![]() |
Pajero 3.2 DiD:n vauhtipyörä särki/vaihdettu
Autoremonttia "pitkästä" aikaa tiedossa.
Päätti joustoelementti luovuttaa vauhtipyörästä n. 220 tkm kohdilla ja meno hyytyi siihen. Onkos kokemuskia perinteisen vauhtipyörän ebay kauppiaista, näyttäs olevan SMF alle kolmeensataan plus rahti... Aussifoorumilaisista osalla tuntui olevan vibraattoriongelmia SMF:n kanssa pienillä kierroksilla ja toisilla taas ei... Ihan sama oikeestaan kun DMF maksaa jotain tonnin kantturoilla. Onkos muilla kokemuksia aiheesta ? PS: jos jollain on perversioita DMF -> SMF hitsauskokeiluun, niin miulta löytyy siihen kohta romut (ei löydy, menee romuihin) |
VAG foorumeilla ovat kaksoismassan korvaamisen kovalla jälkeen raportoineet sekä värinöitä/tärinöitä että kolinaa/kilinää (normaalin VAG laadun kilinän lisäksi ;) ) alakierroksilla kiihdytellessä. Tiedä sitten onko tärinöillä ja kilinöillä niin iso merkitys maasturissa...jos on muutenkin enemmän melua ja tärinää vaikka isoista renkaista johtuen....laatikon kestävyyden heikentymisestä on hankala mennä arvaileen...
|
Omien kokemuksien mukaan nuo värinät/tärinät on niitten juttuja jotka rikkoo noita autoja muutenkin liian pienien ajokierroksien takia. Sitä vartenhan tuo kaksoismassa on kehitetty että kaupungissa voi vitosella ajaa noin 40km/h ja kierrokset siellä tyhjäkäynnin tasolla. Maailma pelastuu ja norsut voi elellä pohjoisnavalla onnellisina. vai miten se meni
|
Lainaus:
|
... ja kuulostaapa nuo pettävän DSG laatikollisista VaGinaaleistakin kaapuntipörräyksessä
|
Mitenkä?
Millanen jousto elementti ryötkäles se oikeen on? onko jotain sukua kaksoismassa vauhtipyärälle?
|
Lainaus:
Kytkimen (chingtsongpingpong-merkki) kans noita saa joskus hiukan päälle neljään sataan mutta esim. exedy kytkimen kans paljon kalliimpi |
Lainaus:
Volvolandiassa laitetaan tuplamassa ja jousitettu levy.... Mersulla tuplamassa ja kiinteä levy, sekä pyörälle tasaraha hinta 1000€, mutta "kotimaansa" iipeistä saa saman raudan 60% alennuksella:cool: On ainakin toistaiseksi toiminu hyvin... Kestävyys alkuperäisellä n. 4-500tkm, kun volkkarissa tuo kesto 60-90tkm... Hintaa n. 700€ Ja kiinteäksi htsaaminen tekee vain yhden vian --> akseli katkeaa (löydetty VAG tuotteesta tällainen viritys) Ja VAG:n kanssa on tullut vastaan räjähtänyt pyörä, jolloin meni myös laatikko uusiksi (jouset tuli kytkinkopasta läpi) Itsellänihän tuo DMF pamahti (tietysti) ulkomailla eli Ruotsissa ja silla oli sitten ajettava (ilman kytkintä) Sveitsiin asti... ja hyvin meni:cool: |
Kaikilla kauppiailla ei ilmeisesti mene hirmu hyvin tuotteidensa kanssa
http://blackpool.cylex-uk.co.uk/comp...-14511141.html Tää taitaa olla tekniclutch nimellä saksan eebayssä |
vähän OT mutta tuskin Volkkarin kaskoismassat kuitenkaan noin löyhiä on....suurin osa menee ihan hyvin sen 200-400tkm. Mutta siis kuluva/rikkoontuva osa se on (kaikilla valmistajilla)... ennemmin tai myöhemmin riippuen käytöstä ja virityksistä.
|
60-90 tkm :D, ompas lapsellisia juttuja taas vaihteeksi.
- Passatti kun meni vaihtoon oli mittarissa 333 tkm, alkuperäinen vauhtipyörä edelleen paikallaan. - Nykysessä T4 2,5 TDI:ssä on 369 tkm puntarissa, ja ei kestä nostaa ahtoja kun kytkin alkaa lipsamaan, vaan vakiona toimii vieläkin. Ja alkuperäinen pyörä. Tilalle menee seuraavaksi tämä: http://www.tamgears.com/Volkswagen%2.../VW5%20711.JPG 445€ Tamgearssilla, eikä ole 1,9 TDI:hin. |
Juu kyllä se kaksoismassan käyttöikä pyörii siinä 2-400tkm nurkilla. Menee kyllä huomattavasti aikasemmin jos jurnuttaa isoilla vaihteilla.
|
vanhoja mersuja "virittäessä" on tullu laitettua jäykkä levy ja pyörä. muut ei kestä.
pitemmän päälle levyn boorit ottaa itteensä ja tyhjäkäynnillä laatikko saattaa rallatella. fronterassa kans kolisee pyörä. varmaan vedän tönkkiin jos ei kohtuu hintaan mistään löydy. |
Tiiä tuosta mitsusta mutta omaan vag inaan laitoin kiinteän pyörän ja kytkimen.
Tuon kiinteän paketin kytkin oli ihan erillainen ku kaksmassan, levyssä jouset paljon isommat ym, liekkö sillä haetaan värinättömyyttä. Voin suositella, ei ongelmia. |
Vag + dsg = tyhjä käynti tappaa nuo kaksoismassat..
|
Lainaus:
VAG+DSG = Kuplung problem... varsinkin ammattilaisilla!!! Eli 90tkm menee eka, toinen ~150tkm ja sitte180-200tkm kolmas + kytkin + hydrauliikka. |
Ison numeron vedätys hitaassa vauhdissa tappaa ainakin laatikon tai levyn noissa nelosTDI koneissa kiinteällä vauhtiksella. Se vaan on hakkaavaa se matalien kierrosten vääntö.
|
Eli DSG on paska, ok. Tuossa topikin aiheena olevassa Mitsussa ei taija olla kuitekaa sitä, vaan se paska vauhtipyörä....
|
Hyh Hyh.
Jos mulla olis ykskään vessa kaksoismassa kykällä ni ekan kerran ku olis kytkin levällään ni tavallinen kykä tilalle. Joka vessa missä noit on ollu ni kenkkuilee ennemmin tai myöhemmin,ei oo vaivan arvosta kikkailla noilla. Toyota vaihto niitä takuuseen eikä Fordillakaan ole kehumista,näköjään samaa sorttia ovat joka merkillä. Muistaakseen Cossu sierrassa tai Escortissa noit oli ensimmäisiä ja paskoja oli neki.
|
Lainaus:
|
Mikähän niin radikaali muutos noissa vaihdelaatikoissa on tapahtunut että hajoaisi jos kaksoismassan tilalle vaihtaa tavallisen kytkimen? Kyllä se vika löytyy ratin ja penkin välistä jos aski hajoaa. Ihan on varaosamyyjien liikkeelle laittamaa huhua vai voiko joku esittää todisteet että oikein asennettu tavallinen kytkin on hajottanut aikaisemmin DMF:ffän perässä olleen askin? (eikä mitään kaverin kaiman faijjalla tommosia on hajonnu 5 kahen kilometrin matkalla vaan omakohtaisia kokemuksia.).
|
Lainaus:
|
Kaksoismassa vauhtipyörä = värinän vaimennin.
Nelosdieselissä olis hyvä olla joku värinän vaimennin. Kampiakselin pyörittämä hemppa öljypohjan sisällä (esim valmet, BMW bensa 4), tasapainotusakseli lohkossa (mitsu ja porsche bensa 4). Kampiakselin nokassa oleva värinän vaimennin (kaksoismassa hihnapyörä, tai nestevaimennin) auttaa myös asiaa. Vauhtipyörä sitoo moottorin värinöitä, jos se on tarpeeksi painava, niin erillisiä värinänvaimentimia ei välttämättä tarvita. Kuutoskoneissa oleva kampiakselin etupään värinänvaimennin ei ole mukavuuden takia, vaan pitää kampiakselin ehjänä. Jos nestevaimentimeen kolauttaa montun, niin hetken päästä on kampirauta poikki. :eek: |
Lainaus:
|
Mutta eikös se ole nykypvän trendi että opetetaan ajamaan taloudellisesti...Heti kun auto liikkeessä niin vitosta tai kutosta silmään ettei mene liikaa polttoainetta. Noita kytkimiä ja laatikoita on menny maailman sivu isolla vaihteella jurratessa pienillä kierroksilla.
Kyllä se nykypvän kone vääntää........ Kyllä noita kytkin ja vauhtipyörä paketteja saa joka pvä pistää maailmalle. Varsinkin dieseleihin. |
Sivu luotu: 10:09 (GMT +2). |