Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1901  
Vanha 23.07.2013, 20:46
toyollavaan toyollavaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.01.09
Sijainti: kemijärvi
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Sitä keskinavan ja rummun väliä koetat putsata vaan lisää. Viilaakin voi käyttää ja harjalaikkaa. Öljyä väliin ja koputtelua. Ja sitten lopuksi lämpöä ja ottat vaan rummun pois . Mut se ei ei tule jos et saa sitä moskaa keskinavan ja rummun välistä pois, juuttuu vaan tuhannen tiukkaan. Ahkeruus se kovan onnenkin voittaa.
No nyt tänään sain purettua rummun pois, ruosteen irroitinta, lämpöä ja reilusti vääntöä jarrukilven takaa isoilla ruuvvimeisseleillä, niin kyllä se lopulta irtosi vaikka tosi tiukassa olikin tällä kertaa.
Huomena hakia vielä uudet jarrukengät ku vanhat oli kulahtaneet jo melko ohuiksi.
Kiitoksia vaan asiallisista neuvoista kaikille niitä antaneille.
Vastaa lainaten
  #1902  
Vanha 23.07.2013, 20:51
Juussi Juussi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.07.13
Sijainti: suomi
Viestit: 6
Perusasetus

Kertokaas viisaimmat mikä vaivaa vm.2002 hilua.Mittariston merkkivalot vilkkui alkuun pari viikkoa ja sitten rupesi palamaan koko ajan,laturi vaihtoon ei vaikustusta "joulukuusi ilmiöön".Polttoaine mittari laskeutuu nolliin kun lattaa perävaununpistokkeen kiinni ja kun sen irrtottaan nousee heti normaaliksi,ja nyt ei pelaaa enään ollenkaa vaan makaa väkevästi E:n alapuolella.
Vastaa lainaten
  #1903  
Vanha 24.07.2013, 20:15
toyollavaan toyollavaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.01.09
Sijainti: kemijärvi
Viestit: 60
Perusasetus

Hiluksin takajousipakat alkaa olemaan finaalissa, seuraavat saisi olla hieman korottavat lisälehdelliset pakat.
Mitkä olisi hinta/laatu suhteeltaan osoittautuneet hyviksi koetuiksi?
Vastaa lainaten
  #1904  
Vanha 24.07.2013, 21:11
jannek:n Avatar
jannek jannek ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.01.05
Sijainti: raisio, Finland.
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyollavaan Näytä viesti
Hiluksin takajousipakat alkaa olemaan finaalissa, seuraavat saisi olla hieman korottavat lisälehdelliset pakat.
Mitkä olisi hinta/laatu suhteeltaan osoittautuneet hyviksi koetuiksi?
Kysypä vaikka Jarnolta RoughCountry 3" www.4x4parts.fi
Itsellä ainakin toimi
Vastaa lainaten
  #1905  
Vanha 26.07.2013, 21:25
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Vaikka itellä onkin runneri, niin täällä vois joku antaa vinkkiä, miten ton jakolaatikon kannakepalkin vois hoidella fiksummaksi? jatkuvasti kasvaa joku kanto pakoputken ja kannakepalkin väliin. Panssaroidaanko koko pohja pulkaksi? Nostetaanko koria ja rälläköidään palkkia ylemmäs? Muuta, mitä?
(kiertääkös muuten toi pakoputki 110:ssa edes etukardaanin ali?)
Vastaa lainaten
  #1906  
Vanha 26.07.2013, 21:49
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Vaikka itellä onkin runneri, niin täällä vois joku antaa vinkkiä, miten ton jakolaatikon kannakepalkin vois hoidella fiksummaksi? jatkuvasti kasvaa joku kanto pakoputken ja kannakepalkin väliin. Panssaroidaanko koko pohja pulkaksi? Nostetaanko koria ja rälläköidään palkkia ylemmäs? Muuta, mitä?
(kiertääkös muuten toi pakoputki 110:ssa edes etukardaanin ali?)
No joku tällanen
Vastaa lainaten
  #1907  
Vanha 28.07.2013, 18:32
L200 93:n Avatar
L200 93 L200 93 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.12
Sijainti: Loviisa
Viestit: 95
Perusasetus

Olisiko kellään kuvaa 2lt:n orkkis turbon öljyn lähdöstä koneen puolelta? Mitä kaikkea tippuu niskaan kun irrottaa kopan jossa öljynsuodatin on kiinni? Pitäisi ottaa irti ja porata reikä ja tehdä kierteet.
Vastaa lainaten
  #1908  
Vanha 29.07.2013, 09:41
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

2l2:sen jälki turbottaneet. Mistä olette ottanee öljynpaineen turbolla mihin olette kytkeneet paluuputken??
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #1909  
Vanha 30.07.2013, 09:19
L200 93:n Avatar
L200 93 L200 93 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.12
Sijainti: Loviisa
Viestit: 95
Perusasetus

Ei tarvitse kuvia enään. Varastin öljyntulon laturin alipainepumpun tulosta tupla banjolla. Hieman tuotti vaikeuksia löytää pultti ilman tilaamista. Vinkkinä voisi sanoa prätkäliikkeet. Niiltä loytyy tuplia 10x1.25 ihan hyllystä.

Mikok: Öljynryöstolaippa (mistä löytyy hiluxiin sopiva?),Alipainepumpun linja,Öljynpaineanturin reikä t-haaralla.(haaran tukeminen hyvin) Riippuu pitkälti millä liittimellä on turbolle menevä putki. Paluulle tein itse hitsaamalla öljypohjan yläreunaan 20mm putken pätkästä niin ei ainakaan ahdista. Öljypinnan yläpuolelle. Siinä varmaan ne helpoimmat.
Vastaa lainaten
  #1910  
Vanha 30.07.2013, 09:27
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
Käykö kyseinen sarja risukeulaiseen Hiluxiin? perävälityksien vaihto edessä tiheempiin...
http://www.4wheelparts.com/Drivetrai...GI140059-1-KIT

hox hei oliko tietoo? oisko joku purkanut risukeulan etuperää onko siellä krymppiholkkia ollenkaan?
Vastaa lainaten
  #1911  
Vanha 01.08.2013, 04:31
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

niin itsekkin ajattelin että öljypohjaan se on vissiin laitettava. Mietiskelin vaan että missä korkeudesssa öljy normaalisti velloo pohjassa. Ettei se vaan kallistellessa tuki oljyn vapaata paluuta?? Turbo koneessa lähtö on kuitenkin lohkon puollella. Siihen valuun on vaan aika haasteellista tehdä niin isoa reikää ainkaan käsivaraisesti.

Samaten siinä on oma lahtönsä turbon paine voitelulle öljyjalassa. Sen kierteen tekeminen nyt ei mahdoton ole jos haluaisi sen siihen kierteyttää. Mikäli sikäli öljykanavat kulkevat samaa rataa kuin turbossa. Silmämääräisesti ainkain aika saman näköinen jalusta.

Minkä kokoista cuuleri olette mahduttaneet vakio puskurin ja maskin taakse?
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #1912  
Vanha 01.08.2013, 08:40
L200 93:n Avatar
L200 93 L200 93 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.12
Sijainti: Loviisa
Viestit: 95
Perusasetus

Öljypohjan kun iroittaa niin näkee hyvin tikun korkeuden. Mahdollisimman ylös tietenkin kannattaa laittaa. Jos nyt kauemmin on auto aivan kallellaan,niin saattaa tietysti hieman nostaa putkessa. Ensin ajattelin tehdä kierteet juuri alkuperäisen lähdön kohtaan josta turbolle öljyt,mutta turbo kumminkin vaihtuu isompaan kohta,niin tein ilman mitään poraamista. Rupesi jo sen verran ottamaan päähän porata ja kierteyttää 2L koneeseen 2LT:n pakosarjalle reijät rautaseen kanteen sen ollessa vielä koneessa kiinni.
Vastaa lainaten
  #1913  
Vanha 02.08.2013, 21:22
jmtr83 jmtr83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.12
Sijainti: loimaa, suomi
Viestit: 122
Perusasetus

neuvoja!!


Hävis tollasesta ln65 hilusta takavalot ja pakkivalot! Mistä päin alan vikaa ettimään. Missä on niiden sulake? Oon kattonu kaikki sulakkeet mitä vaan oon löytäny ja kaikki on ollu ehjiä
Vastaa lainaten
  #1914  
Vanha 02.08.2013, 23:43
L200 93:n Avatar
L200 93 L200 93 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.12
Sijainti: Loviisa
Viestit: 95
Perusasetus

Kurkannu jo kuskin jalkatilasta kojelaudan alta?
Vastaa lainaten
  #1915  
Vanha 03.08.2013, 08:10
jmtr83 jmtr83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.12
Sijainti: loimaa, suomi
Viestit: 122
Perusasetus

Joo sen sulake boksin kävin läpi ja sit konehuoneesta sen toisen sulakerasian.e
Vastaa lainaten
  #1916  
Vanha 03.08.2013, 10:08
L200 93:n Avatar
L200 93 L200 93 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.12
Sijainti: Loviisa
Viestit: 95
Perusasetus

Jos kaikki liittimet takaa käyty läpi ja ei hapettumaa,niin kuskin jalkatilassa maton alla on vielä yksi jatkoliitin. Sen jälkeen on vain suoraan johtimet taakse asti. Mittaa vaikka siitä liittimestä tuleeko siihen asti mitään vai onko siinäkin mykkä.
Vastaa lainaten
  #1917  
Vanha 03.08.2013, 16:53
jmtr83 jmtr83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.12
Sijainti: loimaa, suomi
Viestit: 122
Perusasetus

Elikkäs. Pakkivalon vika oli siinä liittimessä. Mut takavaloille ei tuu virta siihen saakka. Tietäskö joku kertoo tarkan paikan takavalojen sulakkeelle. Tai jotain muuta neuvoo...
Vastaa lainaten
  #1918  
Vanha 04.08.2013, 00:11
jannek:n Avatar
jannek jannek ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.01.05
Sijainti: raisio, Finland.
Viestit: 235
Perusasetus

KDN 170


Mikä mötikkä asennettu kytkimen pää- ja työsylinterinväliin, en ole ennen nähnyt? Voiko poistaa, vai mistä mahtaa johtua ko. hiluxin kytkimen toisaikainen toimimattomuus, molemmat tarkastettu?
Vastaa lainaten
  #1919  
Vanha 04.08.2013, 10:06
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Tuosta löytyy juttua vähän aikaisemmin, "keventäjä" tavallaan.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=111821
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0

Viimeksi muokannut karisa : 04.08.2013 10:10
Vastaa lainaten
  #1920  
Vanha 04.08.2013, 13:47
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

saakos ln110 jakiksen sovitettua nl170
vai saakos jostain välityksiä tohon 170laaitkkoon
Vastaa lainaten
  #1921  
Vanha 12.08.2013, 20:14
tomni tomni ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.08
Sijainti: kouvola
Viestit: 22
Perusasetus

minulla on -08 ihan vakio hilux ilman mitään maastohärpäkkeitä ja aattelin laittaa siihen syksyn metsäkeleille all terrainit. minkähän kokoiset siihen voisi laittaa vai pitääkö mennä ihan rekisteriotteessa mainitun mukaan ?
Vastaa lainaten
  #1922  
Vanha 13.08.2013, 15:38
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Mulla olis hilix LN110 mallissa sellanen ongelma kun ajoin sen tossa joku aika takaperin monttuun sillai että pelkastään apukuskin puoleinen rengas meni sinne monttuun ja heitti renkaant sillai linkkuun että kaikki kääntyi oikealle. Ja tottakai siinä meni auraukset vituiksi mutta ei se vielä ongelma vaan hillitön camber kulma, sieltä camber säädöstä ei saa rengasta suoraksi joten olisko ehdotuksia mikä olis vääntyny kun mitään selviä vääntymisen merkkejä ei näy ja mitä tarvis vaihtaa?
Vastaa lainaten
  #1923  
Vanha 13.08.2013, 15:40
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Tossa olis tohon camber juttuun liittyen parit kuvat siitä ks. autosta
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Luxin camber.jpg‎
Views:	313
Size:	82,9 Kt
ID:	39699   Click image for larger version

Name:	Luxin camber 3.jpg‎
Views:	321
Size:	70,0 Kt
ID:	39700  
Vastaa lainaten
  #1924  
Vanha 13.08.2013, 16:10
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Vertaa noita ylä ja alapallon kiinnityksien kulmia vaikka toiseen puoleen? Sit jos on ok nii eti rungosta vääntymisen merkkejä tukivarsien vierestä. Miula väänty 170 korisesta runko kun talvella lipsahti ojaan noin 30km/h vauhdista. Muistaakseni alatukivarren kiinnityskorvakon vierestä.
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #1925  
Vanha 13.08.2013, 16:30
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ Näytä viesti
Vertaa noita ylä ja alapallon kiinnityksien kulmia vaikka toiseen puoleen? Sit jos on ok nii eti rungosta vääntymisen merkkejä tukivarsien vierestä. Miula väänty 170 korisesta runko kun talvella lipsahti ojaan noin 30km/h vauhdista. Muistaakseni alatukivarren kiinnityskorvakon vierestä.
Ylä ja ala pallot vaihdoin uusiin ja tuntus kiinnitys kulmatkin olevan ok..... Noh tarvii vertailla puolia toisiinsa ja koittaa löytää vika jostain kun tuskimpa kumpikaan tukivarsi on periks antanu kun tuntuu olevan ihan jämerästi tehty.... Vai mitä meinaatte että auttaisko jos vaihtain ylä ja alatukivarren uusiin?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 16:11 (GMT +2).