Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.08.2013, 15:52
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Juuri niinkuin pelkäsin, kysyin tätä myös Mitsu-foorumilta, kaikki mielipiteet menee ihan ristiin, toinen sanoo että TD, toinen TDIC.

Nyt sitten arvon, että mahtaisiko tuo TD kestää niin hyvin, että sen uskaltais ostaa, kuitenkin 10" vanteet, 31x10,5-15 renkaat, vinssi, pohjapanssari, palkkihelmat ovat jo aikamoisen arvoiset loppupeleissä, mutta se että korvaako se vaivaa tossa TD:n ja IC:n välissä olevaa kestävyyskuilua, kaiken saa paskaksi. Mutta jos huoltamalla ja oikein käyttämällä sais TD:n kestämään, ja siihen jossain vaiheessa askartelis coolerin kiinni. Laatikkoa en ihan heti kyllä rupeais vaihtaa kestävämpään, koska siinä on jo paljon vaivaa.

Mutta jos toi TD on jo melkein 400tkm ajettu niin vaikka olis jo 2-3 laatikko tämä nyt oleva niin on sillä kuitenkin pitkää ajettu heikommallakin laatikolla, ja jos nyt välttäisin 5. vaihteen käyttämistä niin saisiko tuon kestämään minun ajoni.

Kohta heitän noppaa ja menen sen mukaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.08.2013, 16:15
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

pajero


Moi,ei siinä pajerossa oikeastu mun mielestääa mitään vikaa ole ,ittes olen pärjannyt monessa tilantessa paremmin kui moni toyota ,mutta see riippu kuskista ja ajokokemuksesta,omallas on 2,5 ic mallinen pajero,hyvin see pärja maastossa jos vähän pumppua ruuvatan,tosin jos saat kaikki nelja pöyra vetaman,hyvin see mene
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.08.2013, 16:55
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Mulla oli vuoden päivät käyttiksenä 2.5 td pätkä pajero.
33"mt 10" leveillä vanteilla.
Koria korotettu 2"
Takariipukkeita pidennetty ja vääntösauvoja ruuvattu vähän tiukemmalle edestä.
Palkkihelmat, palkkipuskurit edessä ja takana.

Oli heikommalla askilla ja ajettu n350.000 mittarin mukaan.
Yläkerran tossa joutu remppaamaan mutta eikös se ole edessä kaikissa nuin paljo ajetuissa pajeroissa? Nokkakin oli sen verran kulunut että menohaluja tuli uudella oikeen huomattavasti.

Mitään kärreijä ei tullu vedettyä ikinä tolla, joten sen suhteen en osaa sanoo.
Muuten oli oikeen hyvä vekotin mun mielestä. Kaikki kesti omassa käytössä oikeen jees.


Sitten...
Kyllä noille modauksille saa laskea arvoa jos ei oo rajattomasti vapaa aikaa ja mahdollisuutta pajottaa. Puskurit, helmat, korotukset sun muut vie hyvin toteutettuna paljon aikaa. Puhumattakaan matskun hakemiset ja maksamiset, ite jouduin tohon kaiken tommoosen käydä jostain ostaan/hakeen kun ei "takapihalla" sattunu oleen.

Ite en lähtis hakeen tehoja lisää koneeseen ennenkuin se on edes perus rempattu, ja se cooleri on ihan hyvä väkertää paikoilleen. Muitaakseni ei tarvitse vaihtaa kuin imusarja letkuineen sun muineen pikku tilpehööreineen tdic mallista, hommaa purkupelin viereen josta vaihtaa tarvittavat osat ristiin vaan.

Itse mielummin asentaisin ic:n johki valmiiks modattuun offipeliin ku alkaisin tekeen offipelii citymaasturista... Niikuin aijemmin sanottiinkin, renkaat, vanteet ja vinnssikin maksaa yhteensä jo jonnin verran.

Go whit the TD!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.08.2013, 06:21
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.879
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Nyt sitten arvon, että mahtaisiko tuo TD kestää niin hyvin, että sen uskaltais ostaa, kuitenkin 10" vanteet, 31x10,5-15 renkaat, vinssi, pohjapanssari, palkkihelmat ovat jo aikamoisen arvoiset loppupeleissä
Mulla oli 31" renkaat omassa pajerossa. Sitä en tiedä oliko siinä vahvempi vai heikompi laatikko. Mut cooleria siinä ei ollut ja se oli ylivuotinen gen 1, koska se oli vm.92. Hienosti se kyllä traileria jaksoi vetää ja sitä se itseasiassa veti huomattavasti paremmin kuin land-cruiseri mistä loppui potku. Ei siitä se laatikko porsinut. Oli sillä muistaakseni melkein 400tkm jo mittarissa. Eiköhän se laatikko tuollaisilla kilometreillä ole jo lauennut ja vaihdettu vahvempaan. Varmaan melko harvinaista että joku sinne heikomman laatikon laittaa kun vahvempiakin on tarjolla. En tiedä tunnistaako tuo vahvemman lootan jostain muusta kuin numerosarjoista?

Itse olen muutamaan maasturiin nuo palkkihelmat duunannut ja ei ne oikeesti ole kovin kalliit tehdä. Oisko ollut alle 100€ kustannus? Pohjapanssarikin on vähän riippuvainen siitä miten se on toteutettu. On tullut sellaisiakin nähtyä mistä ei ole mitään hyötyä vaan haittaa. Mut voi kehua että on pohjapanssari Renkaat ja vinssi maksaa toki jotain.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.08.2013, 08:04
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Kyllä se TD:n laatikkokin tosiaan kestää järkikäytöllä, se on tullut todistettua. Välijäähdytin nyt on aika lailla se ja sama, koska sijaitsee koneen päällä ja maastoajossa ei viilennä käytännössä ollenkaan. Jos meinaa alkuperäistä välijäähdytintä asentaa, niin imusarja vaihtoon (jos ei ole käännettävällä suukappaleella), coolerin asennus, johtojen liitos coolerin kytkimille ja flektille sekä konepellin vaihto.

Itse ostaisin myös sen TD-version jos on tarkoitus offailla, laittaa keulalle sen välijäähdyttimen jos siltä rupeaa tuntumaan
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.08.2013, 16:19
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Kiitosta mielipiteistä, täytyy katsoa jos ton TD:n kävis hakee. Jos ehtii mennä ennenkuin rahat on täysin kasassa niin sitten etsin TDIC:n ja ajan sillä ja märisen
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.08.2013, 20:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Sen pikkulaatikon tunnistaa siitä, että on kokonaan alumiinia ja pohjassa n.15x20 cm peltiluukku, isompi purkaantuu päästä.

Jos meinat viritellä, niin tuo isompi laatikko ei ole hätävarjelun liioittelua. Aikanaan tuli Galantissa muutaman kerran tuota pikkuista laatikkoa jumpattua, toki käytössä/säädöissä olisi varmaan ollut toivomisen varaa, mutta Galantissa on koneen ja kytkimen välissä "turbiini" vaimentamassa piikkimäistä kuormitusta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.08.2013, 21:02
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Yhtäkkiä tuli tähän samaan ketjuun mieleen kun paketti- ja huoltoautot eivät ole tuttuja niin miten vakuutukset pääsääntöisesti menevät noissa? Ovatko älyttömästi kalliimpia kuin sama auto henkilöautona? Kuuliin kauhutarinoita että liikennevakuutus pyörii PA:na 800€ hujakoilla, ainakin näin oli pari vuotta sitten jollain.

Mites tuo muuten tuo L200-tekniikka, onko se kuinka kestävää? Alunperinhän niissä ei vissiin ole turboa mutta olis kans yksi nätti turbotettu -89 2.5l L200, mikä laatikko niissä taas on, ja onko tekniikka Pajeroon verrattuna mitä?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.08.2013, 21:26
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Yhtäkkiä tuli tähän samaan ketjuun mieleen kun paketti- ja huoltoautot eivät ole tuttuja niin miten vakuutukset pääsääntöisesti menevät noissa? Ovatko älyttömästi kalliimpia kuin sama auto henkilöautona? Kuuliin kauhutarinoita että liikennevakuutus pyörii PA:na 800€ hujakoilla, ainakin näin oli pari vuotta sitten jollain.

Mites tuo muuten tuo L200-tekniikka, onko se kuinka kestävää? Alunperinhän niissä ei vissiin ole turboa mutta olis kans yksi nätti turbotettu -89 2.5l L200, mikä laatikko niissä taas on, ja onko tekniikka Pajeroon verrattuna mitä?
Pikkuaski ja samaa tekniikkaa kuin pajerossa. Olikohan turbon ja vaparin ero että turbossa on öljyruiskut mäntien alla,voin muistaa väärinkin.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.08.2013, 21:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Yhtäkkiä tuli tähän samaan ketjuun mieleen kun paketti- ja huoltoautot eivät ole tuttuja niin miten vakuutukset pääsääntöisesti menevät noissa? Ovatko älyttömästi kalliimpia kuin sama auto henkilöautona? Kuuliin kauhutarinoita että liikennevakuutus pyörii PA:na 800€ hujakoilla, ainakin näin oli pari vuotta sitten jollain.
Aika monta pakua ja huoltoautoa on tullut tehtyä vuosien saatossa; ja aina liikennevakuutus on halventunut; kannattaa kysellä eri vakuutusyhtiöistä, aika isoja eroja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan gen1 2,5 td pajeroon pakosarja lape O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.09.2010 17:05
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32
O: Pajeron 2,5 TD tai TDIC kone! O/M/V Muut 3 14.04.2005 21:24
O: Pajeron 2,5 TD tai TDIC kone O/M/V Muut 0 08.04.2005 15:18


Sivu luotu: 00:44 (GMT +2).