![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Siis onko vaihdettu vain vaihdelaatikon pääakselin pyörä, sen pari väliakselilta ja jakiksen pääakselin pyörä, joka edelleenkin pari väliakselin pyörän kanssa. Ovatko suora hampaisia? jos vinohampaisia, niin onko hitaan puolen hammaspyöriä siitetty sillekkin puolen. ja jakpksen pääakselilta, siis siltä mistä kardaanit lähtee, isompi hammaspyörä alkuperäinen, samoin kun sen pari väliakselilta. Jos ylläolevan mukainen, siis pelkästään nuo 3 pyörää vaihdettu ja vakiokuorissa , niin pelkästään hidas puoli on välitetty! tekijästä ei tietoa, mutta kuulostaa kotimaiselta.... ja ei varmaan mitään luettelokamaa...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kyllä ne kolme hammas pyörää jotka ovat käsittääkseni kaikki nopean puolen rattaita. Pikku puoli näyttäisi olevan kaikin puolin alkuperäiset... vino hampaisia ovat!
__________________
! Because earth aint not flat ! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Epäilen ja näyttäis luultavasti Häkkisen tekemät ainakin samalla lailla on ittelle tehty tehty. Samoin rupes hampaita murenemaan. Tuos yks rattaittet tekijä meinas et oli aika rouvisti tehty työn jälen perusteella ja mikillä hitsattu uus kehä kiinni. Itte hitsasivat tigillä ...
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Täällä etelässä on tehty toisio välitykseen kehät, keskiöt hehkutettu pehmeäksi, kehät hitsattu kiinni millä vaan, ja karkaistu 66 lukemaan takaisin. Iso puoli pysyy hiljaisena maantie ajossa.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tutkin tuota minun välitystä ja huomasin että se oli särkynyt koska uusi hammas kehä oli hitsattu hivenen liian ulos eli se keskiakselin pyörästän pään ulkopuolelle eli hammas kehä pääsi voimakkaassa vedossa haukkaamaan kiinni koteloon.
__________________
! Because earth aint not flat ! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
ei ole helppo yhtälö: hitsattava hammaspyörämateriaali, joka hitsataan hiiletettyyn/päästettyyn napaan ja vielä karkaistaan viimmeiseksi. -> tuon takia suunnittelin nuo omat välitykset pultattavaksi, ja sekä materiaalia että karkaisua mietittiin/tutkittiin/haettiin kohdalleen. jos oikein karkaistu hammaspyörä ottaa kiinni alumiini kuoreen, niin ei ole hetkenkään epäilystä siitä, kumpi siitä antaa periksi. (toki hammaspyöräkin voi mennä pilalle, taikka jopa teoriassa lämmetä niin paljon, että päästyy) |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu hj:n jakolaatikon välitys | JuuPeri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.10.2011 16:37 |
| Myydään hj.n 61 välitys+vetarit | jiikone | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 12.03.2009 13:24 |
| Myydään M:hj/lj/bj jakolaatikon välitys 4.6:1 | Killer-Wo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 28.08.2008 13:58 |
| Hilux jakolaatikon välitys? | Uusis | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.06.2007 05:41 |
| Jakolaatikon välitys | Antte | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 10.01.2007 18:00 |