Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.08.2013, 13:47
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

No kun se vika on laakerimetallissa ja sen väsymisessä, se vaurio syntyy vaikka olisi öljynpaine koneessa 24/7.

Punametallilaakerit niiden sinkkipaskojen tilalle niin kestää pitempään kuin kori ympärillä...

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.08.2013, 16:46
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
No kun se vika on laakerimetallissa ja sen väsymisessä
Tuo on kyllä tiedossa, mutta silti kiinnostaa olisiko tolla hetipaineet-järjestelmällä edesauttavaa vaikutusta kestävyyteen

Edit: ja näin jälkeenpäin hammaskipu ohi, niin huomasin että vähän väärin tuo otsikko muotoiltu.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.08.2013, 19:43
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Tuo on kyllä tiedossa, mutta silti kiinnostaa olisiko tolla hetipaineet-järjestelmällä edesauttavaa vaikutusta kestävyyteen

Edit: ja näin jälkeenpäin hammaskipu ohi, niin huomasin että vähän väärin tuo otsikko muotoiltu.
Kestävyyteen auttaa se, että käyttää oikeita/hyviä öljyjä, ja vaihtaa ajallaan.

Jos haluaa tehdä jotain noiden paineiden nousun eteen, ennen kuin kone käynnistyy, niin pistä sammutussolenoidin virta menemään avautuvan painonapin kautta; siis ei saa polttoainetta startatessa, enen kuin vapauttaa painonapin: paineet nousee ennen kuin kone herää käymään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.08.2013, 19:49
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.956
Perusasetus

Ostos tv:stä Motor uppia se auttaa
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.08.2013, 19:57
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.735
Perusasetus

kyllä hdj ajaa reilun puolimiljoonaa vaihtamatta kiertokangen laakereita jos vaihtaa aina ajallaan öljyt, ja hyvät sellaset...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.08.2013, 20:28
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Kestävyyteen auttaa se, että käyttää oikeita/hyviä öljyjä, ja vaihtaa ajallaan.

Jos haluaa tehdä jotain noiden paineiden nousun eteen, ennen kuin kone käynnistyy, niin pistä sammutussolenoidin virta menemään avautuvan painonapin kautta; siis ei saa polttoainetta startatessa, enen kuin vapauttaa painonapin: paineet nousee ennen kuin kone herää käymään.
Näyttää niin köyhältä jos hodarilla pitää vinguttaa Tämä ominaisuushan on mersuissa ja ainakin mun HJ:ssa vakionakin VIUVIUVIUTRÖNVIUVIUTRÖNTRÖNVIUTÖRÖRÖRÖRPRUUUUUMMM! !!!!! ::
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.08.2013, 21:22
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

omassa rojektissa ja foffi lindassa on tommonen moroson accumalaattori sähköventtiilillä.

ku laittaa sytkävirrat pälle venttilii aukeaa ja työntää painetta koneeseen. toimii hyvin käynnistyksissä ja kallistuksissa/kaadoissa missä pumppu hetkellisesti horäsee tyhjää.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.08.2013, 22:44
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Suurin parannus ko. vaivaan olisi leventää laakerikauloja ja liuskoja. Ei tosin onnistu kovin helposti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.08.2013, 23:48
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Suurin parannus ko. vaivaan olisi leventää laakerikauloja ja liuskoja. Ei tosin onnistu kovin helposti.
Jep, tarpeeksi virtausta ja pinta-alaa niin ei tarvita mitään laakereita.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.08.2013, 00:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jännä juttu, että tuo ongelma on vain ensimmäisissä hdj-80:ssa


Siis sehän on jokseenkin varmaa tietoa?, että nuo ongelmat johtuu siitä, että lyijy on jätetty pois noista alkaen vm-90 laakereista, koska se on myrkkyä?
Tuo pinnan irtoaminen vaivaa vain vahimpia hdj-80, onko kellään tietoa, että esim 1993 valmistetussa hdj:ssä olisi ongelmia ALKUPERÄISTEN laakereiden kanssa? ja noita samaisia, toki parannettuja versioita, on istutettu vielä pitkään tuohon 4,2 diesel 6-seen.
Jos jollain on uusin varaosaohjelma, niin antaako hdj-100:lle ja ensimmäisille hd-80:lle saman laakerin, kun katsotaan kaikki numeromuutokset.
Mulla on mielikuva, että ainakin ensimmäiset hdj-100:set on samalla kiertokangen laakerilla.

Muutama vuosi sitten pistin yhteen hdj-80:iin uudet, toyotan laakerit, ja pikku präntissä oli eroa, ja mitä vanhasta luiskasta voi sanoa(lukituslipareesta) niin ei tuntunut samalta piikin kärellä, kuin uudet, runkonumerolla tilatut.

Ja isän bj-42, vm 81, oli "10 vuotiaana" kokenut konerikon, joka oli korjattu myyjän tutun kertoman mukaan "viimmeisen päälle" -> minä tein konerempan uudestaan n. 10v sitten, kun öljynpaineet oli niin pienet, että edic sammutti koneen kuumana kesäpäivänä maantienopeudessa alkaneessa rullauksessa alamäkeen, kohti risteystä: öljyt tb shpd 10w-40?.
Kilometrejä oli reilu 300 tkm +5000 km, joka pitänee paikkaansa.
Kaikki paikat oli kuin uudet, öljypumppukin paras, mitä toyotista olen avannut Päivän puhaltelin paineilmalla kanavia isän kanssa, ennen kuin syyllinen löytyi: nokka-akselin takimmainen laakeri: muuten virheettömästä laakerista oli "hävinnyt" noin 5mm leveälti pintaa, kuin olisi mato syönyt puun kuoren alla nilaa
ja kun puhdisti nuo laakerit, niin niissä näkyi prässäyksen jäljet, jotka ei varmaan ollut tehtaan jäljiltä, samoin olivat pikkasen väärässä asennossa, toki sillä ei liene merkitystä.

Ja miksi noita hdj-80 koneita laukeaa vieläkin, vaikka laakerit on vaihdettu vajaa 100 tkm sitten? siis halvimmat kiinan? pojan laakerit ei ole edes yhtähyviä, kuin nuo tojotan murheen kryynit?

Ehkä kohtaloa uhmaten, itse kasasin oman, yli 700tkm ajetun hodarin vanhoilla (ei varmaan alkuperäiset, kone käytetty auki) laakereilla, kun välykset kaulaan oli tehtaan mitoissa, mitattuna jenkki keksinnöllä, vahanauhalla, ja sen nimi on jotain seuraavan suuntaista ?plastigate?, siis se litistyy, ja sitten mitataan, paljonko leveys/välys on.

p.s hodarissa edelleen yksi suutin? toivottavasti! zäkzättää sopivalla kaasun asennolla! pskle
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj 80 kk laakerit _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 2 14.07.2011 22:11
hdj 80 kk laakerit _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 2 06.07.2011 08:28
hj:n kk ja rk laakerien kiristys momentti? räyhäracing Tekniikka & Jutustelu 3 27.02.2010 00:07
HDJ--HZJ kk-laakerit? Tekniikka & Jutustelu 4 23.03.2007 10:20
hdj 80 kk-laakerit HJ60 Linkit 0 27.11.2006 23:51


Sivu luotu: 21:05 (GMT +2).