Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.08.2013, 06:11
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Onko toi poljin luonnollisessa paikassa, ettei ole ns. vasemman jalan jarru?
Ja pitää vielä olla sellainen että liikkuu kuten normaali jarrupoljin eli poljetaan enemmänkin eteenpäin kuin ylhäältä alas.
Tuo poljinsysteemihän on joku vakiomallinen rakennelma, ostin sen aikanaan palstalta käytettynä. Muuten oikein passeli vekotin mutta Discossa tuo vaijeri on pikkuisen liian lyhyt, kun se pitää vetää ison keskikonsolin yli. Eli poljin on pikkuisen liikaa vasemmalla. Pitääkö se olla oikealla jalalla toimiva ?

Poljinsuunta on ehkä vähän enempi alaspäin painava verrattuna normipolkimeen. Polkimen asentoa saa muutettua enempi pystyyn, pitää tuota jalustaa vähän muuttaa.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.08.2013, 08:24
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.390
Perusasetus

Kahdesti muutoskatastanut opetuspolkimelle ja kummallakin kerralla homma meni dynolla niin, että ensin kuskin polkimella mitataan etujarrujen jarruvoima (inssi) ja sitten opetuspolkimella pitää päästä kutakuinkin samoihin arvoihin (auton haltija). Polkimen kiinnitys katsottiin silmämäräisesti, että on kunnolla kiinni.

Tuolla myynti-ilmoituksessa näkyy teline, jota käytin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=106240
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.08.2013, 21:18
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.289
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tuo poljinsysteemihän on joku vakiomallinen rakennelma, ostin sen aikanaan palstalta käytettynä. Muuten oikein passeli vekotin mutta Discossa tuo vaijeri on pikkuisen liian lyhyt, kun se pitää vetää ison keskikonsolin yli. Eli poljin on pikkuisen liikaa vasemmalla. Pitääkö se olla oikealla jalalla toimiva ?

Poljinsuunta on ehkä vähän enempi alaspäin painava verrattuna normipolkimeen. Polkimen asentoa saa muutettua enempi pystyyn, pitää tuota jalustaa vähän muuttaa.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...-ATT3-2004.pdf
"Polkimen sijoituksen tulee vastata normaalin auton jarrupolkimen sijoitusta; oikealla jalalla painettavaksi tarkoitettu. "
Ei liikeradan ihan samanlainen tarvitse olla kuin kuljettajan puolella, mutta tietty mahdollisimman samanlaiseen on syytä pyrkiä. Lepoasennossa ei saa olla myöskään liian ylhäällä, ettei tarvitse jalkaa turhan paljon nostaa. Eli poljin pitää olla opettajallekin luonnollisessa paikassa ja asennossa että löytyy äkkitilanteessa.
Kannattaa myös kokeilla että se auto myös pysähtyy opetuspolkimesta kun kytkintä ei paineta ja vähän kuljettajan jalka on kaasulla.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.08.2013, 05:37
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...-ATT3-2004.pdf
"Polkimen sijoituksen tulee vastata normaalin auton jarrupolkimen sijoitusta; oikealla jalalla painettavaksi tarkoitettu. "
Ei liikeradan ihan samanlainen tarvitse olla kuin kuljettajan puolella, mutta tietty mahdollisimman samanlaiseen on syytä pyrkiä. Lepoasennossa ei saa olla myöskään liian ylhäällä, ettei tarvitse jalkaa turhan paljon nostaa. Eli poljin pitää olla opettajallekin luonnollisessa paikassa ja asennossa että löytyy äkkitilanteessa.
Kannattaa myös kokeilla että se auto myös pysähtyy opetuspolkimesta kun kytkintä ei paineta ja vähän kuljettajan jalka on kaasulla.
Kiitosta täsmennyksestä. Jotain tuolle asennukselle tarvii tehdä, ei ehkä mene läpi oikealla jalalla toimivana. Pitää tutkia, josko kaapelin saisi jotenkin reititettyä keskikonsolin läpi.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.08.2013, 08:16
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.432
Blog Entries: 5
Perusasetus

Toi on sama poljin joka mullakin oli kun poikaa opetin, tosin pojan autossa vaijeri oli riittävän pitkä. Mutta tuohon saa myös jatkon:

"HUOM! Joihinkin autoihin vaijeri on tarpeettoman pitkä. Hyvän toiminnan aikaansaamiseksi sitä kannattaa lyhentää, ettei vaijeri joudu jyrkille mutkille.
Joihinkin isompiin autoihin voi vaijeri olla liian lyhyt. Tällöin voidaan käyttää lisävarusteena saatavaa n. 35 cm:n jatko-osaa."
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2013, 19:44
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Siinä lopputulos. Kumiletku meni pikkuisen lommolle ulkopellin ja sisälokasuojan väliin mutta ei haitanne mitään. Minusta tämä malli on tosi tyylikäs versio snorkkelista ja on aika optimaalisessa paikassakin. Ja tuo putki kun on metallia niin luulisi kestävänkin jotain.



Snorkkelin mukana tuli malli, jonka mukaan piti leikata lokasuojaan putken läpimenoreikä. Piirsin mallin mukaan peltiin leikkauslinjan ja aloin varmuuden vuoksi mittailemaan aukkoa kun näytti niin omituiselta se piirros. Oli ihan liian kapea ja pitkä se malli, ei se minusta millään taivu tämän auton pelteihin. Aikani mittailin ja aukko peltiin mutta mittavirhe pääsi yllättämään, reiästä tuli alkuperäisen mittainen eli liian pitkä Lopputulos on ruma kun mikä mutta haitanneeko tuo mitään, ulkonäköseikkahan toi vaan on.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.08.2013, 19:55
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Hyvältähän näyttää !

Onks se kurttuputki tuolla lokasuojan sisällä mitenkään suojissa, vai kivittääkö ensimmäinen soratiesiirtymä sen siiviläks, jonka jälkeen ilmanputsarista löytyy kaikkea ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.08.2013, 05:41
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Hyvältähän näyttää !

Onks se kurttuputki tuolla lokasuojan sisällä mitenkään suojissa, vai kivittääkö ensimmäinen soratiesiirtymä sen siiviläks, jonka jälkeen ilmanputsarista löytyy kaikkea ?
Sinne tulee sellanen muovinen sisälokari, joka estää kivisuihkun osumisen haitariputkeen.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Myydään Discovery 1 300tdi vm 97 jmb60 O/M/V Ajoneuvot 4 04.11.2012 19:16
Myyty LR Discovery 300tdi -97 Holst O/M/V Ajoneuvot 1 24.07.2012 19:44
M: Land-Rover Discovery 300Tdi myllis O/M/V Ajoneuvot 0 07.05.2008 15:27
land rover discovery 300tdi-97??? Tekniikka & Jutustelu 16 31.01.2004 23:17


Sivu luotu: 14:04 (GMT +2).