Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.08.2013, 16:21
dirtydog dirtydog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.05.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 212
Perusasetus

http://www.paddockspares.com/rrcdisk...p-dampers.html

tollasen nyt löysin paddockilta, onko kokemuksia?

__________________
Mihin vain...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.08.2013, 18:01
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtydog Näytä viesti
http://www.paddockspares.com/rrcdisk...p-dampers.html

tollasen nyt löysin paddockilta, onko kokemuksia?
Ei ole, itsellä, mutta noita pro-compin iskareita on muilla hajonnut, et itse ehkä ottaisin jotku muut iskarit....

Mulla on Discossa nämä alla

http://www.mm-4x4.com/britpart-gaz-s...kit-2621-p.asp

ja toimineet ihan ok (ostin alunperin Rangeen) mutta HD:t on sit aika jäykät jos autossa ei ole painoa et mediumit voi olla kanssa hyvät, mutta onhan niitä toki muitakin vaihtoehtoja....
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.08.2013, 18:06
dirtydog dirtydog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.05.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 212
Perusasetus

all rait tuo 4x4sivuxton on kans ihan ok vaihturi ja tuo jäykkyys voi olla ihan hyväksikin, heppoja tulee liki 200 hv ja vääntöä kans sit sen mukasesti ja pääosin ajelen päällystetyllä tiellä vaan
__________________
Mihin vain...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.08.2013, 22:46
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

asiahan ei mulle kuulu, mutta jos joku myy OM 617 konetta noin 200 heppasena, niin olehan tarkkana, ettet maksa "mutu"sta / persdynoheposista
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.08.2013, 05:52
dirtydog dirtydog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.05.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
asiahan ei mulle kuulu, mutta jos joku myy OM 617 konetta noin 200 heppasena, niin olehan tarkkana, ettet maksa "mutu"sta / persdynoheposista
jeh, kävin tsekkaas koneen ja pessimisti ei pety asenteella, oli ihan ok rakennelma ja "voipi" pitää paikkansa tuo 200 hp (turbon ja syöttöpumpun perusteella), mut sen näkee vasta kun on käyttänyt penkissä... onhan sitä montaa virittäjää ja kun käy tutkimassa niin vanhoja osia lojuu monessa eri nurkassa ruskeassa pahvilootassa ja pitäis kuulemma käydä, kunhan vaan laittaa kasaan

nojoo, mut tuohon oli käytetty tietoo ja taitoo sekä ammattilaisia, ettei kaikkee ollu koitettu ite "tuunailla"!

Ja tää asiahan kuuluu kaikille, onha tää yleisesti luettavissa
__________________
Mihin vain...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.08.2013, 08:22
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

vakiopumpulla muistaakseni saa ruuvvattua jonku 130? Ehkä joku joka oikeesti osaa ruuvvailla vois saada sen 150 kun kaikki muu viimesen päälle? 7mm tapit tarttee jo tommosiin tehoihin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.08.2013, 13:32
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showpos...9&postcount=60

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtydog Näytä viesti
Täälä vois olla tietoa!?

Jos jousien alle on laitettuna 5 cm korotus laput ja sitten vielä asentaa rangeen 2 tuumaa korottavat iskarit ja jouset, joutuuko muuttamaan jotain tärkeitä "tappeja" tai lisäämään palikoita eli meneekö joku kulma/osa "väärään" asentoon tms? olikohan ymmärrettävää...

toki jotain letkuja voi joutua pidentelemään, mutta entä nuot pitkät tuet alla, eessä tai takana tms?
Vastaanpa täällä, kun veikkaan että kysymys koskee tätä autoa.

4" korotuksella ainakin olkatappien kallistukset on persiillään, korjataan "taitetuilla" tukivarsilla (tehtaan tekemillä, en suosittele kenellekään tukivarsien muutoksia jos autolla on tarkoitus ajaa tielläkin, ja sittenkin kannataa/pitää osata metallia vähän), epäkeskopuslilla tai tekemällä kuulaan uudet reiät (ja täyttämällä entiset, soikeat reiät ei ole tässä kohtaa hyvät) - tai hankkimalla uudet kuulat joissa reiät on jo oikeissa kohtaa.

Mites panhardin pituus, vieläkö etuakseli on edes jotakuinkin keskellä autoa 4" korotuksella?

Jos iskarit on vakiomittaset, niin 4" korotuksella ei taida olla enää ulosjoustoja kovinkaan paljon?

Jos iskaritkin on alkup. pidemmät (tai siirretty alaspäin), niin sisäänjoustoa tarttee rajoittaa korkeammilla stopparikumeilla tms. (ettei pohjaa iskarista missään tilanteessa), ja jarruletkujen riittävyydestä kannattaa huolehtia kans, ehkä kardaanin liuun riittävyyskin olis hyvä varmistaa. Pitkillä iskareilla jousen paikoillaanpysyminen kannattaa varmistaa jotenkin.

4" korotuksessa vakiotukivarsien (ne "pitkät tuet alla, eessä tai takana"...) kulmat menee kans vituralleen, alkaa varmaan syömään rungon pään puslia. Korjataan "taitetuilla" tukivarsilla.

Isoilla korotuksilla tukivarret ei enää oo tarpeeksi vaakaan, ja siitä seuraa mielenkiintoisia ilmiöitä rinteeseen noustessa tai laskiessa, ja varmaan myös vinssatessa? Ei nyt tuu yhtään rangea misleen missä olis tätä tautia kovinkaan selvästi, mutta en kyllä muista että olisin ihan vasta nähnyt 4" alustasta korotettua rangea.

Mutta miks tätä autoa pitäis korottaa niin julmetusti?

Korihan on 2-ovinen, mikä ongelma on ottaa rälläkkä käteen ja tehdä tilaa renkaille?

Ne akselit siellä auton alla on kuitenkin just yhtä alhaalla, korotitpa alustaa (tai koria) miten paljon vaan. Rangessa on kyllä pitkä takaylitys, mutta itse kyllä hakkaisin takakulmia tonttiin (ojankenkat, kivet ja kannot) paljon ennemmin kuin ajelisin saakelin kiikkerällä ja "ajo-ominaisuuksilla" varustetulla (lue: pilatulla) autolla. Mutat tää onkin vaan mun mielipide.

-Paavo

Viimeksi muokannut Paavo : 02.08.2013 13:35 Perustelu: typoja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.08.2013, 10:52
dirtydog dirtydog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.05.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
vakiopumpulla muistaakseni saa ruuvvattua jonku 130? Ehkä joku joka oikeesti osaa ruuvvailla vois saada sen 150 kun kaikki muu viimesen päälle? 7mm tapit tarttee jo tommosiin tehoihin.
Eli selvennys tähän:
Turbo on teettetty 8 mm pumpun tapeille ruokaa tulee 120 kuutioo ja vakiopumpusta saa max 40 kuutiooo irti joten ruokaa pumpulta tulee, paineita turbo kykenee antamaan reilu 4 mut eihän tuo lohko kestä kuin max 2 ja ite oon aatellu 1 - 1,5 max paineita.

autohan tulee joka päiväiseen ajoon joten ei saa revitellä liikoja irti padasta, muuten ei kestä mikään paikka
__________________
Mihin vain...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Land Rover / Range Rover 15x7 Mangels teräsvanteet Turpo-Urpo O/M/V Renkaat ja vanteet 1 22.06.2012 18:03
Myydään Land Rover Range Rover kattoteline taakkateline CAP500040, 1 kpl kuusesa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 21.11.2011 15:44
Myydään M: Land ROver/Range Rover uretaanipuslat Karvinen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 02.08.2009 20:24
M/V: Range Rover/Land Rover LRV8 O/M/V Muut 15 05.01.2006 12:06
Land Rover vai Range Rover? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 9 19.08.2004 08:33


Sivu luotu: 10:37 (GMT +2).