![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No kun se vika on laakerimetallissa ja sen väsymisessä, se vaurio syntyy vaikka olisi öljynpaine koneessa 24/7. Punametallilaakerit niiden sinkkipaskojen tilalle niin kestää pitempään kuin kori ympärillä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuo on kyllä tiedossa, mutta silti kiinnostaa olisiko tolla hetipaineet-järjestelmällä edesauttavaa vaikutusta kestävyyteen
![]() Edit: ja näin jälkeenpäin hammaskipu ohi, niin huomasin että vähän väärin tuo otsikko muotoiltu. ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos haluaa tehdä jotain noiden paineiden nousun eteen, ennen kuin kone käynnistyy, niin pistä sammutussolenoidin virta menemään avautuvan painonapin kautta; siis ei saa polttoainetta startatessa, enen kuin vapauttaa painonapin: paineet nousee ennen kuin kone herää käymään. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kyllä hdj ajaa reilun puolimiljoonaa vaihtamatta kiertokangen laakereita jos vaihtaa aina ajallaan öljyt, ja hyvät sellaset...
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#7
|
||||
|
||||
![]()
omassa rojektissa ja foffi lindassa on tommonen moroson accumalaattori sähköventtiilillä.
ku laittaa sytkävirrat pälle venttilii aukeaa ja työntää painetta koneeseen. toimii hyvin käynnistyksissä ja kallistuksissa/kaadoissa missä pumppu hetkellisesti horäsee tyhjää. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Suurin parannus ko. vaivaan olisi leventää laakerikauloja ja liuskoja. Ei tosin onnistu kovin helposti.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jep, tarpeeksi virtausta ja pinta-alaa niin ei tarvita mitään laakereita.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#10
|
|||
|
|||
![]() Jännä juttu, että tuo ongelma on vain ensimmäisissä hdj-80:ssa
Siis sehän on jokseenkin varmaa tietoa?, että nuo ongelmat johtuu siitä, että lyijy on jätetty pois noista alkaen vm-90 laakereista, koska se on myrkkyä?
Tuo pinnan irtoaminen vaivaa vain vahimpia hdj-80, onko kellään tietoa, että esim 1993 valmistetussa hdj:ssä olisi ongelmia ALKUPERÄISTEN laakereiden kanssa? ja noita samaisia, toki parannettuja versioita, on istutettu vielä pitkään tuohon 4,2 diesel 6-seen. Jos jollain on uusin varaosaohjelma, niin antaako hdj-100:lle ja ensimmäisille hd-80:lle saman laakerin, kun katsotaan kaikki numeromuutokset. Mulla on mielikuva, että ainakin ensimmäiset hdj-100:set on samalla kiertokangen laakerilla. Muutama vuosi sitten pistin yhteen hdj-80:iin uudet, toyotan laakerit, ja pikku präntissä oli eroa, ja mitä vanhasta luiskasta voi sanoa(lukituslipareesta) niin ei tuntunut samalta piikin kärellä, kuin uudet, runkonumerolla tilatut. Ja isän bj-42, vm 81, oli "10 vuotiaana" kokenut konerikon, joka oli korjattu myyjän tutun kertoman mukaan "viimmeisen päälle" -> minä tein konerempan uudestaan n. 10v sitten, kun öljynpaineet oli niin pienet, että edic sammutti koneen kuumana kesäpäivänä maantienopeudessa alkaneessa rullauksessa alamäkeen, kohti risteystä: öljyt tb shpd 10w-40?. Kilometrejä oli reilu 300 tkm +5000 km, joka pitänee paikkaansa. Kaikki paikat oli kuin uudet, öljypumppukin paras, mitä toyotista olen avannut ![]() ![]() ja kun puhdisti nuo laakerit, niin niissä näkyi prässäyksen jäljet, jotka ei varmaan ollut tehtaan jäljiltä, samoin olivat pikkasen väärässä asennossa, toki sillä ei liene merkitystä. Ja miksi noita hdj-80 koneita laukeaa vieläkin, vaikka laakerit on vaihdettu vajaa 100 tkm sitten? siis halvimmat kiinan? pojan laakerit ei ole edes yhtähyviä, kuin nuo tojotan murheen kryynit? Ehkä kohtaloa uhmaten, itse kasasin oman, yli 700tkm ajetun hodarin vanhoilla (ei varmaan alkuperäiset, kone käytetty auki) laakereilla, kun välykset kaulaan oli tehtaan mitoissa, mitattuna jenkki keksinnöllä, vahanauhalla, ja sen nimi on jotain seuraavan suuntaista ?plastigate?, siis se litistyy, ja sitten mitataan, paljonko leveys/välys on. p.s hodarissa edelleen yksi suutin? toivottavasti! zäkzättää sopivalla kaasun asennolla! pskle ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj 80 kk laakerit | _jOhE_ | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.07.2011 22:11 |
hdj 80 kk laakerit | _jOhE_ | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.07.2011 08:28 |
hj:n kk ja rk laakerien kiristys momentti? | räyhäracing | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.02.2010 00:07 |
HDJ--HZJ kk-laakerit? | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.03.2007 10:20 | |
hdj 80 kk-laakerit | HJ60 | Linkit | 0 | 27.11.2006 23:51 |