![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei sieltä potku lopu,ei tartte kun hiukan lisätä syöttöä niin kompensoi renkaan muutoksen,mutta kyllä 1.vaihde muuttuu hiukan liika isoksi kömpimiseen. Täytyy olla tarkempi kun joutuu ajamaan hiukan liika kovaa. Mulla oli toisessa 33" pyörät,ja toisessa 325/60-15 ja tuon 325 aavistuksen pienempi koko oli kyllä parempi. Etupäässä kun ottaa pohjauskumeista ja riiputuskumeista liiat (lue:kaikki) pois niin keulakin joustaa.Mutta jos otat riiputuskumit veks niin täutyy ottaa navasta vetarin pään fylli prikka pois muuten pyörä roikkuu vetarin kanssa vetarinpään sokan varassa.Kyse on ihan 2-3:sta millistä jonka vetari liukuu tän jälkeen navassa.Tarkista kuitenkin että navan stefa tiivistää vielä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei kait mitään välityksiä voi teholla kompensoida?
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kompensoihan jenkitkin,eli ei muuta kuin vitusti kaasua ja auto herran haltuun
![]()
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuota noin,luetun ymmärtäminen...
Teholla EI kompensoida välityksien huonontumista tässä tapauksessa muuten kuin laskemalla tyhjäkäyntiä ja lisäämällä alavääntöä. Mutta kyllä haperokin muuttuu pikku ruuvauksella aivan toisenlaiseksi koska voima(ei saa nauraa) löytyy heti tyhjäkäynnistä ylöspäin.Rauhoittaa kummasti ajoa kun ei tartte antaa happea väännön puutteesta johtuen. Tarkoitin että välityksien suurentumisesta aiheutuva normikäytön laiskistuminen saadaan poistettua pienellä(tai miksei reippaallakin) syötön lisäyksellä. Ei se nyt niin huonoksi muutu isommilla renkailla ettäkö muutosta ei kannattaisi tehdä,mutta tottakai mitä pienenpi välitys sitä parempi mikä tahansa laite on ajaa ja hallita mönkiessä metässä/maastossa. Toki yleisellä tasolla tehollahan nimenomaan kompensoidaan välityksiä.Esim yksi hevosvoima siirtää kyllä vaikka 60tn yhdistelmän mutta hitaasti.Välitys on vaav toooooosi tiheä. Sillä että moottorin tuottaman tehon määrä on suurempi mahdollistaa välityksien joustavuus käytännössä ja luonnollisesti parantaa kihtyvyyttä. Viimeksi muokannut mp : 09.09.2013 08:36 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jaha, täälä on tinkatopikki jo pystyssä
![]() |
![]() |
Luokat |
korotus, mitsubishi, pajero, pätkä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron korotus | Juspe88 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 04.03.2010 22:25 |
Pätkä Pajeron 50mm korin korotus?! | Nipa | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 29.06.2007 14:45 |
Pajeron korotus | Kantonen | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.09.2005 19:41 |
Pajeron korotus? | Teppo2 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 13.12.2004 14:44 |
Pajeron korotus ??? | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 14.05.2003 14:35 |