Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.08.2013, 19:37
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Glutton Näytä viesti
Jännä nähä mitä tästä tulee! Tsemppiä sovitukseen! Ottakaa paljon kuvia!
Kiitti tsemppauksesta Ihan muille vittuillakseen, tarkoitus on saada se kone sovitettua. Saa sitten kaikkitietävät paskanjauhajat kaivaa nenäänsä. Enkä tarkoita ketään palstalaista

__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.08.2013, 22:39
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
tarkoitus on saada se kone sovitettua.
Oikein. Eipähän ole mikään loppuunsa viilattu OM606-kierroskone vaan oikee OM904-norsuvääntömoottori. Esmes Saukkoselta saa vielä lisää jerkkua koneeseen: http://digituningsaukkonen.com/?Ajon...:MERCEDES-BENZ

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Toyota HDJ80 + MB OM904 = Jeep Wagoneer + Valmet 411?
Jos tuo kelpaa tämän päivän 8.5-tonniseen Unimoggiinki niin miksei HoDarin pellin alle?
http://www.mercedes-benz.fi/content/...data.0001.html

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 08.08.2013 22:50
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.08.2013, 23:12
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jos tuo kelpaa tämän päivän 8.5-tonniseen Unimoggiinki niin miksei HoDarin pellin alle?
En minä ole missään nimessä tälläistä muutosta vastaa, päin vastoin. Ategon pikkukone on lyhyt, ja sopii monen vehkeen nokalle. Mielenkiintoista kuulla käyttökokemuksia, vääntöä luulis piisaavan.

Mutta ei se mikään herrasmiehen valinta ole. Nätisti käyvä hodarin kone on eri planeetalta kuin OM 904.

Oikeastaan tuo muutostyö kunnioittaisi perinteitä. Esim edellä mainittu jeep-valmet, ja range-fiat/iveco. Molempia tehtiin kekkoslovakiassa oikein urakalla. Siinä lyötiin herrasmiehelle traktorin moottori nokalle.

http://www.youtube.com/watch?v=ulPVyJPjCZI

Ihan tuo päksyttää kuin nelos valmetti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.08.2013, 08:47
Slantsix225:n Avatar
Slantsix225 Slantsix225 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Mehtä, Finland.
Viestit: 163
Perusasetus

om904la


Noita MTU om904 löytyy Ponssen pikku kuormatraktoreista ja harvestereista.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.08.2013, 19:34
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Mutta ei se mikään herrasmiehen valinta ole. Nätisti käyvä hodarin kone on eri planeetalta kuin OM 904.
Toi on kyllä totta, varsinki 24-V Hodarin kone tikkaa ku ompelukone, en tiijä yhtään nätimpiäänistä diiseliä. Mut maastopelissä ei pieni diisselin kalina haitanne.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.08.2013, 23:50
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mut maastopelissä ei pieni diisselin kalina haitanne.
Tuo 904:sen käynti ei ole aivan pientä kalinaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.08.2013, 17:14
Profi:n Avatar
Profi Profi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.05
Sijainti: Veteli, Finland.
Viestit: 391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Oikein. Eipähän ole mikään loppuunsa viilattu OM606-kierroskone vaan oikee OM904-norsuvääntömoottori. Esmes Saukkoselta saa vielä lisää jerkkua koneeseen: http://digituningsaukkonen.com/?Ajon...:MERCEDES-BENZ
Ei kannata mennä lastuttamaan, tuo kone ei kestä virittämistä. Kaksi lastutettua konetta tiiän ja molemmat meni romuksi aika pian --> alakerta hajos. Mutta onhan niissä jo vakiona tarpeeks voimoo tavan maastoautoon.
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.08.2013, 17:38
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kestää ja kestää...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Profi Näytä viesti
Ei kannata mennä lastuttamaan, tuo kone ei kestä virittämistä. Kaksi lastutettua konetta tiiän ja molemmat meni romuksi aika pian --> alakerta hajos. Mutta onhan niissä jo vakiona tarpeeks voimoo tavan maastoautoon.
On ehkä hivenen eri asia ottaa tehoa vajaa 3000kg kokonaispainoisesta autosta, kuin 3x raskaammasta.
-> siis maasturissa tuota huipputehoa "ei voi" käyttää kun hetken kerrallaan, mutta jossain koppikuorkissa saa ajaa aika pitkiä pätkiä lappu lattiassa.
Ja käytöllä on myös suuri rooli kestossa: Katsoin kerran Tupoksen ABC:n rekkatankilla, kun siihen tuli koppirekka, samalla kun sai käsijarrun päälle, pyöräytti koneen sammuksiin Ja varmaan oli kuorma päällä, sen verran renkaat höyrysi.... meinasin soittaa k.o firmaan, ja kysyä/kertoa tapahtuneesta; että oliko viimmeistä keikkaa heittämässä? En viitsinyt...

Sama tilanne kaikessa virittämisessä: moottorin ja voimansiirron kestoikä lyhenee; se että lyheneekö se kuinka paljon-;ja mistä, on juttu sinänsä, joka vaihtelee sitten huomattavasti auto kohtaisesti.

Ja Mitä tarkoittaa ""molemmat meni romuksi aika pian --> alakerta hajos"" siis kestikö ajaa vain muutaman 100 tkm?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.08.2013, 17:45
Profi:n Avatar
Profi Profi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.05
Sijainti: Veteli, Finland.
Viestit: 391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
On ehkä hivenen eri asia ottaa tehoa vajaa 3000kg kokonaispainoisesta autosta, kuin 3x raskaammasta.
-> siis maasturissa tuota huipputehoa "ei voi" käyttää kun hetken kerrallaan, mutta jossain koppikuorkissa saa ajaa aika pitkiä pätkiä lappu lattiassa.
Ja käytöllä on myös suuri rooli kestossa: Katsoin kerran Tupoksen ABC:n rekkatankilla, kun siihen tuli koppirekka, samalla kun sai käsijarrun päälle, pyöräytti koneen sammuksiin Ja varmaan oli kuorma päällä, sen verran renkaat höyrysi.... meinasin soittaa k.o firmaan, ja kysyä/kertoa tapahtuneesta; että oliko viimmeistä keikkaa heittämässä? En viitsinyt...

Sama tilanne kaikessa virittämisessä: moottorin ja voimansiirron kestoikä lyhenee; se että lyheneekö se kuinka paljon-;ja mistä, on juttu sinänsä, joka vaihtelee sitten huomattavasti auto kohtaisesti.

Ja Mitä tarkoittaa ""molemmat meni romuksi aika pian --> alakerta hajos"" siis kestikö ajaa vain muutaman 100 tkm?
Nuo koneet mistä puhuin oli ponssesta, eli ei käytännössä ajeta "täysillä" paljoakaan. Kierrokset nuissa tietääkseni rajotettu 2300rpm. Sitä en tiiä paljonko kuorkin mahtaa kiertää
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)

Viimeksi muokannut Profi : 09.08.2013 17:50
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.08.2013, 18:26
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Severi, kävin varustamassa työkaluvaunusi erikoistyökalulla, joka tarjoaa helpotusta
A. katkenneisiin/kiinniruostuneisiin pultteihin
B. Osiin, jotka eivät suostu menemään paikoilleen
C. Ikäviin yllätyksiin, esim rikkonainen laakeri, ruostepesäke
D. asennusjuomien loppumiseen
E. Yleensäkkin kaikkeen hetkellistä masennusta aiheuttaviin tilanteisiin
Liitteenä kuva jos et löydä sitä
Click image for larger version

Name:	työkalu.jpg
Views:	538
Size:	88,0 Kt
ID:	39539
Äläkä lue niitä mustia tekstejä, ne on nössöille.

Ainiin, mittailin vähän sitä mersun koneen sopivuutta. Mukana ei sattunu olemaan rullamittaa niin käytin standardiverrokkia mittauskohteena.
Click image for larger version

Name:	P8090004.jpg
Views:	539
Size:	75,2 Kt
ID:	39540
Click image for larger version

Name:	motttti.jpg
Views:	522
Size:	58,1 Kt
ID:	39541
Hyvin näyttäis sopivan! :
Mittaustulos saattaa heittää 0-3% koska verrokki eri värinen
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.08.2013, 21:55
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
On ehkä hivenen eri asia ottaa tehoa vajaa 3000kg kokonaispainoisesta autosta, kuin 3x raskaammasta.
-> siis maasturissa tuota huipputehoa "ei voi" käyttää kun hetken kerrallaan, mutta jossain koppikuorkissa saa ajaa aika pitkiä pätkiä lappu lattiassa.
Jäiskin siihen 3x...

Töissä katselin ennen lomaa, kun joku saksalainen toi tavaraa neljäpyttysellä Ategolla. Ja perässä vasikka..!!! (keskiakseli peräkärry) En tiedä paljonko oli kok paino, mutta 13-15 tonnia luulisin. Moottorin äänestä ei voinut erehtyä, kun se sompaili yhdistelmää laituriin. Vieressä turkkilaiset nauroivat partaansa, istuen kukin omissa V8 actroseissaan.

Vain saksalainen insinööri voi tehdä pulla-autosta yhdistelmän.



Edit: Tämän tyylinen "rekka".

Viimeksi muokannut sisua45 : 09.08.2013 21:59
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.08.2013, 07:45
Mojoman:n Avatar
Mojoman Mojoman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.03.07
Sijainti: Nänsesteri, Bermuda.
Viestit: 494
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Vain saksalainen insinööri voi tehdä pulla-autosta yhdistelmän.
Edit: Tämän tyylinen "rekka".

Keskieuroopassa nuo pullanuppi ja kärry yhdistelmät on aika tuttuja. Täällä Sveitsissä noilla pullanupeilla saa ajella ilman rajoittimia, niin on aika hurjaa äkkiseltään kun tyypit painaa motarilla menemään 120kmh.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.08.2013, 08:29
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Eikö kukaan ehdottanut 12H-T:tä, eikä kukaan millään keinoin koittanut sen oivallisuutta kumotakkaan?
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.

Viimeksi muokannut A-P : 12.08.2013 08:34
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.08.2013, 13:39
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Profi Näytä viesti
Ei kannata mennä lastuttamaan, tuo kone ei kestä virittämistä. Kaksi lastutettua konetta tiiän ja molemmat meni romuksi aika pian --> alakerta hajos. Mutta onhan niissä jo vakiona tarpeeks voimoo tavan maastoautoon.
Sori OT: Kenen ohjelma oli ajettu sisään? Tiedän nimittäin kaksi kertaa tuollaisen moottorin hajonneen metsäkoneessa, toinen oli suutinvikainen vakio ja toinen väärillä öljyillä, vakio myös. Ja joitakin kymmeniä on tullut nähtyä, useita ohjelmaviritettyjäkin ja tunnit väliltä 3000-45000...

Turbon päälle tuo virittely tahtoo vähän käydä, ei kestä ihan yhtä pitkään kuin ilman ohjelmaa.

Ja aiheeseen liittyen, metsäkoneessa on matala öljypohja, pudottaa moottorin korkeudesta 20-30cm pois...

E: Tänään mittasin, hieman vajaa 80cm tuolla metsäkonemallin pohjalla, rullamitalla mitellen, tosin kutosesta mutta niille nurkille on nelonenkin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori

Viimeksi muokannut Jappi : 13.08.2013 22:49
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.08.2013, 15:30
Profi:n Avatar
Profi Profi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.05
Sijainti: Veteli, Finland.
Viestit: 391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Sori OT: Kenen ohjelma oli ajettu sisään? Tiedän nimittäin kaksi kertaa tuollaisen moottorin hajonneen metsäkoneessa, toinen oli suutinvikainen vakio ja toinen väärillä öljyillä, vakio myös. Ja joitakin kymmeniä on tullut nähtyä, useita ohjelmaviritettyjäkin ja tunnit väliltä 3000-45000...

Turbon päälle tuo virittely tahtoo vähän käydä, ei kestä ihan yhtä pitkään kuin ilman ohjelmaa.

Ja aiheeseen liittyen, metsäkoneessa on matala öljypohja, pudottaa moottorin korkeudesta 20-30cm pois...
Sitäpä en huomannu kysyä, että kenen ohjelma siinä oli, mutta tuo minkä ite näin ei siinä ainakaan muuta vikaa ollu ku reikä lohkon kylessä. Joskus tuosta tehon lisäyksestä kysyin merkkiliikkeen huoltoukolta ja tuntuvat olevan jyrkästi sitä mieltä, että ei kannata, kun oli kuulemma muutama virittämällä hajotettu moottori tullu vastaan. Mutta taas toisaalta tuskin henkilöautossa nyt niin paljoa tunteja tulee ja kone pääsee muutenkin helpommalla (ehkä), että eipä taida olla kestävyyden kannalta merkitystä onko lastutettu vai ei...
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)

Viimeksi muokannut Profi : 12.08.2013 15:33
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.08.2013, 16:28
Källbacka Källbacka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.09.12
Sijainti: v-s
Viestit: 72
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Profi Näytä viesti
Joskus tuosta tehon lisäyksestä kysyin merkkiliikkeen huoltoukolta ja tuntuvat olevan jyrkästi sitä mieltä, että ei kannata, kun oli kuulemma muutama virittämällä hajotettu moottori tullu vastaan. Mutta taas toisaalta tuskin henkilöautossa nyt niin paljoa tunteja tulee ja kone pääsee muutenkin helpommalla (ehkä), että eipä taida olla kestävyyden kannalta merkitystä onko lastutettu vai ei...
Vahvasti OT ja musta tuntuu: Nuo merkkiliikkeet elävät vahvasti siinä uskossa - ja ennen kaikkea haluavat viestittää ulos - että lastut rikkovat koneet. Tätä keskustelua on tullut käytyä. Kukaanhan ei ostaisi sitä tehokkaampaa ja kalliimpaa klimppiä hytin alle, jos tonnin lastulla saadaan kymppitonnin säästö. Oman mutu-tilaston perusteella raskaassa maantieliikenteessä konetyyppi tuntuu itsessään olevan paljon ratkaisevampi juttu kestävyyden osalta kuin mahdollinen lastutus. Toki "väärä käyttö" edesauttaa minkä tahansa rikkoutumista eli jos sitä voimaa pataan saadaan, niin kikkaretta ajetaan kuin henkilöautoa eli vingutetaan ylös ja ylhäällä jatkuvasti - pirun kivaahan se on, kun on kulkua. Porsiihan se mosa sitten, kun ei ole siihen lain suunniteltu, mutta samalla/alkuperäisen softan käyttökierrosalueella pysyttäessä voisin olettaa kestävyyden olevan ok varsinkin kevyemmässä autossa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 16.08.2013, 13:38
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Nyt on sit kone ostettu. Tai varausmaksun maksoin. Joskus syyskuussa se on noudettavissa. Sanoin et hoitavat vaan enimmät kiireet alta pois, ku ei mulla niin hoppu ole Kauppilan autohajottamolta löyty sopiva. Oli muuten kalustoa, mm. 5 täysin kokonaista ja toimivaa Krazia rivissä.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hdj, korin lyhennys, om904


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
runkolaakereiden uudelleen pinnoitus toyota4x4 Tekniikka & Jutustelu 21 09.05.2011 22:41
ja näin syntyy HoTTenToTTi (HDJ-80) pee Maasturiprojektit 109 27.11.2009 21:41
uudelleen rekisteriin ottaminen? Cental73 Tekniikka & Jutustelu 4 28.09.2008 21:32


Sivu luotu: 16:35 (GMT +2).