Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN
windows koneessa on ihan sama mitä siinä on päällä tai ei ole, suurin tietoturva-aukko on se windows itse. vaikka *nix tunkitkin saa rootattua niin kyllä winku lähtee todella paljon nopeammin auki kun yksikään oikein tehty *nix vaikka winkuintiaani olisi miten suojattu(softalla) jos se vaan on verkossa kiinni.
|
Ehkäpä tuossa on suurin syy että 90% pc koneista pyörittää Windowsia. Loput jakautuu sitten muiden käyttiksien kanssa. Se että 3% maailman koneista on joku linux niin se jo itsessään tekee niistä turvallisen. Ketään ei kiinnosta hyökätä mihinkään linuxiin kun kukaan ei käytä niitä ja ne vähätkin käyttäjät on yleensä vähän enemmän perehtyneitä asiaan. Turva-aukko ei tosiaan ole windows itse vaan käyttäjä. Ei mun koneella ole ikinä ollut viruksia, matoja tms. En mä tie mistä porukka niitä tosiaan repii.
Ja mitä tuohon linuxiin tulee niin niitä oikeita linux ammattilaisia ei muuten kovin montaa ole. Itsekin nähnyt melkoisia säätäjiä, mutta harva oikeesti on ammattilainen. Windows puolella on vähän sama homma. Kaikenmoisia sertifikaatteja voi olla, mutta ei se kerro loppupeleissä ammattilaisuudesta yhtään mitään. Sertifioituja jannuja on tullut nähtyä, mitkä ei oikeesti vaan osaa. On se teoriassa kiva osata. Mut se ketä linuxia hanskaa kunnolla niin ei sen ainakaan tarvi miettiä mistä sitä duunia saisi. Windows puolella on sama juttu kun hanskaa serverit kunnolla.