Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kypsä Toyotan 2,4 LT:hen (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110332)

jiveB 29.04.2013 21:28

Kypsä Toyotan 2,4 LT:hen
 
Haloo kaikki Toyota harrastajat ja muutkin asiasta tietävät!

Onko kukaan sovittanut tuon vanhan 2,4lt koneen tilalle mitään uudempaa tekniikkaa,
ja tarkoitan ensialkuun koneita jotka sopisi suoraan vaihdelaatikkoon, tai sitten jakolaatikkoon,ja viime kädessä adapterilla mihin vaan.

Itsellä on siis -87 Toyota LJ 70 jokapäiväisenä työkaluna ja viikko sitten kisareissulla miniä
trailerissa hinatessa kiertokanki tuli katsomaan että miltä mualima näyttää......
ja kun täällä Italiassa ei enää ole noita koneita saatavissa, tai jos on niin ovat aivan p.....
siis uudempaa tekniikkaa jos vai jollakin on kokemusta niin kiitollisena otan tietoa vastaa

Ciao Luigi

toyota4x4 29.04.2013 21:54

1kz-t kone käy lootaan kiinni kytkin kopan kanssa.

rocky86 30.04.2013 04:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 1000851)
1kz-t kone käy lootaan kiinni kytkin kopan kanssa.


Okos tämä se 3litran mylly joka on esim runnerissa.
Minkähän moinen homma tuommonen on leimata ln65 jarrut menee uusiksi mutta onko muita?

jiveB 30.04.2013 08:24

kiitos tiedoista, minkä kokoinen tuo 1kz-t kone on ja minkä ikäisissä/ missä malleissa sitä
on ollut, ihan vaan jos purkaamolta kyselen!?
kiitos etukäteen.

toyota4x4 30.04.2013 08:35

olisko 94-96 4-runnereissa ja lj 73,70..ymm., kz95,90.ymm hiacessa japsimalleissa sähkö ja mekaaninenpumppu 94-95 malleissa,manuaalinperässä ollutta kannattaa ettiä

jiveB 02.05.2013 22:15

Vieläpä kysäisen?
kun kaivelin varaston pohjilta yhden vanhan 2LT koneen joka oli LJ:ssä paikallaan kun ostin
(siis ei käyntikuntoinen silloin) laittelin apulaitteen paikoilleen ja avot sehän lähti käyntiin...
ja vähän ajan päästä tönkkö jumiin!!! kierroksen kun väkisin pyöritti niin taas jekkasee...
ehkä pienoista nakutusta havaittavissa yläkierroksilla, mutta öljynpaineet hyvät?
onko kellään kokemusta vastaavasta?
jos hyviä ideita mistä kiikastaa niin otetaan vastaan.
Ciao Luigi

jiveB 02.05.2013 22:17

pirskatti 9kk päästä tulee kuluneeksi 10v kun rekisteröidyin ja vieläkin aloittelija.......

mihkali 03.05.2013 22:29

rakas fedja setä!!!montako tuollaista nahkeaa konetta tarvitset?ja tohon rookie juttuun kun saippua tippuu lattialle...et sä ole sitä nostamassa...hymyilet taustalla.ja muille tiedoksi olemme nukkuneet samassa tilassa postinumeroiden mukaisessa järjestyksessä.kone ois sulle tossa lattialla va ko tota matkaa on.ps.jos kalkattaa kuin vasaralla hakkais niin nokka sökö.ja vaihda kuivat tilitakit hanska paksiin pitäs asettua.

jiveB 04.05.2013 21:31

Rakas mihkali! mitähän sie nyt höpötät!
tuo nakutus siis kuuluu kierroksilla yli 1500rpm
ja samanlainen kuului edellisestä koneesta ennenkuin kiertokanki tuli katsomaan muailimmoo!
mites tuo jumi mistä se johtuu?
Ciao Luigi

mihkali 05.05.2013 13:13

piti vallan itkuvuorella "romukasalla"käydä.eli tuo hetken jumi voinu laakeripinta lähteä jostain liuskasta pyörimään mukana,tai koko liuskat.männän tapin lukitus pettänyt.viottunut/virunut jakohihna.esikammiosta pala pudonnut.männän rengas vaurion olisit jo huomannut.jos nakutus vähänkään kuulostaa vena kopan alta,ni jostain nokasta irronnut tavaraa ei kummanen hilse tarvii irrota kun nakuttaa.täl viisiin omia koneita särkynyt.

pjtk 05.05.2013 20:31

Duunailet tommosen adapterin ja sit laitat Laurellin 2.8 kiisselin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=129736

Helppoa ja nopeaa. :p

Krisse 05.06.2013 18:31

Jos 2LT on väsynyt ja tarttee toisen pannun mutta resurssit eikä aika anna myöten 1KZT kuningasmoottoria niin mitä sitten?

2LT:tä ei liene kuin Läjissä, Hiacejen turbokoneethan ovat jo 2LT-2? Mitä plug & play:stä poikkeavia hommia on edessä jos tuollaisen 2LT-2:n laittaa?

Entä 2L Hiacesta tai Hiluxista, meneekö turbokoneen palikat (imusarja, pakosarja/turbo, pumppu) heittämällä vai vaatiiko patentoimista? Toi vapari kai kestää kasassa turbonakin kun pysytään vakiopaineissa eikä hilluta syöttöjen kanssa?

Kulku on meinaan heikentynyt aika olemattomaksi, käy tyhjää huonosti, savuttaa 7.5 (!) ja kaikkea mukavaa. Suutimet ovat paraikkaa tutkittavana mutta koska ne vasta olivat auki niin kai se on varauduttava siihen että tulevan puritusmittauksen tulokset tuovat epämiellyttävän yllärin ja jotain tarttee tehrä. Patentoiminenkaan nyt ei ylitsepääsemätön ongelma ole mutta nyt ei olisi oikein aikaa sellaiselle vaan aika yksinkertaisesti tarttis päästä eteenpäin jos ongelma on pahin mahdollinen. Ja joo, en osta heittämällä menevää japanintuontikonetta kahella tonnilla :-D

Jappi 05.06.2013 22:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Krisse (Viesti 1012896)
Jos 2LT on väsynyt ja tarttee toisen pannun mutta resurssit eikä aika anna myöten 1KZT kuningasmoottoria niin mitä sitten?

2LT:tä ei liene kuin Läjissä, Hiacejen turbokoneethan ovat jo 2LT-2? Mitä plug & play:stä poikkeavia hommia on edessä jos tuollaisen 2LT-2:n laittaa?

Entä 2L Hiacesta tai Hiluxista, meneekö turbokoneen palikat (imusarja, pakosarja/turbo, pumppu) heittämällä vai vaatiiko patentoimista? Toi vapari kai kestää kasassa turbonakin kun pysytään vakiopaineissa eikä hilluta syöttöjen kanssa?

Kakkosversioista en tiedä mutta ykkösen kanteen pitää tehdä 2x 10mm kierteytetty reikä
pakosarjan kiinnitystä varten, paikat on vaparikannenkin valussa. Ja kuulemma toimii suomessa, jossain libyassa voi lämmitä liikaa...

RIPAX 05.06.2013 23:06

Remppa?
 
Entäs jos remontoi? Osia vielä saa 2LThen ainaki ausseista jos ei muuten. Onhan se kzt toki tehokkaampi mut siin on alukansi joka ei ole yhtä luotettava ku L-sarjan patarautainen,muutenhan koneet ovat hyvin saman tapaisia,molemmat kasiventtiilisiä ja nelipyttyisiä rautalohkoisia ja luotettavia verraten moneen muuhun.

Samppa79 06.06.2013 07:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jiveB (Viesti 1000841)
Haloo kaikki Toyota harrastajat ja muutkin asiasta tietävät!

Onko kukaan sovittanut tuon vanhan 2,4lt koneen tilalle mitään uudempaa tekniikkaa,
ja tarkoitan ensialkuun koneita jotka sopisi suoraan vaihdelaatikkoon, tai sitten jakolaatikkoon,ja viime kädessä adapterilla mihin vaan.

Itsellä on siis -87 Toyota LJ 70 jokapäiväisenä työkaluna ja viikko sitten kisareissulla miniä
trailerissa hinatessa kiertokanki tuli katsomaan että miltä mualima näyttää......
ja kun täällä Italiassa ei enää ole noita koneita saatavissa, tai jos on niin ovat aivan p.....
siis uudempaa tekniikkaa jos vai jollakin on kokemusta niin kiitollisena otan tietoa vastaa

Ciao Luigi


Tässä ei varmaan haeta mitään älytöntä tehon nousua? Helpoin voi olla korjata entinen kone. 2lt2:lla ei omasta mielestä saavuteta juuri mitään muutosta 2lt:n verrattuna. Jos konetta rupeaa uusimaan paremmaksi niin kannattaako sinne alkaa vain kelvollista sovittamaan kun samalla vaivalla ja rahalla menee jo toisenkin valmistajan moottoreita paikoilleen.

Krisse 10.06.2013 16:24

Niin miten se oli nyt tuon 2LT2:n sopivuus pyöreelamppuläjään/2LT:n tilalle?

Krisse 10.08.2013 22:04

Mikä vaiva se on mikä saa 2LT:n pistämään 10min tyhjäkäynnin jälkeen öljyt huohotinletkusta imupuolelle (edelleen tyhjäkäynnillä) ja nostamaan kierroksia niin että tienoo on täynnä sankkaa sauhua? Ja mikä etenkin se on kun sen jälkeen se käy ihan päin persettä kolmella, savuttaa ja on kaikinpuolin entinen kone mutta muutaman kilometrin tieajon jälkeen kaikki pelaa taas niinkun ei mitään erikoista olisi ikinä tapahtunut?

Kun tuo ryntäys tapahtui niin pistettiin heti eilen asennetun kiinaturbon piikkiin mutta tarkempi tutkimus osoitti että huohotinletkusta tuli öljyä kuin pumpusta mutta sitten se loppui eikä limunaatipullosta valmistettuun huohottimen keräilysäililöön ollut tullut kuin teelusikallinen.

Tarkemmin viimepäivien askarteluista http://wonk.sytes.net/76s/lj/lj13-08.html

pee 10.08.2013 22:09

väljä kone reiluilla syötöillä ?

palamaton diesel menee männänrenkaiden ohi alakertaan, ja nousee kuumana / ohuena huohotinta ylös, ja kone koittaa ottaa hullut ?

tekeeks se sen vaikka huohotin on ulos ?

L200 93 10.08.2013 22:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1012993)
Kakkosversioista en tiedä mutta ykkösen kanteen pitää tehdä 2x 10mm kierteytetty reikä
pakosarjan kiinnitystä varten, paikat on vaparikannenkin valussa. Ja kuulemma toimii suomessa, jossain libyassa voi lämmitä liikaa...

2 laippaa eri päin. 4 reikää pitää porata ja kierteyttää. :rolleyes:

Krisse 10.08.2013 23:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1031720)
tekeeks se sen vaikka huohotin on ulos ?

No ei se ole tehny tota kun yhen kerran, ja kun sen jälkeen irroteltii putkia jaletkuja ja laitettiin käyntiin niin huohitinletkusta tuli tavaraa ihan täydellä hyökillä. Sitten ajeltiin kotio (yli 70 kilsaa, myös motaria) niin purkkiin ei ollu tullu yhtään. Sen jälkeen käyteltiin vartti tyhjää että se ois alkan taas työntää mutta ei mitään.

Jappi 11.08.2013 07:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L200 93 (Viesti 1031728)
2 laippaa eri päin. 4 reikää pitää porata ja kierteyttää. :rolleyes:

Kato niin olikii...

Mikki 11.08.2013 09:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Krisse (Viesti 1031717)
Mikä vaiva se on mikä saa 2LT:n pistämään 10min tyhjäkäynnin jälkeen öljyt huohotinletkusta imupuolelle (edelleen tyhjäkäynnillä) ja nostamaan kierroksia niin että tienoo on täynnä sankkaa sauhua? Ja mikä etenkin se on kun sen jälkeen se käy ihan päin persettä kolmella, savuttaa ja on kaikinpuolin entinen kone mutta muutaman kilometrin tieajon jälkeen kaikki pelaa taas niinkun ei mitään erikoista olisi ikinä tapahtunut?

Öljyhulluthan tuo on vetässy, mutta ihmettelen raskaasti, tuota huohotusta. Pitäishan sen öljyn loppua ELLEI sitä saada jostain muualta (naftapumppu, suutin???)

Kolmella käynti viittais siihen, jotta männänrengas olisi jumissa josta pääsee paineet kampikammioon ja siitä sitten imusarjaan nousee öljyä. Samoin se, että hetken kävi huonosti ja sitten ei mitään....

Toinen skenaario olisi kantava imuventtiili, mutta se ei oikein tähän tapaukseen sovi koska silloin starttaaminen olisi vaikeaa, ja kylmäkäynti ontuisi todella pahasti.:confused::confused::confused:

Mutta suosittelen ottamaan huohottimen irti imusarjasta, ettei pääse käymään samaa hommaa uudestaan! (ja imusarjastahan ei ole nyt suoraa letkua kampikammioon??)

Mikki 11.08.2013 09:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jiveB (Viesti 1001988)
pirskatti 9kk päästä tulee kuluneeksi 10v kun rekisteröidyin ja vieläkin aloittelija.......

Rupeet pitää päiväkirjaa Minix:n korjaus/rakennus/kilpailu jutuist, ni kyl se siitä...

Tai sitte shit shät juttuu hullulail...:D:D:D

Krisse 11.08.2013 09:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 1031784)
Öljyhulluthan tuo on vetässy, mutta ihmettelen raskaasti, tuota huohotusta. Pitäishan sen öljyn loppua ELLEI sitä saada jostain muualta (naftapumppu, suutin???)

Ei näissä taida suutimien eikä pumpun kautta öljy pästä koneeseen. Ja kaitpa se olisi loppunutkin jos olisi antanut jauhaa loppuun asti, sammutin kuitenkin vaihteella heti kun kerkesin autolle.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 1031784)
Toinen skenaario olisi kantava imuventtiili

No tossa on todennäköisesti venttiilivaurio nelosessa koska joku aika sitten huomattiin että nelosen molemmat venttiilit kantoivat aika roimasti mutta säädettiin toki kohdilleen ja meininki parani huomattavasti.

En vaan tajua että miten falskaava imuventtiili työntäisi öljyt huohotinletkusta?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 1031784)
Mutta suosittelen ottamaan huohottimen irti imusarjasta, ettei pääse käymään samaa hommaa uudestaan! (ja imusarjastahan ei ole nyt suoraa letkua kampikammioon??)

Juu, no se venakopalta imupuolelle menevä letku (=suodattimen ja turbon väliin) josta se öljytulva tuli on nyt vedetty erilliseen purkkiin, sen enempää en vielä ole tutkinut huohotusjärjestelmän letkutusta.

Mikki 11.08.2013 19:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Krisse (Viesti 1031801)
Ei näissä taida suutimien eikä pumpun kautta öljy pästä koneeseen. Ja kaitpa se olisi loppunutkin jos olisi antanut jauhaa loppuun asti, sammutin kuitenkin vaihteella heti kun kerkesin autolle.

Ok, sydänlääkitys päälle kun selvis pikku kohtauksella :D:D, hyvä ja paljon parempi näin!!!

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Krisse (Viesti 1031801)
En vaan tajua että miten falskaava imuventtiili työntäisi öljyt huohotinletkusta?.

Ei paineita, männärenkaatkaan ei silloin kauheesti tiivistele...
Eli öljyt pytyn seinältä männälle ja venasta ylös imusarjaan. Ainaki Wolggari tekee tätä (vanhempi 1.9 ja 2.4 vapari)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Krisse (Viesti 1031801)
Juu, no se venakopalta imupuolelle menevä letku (=suodattimen ja turbon väliin) josta se öljytulva tuli on nyt vedetty erilliseen purkkiin, sen enempää en vielä ole tutkinut huohotusjärjestelmän letkutusta.

HAA!!! Missä kunnosa ilmanputsari??? Olisko tukossa ja vetäny ilmaa koneesta, eli öljyt kannesta ja sitä kautta onkelma tullu esiin????? Katoppas ettei imuvastusta ole liikaa!!!! NM. Volvo D12 ja kesäpojat jätti turboon KAIKKI tulpat tukkeeksi ja moottori kävi muttei kierroksia, vasta kun otti öljyn mittatikun irti --> tikku vihelsi aivan saa....sti!!!

Tullu tehtyä noita huohotinpurkkeja sillai, että venakopasta purkin pohjaan letku, josta kannen päältä imusarjaan. sitten pohjasta toinen letku öljypohjaan (ahtimen paluuletkuun), niin ei ole enään öljyhulluus iskeny...
Nämä nimenomaan jäkiturbo Toyoissa!!!


Sivu luotu: 03:09 (GMT +2).