![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ai niin se meni sulle, just viikonloppuna koitin miettiä jotta mihkä mä sen myin ... Tarjoos -tatsGalle- sitä, on siis made by -Tumi-
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pistetääs pikkupäivitystä....
Kaikenlaista pikku tuunausta tehty, valoja, takavalojen "panssarointia" ja yleistä hipelöintiä. Koeajokin suoritettua useamman tunnin edestä läheisen kaatopaikan mailla. Suurimpana takaiskuna tuli kuitenkin kun huomattiin eilisen koeajon jäljiltä, että oikealta puolelta oli korjattu iskarin yläkorva revennyt irti... Todennäköisesti korvakkeen ylätuen huono hitsisauma pettänyt ensin ja sitten päässyt nitkuttamaan itsensä irti. Parannellaan rakennetta ja opetellaan hitsaamaan. ![]() Tatsga niittas jarrukenkiin uudet pinnat ja rumpujen purkamisen yhteydessä todettiin oikean puolen akselin vuotavan... joten purettiin myös vetari irti ja laitettiin osat tilaukseen. Vielä vähän hakusessa onnistuuko tuo tiivisteiden vaihto kotikonstein vai täytyykö turvautua jonkun asianosaavan velhon apuun. ![]() ![]() ![]()
__________________
Vehkeet Paskana Racing Team |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Laitoinpa tilaten SKF:n pyöränlaakerisarjan(täydellinen tiivisteineen, 80e englannista) ja Wahlerin 80-asteisen termarin(tiivisteen kera 25e saksasta). Mitenhän helposti tollanen laakeri prässääntyy paikalleen ilman prässiä vasaralla paukuttamalla? Vanhan laakerin joutuu poistamaan väkivalloin. Laakerin mutteri tahtois 500nm momenttia itseensä. En vaan ymmärrä miksi koska laakeri vastaa laippapintaan ja mutterilla on oma lyötävä lukkolevynsä... Tarvis saada spesiaaliavain kiristystä varten, täytynee tuurnalla lyödä niin kireäks ku saa.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Saksasta tilaaminen kannattaa aina, miks et käyny paikallisesta varaosaputkasta koivuselta tullutta wahlerin termaria???? 085-4049-80D TERMOSTAATTI TIIVISTEELLÄ ON 22,00 EUR KPL 085-4049-87D TERMOSTAATTI TIIVISTEELLÄ ON 20,30 EUR KPL eli tossa on 80 ja 87 asteiset!!!! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tilauksen helppous oli tässä tapauksessa avain syntyneeseen kauppaan. Jos olisin tiennyt et saan Tikkurilan Autotarvikkeesta haettua ton termarin 22e:llä, niin oisin käynyt poimimassa sen sieltä. Laakerin olis saanut motonetistä 70e:llä, mutta olis ollut tilaustuote ja ei ollut tietoa onko joku halpis ja tuleeko tiivisteitä mukana. SKF:n sarjassa tulee mukana myös tiivisteen metallinen pidikerengas, joka näyttäis olevan ruostunut mulla hävyksiin.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ennen asennusta laitat vetarin pakkaseen ja laakeri sähköuuniin esim. 100c niin luulen että laakeri menee pudottamalla paikoilleen ilman sen enempiä ihmettelyjä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
lähetin paksuhkon fileen täsmänä kohti - vuolkaapa siitä ...
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Minä ihmettelin tuota 500nm kun laakerit vaihdoin ei siinä ole mitään järkeä tarkoittaa suomeks että kiinni(laakerit menee pohjaan)? Ja pitikö sitä sitten löysätä ja jollain rakotulkilla tarkistaa välys? Täällä oli jossain juttua tuosta laakerin vaihdosta.
Loppuen lopuks kiristelin ne ihan perinteiseen tyyliin ja hyvin se pelas ? Pyörän ja olka laakerit hain ihan laakeri liikkeestä ja joku stefa löyty, veholta piti jotain stefoja ottaa ja kääntöpallon tiiviste. Ei ainakaan ole jäänyt muistiin että ois maltaita maksanut. Minulla on tuollanen navan mutterin avain mallia DIY (ei kestä 500nm) jos tarttee ![]() Viimeksi muokannut tdi : 11.09.2013 20:37 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän toi mutteri kiristy isoilla kikkatongeilla ja tuurnalla paukuttamalla kireeks. Aukes kuitenkin kevyellä napauksella sen jälkeen aukas lukitukset... =D Etupään stefat on vuorossa seuraavaks kun oikee napa kastelee rengasta tallissa seistessä...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Nyt vasta tajusin että ei ollukkaa etu laakereista kyse...
![]() Mutta kyllä pitäs onnistuu se takapyörän tiivisteiden vaihto kotikonstein, samalla kattoo että se navassa oleva reikä on auki ettei jarruille öljyä vuotaessaan paina. |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MYYTY: Oranssi Toyota BJ 5.0 V8 TH400 38.5" | Joukka | O/M/V Ajoneuvot | 18 | 23.02.2008 01:25 |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
M: Oranssi Suzuki SJ413 1.8 Turbo MYYTY: | Joukka | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 11.12.2007 13:01 |
Kenen oranssi 4x4x4??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 23.06.2006 15:06 |
Oranssi Blazeri | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 17.07.2004 20:13 |