Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1926  
Vanha 13.08.2013, 19:21
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Entä se runko?? Ei miulakaan tukivarsi kärsiny..
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #1927  
Vanha 13.08.2013, 21:45
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ Näytä viesti
Entä se runko?? Ei miulakaan tukivarsi kärsiny..
Joo katon sen rungon kunnon heti huomenna kun meen tutkailemaan sitä autoa hallille.

Saitko jollain oikastua/korjattua sen sun vääntyneen rungon? Jos sait niin kerro ihmeessä miten?
Vastaa lainaten
  #1928  
Vanha 13.08.2013, 22:33
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Vein korjaamolle kun oli kasko siinä
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #1929  
Vanha 14.08.2013, 19:58
Nikso Nikso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: Kotka
Viestit: 132
Perusasetus

Ei kai nuo tukivarret kovin helposti solmuun mene, vaikuttaa aika tukevilta. Jos se camber säätö on vaan päässyt muuttumaan eikä suosiolla oikene, voi olla aika tiukassa.
Vastaa lainaten
  #1930  
Vanha 15.08.2013, 22:51
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Halilla tutkailin taas sitä keulaa eikä runko oo vino, cambersäädöt on herkistetty ja koitettu sieltä säätää mutta ei auttanu, ylemmän tukivarren otin irti ja tutkailin sitä ja sen kiinnitys kohtaa ja kaikki oli ok.

Juu kyllä ne tukivarret näyttää olevan niin jämerästi tehty että tuskimpa ne menee paskaksi ensimmäisenä.

Ajattelin huomenna irrottaa alemman tukivarren ja tutkailla sitä ja sen kiinnitys kohtia että olisiko vika sielä.

Jos vikaa ei löydy alemmastakaan tukivarresta niin onko hyviä ehdotuksia missä vika voisi olla tai mistä vikaa kanattaisi etsiä? Tai mitä kannattaisi tehdä että sen renkaan saisi suoraksi?
Vastaa lainaten
  #1931  
Vanha 16.08.2013, 14:02
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ja toisella puolella on rengas oikeassa kulmassa? Koska minusta näyttää että korotusta on ainakin ihan tarpeeksi tuolle alustalle vai onko auto tunkattuna ylös noissa kummassakin kuvassa?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #1932  
Vanha 16.08.2013, 16:00
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ja toisella puolella on rengas oikeassa kulmassa? Koska minusta näyttää että korotusta on ainakin ihan tarpeeksi tuolle alustalle vai onko auto tunkattuna ylös noissa kummassakin kuvassa?
Juu toisella puolella camberi on ok ja rengas suorassa.
Siinä kuvassa missä rengas ei oo paikallaan niin siinä on tunkattuna ylös ja siinä missä rengas on paikallaan niin ei oo tunkattuna ylös.
Vastaa lainaten
  #1933  
Vanha 17.08.2013, 17:44
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Jotain siellä on vääntynyt, ja pienikin riittää kun korkeus on noin tapissa. Ylätukivarsi on niin pystyssä että pienikin heitto vaikuttaa paljon.

Tuollaiseen korotukseen oikea tapa on joko jäykän akselin vaihto tai etukelkan droppipalat rungon ja etukelkan väliin.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #1934  
Vanha 19.08.2013, 04:16
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Jotain siellä on vääntynyt, ja pienikin riittää kun korkeus on noin tapissa. Ylätukivarsi on niin pystyssä että pienikin heitto vaikuttaa paljon.

Tuollaiseen korotukseen oikea tapa on joko jäykän akselin vaihto tai etukelkan droppipalat rungon ja etukelkan väliin.
On kyllä käynyt mielessä että sellaset droppipalat hommaisin koska alkaa vetarit olla jo siinä kulmassa että ei oo hyväksi enää.
Olisko jotain hyviä iskemiä mistä noita droppipaloja sais edukkaasti hommattua?
Jäykkä etu-akseli olis kyllä oikeen unelmien täyttymys mutta taidan ostaa ln65:n jossain vaiheessa ja tehdä siitä kunnon mettä auton.
Vastaa lainaten
  #1935  
Vanha 19.08.2013, 10:09
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ln110 pompottaa hieman 55-65km/h nopeudessa ja ainoastaan veto päällä niin tuleeko muuta vaihtoehtoa mieleen kuin kardaani paskan. Ristikko rikki tai tasapainotus ketuillaan ?
Het ku kytkimen polkasee pohjaan niin hypyttäminen loppuu.

Laatikon kannatinkumi ehjä ja kardaanin tukilaakeri uusittu reilu vuosi sitten ja ehyeltä näyttää sekin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #1936  
Vanha 19.08.2013, 11:37
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti
On kyllä käynyt mielessä että sellaset droppipalat hommaisin koska alkaa vetarit olla jo siinä kulmassa että ei oo hyväksi enää.
Olisko jotain hyviä iskemiä mistä noita droppipaloja sais edukkaasti hommattua?
Jäykkä etu-akseli olis kyllä oikeen unelmien täyttymys mutta taidan ostaa ln65:n jossain vaiheessa ja tehdä siitä kunnon mettä auton.
http://www.roughcountry.com/toyota_4wd_86-96_5.html

http://www.superlift.com/Catalog.asp?P=K306

Edukkaasta en tiedä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #1937  
Vanha 19.08.2013, 12:54
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Ln110 pompottaa hieman 55-65km/h nopeudessa ja ainoastaan veto päällä niin tuleeko muuta vaihtoehtoa mieleen kuin kardaani paskan. Ristikko rikki tai tasapainotus ketuillaan ?
Het ku kytkimen polkasee pohjaan niin hypyttäminen loppuu.

Laatikon kannatinkumi ehjä ja kardaanin tukilaakeri uusittu reilu vuosi sitten ja ehyeltä näyttää sekin.
Tismalleen samoilla oireilla mulla oli LN65:ssä takimmainen ristikko väljä
Vastaa lainaten
  #1938  
Vanha 19.08.2013, 16:55
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Mitens on muilla hiluxi miehillä mennyt muutoskatsastuksesta läpi 31x10,5-15 rengastuksella? Mietin lähinnä tuota ET:tä kun ei tuo raideväli saa kumminkaan ylittää 31mm?

Ois tuossa pihalla yhdet 33x12,5-15 gummit mutta menee reilusti yli sallitun tuo koko..

Entäs onko 2L ja 2LT pakosarjan laipoilla eroa, että meneekö tuon turbollisen sarja suoraan vapariin muokkaamatta?
Vastaa lainaten
  #1939  
Vanha 19.08.2013, 16:57
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Niin ja autona LN110 xtra cab nelivetoinen
Vastaa lainaten
  #1940  
Vanha 19.08.2013, 17:03
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ln110 saa otteeseen 33x12.5 .
Vanne vaikka 10x15 ja et -6 oli muistaakseni sovelias mutta vaatii esim ne orggis lokasuojanlevikkeet. Perjantaina juur muutoskatsastettiin yks 110-korinen kolmekolmosille.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #1941  
Vanha 19.08.2013, 18:25
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

No perhana kun kävin aikaisemmin konttorilla ja se laski paperille tuon alkuperäisen rengaskoon mukaan niin 33x12,5 meni jonku 60mm yli suurimman sallitun. Otteessa mulla on 205R16. 31x10,5 jäi 36mm alle suurimman sallitun.

Mitkä renkaat oli hiluxissa otteesa jos onnistu muutostaa 33:lle?
Vastaa lainaten
  #1942  
Vanha 19.08.2013, 20:08
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Pienellä kuukletuksella pitäs löytyä sellainen paperi minkä kanssa saa leimattua. Ei lasketa alkuperäisestä koosta vaan verrataan tehtaalta valmiina tulleeseen hiluxiin jossa isommat pyörät.Olisko ollut 31"


Mulla ln110 on 33x13,5-15 eli saa hiukan leveemmätkin leimattua..
Vastaa lainaten
  #1943  
Vanha 20.08.2013, 05:58
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Mulle sano katsuri että 32x10,5 on max koko minkä saa hiluun muutoskatsastettua.
En tiedä vaikuttaako koppamalli jotakin, mulla on 170-koppanen.
Vastaa lainaten
  #1944  
Vanha 20.08.2013, 10:30
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Mulle sano katsuri että 32x10,5 on max koko minkä saa hiluun muutoskatsastettua.
En tiedä vaikuttaako koppamalli jotakin, mulla on 170-koppanen.
Vaikuttaa, viranomaisten näkökannalta 110 ja 170 voisi olla vaikka eri merkkiä, eli mitään vertailukelpoista ei ole noiden välillä koska ovat eri mallia.

Kuten Taro ja Hilux, merkkejä lukuunottamatta sama auto mutta eivät ole vertailukelpoisia koska ovat eri merkki&malli
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #1945  
Vanha 20.08.2013, 15:05
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Mitä eroa on 2l2 ja 2lt.een hehkutulpilla. Tarvikkeena tarjoaa eri tulppaa turpoon ja vapariin. Meinasin ahistaa tuon taron ni rupesi mietitttymään tuo tulppa homma että pitäiskö siihen yrtittää laitta turbon tulpat vai pysytteliskö vanhoissa.
Hitto viimeeks ostin fiksukselta tulpat. en muista merkkiä ni kesti vajaan kaks vuotta. taas kylmällä käynttin lähtö epätasaista. Mitkähän tulpat ois osoittautuneet vahviksi? vai onko marssittava marmoritiskille.
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #1946  
Vanha 20.08.2013, 16:04
JSE JSE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti


Entäs onko 2L ja 2LT pakosarjan laipoilla eroa, että meneekö tuon turbollisen sarja suoraan vapariin muokkaamatta?
Ei mene vapariin turbon sarja.

pinnapultit/ reiät eri kohdissa ainakin parissa sylinterissä. Kannessa on paikatkin pinnapulteille oikealle kohtaa mutta ei reikiä/ kierteitä. Vissiin ihan keljuilumielessä tehty...
Vastaa lainaten
  #1947  
Vanha 20.08.2013, 19:52
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

miä olin kyllä kattovinani että ainakin tuossa meidän kulkineessa olis reijät ja kierteet senkun vaihtaa vaa neljän pinnapultin paikka ja avot. Toivon ainakin näin koska kaikki oast on ainakin jo hommattu
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #1948  
Vanha 20.08.2013, 19:56
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
miä olin kyllä kattovinani että ainakin tuossa meidän kulkineessa olis reijät ja kierteet senkun vaihtaa vaa neljän pinnapultin paikka ja avot. Toivon ainakin näin koska kaikki oast on ainakin jo hommattu
Oletkin kattonu 2l2- konetta, et 2lt.
Vastaa lainaten
  #1949  
Vanha 20.08.2013, 19:58
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viesti
Mitä eroa on 2l2 ja 2lt.een hehkutulpilla. Tarvikkeena tarjoaa eri tulppaa turpoon ja vapariin. Meinasin ahistaa tuon taron ni rupesi mietitttymään tuo tulppa homma että pitäiskö siihen yrtittää laitta turbon tulpat vai pysytteliskö vanhoissa.
Hitto viimeeks ostin fiksukselta tulpat. en muista merkkiä ni kesti vajaan kaks vuotta. taas kylmällä käynttin lähtö epätasaista. Mitkähän tulpat ois osoittautuneet vahviksi? vai onko marssittava marmoritiskille.
En tiedä hehkutulppien erosta muuta kun että on eri vastusarvot ja ainakaan 2LT-II- moottori ei hehkuta kun sen asentaa sellaisenaan 2LT:n tai 2L:n tilalle.
Vastaa lainaten
  #1950  
Vanha 20.08.2013, 20:35
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Tismalleen samoilla oireilla mulla oli LN65:ssä takimmainen ristikko väljä
Ristikoista ei selkeetä vikaa löytynyt mutta vaihdoin varuiks varakardaanin mikä ei toisessa hiluxissa tehnyt muutakuin annetun tehtävänsä vaan eipä auttanut
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 20:47 (GMT +2).