![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mikähän niin radikaali muutos noissa vaihdelaatikoissa on tapahtunut että hajoaisi jos kaksoismassan tilalle vaihtaa tavallisen kytkimen? Kyllä se vika löytyy ratin ja penkin välistä jos aski hajoaa. Ihan on varaosamyyjien liikkeelle laittamaa huhua vai voiko joku esittää todisteet että oikein asennettu tavallinen kytkin on hajottanut aikaisemmin DMF:ffän perässä olleen askin? (eikä mitään kaverin kaiman faijjalla tommosia on hajonnu 5 kahen kilometrin matkalla vaan omakohtaisia kokemuksia.).
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Se mikä on muuttunut, on TDi/CR koneiden alavääntö verrattuna kammiodieseleihin. Ja kun (varsinkin) neloskoneesta puhutaan, vääntö ei ole milloinkaan tasaista pyörimistä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kaksoismassa vauhtipyörä = värinän vaimennin.
Nelosdieselissä olis hyvä olla joku värinän vaimennin. Kampiakselin pyörittämä hemppa öljypohjan sisällä (esim valmet, BMW bensa 4), tasapainotusakseli lohkossa (mitsu ja porsche bensa 4). Kampiakselin nokassa oleva värinän vaimennin (kaksoismassa hihnapyörä, tai nestevaimennin) auttaa myös asiaa. Vauhtipyörä sitoo moottorin värinöitä, jos se on tarpeeksi painava, niin erillisiä värinänvaimentimia ei välttämättä tarvita. Kuutoskoneissa oleva kampiakselin etupään värinänvaimennin ei ole mukavuuden takia, vaan pitää kampiakselin ehjänä. Jos nestevaimentimeen kolauttaa montun, niin hetken päästä on kampirauta poikki. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Koskee vain tyhjäkäynnillä jurnutusta. Sanoohan se järkikin että kone rytkyttää pienillä kierroksilla älyttömästi ja kaikki säteilee suoraan voimansiirtoon. Ja onhan noita suoraruikkareita vaikka kuinka paljon kovalla vauhtiksella. Eli kyllä se väärä ajotyyli sen hajottaa. Ajokierrokset kun pitää siinä ~2000rpm niin kestää aivan varmasti siinä missä muutkin.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mutta eikös se ole nykypvän trendi että opetetaan ajamaan taloudellisesti...Heti kun auto liikkeessä niin vitosta tai kutosta silmään ettei mene liikaa polttoainetta. Noita kytkimiä ja laatikoita on menny maailman sivu isolla vaihteella jurratessa pienillä kierroksilla.
Kyllä se nykypvän kone vääntää........ Kyllä noita kytkin ja vauhtipyörä paketteja saa joka pvä pistää maailmalle. Varsinkin dieseleihin.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tyypillistä tuuria...
No vauhtipyörä pompsahti luukusta viime viikolla. Kattelin pakettia ja huomasin että pahvilootasssa on kolme reikää toisella sivulla. Avasin paketin ja katoin kytkinasetelman kohdistustappeja, niin kaksi kolmesta on vääntyny vinoiksi. Mailailin myyjälle kuvia tapeista ja tyyppi totes että tollanen sen kuuluu ollakkin, käy 100% ja jos ei jostain syystä toimikkaan, niin lähetä takaisin Ihme ettei väittäny, et ne reiät pitää viilata sopivan kokosiksi asetelmassa ![]() Mistä näitä idiootteja riittää ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Noihan pitää laikata pois ja asetelma hitsataan tohon päälle?
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Okei, vihdoin kerkesin/jaksoin aloittaa remontin.
Millä vitulla saa kytkinhaarukan irti painelaakerista ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vitun huono päivä.. | Tikru75 | Chit-Chat | 2 | 17.06.2005 22:03 |
Vitun ajoneuvovero! | Homer | Tekniikka & Jutustelu | 46 | 16.02.2005 22:20 |
Kadonneen vitun metsästys | Board Games | 1 | 11.05.2004 15:14 | |
Vitun anonyymivammaset | tuska | This And That | 8 | 14.09.2003 22:48 |