![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Juuri niinkuin pelkäsin, kysyin tätä myös Mitsu-foorumilta, kaikki mielipiteet menee ihan ristiin, toinen sanoo että TD, toinen TDIC. Nyt sitten arvon, että mahtaisiko tuo TD kestää niin hyvin, että sen uskaltais ostaa, kuitenkin 10" vanteet, 31x10,5-15 renkaat, vinssi, pohjapanssari, palkkihelmat ovat jo aikamoisen arvoiset loppupeleissä, mutta se että korvaako se vaivaa tossa TD:n ja IC:n välissä olevaa kestävyyskuilua, kaiken saa paskaksi. Mutta jos huoltamalla ja oikein käyttämällä sais TD:n kestämään, ja siihen jossain vaiheessa askartelis coolerin kiinni. Laatikkoa en ihan heti kyllä rupeais vaihtaa kestävämpään, koska siinä on jo paljon vaivaa. Mutta jos toi TD on jo melkein 400tkm ajettu niin vaikka olis jo 2-3 laatikko tämä nyt oleva niin on sillä kuitenkin pitkää ajettu heikommallakin laatikolla, ja jos nyt välttäisin 5. vaihteen käyttämistä niin saisiko tuon kestämään minun ajoni. Kohta heitän noppaa ja menen sen mukaan.
|
|
#2
|
||||
|
||||
pajero
Moi,ei siinä pajerossa oikeastu mun mielestääa mitään vikaa ole ,ittes olen pärjannyt monessa tilantessa paremmin kui moni toyota ,mutta see riippu kuskista ja ajokokemuksesta,omallas on 2,5 ic mallinen pajero,hyvin see pärja maastossa jos vähän pumppua ruuvatan,tosin jos saat kaikki nelja pöyra vetaman,hyvin see mene
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mulla oli vuoden päivät käyttiksenä 2.5 td pätkä pajero.
33"mt 10" leveillä vanteilla. Koria korotettu 2" Takariipukkeita pidennetty ja vääntösauvoja ruuvattu vähän tiukemmalle edestä. Palkkihelmat, palkkipuskurit edessä ja takana. Oli heikommalla askilla ja ajettu n350.000 mittarin mukaan. Yläkerran tossa joutu remppaamaan mutta eikös se ole edessä kaikissa nuin paljo ajetuissa pajeroissa? Nokkakin oli sen verran kulunut että menohaluja tuli uudella oikeen huomattavasti. Mitään kärreijä ei tullu vedettyä ikinä tolla, joten sen suhteen en osaa sanoo. Muuten oli oikeen hyvä vekotin mun mielestä. Kaikki kesti omassa käytössä oikeen jees. Sitten... Kyllä noille modauksille saa laskea arvoa jos ei oo rajattomasti vapaa aikaa ja mahdollisuutta pajottaa. Puskurit, helmat, korotukset sun muut vie hyvin toteutettuna paljon aikaa. Puhumattakaan matskun hakemiset ja maksamiset, ite jouduin tohon kaiken tommoosen käydä jostain ostaan/hakeen kun ei "takapihalla" sattunu oleen. Ite en lähtis hakeen tehoja lisää koneeseen ennenkuin se on edes perus rempattu, ja se cooleri on ihan hyvä väkertää paikoilleen. Muitaakseni ei tarvitse vaihtaa kuin imusarja letkuineen sun muineen pikku tilpehööreineen tdic mallista, hommaa purkupelin viereen josta vaihtaa tarvittavat osat ristiin vaan. Itse mielummin asentaisin ic:n johki valmiiks modattuun offipeliin ku alkaisin tekeen offipelii citymaasturista... Niikuin aijemmin sanottiinkin, renkaat, vanteet ja vinnssikin maksaa yhteensä jo jonnin verran. Go whit the TD!
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Itse olen muutamaan maasturiin nuo palkkihelmat duunannut ja ei ne oikeesti ole kovin kalliit tehdä. Oisko ollut alle 100€ kustannus? Pohjapanssarikin on vähän riippuvainen siitä miten se on toteutettu. On tullut sellaisiakin nähtyä mistä ei ole mitään hyötyä vaan haittaa. Mut voi kehua että on pohjapanssari Renkaat ja vinssi maksaa toki jotain.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kyllä se TD:n laatikkokin tosiaan kestää järkikäytöllä, se on tullut todistettua. Välijäähdytin nyt on aika lailla se ja sama, koska sijaitsee koneen päällä ja maastoajossa ei viilennä käytännössä ollenkaan. Jos meinaa alkuperäistä välijäähdytintä asentaa, niin imusarja vaihtoon (jos ei ole käännettävällä suukappaleella), coolerin asennus, johtojen liitos coolerin kytkimille ja flektille sekä konepellin vaihto.
Itse ostaisin myös sen TD-version jos on tarkoitus offailla, laittaa keulalle sen välijäähdyttimen jos siltä rupeaa tuntumaan
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kiitosta mielipiteistä, täytyy katsoa jos ton TD:n kävis hakee. Jos ehtii mennä ennenkuin rahat on täysin kasassa niin sitten etsin TDIC:n ja ajan sillä ja märisen
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Sen pikkulaatikon tunnistaa siitä, että on kokonaan alumiinia ja pohjassa n.15x20 cm peltiluukku, isompi purkaantuu päästä.
Jos meinat viritellä, niin tuo isompi laatikko ei ole hätävarjelun liioittelua. Aikanaan tuli Galantissa muutaman kerran tuota pikkuista laatikkoa jumpattua, toki käytössä/säädöissä olisi varmaan ollut toivomisen varaa, mutta Galantissa on koneen ja kytkimen välissä "turbiini" vaimentamassa piikkimäistä kuormitusta. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Yhtäkkiä tuli tähän samaan ketjuun mieleen kun paketti- ja huoltoautot eivät ole tuttuja niin miten vakuutukset pääsääntöisesti menevät noissa? Ovatko älyttömästi kalliimpia kuin sama auto henkilöautona? Kuuliin kauhutarinoita että liikennevakuutus pyörii PA:na 800€ hujakoilla, ainakin näin oli pari vuotta sitten jollain.
Mites tuo muuten tuo L200-tekniikka, onko se kuinka kestävää? Alunperinhän niissä ei vissiin ole turboa mutta olis kans yksi nätti turbotettu -89 2.5l L200, mikä laatikko niissä taas on, ja onko tekniikka Pajeroon verrattuna mitä? |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan gen1 2,5 td pajeroon pakosarja | lape | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.09.2010 17:05 |
| "Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
| -89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux | O/M/V Muut | 0 | 28.10.2005 07:32 | |
| O: Pajeron 2,5 TD tai TDIC kone! | O/M/V Muut | 3 | 14.04.2005 21:24 | |
| O: Pajeron 2,5 TD tai TDIC kone | O/M/V Muut | 0 | 08.04.2005 15:18 | |