Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.09.2013, 16:05
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tatsga Näytä viesti
Onko mesessä sama kartio ohjaus- ja välivarren nivelissä?
On sama.

Meillä HD varret on tehty motonet numero: 17-2338 nivelelle eli 20x1.5mm oikeekätinen jenka. Siis kaikki 4 niveltä on samat tässä meidän versiossa. Kierretappikin on olemassa millä on hyvä tehdä jenkaa varsiaihioon.

Aihiona on tällä hetkellä 30mm saumatonta paksuseinämäistä putkea mutta vissiin moc410 tai joku vastaava umpiluu puikko olisi varmaan parempaa. Tuo nykyinen versio kun vielä vääntyy, kylläkin pitää olla jo kunnon osuma vauhdilla kantoon tai vastaavaan. Sitten varren vahvuus on kohdallaan kun nivel pimahtaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.09.2013, 16:54
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

^^^^

tuo Patu925 meininki on hyvä, aikoinaan kun värkkäiltiin niitä vaffoja varsia 32 mm umpi moc410 stä, ei tarvike rt päitä Geehen oikein saanu, silloin se ransiittiversio oli helppo, nykyään kannattaa kopioida yllämainittu

32 mm umpinen on riittävän vahvaa, katkaisee rt pään / tai kääntö kynkän
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.09.2013, 18:18
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Kyselin 30mm umpitankoa tuolta http://www.timolehtimaki.fi/ . Jos myypi kohtuuhintaan, niin pitää käydä hakemassa. S355 taitaa olla aivan riittävän vahvaa noilla ainevahvuuksilla. Tollanen tanko painanee n.10kg+nivelet. Pitää viel tänään kattella tallilla et sopii suora välitanko ja ottaa mitat sorvaria varten. Kiitoksia tuosta osanumerosta! Josko ei enää uusilla päillä hakkais ohjaus maastossa käsille ku horoks ajettu pulttimopo =D

Kallista puuhaa tää harrastaminen... Äsken meni 80e biltemaan, motonetis odottaa 141e jarruosat, pitäis ostaa 80e nivelet, tangot koneistuksineen maksaa varmaan ainakin toisen mokoman... Pitäis jäädä jotain rahaa Kreikan talouden pönkittämiseen rodoksella 1,5vko päästä =D Noh tänä iltana harrastetaan halvalla ku askarrellaan paskarrellaan camo-kuvioiden sabluunoita kädet verillä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.09.2013, 20:47
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.791
Perusasetus

Mulla ois vielä tallessa se pee:n peru etuakselin panssari jos jotakuta kiinnostaa.
Turhaa se tallissa pyörii ja saattaa olla se vakio raidetankokin tallessa, pitää penkoa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.09.2013, 21:31
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Ai niin se meni sulle, just viikonloppuna koitin miettiä jotta mihkä mä sen myin ... Tarjoos -tatsGalle- sitä, on siis made by -Tumi-
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.09.2013, 23:37
vaiskitin:n Avatar
vaiskitin vaiskitin ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.05.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 100
Perusasetus

Pistetääs pikkupäivitystä....

Kaikenlaista pikku tuunausta tehty, valoja, takavalojen "panssarointia" ja yleistä hipelöintiä. Koeajokin suoritettua useamman tunnin edestä läheisen kaatopaikan mailla.

Suurimpana takaiskuna tuli kuitenkin kun huomattiin eilisen koeajon jäljiltä, että oikealta puolelta oli korjattu iskarin yläkorva revennyt irti...
Todennäköisesti korvakkeen ylätuen huono hitsisauma pettänyt ensin ja sitten päässyt nitkuttamaan itsensä irti.
Parannellaan rakennetta ja opetellaan hitsaamaan.

Tatsga niittas jarrukenkiin uudet pinnat ja rumpujen purkamisen yhteydessä todettiin oikean puolen akselin vuotavan... joten purettiin myös vetari irti ja laitettiin osat tilaukseen. Vielä vähän hakusessa onnistuuko tuo tiivisteiden vaihto kotikonstein vai täytyykö turvautua jonkun asianosaavan velhon apuun.





__________________
Vehkeet Paskana Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2013, 11:44
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Laitoinpa tilaten SKF:n pyöränlaakerisarjan(täydellinen tiivisteineen, 80e englannista) ja Wahlerin 80-asteisen termarin(tiivisteen kera 25e saksasta). Mitenhän helposti tollanen laakeri prässääntyy paikalleen ilman prässiä vasaralla paukuttamalla? Vanhan laakerin joutuu poistamaan väkivalloin. Laakerin mutteri tahtois 500nm momenttia itseensä. En vaan ymmärrä miksi koska laakeri vastaa laippapintaan ja mutterilla on oma lyötävä lukkolevynsä... Tarvis saada spesiaaliavain kiristystä varten, täytynee tuurnalla lyödä niin kireäks ku saa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MYYTY: Oranssi Toyota BJ 5.0 V8 TH400 38.5" Joukka O/M/V Ajoneuvot 18 23.02.2008 01:25
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
M: Oranssi Suzuki SJ413 1.8 Turbo MYYTY: Joukka O/M/V Ajoneuvot 6 11.12.2007 13:01
Kenen oranssi 4x4x4??? Jare Tekniikka & Jutustelu 9 23.06.2006 15:06
Oranssi Blazeri Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 12 17.07.2004 20:13


Sivu luotu: 01:08 (GMT +2).