![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän sen voi, tai voi hitsata vaikkapa latanpätkät molemmin puolin putkea niin saa vähän enemmän tartunta- ja tukipintaa. En minä sano että tuo poikkiputken kanssa hitsaus on ainoa mahdollinen, mutta aika lailla helpoin ja kuitenkin erittäin tukeva kun se integroidaan muuten keulan turvakehikkoon/ runkorakenteisiin
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei kait putken tarvii aina olla pyöree ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos on taivutusvermeet neliöpalkille, niin olennaisesti se tietysti lisää runkoa vasten olevan tukipinnan pinta-alaa ja helposti voi silloin hitsata kyljestä kiinni olettaen että runkopalkin kylki on suora
![]() Se mikä itsellä tulee mieleen tuossa kyljestä hitsaamisessa myös on, että kannattaako vetää täydellä saumalla, vai parin sentin pätkissä ja aina pari senttiä rakoa välissä? Tuostakin tuntuu olevan kahta koulukuntaa, aiheuttaako täysi sauma runkopalkkiin vääränlaista kuormitusta vs. pätkäsaumat. Ei ole helppoa tee-se-itse-miehen elämä ![]() Kait tuossa poikkiputkiviritelmässä joku järki kuitenkin on, kun olen ihan tehtaan tekemissä työkoneissakin esim. nähnyt vastaavalla kiinnitystavalla toteutettuja systeemeitä. Tai sitten se on vain hitsauksen helppous ja vähäisempi työn määrä (= hinta), mikä ratkaisee ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Yläpään kiinnitys tulee alemmas kuin venakoppa joten himpun hankalaa toi poikkiputki tässä versiossa
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vaakatanko sopivasti taivutettuna kaarien yläpäästä toiseen, laippakiinnityksellä molemmat puolet niin saa koneenkin pois ilman rälläköintiä?
![]() Pelkästään iskarikäytössä tosin kestänee ilman hirveitä tuentoja, jos vain saa runkopalkkiin hyvin hitsattua, mutta jos oli tosiaan ilmatikut tai coil- overit tulossa niin en laittaisi ilman kunnon tuentaa. Kaikki on tosin kiinni putken ja auton rungon ainevahvuuksista ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Laittaisin ehdottomasti poikkipalkin jousitolppien väliin. Minulla on vähän samankaltaiset U-putket joissa etupumput on kiinni. Ne on jonkin verran vinossa niin että yläpää on ulompana, jolloin kiinnittäminen rungon kylkeen oli helppoa sahaamalla putki kiinnityspinnaltaan ~puoliksi ja hitsaamalla täysillä saumoilla runkoon. Kannattaa etukäteen sovitella että miten jousi elää joustoissa tuolla, ettei sitten turhaan joudu rajoittamaan joustoja kiinni ottamisen vuoksi.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo toi liikerata pitää tarkoin tutkia ettei ota minnekkään kiinni.
Yläpään myös joudun laittamaan ulommas alapäätä. Mitään joustoihmettä ei nyt tehdä vaan kierrejousitus lehtien tilalle joten tuota poikkitukea harkittava. On siinä vähtiä taivutella koneen yli mut jos tekis kaksosasen niin sais helposti irroitettavaks. Ja tuo sj tuollaiset saa coilien kaveriks.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan c303 ryyppyvaijerin kiinnike | Hups | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.04.2013 10:39 |
Ostetaan mogin moottorin kiinnike | tomba83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.03.2013 18:43 |
Minkä vahvuisesta putkesta vinssiin kardaani ? | IsoA | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.07.2006 19:13 |
Cherokee putkesta ulos. | Tomppa82 | Linkit | 2 | 25.02.2006 01:17 |
lehti jousen kiinnike | hietsu | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.12.2004 17:32 |