Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.08.2013, 09:00
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Mikä vaiva se on mikä saa 2LT:n pistämään 10min tyhjäkäynnin jälkeen öljyt huohotinletkusta imupuolelle (edelleen tyhjäkäynnillä) ja nostamaan kierroksia niin että tienoo on täynnä sankkaa sauhua? Ja mikä etenkin se on kun sen jälkeen se käy ihan päin persettä kolmella, savuttaa ja on kaikinpuolin entinen kone mutta muutaman kilometrin tieajon jälkeen kaikki pelaa taas niinkun ei mitään erikoista olisi ikinä tapahtunut?
Öljyhulluthan tuo on vetässy, mutta ihmettelen raskaasti, tuota huohotusta. Pitäishan sen öljyn loppua ELLEI sitä saada jostain muualta (naftapumppu, suutin???)

Kolmella käynti viittais siihen, jotta männänrengas olisi jumissa josta pääsee paineet kampikammioon ja siitä sitten imusarjaan nousee öljyä. Samoin se, että hetken kävi huonosti ja sitten ei mitään....

Toinen skenaario olisi kantava imuventtiili, mutta se ei oikein tähän tapaukseen sovi koska silloin starttaaminen olisi vaikeaa, ja kylmäkäynti ontuisi todella pahasti.

Mutta suosittelen ottamaan huohottimen irti imusarjasta, ettei pääse käymään samaa hommaa uudestaan! (ja imusarjastahan ei ole nyt suoraa letkua kampikammioon??)

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.08.2013, 09:31
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Öljyhulluthan tuo on vetässy, mutta ihmettelen raskaasti, tuota huohotusta. Pitäishan sen öljyn loppua ELLEI sitä saada jostain muualta (naftapumppu, suutin???)
Ei näissä taida suutimien eikä pumpun kautta öljy pästä koneeseen. Ja kaitpa se olisi loppunutkin jos olisi antanut jauhaa loppuun asti, sammutin kuitenkin vaihteella heti kun kerkesin autolle.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Toinen skenaario olisi kantava imuventtiili
No tossa on todennäköisesti venttiilivaurio nelosessa koska joku aika sitten huomattiin että nelosen molemmat venttiilit kantoivat aika roimasti mutta säädettiin toki kohdilleen ja meininki parani huomattavasti.

En vaan tajua että miten falskaava imuventtiili työntäisi öljyt huohotinletkusta?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Mutta suosittelen ottamaan huohottimen irti imusarjasta, ettei pääse käymään samaa hommaa uudestaan! (ja imusarjastahan ei ole nyt suoraa letkua kampikammioon??)
Juu, no se venakopalta imupuolelle menevä letku (=suodattimen ja turbon väliin) josta se öljytulva tuli on nyt vedetty erilliseen purkkiin, sen enempää en vielä ole tutkinut huohotusjärjestelmän letkutusta.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.08.2013, 19:54
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Ei näissä taida suutimien eikä pumpun kautta öljy pästä koneeseen. Ja kaitpa se olisi loppunutkin jos olisi antanut jauhaa loppuun asti, sammutin kuitenkin vaihteella heti kun kerkesin autolle.
Ok, sydänlääkitys päälle kun selvis pikku kohtauksella , hyvä ja paljon parempi näin!!!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
En vaan tajua että miten falskaava imuventtiili työntäisi öljyt huohotinletkusta?.
Ei paineita, männärenkaatkaan ei silloin kauheesti tiivistele...
Eli öljyt pytyn seinältä männälle ja venasta ylös imusarjaan. Ainaki Wolggari tekee tätä (vanhempi 1.9 ja 2.4 vapari)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Juu, no se venakopalta imupuolelle menevä letku (=suodattimen ja turbon väliin) josta se öljytulva tuli on nyt vedetty erilliseen purkkiin, sen enempää en vielä ole tutkinut huohotusjärjestelmän letkutusta.
HAA!!! Missä kunnosa ilmanputsari??? Olisko tukossa ja vetäny ilmaa koneesta, eli öljyt kannesta ja sitä kautta onkelma tullu esiin????? Katoppas ettei imuvastusta ole liikaa!!!! NM. Volvo D12 ja kesäpojat jätti turboon KAIKKI tulpat tukkeeksi ja moottori kävi muttei kierroksia, vasta kun otti öljyn mittatikun irti --> tikku vihelsi aivan saa....sti!!!

Tullu tehtyä noita huohotinpurkkeja sillai, että venakopasta purkin pohjaan letku, josta kannen päältä imusarjaan. sitten pohjasta toinen letku öljypohjaan (ahtimen paluuletkuun), niin ei ole enään öljyhulluus iskeny...
Nämä nimenomaan jäkiturbo Toyoissa!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 11.08.2013 20:01
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.08.2013, 09:30
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Ei paineita, männärenkaatkaan ei silloin kauheesti tiivistele...
Eli öljyt pytyn seinältä männälle ja venasta ylös imusarjaan. Ainaki Wolggari tekee tätä (vanhempi 1.9 ja 2.4 vapari)
Joo, mitä nyt että ne öljyt ei menneet venasta ylös imusarjaan vaan venakopasta lähtevää huohotinletkua pitkin ilmanputsarin ja turbon väliin :-)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
HAA!!! Missä kunnosa ilmanputsari??? Olisko tukossa ja vetäny ilmaa koneesta, eli öljyt kannesta
Vasta vaihdettu, ollut aikojen saatossa paljon huonommassakin kunnossa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
venakopasta purkin pohjaan letku, josta kannen päältä imusarjaan. sitten pohjasta toinen letku öljypohjaan!
No tää kuulostaa ihan toimivalta patentilta. Mut olkoon nyt toistaiseksi noin kun se nyt on, ensi kuussa on yksi pakollinen keikka ja sen jälkeen menköö talviteloille ja renppaan.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.12.2013, 19:06
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Nyt miäki oon kypsä Toyotan 2LT:hen. Nelosen venttiilin painuneet syvälle kanteen ja nelosen pytty niin viturallaan että on porattava.

Mut mistä helkkarista tohon löytää ylikokomännän? Kellään kotimaisella varaosatukkurilla ei ole, netistä olen löytänyt tähän mennessä vain Alibaban missä on minimierä 200kpl eikä sekään nyt oikein käy.

Toyotan orkkisnumero 0.5 ylikokoselle ois 13103-54030
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.12.2013, 19:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Mut mistä helkkarista tohon löytää ylikokomännän?
Toyotan orkkisnumero 0.5 ylikokoselle ois 13103-54030
http://www.toyotapartszone.com/oem/t...103-54030.html
Kalliita täälläpäin:
http://www.original-teile-shop.de/a/...8toyota%29.htm
http://db.japanparts.it/cjapan/dettA...KI209M&fr=3600
http://www.amazon.co.uk/Japanparts-K.../dp/B00H4X87YM
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.12.2013, 20:58
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 793
Perusasetus

itselläkin tuommoinen jälki ahdettu 2lt ja huomaa ahtoputkissa hieman öljyä joka toisaalta on aika normaalia kun venttiilikoneiston huohotus on ahtimen imu puolella. ei kuluta kyllä kummallisesti öljyä mutta tuo jäi hämäämään -> Tullu tehtyä noita huohotinpurkkeja sillai, että venakopasta purkin pohjaan letku, josta kannen päältä imusarjaan. sitten pohjasta toinen letku öljypohjaan (ahtimen paluuletkuun), niin ei ole enään öljyhulluus iskeny...
Nämä nimenomaan jäkiturbo Toyoissa!!! voiko tuon laittaa imusarjaan? eikös se silloin kerää kaiken ahtopaineen tuonne venttiilikoneistoon vai työntääköse tuolta purkin pohjasta ne öljypohjaan? vetoja on ihan riittävästi kyllä kun pitää ahdot kohillaan eikä änge sinne mitään 2.5bar,
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.12.2013, 22:13
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No ei toi 800€ (+rahti+tulli+alv) o ihan se mitä haetaa :-D

Mut mä luulen että mulla alkaa olemaan jo jonkunlainen budjettiratkaisu hollilla. Onko 2L:ssä paikat niille 2LT:stä löytyville (??) mäntien öljysuihkuille?

Meneekö 2L / 2LT kamppari, kiertokanget ja männät 'sekaisin' vai onko jotain estäviä eroja? Tarkoitus ei ole kuitenkaan tehdä ihan sekalaisista osista moottoria, mutta 2LT:ssä olevat +0.5mm männät pitäisi ujuttaa 2L:ään porautuksen jälkeen mikäli vaan ovat pelikunnossa..
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään M:Holset HE221W turbo kitti Toyotan 2.4td:hen Opc O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 28.05.2012 09:47
Myyty Super Swamper TSL Q78-16 LT renkaat, toyotan vanteilla. Wheelback O/M/V Renkaat ja vanteet 0 07.03.2011 20:33
M: 205 R 16 kitkarenkaat >>>MYYTY<<< armas O/M/V Muut 2 05.12.2005 08:37
M:RR "offi"puskurit >>>MYYTY<<< armas O/M/V Muut 4 01.12.2005 21:51
M: LR tavaraa >>> MYYTY<<<< armas O/M/V Muut 1 29.10.2005 17:01


Sivu luotu: 22:55 (GMT +2).