Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Ranger ahtaa liikaa? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=114720)

mercstang 08.09.2013 20:11

Ranger ahtaa liikaa?
 
Eli Mazda/Ranger vakioahdot taitaa olla siellä 0.9 pinnassa. Tämä meillä oleva -03:n ahtaa kuitenkin helposti autometerin pilipalimittarilla mitattuna 1.5 ja jos oikein vedättää lähes kaksi kiloa. Tämä taitaa olla liikaa, eikö? Hukkaportti liikkuu mielestäni ihan ok, kello pitää. Mistä etsimään syytä moiseen. Savua ei mielestäni vedättäessä tule kovinkaan ja katsuri laittoi leiman papereihin kuukausi sitten. Syöttöpumpun juuttuvista osista näin jostakin joskus, mutta en löytänyt enää. Kauanko kansi/tiivisteet kestää...? Kojelaudan alta riisuin pois jonkun Dragonin "tehoboksin", mitä säätämällä sai sitä savuakin aikaan.

pee 08.09.2013 20:55

mistäs pilipali mittarilla ahtoja mitataan ?

onks OBD töpseliä, jos sieltä näkis vertailuarvoa ahdolle ...

jotenkin hiukan epäilyttää tuo liki 2 bar ... ettei ois pakopaine ?

Nikuzai 09.09.2013 00:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mercstang (Viesti 1041605)
Eli Mazda/Ranger ahtaa helposti autometerin pilipalimittarilla mitattuna 1.5 ja jos oikein vedättää lähes kaksi kiloa

Kojelaudan alta riisuin pois jonkun Dragonin "tehoboksin", mitä säätämällä sai sitä savuakin aikaan.

Eli revit osia pois ymmärtämättä mitä ne osat tekee?

Oisko siellä jossain vielä yksi boxi joka odottelee sen dragonin signaalia, että älä enään ahda?

HV 09.09.2013 08:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1041685)
Eli revit osia pois ymmärtämättä mitä ne osat tekee?

Oisko siellä jossain vielä yksi boxi joka odottelee sen dragonin signaalia, että älä enään ahda?

Minkäslainen singnaali sitä turboo estää ahtamasta ?

Jos siellä on vakioturbo ja vakioahdot kuuluis olla alle kilon niin oisko sitten hukkaportin jousta vähän kiristetty, ootko kattonu että missä paineissa se kello toimii vai toimiiko

-MaTTi- 09.09.2013 14:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 1041704)
Jos siellä on vakioturbo ja vakioahdot kuuluis olla alle kilon niin oisko sitten hukkaportin jousta vähän kiristetty, ootko kattonu että missä paineissa se kello toimii vai toimiiko

Tai letku tukittu. Tuskinpa tosiaan avautuu, jos noin paljon ahtaa. Ota letku pois ja tutki.

mercstang 09.09.2013 19:34

Okei, laitetaan tarkistukseen yllämainitut.
Irtiriisutulla Dragonnin boksilla olettaisin huijatun imuilmanlämpöja tms. koneelle ja näin saatu lisäämään evästä?
Boksissa on potikka, joka oli säädetty minimiin ja tottakai säädön vaikutusta kokeilin..., voimaa ja voimasavua sai säätämällä selvästi lisää.
Autoa käyttää kuitenkin pääsääntöisesti isäni metsästys ja kalastuskäyttöön eikä ylimääräisiä virityksiä näinollen tarvitse. Tärkeimpänä olisi kestävyys, jos ahdot mittarin mukaan pitää paikkansa...
Turbo ja siihen liityvät näyttävät ainakin päällepäin vakioilta, eikä jälkiä kajoamisesta näy, mutta tutkin asiaa tarkemmin.

2,4TD 10.09.2013 05:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mercstang (Viesti 1041909)
Okei, laitetaan tarkistukseen yllämainitut.
Irtiriisutulla Dragonnin boksilla olettaisin huijatun imuilmanlämpöja tms. koneelle ja näin saatu lisäämään evästä?
Boksissa on potikka, joka oli säädetty minimiin ja tottakai säädön vaikutusta kokeilin..., voimaa ja voimasavua sai säätämällä selvästi lisää.
Autoa käyttää kuitenkin pääsääntöisesti isäni metsästys ja kalastuskäyttöön eikä ylimääräisiä virityksiä näinollen tarvitse. Tärkeimpänä olisi kestävyys, jos ahdot mittarin mukaan pitää paikkansa...
Turbo ja siihen liityvät näyttävät ainakin päällepäin vakioilta, eikä jälkiä kajoamisesta näy, mutta tutkin asiaa tarkemmin.

Aika vaikea noita päälle on nähdä jos on kajottu.
Josko on alipainekellolla sen hukkaportin ohjaus ja siinä säätömahdollisuus tangossa niin äkkiä näppärä kaveri ruuvaa lisää ähkyä koneeseen.

mercstang 10.09.2013 18:51

Ehdin hetken tutkiskelemaan asiaa ja hukkaportin tankoa ei pysty säätämään. Haaroitus painemittarille on otettu kellon paineputkesta. Kellon jousikuorma on kyllä aika jäykkä (, kokemusta noista tosin vähän). Turbolta lähtevästä paineputkesta kellolle haarautuvassa "nipassa" sisäreikä todella pieni, olisko reikä tukkeentunut? Täytyy tarkistaa seuraavalla sessiolla...
Paikallaan kierrättäessäkin saa painemittarin helposti 1.5 kiloon. Hukkaportti ei todennäköisesti avaudu ollenkaan.

tdi 10.09.2013 19:29

Koitin googlettee mutta ei taida olla enää tuollaista dragon performance chip boxia olemassa? Ois vähän tienny mitä se ohjaa.
kuitenkin se on siis sellanen 2 haarainen systeemi ? löytyikö niille auton piuhoille sitten alkuperäiset paikat kun tuon boxin otit pois välistä?
Kato nyt vielä kaikki ahtoputkissa olevat anturit ja letkut ettei niissä ole mitään boost fooleria välissä. Aussi foorumilla on porukalla ollu vakiona 1.1-1.25bar.
Mutta 2 baria kuulostaa kyllä hurjalta ehkä ihan piikkinä kiinan mittari voi tuota näyttää, mutta luulis heittävän vikavalon tauluun jos olisi normaalista poikkeavaa..
Jos ottais mittarin pois niin vähemmän olisi murehdittavaa :rolleyes:

mercstang 10.09.2013 19:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 1042342)
Koitin googlettee mutta ei taida olla enää tuollaista dragon performance chip boxia olemassa? Ois vähän tienny mitä se ohjaa.
kuitenkin se on siis sellanen 2 haarainen systeemi ? löytyikö niille auton piuhoille sitten alkuperäiset paikat kun tuon boxin otit pois välistä?
Kato nyt vielä kaikki ahtoputkissa olevat anturit ja letkut ettei niissä ole mitään boost fooleria välissä. Aussi foorumilla on porukalla ollu vakiona 1.1-1.25bar.
Mutta 2 baria kuulostaa kyllä hurjalta ehkä ihan piikkinä kiinan mittari voi tuota näyttää, mutta luulis heittävän vikavalon tauluun jos olisi normaalista poikkeavaa..
Jos ottais mittarin pois niin vähemmän olisi murehdittavaa :rolleyes:


Dragoni oli hienosti vedetty ryöstöliittimillä boksille menevän johtosarjan rinnalle kiinni, irtiotin siten Dragonin persuuksista olevasta liittimestä, eli "johtosarja" ja roikkumaan autoon paikalleen ja viriloota tarvittaessa kytkettävissä takaisin. Ihan kivasti sillä sai 32" bfg mt2:t syytämään rapaa, jos vaikka joskus tekisi mieli rypemään...
Tutkitaan lisää asiaa.

-MaTTi- 10.09.2013 20:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mercstang (Viesti 1042318)
Turbolta lähtevästä paineputkesta kellolle haarautuvassa "nipassa" sisäreikä todella pieni, olisko reikä tukkeentunut? Täytyy tarkistaa seuraavalla sessoilla...
Paikallaan kierrättäessäkin saa painemittarin helposti 1.5 kiloon. Hukkaportti ei todennäköisesti avaudu ollenkaan.

No tuopa sen voi hyvinkin tehdä. Äkkiäkös tuon T-haaran ohitat ja kokeilet.

hiluvitkutin 10.09.2013 22:16

Eikös siinä t-haarassa ole pieni reikä mistä pitäs lähtee mittarille letku jos hukkaportti suunnassa ni nostelee paineita.

Häänrik 10.09.2013 22:58

Anteeksi nyt kun typeränä kommentoin, mutta tuli ekana mieleen voisko siinä hukkaporttia käyttävässä painekellossa olla kalvossa reikä:confused::confused: ota siihen menevä letku irti ja puhalla, pääseekö ilma karkuun?


Sivu luotu: 00:17 (GMT +2).