Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.08.2013, 06:14
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.783
Perusasetus

Kovasti ihmettelin sitä kun enne korotusta oli jo akseli jatkettu mitä poorit antoi periksi. Sopiiko joku muu akseli siihen ei viittisi aivaa jatkaa hitsillä. Takarunko ja kopin pohja on jo hitsattu. kuskin puolen kannake oli kopassa ja rungossa aika huonossa kunnossa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.08.2013, 17:56
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joker Näytä viesti
Kovasti ihmettelin sitä kun enne korotusta oli jo akseli jatkettu mitä poorit antoi periksi. Sopiiko joku muu akseli siihen ei viittisi aivaa jatkaa hitsillä. Takarunko ja kopin pohja on jo hitsattu. kuskin puolen kannake oli kopassa ja rungossa aika huonossa kunnossa.

Oliko siinä tulipellin kohalla mistä se tulee läpi se akseli niin laippaliitos? kato ku ei pysty muistaa ni mietin että siihen joku väli spaceri??
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.08.2013, 21:00
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.783
Perusasetus

jep rättinivel pitää siihen tehä kans korotuspala
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.08.2013, 07:31
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Korotus tulossa tännekin.
Olin suunnittelemassa vinssiä keulaan ja huomasin että korin kororus kannattaa tehdä ensin...'

Voisitko Joker vastata seuraaviin jotka mahdollisesti aiheuttavat hankaluuksia.
Ja mieluusti kaikki jotka ovat ko operaation Kingiin tehneet voivat vastata.
Näitä kysymyksiä varmaan lukee moni korottaja mielenkiinnolla:

1. Mistä hommasit pitemmät pultit? Oliko ne uudet normaali millikierteellä?
2. Suunnittelin 50mm korotusta, käsittääkseni siihen asti se on helpoin tehdä?
3. Minkä levyiset korotuspalat olis parhaat, 40mm, 50mm 60mm, vai mikä?
4. Onko pyöreä ainoa mahdollinen korotuspalam ja nailon oikea materiaali?
5. Mihin väliin sen korotuspalan laitoit korisssa ja mihin lavassa.
6. Jouduitko jatkamaan tankin letkua?
7. Muutitko jäähdyttimen korkeutta vai vaihdoitko letkut, entä lämppärin letkut?
8. Ohjaustehostimen letkut riitti varmaan entiset?
9. Ohjausakseli tulikin jo tuossa edellä.
10. Muut letkut, johdot, mitä piti muuttaa/vaihtaa

Kiitoksia etukäteen...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.08.2013, 14:48
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.783
Perusasetus

]Korotus tulossa tännekin.
Olin suunnittelemassa vinssiä keulaan ja huomasin että korin kororus kannattaa tehdä ensin...'

Voisitko Joker vastata seuraaviin jotka mahdollisesti aiheuttavat hankaluuksia.
Ja mieluusti kaikki jotka ovat ko operaation Kingiin tehneet voivat vastata.
Näitä kysymyksiä varmaan lukee moni korottaja mielenkiinnolla:

1. Mistä hommasit pitemmät pultit? Oliko ne uudet normaali millikierteellä? Otin hyllystä ihan mm kierteelliset
2. Suunnittelin 50mm korotusta, käsittääkseni siihen asti se on helpoin tehdä?
Samalla menee 60mm jonak tein
3. Minkä levyiset korotuspalat olis parhaat, 40mm, 50mm 60mm, vai mikä?
60mm tankoa muun kuluineen sen 50€ sarja
4. Onko pyöreä ainoa mahdollinen korotuspalam ja nailon oikea materiaali?
kantti putkikin käy umpitankoa mitävaan
5. Mihin väliin sen korotuspalan laitoit korisssa ja mihin lavassa.
korinkaannakkeen ja korin väliin
6. Jouduitko jatkamaan tankin letkua?
ei tietoa kun ei ole lavaa
7. Muutitko jäähdyttimen korkeutta vai vaihdoitko letkut, entä lämppärin letkut?
tuulitunnelia joutuu muokkaan kun nousee kopan mukana
8. Ohjaustehostimen letkut riitti varmaan entiset?
mulla oli liian lyhyt imuletku tehostimella
9. Ohjausakseli tulikin jo tuossa edellä.
teen raurasta 2 cm välipalan väliin kun kerkiin
10. Muut letkut, johdot, mitä piti muuttaa/vaihtaa
erstä oikealta konehuoneesta rungon ja kopan välistä irtos huohotin letkut.

Hiras neliveto ei mene päälle kun keppi ottee kiinni koriin nostan vielä kone-loota paketin saman 6 cm ylös kun kerkiän. patrollista aikoinaan nostin laatikon takapäätä hivenen ylös päin niin meni hiraskin päälle

Kiitoksia etukäteen
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.08.2013, 22:37
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw Näytä viesti
Korotus tulossa tännekin.
Olin suunnittelemassa vinssiä keulaan ja huomasin että korin kororus kannattaa tehdä ensin...'

Voisitko Joker vastata seuraaviin jotka mahdollisesti aiheuttavat hankaluuksia.
Ja mieluusti kaikki jotka ovat ko operaation Kingiin tehneet voivat vastata.
Näitä kysymyksiä varmaan lukee moni korottaja mielenkiinnolla:

1. Mistä hommasit pitemmät pultit? Oliko ne uudet normaali millikierteellä?
2. Suunnittelin 50mm korotusta, käsittääkseni siihen asti se on helpoin tehdä?
3. Minkä levyiset korotuspalat olis parhaat, 40mm, 50mm 60mm, vai mikä?
4. Onko pyöreä ainoa mahdollinen korotuspalam ja nailon oikea materiaali?
5. Mihin väliin sen korotuspalan laitoit korisssa ja mihin lavassa.
6. Jouduitko jatkamaan tankin letkua?
7. Muutitko jäähdyttimen korkeutta vai vaihdoitko letkut, entä lämppärin letkut?
8. Ohjaustehostimen letkut riitti varmaan entiset?
9. Ohjausakseli tulikin jo tuossa edellä.
10. Muut letkut, johdot, mitä piti muuttaa/vaihtaa

Kiitoksia etukäteen...

itsellä ei ole ohjausakselia pidennetty vaikka on 75mm nosto. eli siis riittänee ku löystää ja muistaa kiritäkkin , putkesta en suosittele itse ainakaan tehä noita korotuspaloja, omasta kumpikin keskimäinen ja taaimaiset putket hypänneet korista lävitte, tai jos hitsaa putken päihin laput ja reijät niihin, alapäihinkin myös hyvä tehdä, meinaan kun tuossa mittalin noita kiinnikeitä niin etupäässä on normaalit 75mm + vakio kumilimppu, ja sitten taaksepäin tultaessa oli vaihtelevasti 50mm ja 60mm ja yksi 40mm, nyt jokaisessa korinkiinnikeen kohdassa laitettuna 4mm laput runkoon ja pellinpalat putkien sisään niin ei hetkeen tule läpi, ja nostosta viellä että apparin puoleltahan joutuu irrottamaan ohjaustehostimen letkun kiinnikkeen että pääsee nousemaan, omassa syylärin letkut on oikein tyylikkäästi putkilla jatkettu, ja eikös laatikon johdot tule koriin kiinni myös? kyllähän johdot ja letkut viimeistään sitten huomaa kun autoa lähtee nostamaan. mutta itse suosittelen nylontankoa tai kiekkoja. (kiekkoon vaan reikä ja pieniputki sisälle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.08.2013, 18:58
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
itsellä ei ole ohjausakselia pidennetty vaikka on 75mm nosto. eli siis riittänee ku löystää ja muistaa kiritäkkin , putkesta en suosittele itse ainakaan tehä noita korotuspaloja, omasta kumpikin keskimäinen ja taaimaiset putket hypänneet korista lävitte, tai jos hitsaa putken päihin laput ja reijät niihin, alapäihinkin myös hyvä tehdä, meinaan kun tuossa mittalin noita kiinnikeitä niin etupäässä on normaalit 75mm + vakio kumilimppu, ja sitten taaksepäin tultaessa oli vaihtelevasti 50mm ja 60mm ja yksi 40mm, nyt jokaisessa korinkiinnikeen kohdassa laitettuna 4mm laput runkoon ja pellinpalat putkien sisään niin ei hetkeen tule läpi, ja nostosta viellä että apparin puoleltahan joutuu irrottamaan ohjaustehostimen letkun kiinnikkeen että pääsee nousemaan, omassa syylärin letkut on oikein tyylikkäästi putkilla jatkettu, ja eikös laatikon johdot tule koriin kiinni myös? kyllähän johdot ja letkut viimeistään sitten huomaa kun autoa lähtee nostamaan. mutta itse suosittelen nylontankoa tai kiekkoja. (kiekkoon vaan reikä ja pieniputki sisälle.

Kröhöm, ne putket on siellä syylärin letkujen välissä sen takia koska siellä konehuoneessa on td moottori ja sd mallin syyläri,syyläreissä eroa letkujen lähdöissä. eli ne ei vaikuta mitenkään siihen korin korotukseen, niin ja ittehän sen korotuksen + alustan siihen laittelin, mulla ne toimi ihan hyvin ilman ongelmia, hytin takimmakiset korvakot korjasin kertaalleen ku ne petti ja putki meni läpi laho vian takia. ja ne takapään putket korotuksessa on sen takia eri mittaset että ne sopi sinne, ku eihän sinne voi laittaa kaikkia samanpituisia korotuspalikoita. ja ne viimiset originaalithan sieltä puuttuu sen rungon lyhennyksen takia, ne on siirretty sinne lavan alle.

ja ne voi olla saanu ihan vähän iskuakin koska meikä ei sitä tötteröä paljo sääliny sillä on hierottu melko tarkkaan kaikki tämän lähiseudun puut ja kivet kastuuko muuten kuskin jalkatilan matto? kannattaa korjata se repeämä sieltä sisälokarista kuskinpuolelta...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!

Viimeksi muokannut cybress : 20.08.2013 19:02
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.08.2013, 09:39
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Kröhöm, ne putket on siellä syylärin letkujen välissä sen takia koska siellä konehuoneessa on td moottori ja sd mallin syyläri,syyläreissä eroa letkujen lähdöissä. eli ne ei vaikuta mitenkään siihen korin korotukseen, niin ja ittehän sen korotuksen + alustan siihen laittelin, mulla ne toimi ihan hyvin ilman ongelmia, hytin takimmakiset korvakot korjasin kertaalleen ku ne petti ja putki meni läpi laho vian takia. ja ne takapään putket korotuksessa on sen takia eri mittaset että ne sopi sinne, ku eihän sinne voi laittaa kaikkia samanpituisia korotuspalikoita. ja ne viimiset originaalithan sieltä puuttuu sen rungon lyhennyksen takia, ne on siirretty sinne lavan alle.

ja ne voi olla saanu ihan vähän iskuakin koska meikä ei sitä tötteröä paljo sääliny sillä on hierottu melko tarkkaan kaikki tämän lähiseudun puut ja kivet kastuuko muuten kuskin jalkatilan matto? kannattaa korjata se repeämä sieltä sisälokarista kuskinpuolelta...

aijaa ajattelin että niitä on pitänyt pidentää korinkorotuksen johdosta. no nyt ei pitäisi ainakaan mennä läpi takapäästä, etusissa ei ollut kyllä mitään sanomista, ja kuskin jalkatila / helmat oli läpimädät kun jouluna tuota leimasin joten ne laitettiin jo silloin, huomaa kyllä tuosta kopasta että on nuohottu aika urakalla eikä paljon ole säästelty, mutta metsäänhän nämä on tehty, mutta toisaalta kittiä olisit hieman voinut säästellä.


ja nyt hieman ohi hieman tuosta korinkorotuksesta, passaako tuohon perään laittaa redlinen öljyjä? kun huomaa pienen luiston siellä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 02:55 (GMT +2).