![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Entä se runko?? Ei miulakaan tukivarsi kärsiny..
|
||||
|
||||
![]()
Joo katon sen rungon kunnon heti huomenna kun meen tutkailemaan sitä autoa hallille.
Saitko jollain oikastua/korjattua sen sun vääntyneen rungon? Jos sait niin kerro ihmeessä miten? |
|
|||
|
|||
![]()
Vein korjaamolle kun oli kasko siinä
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Ei kai nuo tukivarret kovin helposti solmuun mene, vaikuttaa aika tukevilta. Jos se camber säätö on vaan päässyt muuttumaan eikä suosiolla oikene, voi olla aika tiukassa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Halilla tutkailin taas sitä keulaa eikä runko oo vino, cambersäädöt on herkistetty ja koitettu sieltä säätää mutta ei auttanu, ylemmän tukivarren otin irti ja tutkailin sitä ja sen kiinnitys kohtaa ja kaikki oli ok.
Juu kyllä ne tukivarret näyttää olevan niin jämerästi tehty että tuskimpa ne menee paskaksi ensimmäisenä. Ajattelin huomenna irrottaa alemman tukivarren ja tutkailla sitä ja sen kiinnitys kohtia että olisiko vika sielä. Jos vikaa ei löydy alemmastakaan tukivarresta niin onko hyviä ehdotuksia missä vika voisi olla tai mistä vikaa kanattaisi etsiä? Tai mitä kannattaisi tehdä että sen renkaan saisi suoraksi? |
|
|||
|
|||
![]()
Ja toisella puolella on rengas oikeassa kulmassa? Koska minusta näyttää että korotusta on ainakin ihan tarpeeksi tuolle alustalle vai onko auto tunkattuna ylös noissa kummassakin kuvassa?
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siinä kuvassa missä rengas ei oo paikallaan niin siinä on tunkattuna ylös ja siinä missä rengas on paikallaan niin ei oo tunkattuna ylös. |
|
|||
|
|||
![]()
Jotain siellä on vääntynyt, ja pienikin riittää kun korkeus on noin tapissa. Ylätukivarsi on niin pystyssä että pienikin heitto vaikuttaa paljon.
Tuollaiseen korotukseen oikea tapa on joko jäykän akselin vaihto tai etukelkan droppipalat rungon ja etukelkan väliin.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olisko jotain hyviä iskemiä mistä noita droppipaloja sais edukkaasti hommattua? Jäykkä etu-akseli olis kyllä oikeen unelmien täyttymys mutta taidan ostaa ln65:n jossain vaiheessa ja tehdä siitä kunnon mettä auton. |
|
||||
|
||||
![]()
Ln110 pompottaa hieman 55-65km/h nopeudessa ja ainoastaan veto päällä niin tuleeko muuta vaihtoehtoa mieleen kuin kardaani paskan. Ristikko rikki tai tasapainotus ketuillaan ?
Het ku kytkimen polkasee pohjaan niin hypyttäminen loppuu. Laatikon kannatinkumi ehjä ja kardaanin tukilaakeri uusittu reilu vuosi sitten ja ehyeltä näyttää sekin.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.superlift.com/Catalog.asp?P=K306 Edukkaasta en tiedä...
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Mitens on muilla hiluxi miehillä mennyt muutoskatsastuksesta läpi 31x10,5-15 rengastuksella? Mietin lähinnä tuota ET:tä kun ei tuo raideväli saa kumminkaan ylittää 31mm?
Ois tuossa pihalla yhdet 33x12,5-15 gummit mutta menee reilusti yli sallitun tuo koko.. Entäs onko 2L ja 2LT pakosarjan laipoilla eroa, että meneekö tuon turbollisen sarja suoraan vapariin muokkaamatta? |
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja autona LN110 xtra cab nelivetoinen
|
|
||||
|
||||
![]()
Ln110 saa otteeseen 33x12.5 .
Vanne vaikka 10x15 ja et -6 oli muistaakseni sovelias mutta vaatii esim ne orggis lokasuojanlevikkeet. Perjantaina juur muutoskatsastettiin yks 110-korinen kolmekolmosille.
|
|||
|
|||
![]()
No perhana kun kävin aikaisemmin konttorilla ja se laski paperille tuon alkuperäisen rengaskoon mukaan niin 33x12,5 meni jonku 60mm yli suurimman sallitun. Otteessa mulla on 205R16. 31x10,5 jäi 36mm alle suurimman sallitun.
Mitkä renkaat oli hiluxissa otteesa jos onnistu muutostaa 33:lle? |
|
||||
|
||||
![]()
Pienellä kuukletuksella pitäs löytyä sellainen paperi minkä kanssa saa leimattua. Ei lasketa alkuperäisestä koosta vaan verrataan tehtaalta valmiina tulleeseen hiluxiin jossa isommat pyörät.Olisko ollut 31"
Mulla ln110 on 33x13,5-15 eli saa hiukan leveemmätkin leimattua.. |
|
|||
|
|||
![]()
Mulle sano katsuri että 32x10,5 on max koko minkä saa hiluun muutoskatsastettua.
En tiedä vaikuttaako koppamalli jotakin, mulla on 170-koppanen. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kuten Taro ja Hilux, merkkejä lukuunottamatta sama auto mutta eivät ole vertailukelpoisia koska ovat eri merkki&malli
|
|||
|
|||
![]()
Mitä eroa on 2l2 ja 2lt.een hehkutulpilla. Tarvikkeena tarjoaa eri tulppaa turpoon ja vapariin. Meinasin ahistaa tuon taron ni rupesi mietitttymään tuo tulppa homma että pitäiskö siihen yrtittää laitta turbon tulpat vai pysytteliskö vanhoissa.
Hitto viimeeks ostin fiksukselta tulpat. en muista merkkiä ni kesti vajaan kaks vuotta. taas kylmällä käynttin lähtö epätasaista. Mitkähän tulpat ois osoittautuneet vahviksi? vai onko marssittava marmoritiskille.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
pinnapultit/ reiät eri kohdissa ainakin parissa sylinterissä. Kannessa on paikatkin pinnapulteille oikealle kohtaa mutta ei reikiä/ kierteitä. Vissiin ihan keljuilumielessä tehty... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
miä olin kyllä kattovinani että ainakin tuossa meidän kulkineessa olis reijät ja kierteet senkun vaihtaa vaa neljän pinnapultin paikka ja avot. Toivon ainakin näin koska kaikki oast on ainakin jo hommattu
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Oletkin kattonu 2l2- konetta, et 2lt.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |