Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 04.08.2013, 10:43
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Aisapojassa on hyvää isompien renkaiden lisäksi se aito teli, eli keinuteli. Keinutelin kanssa käy veturiksi ihan yhtä hyvin perus perheauto ja korotettu maasturi, jossa koukku on vakiosuosituksia korkeammalla. Aisapojan teli on jousitettu kahdella rinnakkaisella lehtijousella per puoli, eli telin keskiakseli (ns. telikiikku) on jousitettu runkoon.
Tämä on juuri sellainen tieto mitä ei aikaisemmin tiennyt. Vähän nihkeesti vaan näytetään tuollaista tietoa olevan missään kärryssä. Lukee yleensä kumivääntöjousitus tai ei yhtään mitään. Jos tuossa innostuu maasturin joskus ostaan niin tuollainne keinuteli on varmaan parempi. Kuorma varmaan kulkee muutenkin sellaisessa paljon pehmeämmin?

Lainaus:
Kaksiakselisissa on jonkin verran eroja akselien etäisyydessä. Minun mielestä ainakin Eduardissa olisi akseliväli suurempi kuin esim. Sariksessa. Isompi akseliväli antaa paremmin anteeksi kuorman painopisteen sijainnin virhettä, mutta jyrsii renkaita enemmän käännöksissä.
En tiedä onko tuolla niin merkitystä kuinka ne renkaat kuluu. Ei sillä nyt niin paljon tule ajoa. Suurin ongelma on todennäköisesti se että renkaat vanhenee..

Lainaus:
Aisapojassa on 185R14C renkaat, joissa valikoimaa on enemmän, saa oikeaa nastarengasta ja rengas ei ole kivikova. 195/50R13 renkaiden kantavuus saadaan 6bar (vai ylikin?) paineella. 195/50R13 rengasta saa nastoilla, mutta kuulopuheiden mukaan ei nastat tahdo pysyä, ilmesesti ei ole kulutuspinnan paksuudessa varaa porata tarpeeksi syviä reikiä tai jotakin sellaista.
Hieman eksoottiselta koolta tuo 195/50-13 kuullostaa. 6barin paineilla ne on melkoiset kivet kärryn alla. En oikein autossakaan lämpene noin matalalle profiilille.

Kukaan ei ole vielä ottanut kantaa siihen onko sillä mitään merkitystä onko ne renkaat siinä kärryn kyljessä vai alla?
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
maasturin hankintaa pete4x4 Tekniikka & Jutustelu 11 12.09.2012 17:31
Maasturin hankintaa Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 75 20.08.2012 13:49
Pajeron hankintaa.. Machist Tekniikka & Jutustelu 14 28.03.2012 17:59
Ajoalueen hankintaa Nerd-O Chit-Chat 3 20.12.2006 21:14
Iskareiden hankintaa jallu80 Tekniikka & Jutustelu 20 28.05.2006 12:02


Sivu luotu: 17:11 (GMT +2).