Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.09.2013, 10:13
mp mp ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Rimito
Viestit: 180
Perusasetus

Ei sieltä potku lopu,ei tartte kun hiukan lisätä syöttöä niin kompensoi renkaan muutoksen,mutta kyllä 1.vaihde muuttuu hiukan liika isoksi kömpimiseen.
Täytyy olla tarkempi kun joutuu ajamaan hiukan liika kovaa.

Mulla oli toisessa 33" pyörät,ja toisessa 325/60-15 ja tuon 325 aavistuksen pienempi koko oli kyllä parempi.

Etupäässä kun ottaa pohjauskumeista ja riiputuskumeista liiat (lue:kaikki) pois niin keulakin joustaa.Mutta jos otat riiputuskumit veks niin täutyy ottaa navasta vetarin pään fylli prikka pois muuten pyörä roikkuu vetarin kanssa vetarinpään sokan varassa.Kyse on ihan 2-3:sta millistä jonka vetari liukuu tän jälkeen navassa.Tarkista kuitenkin että navan stefa tiivistää vielä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.09.2013, 12:46
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mp Näytä viesti
Ei sieltä potku lopu,ei tartte kun hiukan lisätä syöttöä niin kompensoi renkaan muutoksen,mutta kyllä 1.vaihde muuttuu hiukan liika isoksi kömpimiseen.
Täytyy olla tarkempi kun joutuu ajamaan hiukan liika kovaa.

Mulla oli toisessa 33" pyörät,ja toisessa 325/60-15 ja tuon 325 aavistuksen pienempi koko oli kyllä parempi.

Etupäässä kun ottaa pohjauskumeista ja riiputuskumeista liiat (lue:kaikki) pois niin keulakin joustaa.Mutta jos otat riiputuskumit veks niin täutyy ottaa navasta vetarin pään fylli prikka pois muuten pyörä roikkuu vetarin kanssa vetarinpään sokan varassa.Kyse on ihan 2-3:sta millistä jonka vetari liukuu tän jälkeen navassa.Tarkista kuitenkin että navan stefa tiivistää vielä.
1vaihde on jo 31 aivan liian pitkä ryösimiseen,33 sitten tulee se suzuki ongelma on vain pitkä ja helvetin pitkä puoli käytössä.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.09.2013, 22:12
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Ei kait mitään välityksiä voi teholla kompensoida?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.09.2013, 22:31
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juippa Näytä viesti
Ei kait mitään välityksiä voi teholla kompensoida?
Kompensoihan jenkitkin,eli ei muuta kuin vitusti kaasua ja auto herran haltuun Mutta joo,ei välityksiä teholla korvata,kuin ehkä jossain kovapohjaisessa mutarännissä,jossa on se ja sama menetkö voimalla vai välityksillä.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.09.2013, 08:27
mp mp ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Rimito
Viestit: 180
Perusasetus

Tuota noin,luetun ymmärtäminen...
Teholla EI kompensoida välityksien huonontumista tässä tapauksessa muuten kuin laskemalla tyhjäkäyntiä ja lisäämällä alavääntöä.

Mutta kyllä haperokin muuttuu pikku ruuvauksella aivan toisenlaiseksi koska voima(ei saa nauraa) löytyy heti tyhjäkäynnistä ylöspäin.Rauhoittaa kummasti ajoa kun ei tartte antaa happea väännön puutteesta johtuen.

Tarkoitin että välityksien suurentumisesta aiheutuva normikäytön laiskistuminen saadaan poistettua pienellä(tai miksei reippaallakin) syötön lisäyksellä.
Ei se nyt niin huonoksi muutu isommilla renkailla ettäkö muutosta ei kannattaisi tehdä,mutta tottakai mitä pienenpi välitys sitä parempi mikä tahansa laite on ajaa ja hallita mönkiessä metässä/maastossa.

Toki yleisellä tasolla tehollahan nimenomaan kompensoidaan välityksiä.Esim yksi hevosvoima siirtää kyllä vaikka 60tn yhdistelmän mutta hitaasti.Välitys on vaav toooooosi tiheä.
Sillä että moottorin tuottaman tehon määrä on suurempi mahdollistaa välityksien joustavuus käytännössä ja luonnollisesti parantaa kihtyvyyttä.

Viimeksi muokannut mp : 09.09.2013 08:36
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.09.2013, 16:17
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Just just...

Edit:
VOIMA
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.09.2013, 13:59
Tupu Tupu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.12.12
Sijainti: Kittilä
Viestit: 10
Perusasetus

Jaha, täälä on tinkatopikki jo pystyssä noh, asiaan eli 3 tuuman korotussarja ja pidemmät riiput tulossa pajeroon, hommat etenee!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
korotus, mitsubishi, pajero, pätkä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron korotus Juspe88 Tekniikka & Jutustelu 2 04.03.2010 22:25
Pätkä Pajeron 50mm korin korotus?! Nipa Tekniikka & Jutustelu 11 29.06.2007 14:45
Pajeron korotus Kantonen Tekniikka & Jutustelu 6 26.09.2005 19:41
Pajeron korotus? Teppo2 Tekniikka & Jutustelu 4 13.12.2004 14:44
Pajeron korotus ??? Tekniikka & Jutustelu 0 14.05.2003 14:35


Sivu luotu: 15:16 (GMT +2).