![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#551
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja ei se ollutkaan saanut kipeää. Vaan väärässä säädössä, kun irroitin umpion ja säätelin sitä, niin sain valokuvion vastaamaan kuskinpuolen kuviota. Ja kyllä heijastin umpiot antavat valtavasti hajavaloa verrattuna kiinan projektoreihin laatu valot sitten erikseen. |
#552
|
|||
|
|||
![]()
HDJ80 -90 manuaali, keskilukko sano sopimuksen irti kevät talvella umpihangessa ajaessa. Nyt kun nappia painaa tai kepistä hitaalle niin sähkömoottori kyllä surraa laatikon kyljessä, mutta valo ei syty eikä lukko mene päälle. Onko helpoin/nopein hommata käytetty jakis ja toivoa että se toimii?
|
#553
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Toyota RJ70 -89 Toyota HDJ80 -92 - Eastcoast Offroad ry - |
#554
|
|||
|
|||
![]()
Ei se ainakaan vedä ku toisella takapyörällä kun nappia painaa tai kepistä hitaalle. Pari kertaa tuli keväällä jäätyä lumihankeen jumiin.
|
#555
|
||||
|
||||
![]() Keskilukko
Keskilukko alko täälläkin temppuilemaan. Vian huomattuani en kerenny vielä oikein perehtyä kun paino työreissuun lähtö päälle
![]()
__________________
-ISORY OFFROAD- |
#556
|
||||
|
||||
![]()
Etupyörät ei vetäny ollenkaan? Nyt kuivan aikaanhan se on helppo kokeilla, kun laitat keskilukon päälle ja pyörität rinkiä vaikka asvaltilla niin siellä pitäs kyllä tuntua selvästi että joku panee hanttiin = keskilukko on päällä.
__________________
Toyota RJ70 -89 Toyota HDJ80 -92 - Eastcoast Offroad ry - |
#557
|
|||
|
|||
![]()
Niin jos keskilukon valo ei pala, niin se ei ole päällä tai sit katkaisija on rikki, eli keppihän vetää vaan lyhyen puolen päälle, itse nelivetohan kytkeytyy aina sähköisesti.
Se keskilukon moottori on samaa paskaa kuin ne akselilukkojenkin moottorit. Omasta oli aikanaan moottorista magneetit irti ja käämit palaneet, laturinkorjaaja sai sen kuntoon ja toimii edelleen 57 tkm myöhemminkin. Sen lukkomoottorin takaisinlaittokin vaati hieman perehtymistä, et varmasti kytkee sen vedon kunnolla päälle... |
#558
|
|||
|
|||
![]()
Ei vetänyt lumella eturenkaat ollenkaan
Ei mene lukko päälle, yhtä "kevyt" käännellä kuivalla ![]() Ja lukon moottori surraa, eli kai se pitäisi olla kunnossa. Mutta mitä toi liikuttaa tuola jakiksen sisällä? Eli mitä osia tuohon kannattaa haalia ennenkö tiputtaa laatikkoa irti? |
#559
|
|||
|
|||
![]()
Tässä pitäisi alkaa kardaanienristikkoja vaihtamaan. Onko mitään ihmeempiä niksejä tai vinkkejä?
![]() |
#560
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitten 4.2TD (1HD-T) öljynpaineista: Kylmänä paineet on ihan ok, asteikon puolessä välissä. Lämpimänä kuitenkin ajossa on mittarin 1/4 viivan kohdalla ja tyhjäkäynnillä putoaa alimmalle viivalle. Öljyt on 15W40 Mobilin Delvacit, vaihdettu 3tkm sitten. Olikos noissa öljypumpuissa jotain vikaa, vai onko toi ihan normaalia että lämpimänä öljynpaineet ei jaksa nousta puoleen väliin asti?
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#561
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
HJ61 MMC |
#562
|
|||
|
|||
![]()
Pitäisi varmaan saada oikea painemittari väliin. Samanlaisia näyttämiä täälläkin.
|
#563
|
||||
|
||||
![]()
Hello!
Mistäs noita Hodarin mittoja vois löytää lähinnä alkuperäinen korkeus mitä verrataan konttorilla sitten muutoskatsastuksen yhteydessä? Ja maksimi leveydet et sais tietää paljonko kaaria uskaltaisi levitellä. Rek-ote omasta hukassa ni en nyt just nää paljon siin on merkattu leveydeks mutta tässä ei oo alunperin ollu levikkeitä onkohan niissä leveysmitoissa sitten eroja? Eikö se max levitys kuitenkin lasketa saman mallisarjan leveimmästä vai onko sitten autokohtanen? Ku käytännösähän sellanen hodari mis on alunperin levikkeet on vähäsen leveämpi kun tulevat kuitenkin puskureiden ylitse. mut miten sit nää on otteisiin merkattu... Pitääkö mennä Toyotalta kyselee papruja? Ja onkos joku löytänyt muita levikesarjoja näihin kun noit Offroadtarvikkeen. bj45lavalla on sinisessä ne mailmalta ostetut mut en kyllä o itte löytäny vastaavia nytten myynnistä. Ehkä en vaan osaa ![]() Sit mitkäs kierokangenlaakerit nyt on tänäpäivänä saatavista ne parhaat mitkä kannattaa laittaa? punamettalliset? mistä? Ja mikäs pulju on se paras kohde lähettää toi jakaja lutkutin vähän ruuvattavaks??? jajajajaj ![]() |
#564
|
|||
|
|||
![]()
-Mitat löytyy ohjekirjasta, mulla on -90 ja -97 kirjat lootassa -97 oli leveimmillä levikkeillä, johon sit saa lain kirjaimen mukaan laittaa 50mm/puoli lisää.
Ottessahan näissä lukee, et leveys levikesarjalla 190 cm. -R-racing kauppaa noita levikkeitä, mut pikaisella googletuksella paska kauppa rahapoliittisesti. -Kankilaakereita saa Koivuselta ACL merkkisiä halvalla. -Pumppu HP-Dieseliin Ylivieskaan, niin saat sit vaihtaa kytkimen heti isompaan. |
#565
|
|||
|
|||
![]() Mittoja
Tässä ois näitä mittoja
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=10721 |
#566
|
||||
|
||||
![]()
No nyt tuli paljon hyviä vastauksia. Kiitos! Eiköhän tota wide mallin mittoja tosiaan verrataan leimassa. juu ja tosiaan saa kytkinmen kyllä laittaa 300mm. Noi pohjosen hurjathan sorvaili niihin vähän painavempia vauhtipyöriä, jostain ku sellasen sais. Mut saahan tohon omaankin sen sit sovitettuu tai tamgears....
Kävin tuossa tota omaa romua mittailee niin takaalta sain kattokorkeudeksi tasan 200cm etupäähän on tässä chopattu ![]() Edit: Soitin tossa käyttämälleni konttorille ja siellä sanottiin että heidän mielestä se menee näin että noissa korin muutoksissa verrataan kyseisen auton alkuperäis mittoja ei mallisarjan muihin. Tämän minun auton leveydeksi oli merkattu 183cm ja korkeutta ei ollut ilmoitettu joten se pitää kysyä Toyotalta ja olla lappu mukana leimalla missä on tämän valmistenumerolla olevan auton alkuperäis korkeus sekä myös rengastus... Sanoivat että jos olen erimieltä niin tutkitaan sitten pykäliä lisää... Eli taas vitun vaikeeta. Eli mitä haen tällä pohdinnalla: Autossa on tällähetkellä 4" korottava alusta ja edessä 1" korokepala ja tämän paketin haluaisin pitää. Tarkotus olisi viellä nostaa koria 50mm tulisi keulalle kivasti lisää uudelle syylärille ja coolerille. Kaaret olisi tarkoitus tehdä maksimi leveydelle ilman kumilärpäkkeitä että rengastus pysyy kaarensisällä kuitenkin ollakseen max leveydellä tuon korkeuden takia. Autollahan ei tulla mitään hc offia tosiaan ajamaan vaan tarkotus on saada hyvän näköinen ei välttämättä niin käytännöllinen ja tietysti helposti etenevä tuolla mettänkin puolella että on varaa valita ajolinjoja ettei tartte puitenvälissä hieroa. Se kun on ihan tarpeeksi ahdasta näillä ihan vakionakin. Toi korkeushan ei silleen ole ongelma jousia on mailma täys ja nopeita vaihtaa ku mettään lähtee ![]() ![]() Viimeksi muokannut Mikko_L : 07.08.2013 08:08 |
#567
|
|||
|
|||
![]() Hdj keskilukko rutisee
Onko kukaan purkanu tuota jakolaatikkoa että minkälainen systeemi tuo keskitasauspyörästön lukitus on? Omassa autossa keskilukko riveää jos on hyvät pito-olosuhteet. Ihmetyttää kuitenkin että mikä systeemi näissä on kun on tehnyt sen kymmeniä kertoja eikä vieläkään ole hajonnut lopullisesti. Huoltomanuaalin kuvat on niin epäselviä että niistä ei saa mitään selvää.
|
#568
|
|||
|
|||
![]()
Ihan perus siirtäjällä vedettävä holkki siellä on.
Epäilisin, et se moottori ei vedä sitä kunnolla päälle, kasattu väärin tai jumittaa. Keskilukkohan kytkeytyy sähköllä, se keppi vetää vaan lyhyen puolen ja sitämyötä katkaisijalla pakottaa moottorin vetämään lukon kiinni, niinkuin siitä napistakin. |
#569
|
||||
|
||||
![]()
Kyl sen 2 metriin asti saa levittää. Eikö se melkein jokaisen otteellakin lue että "levikesarjalla varustettuna leveys 190 cm ja renkaat vaihtoehtoisesti 265/75R15".
|
#570
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#571
|
|||
|
|||
![]()
Mun muistaakseni siellä ei oo sitä jousisysteemiä, vaan ratas siellä kolossa kun otat moottorin päältä pois.
Se ratas tais siirtää sitä hammastettua siirtäjän vipua. |
#572
|
||||
|
||||
![]()
Pitäisi varmaan kohta alkaa tutkia tota takaperän lukkoa, se kun ei yllätys yllätys oikein skulaa. Lukkovehkeet on kyllä ulkoisesti tosi nätin näköiset, ei aivan hapettuneet eikä murtunut mistään. Saakos näistä helposti irrotettua lukosta pelkän moottorin vai pitääkö mun suosiolla ottaa koko mötikkä akselista irti ja nostaa pöydälle? En oo vielä viittinyt sen kummemmin tutustua rasvan ja hiekan peittämään moottoriin kylmällä lattialla makaillen.
![]()
__________________
Toyota RJ70 -89 Toyota HDJ80 -92 - Eastcoast Offroad ry - |
#573
|
|||
|
|||
![]()
Koko paska pöydälle ja tutkimaan. Tästä asiasta on netti täynnä tietoa mut jonkun täytys varmaan tehä yksityiskohtaiset ohjeet remonttiin ni ei ois jokatoinen kysymys tästä aiheesta.
|
#574
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Toyota RJ70 -89 Toyota HDJ80 -92 - Eastcoast Offroad ry - |
#575
|
||||
|
||||
![]()
no ei koko perämurikkaa kannata irroittaa mutta moottori kylläkin kokonaisuudessaan..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |