Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #551  
Vanha 24.07.2013, 21:35
psk123 psk123 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 496
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Joo, juurin tuota tarkoitin. (ja oliko bj-45 lavan toinen, mistä taannoin katseltiin?)

Jännä tuo sinun vänkärin umpio, oli saanut muistaakseni kipeää? siis valokuvio on jyrkemmällä kulmalla, kuin toisen puolen. Mutta kuten kerroin, 100x parempi, kuin nuo H4 zenon muutossarjat heijastinumpioissa.

Ostin itselleni Hellan 90 mm zenon lyhyet, d2s(?) polttimolla olevat, ja niissä on (minusta) vielä terävämpi raja, yhdestä uudesta sisusta mittailtiin tuolla rekkatankilla. (saispa viriteltyä keulaan, on huomattavan työläs, kun oli tarkoitus tehdä "tehdastekoisen" näköinen, täytynee pudottaa vaatimustasoa... pitkiksi tulee hellan 200 apupitkät)

Tuossa bemaribojun hodarissa alkuperäinen umpio tai hehku hivenen huonossa hapessa? esim. uusissa motonetin valaisimissa aivan toisen näköinen kuvio.
Varmaan oli joo bj-45 lavan

Ja ei se ollutkaan saanut kipeää. Vaan väärässä säädössä, kun irroitin umpion ja säätelin sitä, niin sain valokuvion vastaamaan kuskinpuolen kuviota. Ja kyllä heijastin umpiot antavat valtavasti hajavaloa verrattuna kiinan projektoreihin laatu valot sitten erikseen.
Vastaa lainaten
  #552  
Vanha 25.07.2013, 10:17
sakuh sakuh ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.07.13
Sijainti: EP
Viestit: 3
Perusasetus

HDJ80 -90 manuaali, keskilukko sano sopimuksen irti kevät talvella umpihangessa ajaessa. Nyt kun nappia painaa tai kepistä hitaalle niin sähkömoottori kyllä surraa laatikon kyljessä, mutta valo ei syty eikä lukko mene päälle. Onko helpoin/nopein hommata käytetty jakis ja toivoa että se toimii?
Vastaa lainaten
  #553  
Vanha 26.07.2013, 14:59
Epro:n Avatar
Epro Epro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sakuh Näytä viesti
HDJ80 -90 manuaali, keskilukko sano sopimuksen irti kevät talvella umpihangessa ajaessa. Nyt kun nappia painaa tai kepistä hitaalle niin sähkömoottori kyllä surraa laatikon kyljessä, mutta valo ei syty eikä lukko mene päälle. Onko helpoin/nopein hommata käytetty jakis ja toivoa että se toimii?
Ootko ihan ajamalla todennut ettei siellä mikään lukitu? Yleensähän näistä useimmiten vaan jumittuu se lukon anturi, tai johdot hapettuu poikki. Jos moottorikin surisee niin luulisi siellä jotain tapahtuvan.
__________________
Toyota RJ70 -89
Toyota HDJ80 -92
- Eastcoast Offroad ry -
Vastaa lainaten
  #554  
Vanha 29.07.2013, 14:04
sakuh sakuh ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.07.13
Sijainti: EP
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epro Näytä viesti
Ootko ihan ajamalla todennut ettei siellä mikään lukitu? Yleensähän näistä useimmiten vaan jumittuu se lukon anturi, tai johdot hapettuu poikki. Jos moottorikin surisee niin luulisi siellä jotain tapahtuvan.
Ei se ainakaan vedä ku toisella takapyörällä kun nappia painaa tai kepistä hitaalle. Pari kertaa tuli keväällä jäätyä lumihankeen jumiin.
Vastaa lainaten
  #555  
Vanha 29.07.2013, 21:00
andy:n Avatar
andy andy on kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Perusasetus

Keskilukko


Keskilukko alko täälläkin temppuilemaan. Vian huomattuani en kerenny vielä oikein perehtyä kun paino työreissuun lähtö päälle... Oireethan tässä oli kärkien tms. "räpätys" 4wd control boksissa, pari kertaa se rämpätessä vielä kytkeyty päälle kunnes simahti. Virtaa ei siis moottori ota enää ollenkaan, vain tämä räpätys/napse kuuluu... Näitä tapauksia on varmaan ollu jo kuinka ja paljon eli heittäkäähän vinkkiä mistä se vika yleensä on löytyny?
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #556  
Vanha 30.07.2013, 00:45
Epro:n Avatar
Epro Epro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sakuh Näytä viesti
Ei se ainakaan vedä ku toisella takapyörällä kun nappia painaa tai kepistä hitaalle. Pari kertaa tuli keväällä jäätyä lumihankeen jumiin.
Etupyörät ei vetäny ollenkaan? Nyt kuivan aikaanhan se on helppo kokeilla, kun laitat keskilukon päälle ja pyörität rinkiä vaikka asvaltilla niin siellä pitäs kyllä tuntua selvästi että joku panee hanttiin = keskilukko on päällä.
__________________
Toyota RJ70 -89
Toyota HDJ80 -92
- Eastcoast Offroad ry -
Vastaa lainaten
  #557  
Vanha 30.07.2013, 11:21
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Niin jos keskilukon valo ei pala, niin se ei ole päällä tai sit katkaisija on rikki, eli keppihän vetää vaan lyhyen puolen päälle, itse nelivetohan kytkeytyy aina sähköisesti.

Se keskilukon moottori on samaa paskaa kuin ne akselilukkojenkin moottorit.
Omasta oli aikanaan moottorista magneetit irti ja käämit palaneet, laturinkorjaaja sai sen kuntoon ja toimii edelleen 57 tkm myöhemminkin.

Sen lukkomoottorin takaisinlaittokin vaati hieman perehtymistä, et varmasti kytkee sen vedon kunnolla päälle...
Vastaa lainaten
  #558  
Vanha 30.07.2013, 12:07
sakuh sakuh ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.07.13
Sijainti: EP
Viestit: 3
Perusasetus

Ei vetänyt lumella eturenkaat ollenkaan
Ei mene lukko päälle, yhtä "kevyt" käännellä kuivalla
Ja lukon moottori surraa, eli kai se pitäisi olla kunnossa. Mutta mitä toi liikuttaa tuola jakiksen sisällä? Eli mitä osia tuohon kannattaa haalia ennenkö tiputtaa laatikkoa irti?
Vastaa lainaten
  #559  
Vanha 30.07.2013, 12:38
Furyan Furyan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 55
Perusasetus

Tässä pitäisi alkaa kardaanienristikkoja vaihtamaan. Onko mitään ihmeempiä niksejä tai vinkkejä?
Vastaa lainaten
  #560  
Vanha 05.08.2013, 12:11
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Furyan Näytä viesti
Tässä pitäisi alkaa kardaanienristikkoja vaihtamaan. Onko mitään ihmeempiä niksejä tai vinkkejä?
Tämä kiinnostaisi itseäkin?


Sitten 4.2TD (1HD-T) öljynpaineista: Kylmänä paineet on ihan ok, asteikon puolessä välissä.
Lämpimänä kuitenkin ajossa on mittarin 1/4 viivan kohdalla ja tyhjäkäynnillä putoaa alimmalle viivalle.
Öljyt on 15W40 Mobilin Delvacit, vaihdettu 3tkm sitten.

Olikos noissa öljypumpuissa jotain vikaa, vai onko toi ihan normaalia että lämpimänä öljynpaineet ei jaksa nousta puoleen väliin asti?
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #561  
Vanha 05.08.2013, 13:42
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jam0 Näytä viesti
Tämä kiinnostaisi itseäkin?


Sitten 4.2TD (1HD-T) öljynpaineista: Kylmänä paineet on ihan ok, asteikon puolessä välissä.
Lämpimänä kuitenkin ajossa on mittarin 1/4 viivan kohdalla ja tyhjäkäynnillä putoaa alimmalle viivalle.
Öljyt on 15W40 Mobilin Delvacit, vaihdettu 3tkm sitten.

Olikos noissa öljypumpuissa jotain vikaa, vai onko toi ihan normaalia että lämpimänä öljynpaineet ei jaksa nousta puoleen väliin asti?
Taitaa niissä mittareissakin olla vikaa. Miksei pumppukin paljon ajetussa koneessa väljä tjsp. Ja eipä niissä kardaaninristikoissa/vaihtamisessa mitään erikoista ole. Normi jutut vaan että kardaanit tulee samoin päin kuin ennen ym...
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #562  
Vanha 05.08.2013, 14:59
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Pitäisi varmaan saada oikea painemittari väliin. Samanlaisia näyttämiä täälläkin.
Vastaa lainaten
  #563  
Vanha 06.08.2013, 11:34
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Hello!

Mistäs noita Hodarin mittoja vois löytää lähinnä alkuperäinen korkeus mitä verrataan konttorilla sitten muutoskatsastuksen yhteydessä? Ja maksimi leveydet et sais tietää paljonko kaaria uskaltaisi levitellä. Rek-ote omasta hukassa ni en nyt just nää paljon siin on merkattu leveydeks mutta tässä ei oo alunperin ollu levikkeitä onkohan niissä leveysmitoissa sitten eroja? Eikö se max levitys kuitenkin lasketa saman mallisarjan leveimmästä vai onko sitten autokohtanen? Ku käytännösähän sellanen hodari mis on alunperin levikkeet on vähäsen leveämpi kun tulevat kuitenkin puskureiden ylitse. mut miten sit nää on otteisiin merkattu...

Pitääkö mennä Toyotalta kyselee papruja?

Ja onkos joku löytänyt muita levikesarjoja näihin kun noit Offroadtarvikkeen.

bj45lavalla on sinisessä ne mailmalta ostetut mut en kyllä o itte löytäny vastaavia nytten myynnistä. Ehkä en vaan osaa

Sit mitkäs kierokangenlaakerit nyt on tänäpäivänä saatavista ne parhaat mitkä kannattaa laittaa? punamettalliset? mistä?

Ja mikäs pulju on se paras kohde lähettää toi jakaja lutkutin vähän ruuvattavaks???

jajajajaj
Vastaa lainaten
  #564  
Vanha 06.08.2013, 16:57
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

-Mitat löytyy ohjekirjasta, mulla on -90 ja -97 kirjat lootassa -97 oli leveimmillä levikkeillä, johon sit saa lain kirjaimen mukaan laittaa 50mm/puoli lisää.
Ottessahan näissä lukee, et leveys levikesarjalla 190 cm.

-R-racing kauppaa noita levikkeitä, mut pikaisella googletuksella paska kauppa
rahapoliittisesti.

-Kankilaakereita saa Koivuselta ACL merkkisiä halvalla.

-Pumppu HP-Dieseliin Ylivieskaan, niin saat sit vaihtaa kytkimen heti isompaan.
Vastaa lainaten
  #565  
Vanha 06.08.2013, 20:38
Hodari Hodari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.12
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 56
Perusasetus

Mittoja


Tässä ois näitä mittoja
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=10721
Vastaa lainaten
  #566  
Vanha 07.08.2013, 05:48
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

No nyt tuli paljon hyviä vastauksia. Kiitos! Eiköhän tota wide mallin mittoja tosiaan verrataan leimassa. juu ja tosiaan saa kytkinmen kyllä laittaa 300mm. Noi pohjosen hurjathan sorvaili niihin vähän painavempia vauhtipyöriä, jostain ku sellasen sais. Mut saahan tohon omaankin sen sit sovitettuu tai tamgears....

Kävin tuossa tota omaa romua mittailee niin takaalta sain kattokorkeudeksi tasan 200cm etupäähän on tässä chopattu rengastus on alla 245/75 16. Navan keskeltä kaareen edessä ja takana 63cm. tankki on tyhjä. leveydeksi sain 186cm offroadtarvikkeen levikkeillä.

Edit:
Soitin tossa käyttämälleni konttorille ja siellä sanottiin että heidän mielestä se menee näin että noissa korin muutoksissa verrataan kyseisen auton alkuperäis mittoja ei mallisarjan muihin. Tämän minun auton leveydeksi oli merkattu 183cm ja korkeutta ei ollut ilmoitettu joten se pitää kysyä Toyotalta ja olla lappu mukana leimalla missä on tämän valmistenumerolla olevan auton alkuperäis korkeus sekä myös rengastus... Sanoivat että jos olen erimieltä niin tutkitaan sitten pykäliä lisää... Eli taas vitun vaikeeta.

Eli mitä haen tällä pohdinnalla:
Autossa on tällähetkellä 4" korottava alusta ja edessä 1" korokepala ja tämän paketin haluaisin pitää. Tarkotus olisi viellä nostaa koria 50mm tulisi keulalle kivasti lisää uudelle syylärille ja coolerille.

Kaaret olisi tarkoitus tehdä maksimi leveydelle ilman kumilärpäkkeitä että rengastus pysyy kaarensisällä kuitenkin ollakseen max leveydellä tuon korkeuden takia.

Autollahan ei tulla mitään hc offia tosiaan ajamaan vaan tarkotus on saada hyvän näköinen ei välttämättä niin käytännöllinen ja tietysti helposti etenevä tuolla mettänkin puolella että on varaa valita ajolinjoja ettei tartte puitenvälissä hieroa. Se kun on ihan tarpeeksi ahdasta näillä ihan vakionakin.

Toi korkeushan ei silleen ole ongelma jousia on mailma täys ja nopeita vaihtaa ku mettään lähtee mut toi leveys... sais meinaan aika muhkeen jos sai levittää sinne 2 metriin

Viimeksi muokannut Mikko_L : 07.08.2013 08:08
Vastaa lainaten
  #567  
Vanha 16.08.2013, 19:54
Hodari Hodari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.12
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 56
Perusasetus

Hdj keskilukko rutisee


Onko kukaan purkanu tuota jakolaatikkoa että minkälainen systeemi tuo keskitasauspyörästön lukitus on? Omassa autossa keskilukko riveää jos on hyvät pito-olosuhteet. Ihmetyttää kuitenkin että mikä systeemi näissä on kun on tehnyt sen kymmeniä kertoja eikä vieläkään ole hajonnut lopullisesti. Huoltomanuaalin kuvat on niin epäselviä että niistä ei saa mitään selvää.
Vastaa lainaten
  #568  
Vanha 16.08.2013, 20:08
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Ihan perus siirtäjällä vedettävä holkki siellä on.

Epäilisin, et se moottori ei vedä sitä kunnolla päälle, kasattu väärin tai jumittaa.

Keskilukkohan kytkeytyy sähköllä, se keppi vetää vaan lyhyen puolen ja sitämyötä katkaisijalla pakottaa moottorin vetämään lukon kiinni, niinkuin siitä napistakin.
Vastaa lainaten
  #569  
Vanha 16.08.2013, 20:20
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
mut toi leveys... sais meinaan aika muhkeen jos sai levittää sinne 2 metriin
Kyl sen 2 metriin asti saa levittää. Eikö se melkein jokaisen otteellakin lue että "levikesarjalla varustettuna leveys 190 cm ja renkaat vaihtoehtoisesti 265/75R15".
Vastaa lainaten
  #570  
Vanha 16.08.2013, 20:25
Hodari Hodari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.12
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 56
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Ihan perus siirtäjällä vedettävä holkki siellä on.

Epäilisin, et se moottori ei vedä sitä kunnolla päälle, kasattu väärin tai jumittaa.

Keskilukkohan kytkeytyy sähköllä, se keppi vetää vaan lyhyen puolen ja sitämyötä katkaisijalla pakottaa moottorin vetämään lukon kiinni, niinkuin siitä napistakin.
Onko se semmonen useampihampainen boorihollki vai semmonen missä on vaan muutama hammas? Ilmeisesti siinä moottorissa on samanlainen jousi kuin takalukonmoottorissakin että sen takia vois sylkeä sitä holkkia takasinpäin? Ihmetyttää vaan että ei oo paskana koko laitos kun on jo tosiaan hetken veivannu.
Vastaa lainaten
  #571  
Vanha 16.08.2013, 20:31
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Mun muistaakseni siellä ei oo sitä jousisysteemiä, vaan ratas siellä kolossa kun otat moottorin päältä pois.

Se ratas tais siirtää sitä hammastettua siirtäjän vipua.
Vastaa lainaten
  #572  
Vanha 16.08.2013, 21:05
Epro:n Avatar
Epro Epro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 242
Perusasetus

Pitäisi varmaan kohta alkaa tutkia tota takaperän lukkoa, se kun ei yllätys yllätys oikein skulaa. Lukkovehkeet on kyllä ulkoisesti tosi nätin näköiset, ei aivan hapettuneet eikä murtunut mistään. Saakos näistä helposti irrotettua lukosta pelkän moottorin vai pitääkö mun suosiolla ottaa koko mötikkä akselista irti ja nostaa pöydälle? En oo vielä viittinyt sen kummemmin tutustua rasvan ja hiekan peittämään moottoriin kylmällä lattialla makaillen. Johonkin se yrittää sähköä työntää katkaisijaa kääntäessä kun valotkin himmenee. Senhän saisi varmaan liittimestä mittailtuakin että meneekö sähköä moottorille asti vai onko johdot poikki jostain matkan varrelta?
__________________
Toyota RJ70 -89
Toyota HDJ80 -92
- Eastcoast Offroad ry -
Vastaa lainaten
  #573  
Vanha 16.08.2013, 21:25
Hodari Hodari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.12
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 56
Perusasetus

Koko paska pöydälle ja tutkimaan. Tästä asiasta on netti täynnä tietoa mut jonkun täytys varmaan tehä yksityiskohtaiset ohjeet remonttiin ni ei ois jokatoinen kysymys tästä aiheesta.
Vastaa lainaten
  #574  
Vanha 16.08.2013, 23:27
Epro:n Avatar
Epro Epro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hodari Näytä viesti
Koko paska pöydälle ja tutkimaan. Tästä asiasta on netti täynnä tietoa mut jonkun täytys varmaan tehä yksityiskohtaiset ohjeet remonttiin ni ei ois jokatoinen kysymys tästä aiheesta.
Jepa, on lueskeltu monet tunnit suht tomerasti lukkojen korjaus-topikkeja ympäri ämpäri. Itsekin tulin äsken kyllä siihen tulokseen että samalla sen ruuvailee koko mötikän irti sieltä kun että kävis pelkkää moottoria irrottelemaan. Tutkitaan.
__________________
Toyota RJ70 -89
Toyota HDJ80 -92
- Eastcoast Offroad ry -
Vastaa lainaten
  #575  
Vanha 16.08.2013, 23:50
tikkukuski:n Avatar
tikkukuski tikkukuski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 471
Perusasetus

no ei koko perämurikkaa kannata irroittaa mutta moottori kylläkin kokonaisuudessaan..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 12:00 (GMT +2).