Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Profi
Ei kannata mennä lastuttamaan, tuo kone ei kestä virittämistä. Kaksi lastutettua konetta tiiän ja molemmat meni romuksi aika pian --> alakerta hajos  . Mutta onhan niissä jo vakiona tarpeeks voimoo tavan maastoautoon.
|
On ehkä hivenen eri asia ottaa tehoa vajaa 3000kg kokonaispainoisesta autosta, kuin 3x raskaammasta.
-> siis maasturissa tuota huipputehoa "ei voi" käyttää kun hetken kerrallaan, mutta jossain koppikuorkissa saa ajaa aika pitkiä pätkiä lappu lattiassa.
Ja käytöllä on myös suuri rooli kestossa: Katsoin kerran Tupoksen ABC:n rekkatankilla, kun siihen tuli koppirekka, samalla kun sai käsijarrun päälle, pyöräytti koneen sammuksiin

Ja varmaan oli kuorma päällä, sen verran renkaat höyrysi.... meinasin soittaa k.o firmaan, ja kysyä/kertoa tapahtuneesta; että oliko viimmeistä keikkaa heittämässä? En viitsinyt...
Sama tilanne kaikessa virittämisessä: moottorin ja voimansiirron kestoikä lyhenee; se että lyheneekö se kuinka paljon-;ja mistä, on juttu sinänsä, joka vaihtelee sitten huomattavasti auto kohtaisesti.
Ja Mitä tarkoittaa ""molemmat meni romuksi aika pian --> alakerta hajos"" siis kestikö ajaa vain muutaman 100 tkm?