjettä tarkoitat: tavallista bussia pienempi viistokeulainen hökötys, jossa ei ollut etu- tai takaylitystä nimeksikään ja takavi oli todellakin takaovi, eli takaseinässä. Kuopiossa se tunnettiin ainakin nimellä Aku Ankka - auto. Eikä sen ajaminen ollut todellakaan mikään uran huipennus, vaikka kuljettaja istuikin korkealla kuin valtaistuimella...


Juuri se...

Viimeksi muokannut sisua45 : 19.09.2013 20:51
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2013, 21:02
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Olikos noissa "aku ankoissa" Detroitin/letukan 6.2L V8 kone?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.09.2013, 07:55
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsa Näytä viesti
Koiviston Auto - yhtymähän käytti jonkinlaisia Detroitin 2-tahtikoneita valmistamissaan Kabus-busseissa. Olen sellaisessa käsityksessä, että ratkaisu ei ollut järin onnistunut.

Olen itse aikanaan "päässyt" ajamaan muistaakseni Jyväskylän Liikenteen väreissä ollutta bussirahdin kuljetukseen räätälöityä linjuria, jossa oli Detroit ja Allisonin automaattivaihteisto. Mieleen on jäänyt vaan se, että meteli oli infernaalinen ja eteneminen Jyväskylä-Kuopio - välillä sangen verkkaista.

Suomessa lie säästelty vaihteita mistään vittuakaan tajuamatta

Käsittääkseni detroiteissa yleensä on runsaasti vaihteita perässä, että voidaan kaikkia nopeuksia ajaa "täys kierroksilla" eli suurimman voiman alueella ja nopeutta hämmennetään vaihteilla
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.09.2013, 21:08
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Tuo on mielenkiintoinen konstruktio tosiaan..

http://www.youtube.com/watch?v=D3bj47TAYiU
Jösses onpahan keksintö. Varmaan sitä British Humor:ia. Tuskin kovin halpa valmistaa.
Jos haluaa kuunneella kiertäviä 2t dieseleitä niin youtubeen "run away detroit"
Tuossa vaikka yks: http://www.youtube.com/watch?v=NgB1dDunbOg
On noita ollu ennenkin palstalla
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Diesel-Webasto pkarlstedt O/M/V Muut 15 22.10.2007 20:03
m: 6.2 diesel jeepwillys O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.10.2007 18:44
o: toyota diesel O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.03.2007 10:43
2-t diesel -P- Tekniikka & Jutustelu 15 12.02.2006 11:41
Diesel bensaako Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 11 19.09.2005 13:12


Sivu luotu: 03:13 (GMT +2).