![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ranger ahtaa liikaa?Eli Mazda/Ranger vakioahdot taitaa olla siellä 0.9 pinnassa. Tämä meillä oleva -03:n ahtaa kuitenkin helposti autometerin pilipalimittarilla mitattuna 1.5 ja jos oikein vedättää lähes kaksi kiloa. Tämä taitaa olla liikaa, eikö? Hukkaportti liikkuu mielestäni ihan ok, kello pitää. Mistä etsimään syytä moiseen. Savua ei mielestäni vedättäessä tule kovinkaan ja katsuri laittoi leiman papereihin kuukausi sitten. Syöttöpumpun juuttuvista osista näin jostakin joskus, mutta en löytänyt enää. Kauanko kansi/tiivisteet kestää...? Kojelaudan alta riisuin pois jonkun Dragonin "tehoboksin", mitä säätämällä sai sitä savuakin aikaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mistäs pilipali mittarilla ahtoja mitataan ?
onks OBD töpseliä, jos sieltä näkis vertailuarvoa ahdolle ... jotenkin hiukan epäilyttää tuo liki 2 bar ... ettei ois pakopaine ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oisko siellä jossain vielä yksi boxi joka odottelee sen dragonin signaalia, että älä enään ahda?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos siellä on vakioturbo ja vakioahdot kuuluis olla alle kilon niin oisko sitten hukkaportin jousta vähän kiristetty, ootko kattonu että missä paineissa se kello toimii vai toimiiko |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tai letku tukittu. Tuskinpa tosiaan avautuu, jos noin paljon ahtaa. Ota letku pois ja tutki.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Okei, laitetaan tarkistukseen yllämainitut.
Irtiriisutulla Dragonnin boksilla olettaisin huijatun imuilmanlämpöja tms. koneelle ja näin saatu lisäämään evästä? Boksissa on potikka, joka oli säädetty minimiin ja tottakai säädön vaikutusta kokeilin..., voimaa ja voimasavua sai säätämällä selvästi lisää. Autoa käyttää kuitenkin pääsääntöisesti isäni metsästys ja kalastuskäyttöön eikä ylimääräisiä virityksiä näinollen tarvitse. Tärkeimpänä olisi kestävyys, jos ahdot mittarin mukaan pitää paikkansa... Turbo ja siihen liityvät näyttävät ainakin päällepäin vakioilta, eikä jälkiä kajoamisesta näy, mutta tutkin asiaa tarkemmin. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Josko on alipainekellolla sen hukkaportin ohjaus ja siinä säätömahdollisuus tangossa niin äkkiä näppärä kaveri ruuvaa lisää ähkyä koneeseen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Liikaa ahtopainetta! | sumpe | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 24.03.2010 20:17 |
VM 2.4L diesel, paljonko kestää ahtaa? | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.10.2009 21:56 |
liikaa kierrosta. | Holle | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 02.04.2007 18:53 |
GR patukka ahtaa | joker | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 05.06.2005 00:00 |