![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Renkaina 225/75-16. Mahtuis varmaan 31" nyt pyöriin Tilasin uudet etuiskarit missä on jousilautanen 27mm korkeammalla kuin alkupeäisessä ja lisäksi iskarin yläpäässä 30mm korotuspala. Tosiaan 215/75-16 osui jo alkuperäiseen jousilautaseen pikkasen, mutta pikkuhionnalla mahtuivat. Taakse hajottamolta camryn tai oisko ollu carinan etujouset.
__________________
///////////////////////////////////////////////////////////////// //-Oikaistaan tuosta, kyllä tuonne puronvarteen pääsee-// //--------Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä-----------// ///////////////////////////////////////////////////////////////// |
|
#2
|
|||
|
|||
|
etuiskarin tietoja ja mittoja
http://www.pajerio.com/forum/strut-data tuolta tilasin http://www.camskill.co.uk/m32b0s3234...YABA_-_334405_
__________________
///////////////////////////////////////////////////////////////// //-Oikaistaan tuosta, kyllä tuonne puronvarteen pääsee-// //--------Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä-----------// ///////////////////////////////////////////////////////////////// |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kuinka tuo käytännössä tapahtui? Oon aika alkaja näissä hommissa. Eli tarkotus ois saada maavaraa lisää ja isommat renkaat alle. Oon suunitellu juurinkin kokoa 225/75. Vanteen kokoa ens osaa vielä sanoa. Joko orkkikset 16" tai sitten ostan 15" peltivanteet |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Mikä vaihdelaatikko mahtaa olla 1,8 Pinin moottorin jatkeena? siis manuaalilaatikosta kyse
Viimeksi muokannut Tuhnu : 22.09.2013 13:00 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
225/75-16 taitaa olla 6mm liian isot lain mukaan 235/70-16 on ok ja 235/75-15
15 tuumasia aluvanteita käytin paikallaan niin etujarrusatula raapi vanteeseen. 15 peltivanteet varmaan ok mutta kannattaa testa. Et alkuperäisissä vanteissa luokkaa +46. Nuissa minun kuvan vanteissa tais olla +32. Pulttijako 5x114.3 (Mazda 626 kia jeep rav)vanteita kyllä löytyy. Käytännössä iskarin vaihto ja takajousien vaihto menee kohtuu helpolla, tietenkin jousityökaluja vaatii ja pikkasen aikaa. Jossain autoissa on sitten tuo etutolppa valmiiksi korkeampaa mallia joten kannattaa tarkistaa mittaamalla.
__________________
///////////////////////////////////////////////////////////////// //-Oikaistaan tuosta, kyllä tuonne puronvarteen pääsee-// //--------Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä-----------// ///////////////////////////////////////////////////////////////// |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Siitä hitaammat välitykset
http://www.pajerio.com/forum/change-...a-parts?page=1 siinä tietoa korotuksista ja kaikesta muusta http://www.pajerio.com/forums/pajero...n-tires-brakes
__________________
///////////////////////////////////////////////////////////////// //-Oikaistaan tuosta, kyllä tuonne puronvarteen pääsee-// //--------Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä-----------// ///////////////////////////////////////////////////////////////// |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Mulla ois ylimääräiset, yhden talven ajetut peltivanteet myytävänä: http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1599267
6,5" leveet ja et 46. Eli puol tuumaa leveemmät ku alkuperäiset. Ollut ASX:ssä, mutta Pininiin en oo edes sovittanu alle. Pitäis kyllä sopia. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Millaisia kokemuksia pininistä on? Onko ollut vikoja ja saako hyvin varaosia?
Itseäni kiinnostaisi vähän hakea tuollainen Ruotsista. Kannattaako sekaantua? |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Mulla on omassa käyntihäiriö lämpimänä tyhjäkäynnillä vikaa en ole viellä löytäny.
Osia saa mitsulta mutta hinnat on mitä on, käytetyt osat ja uudet halvemmat sitten ulkomailta. Jos meinaat hakea ulkomailta niin 2002 ja uudemmat menee päästöjen mukaan verotus, voi säästää tonnin kun tuo vanhemman. 1.8 gdi koneita löytyy suomesta volvon s40 ja mitsun carismoista joten niihin osia löytyy helpommin. Kannattaa myös huomata että pininiä on jatkuvanelivetoa ilman alennusvaihteistoa.
__________________
///////////////////////////////////////////////////////////////// //-Oikaistaan tuosta, kyllä tuonne puronvarteen pääsee-// //--------Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä-----------// ///////////////////////////////////////////////////////////////// |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kaveri hommasi tämmösen pininin ja siihen pitäisi kans vaihtaa nämä kybin? iskarit eteen. Mutta mutta. Käytitkö eteen alkuperäset jouset? Taakse vaihdoin jouset, mutta entä iskarit? Kiitos mikäli jaksat vastata kysymyksiin niin ei tarvisi kaikkea kokeilla itse.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
|
#11
|
|||
|
|||
samanlainen korotus suunnitteilla
Morot. Joo samanlainen korotus olisi minulla tarkoitus omaan pininiin tehdä. Onko tuo 30mm korotus jo valmiiksi noissa iskareissa vai millaisen latan olette väliin sullonut? Ja käyköhän ne samat vanhat jouset sitten noihin uusiin iskareihin? Olisko lisää vinkkejä perän pieneen kohennukseen yms.
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Etupään jouset sopii molempiin etutolppiin. Sitä en tiedä onko molemmissa tolppa malleissa saman korkuinen jousi.
Etupäähän löytyy kahden mallisia iskari tolppia, toisessa on 27mm lautanen ylempänä eli korottaa 27mm vanhalla jousella jos vanha tolppa on matalampaa mallia. http://www.camskill.co.uk/m32b0s3234...YABA_-_334405_ Taakse hain romikselta jouset, oisko ollu toytota carinan etujouset. Jousi irti ja romikselta 5cm korkeammat samalla halkaisijalla mukaan ei maksa paljoa. Takapään jouset korotti mulla ainakin 6cm joten eteen piti sitten laittaa viellä iskarin yläpäähän muoviset korokerenkaat. Mulla on tallissa yhdet sopivat takapään korotus jouset jos kiinnostaa. Sattuuko Jari sulla olemaan 2litranen versio pininistä??
__________________
///////////////////////////////////////////////////////////////// //-Oikaistaan tuosta, kyllä tuonne puronvarteen pääsee-// //--------Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä-----------// ///////////////////////////////////////////////////////////////// Viimeksi muokannut PIRSSI : 09.10.2014 20:37 |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Tuossa ny kuva viellä vinssistä ja pohjapanssarista
__________________
///////////////////////////////////////////////////////////////// //-Oikaistaan tuosta, kyllä tuonne puronvarteen pääsee-// //--------Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä-----------// ///////////////////////////////////////////////////////////////// |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Eikö tuo pidemminkin Ns. "skid plate" kuin varsinainen pohjapanssari. Muistui tämä ketju mieleen kun tänään tuli vastaan moinen tummansininen ja "hivenen" elämää (metsää?) nähnyt...
|
|
#15
|
|||
|
|||
|
Kyllä skid plate nimeksi kelpaa kuulostaa hienommalta. Tuonne jakolaatikon taakse menee tuo suoja. 2m pitkä levy sinne on ruuvattu alle. Muoviahan se on mutta eipä tuolla kivikossa revitellä muutenkaan.
__________________
///////////////////////////////////////////////////////////////// //-Oikaistaan tuosta, kyllä tuonne puronvarteen pääsee-// //--------Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä-----------// ///////////////////////////////////////////////////////////////// |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Kyllä skid plate nimeksi kelpaa kuulostaa hienommalta. Tuonne jakolaatikon taakse menee tuo suoja. 2m pitkä levy sinne on ruuvattu alle. Muoviahan se on mutta eipä tuolla kivikossa revitellä muutenkaan.
__________________
///////////////////////////////////////////////////////////////// //-Oikaistaan tuosta, kyllä tuonne puronvarteen pääsee-// //--------Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä-----------// ///////////////////////////////////////////////////////////////// |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| "Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
| -89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux | O/M/V Muut | 0 | 28.10.2005 07:32 | |
| M/V: Pajero -98 | L-200 | O/M/V Muut | 5 | 25.10.2005 18:19 |
| M: Pajero vm. -87 | amis | O/M/V Muut | 0 | 02.06.2005 17:21 |
| V: Pajero vm. -90 | amis | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.06.2005 17:10 |