Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #376  
Vanha 30.07.2013, 14:04
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Jeepistä on tullu kauhean tehoton, ensin epäilin että se johtuu vaan noista muista autoista mitä tullut kesän mittan ajettua mutta nyt kun totesi ettei se jaksa maantiellä oikein mennä. Vauhtiin kerääminen on semmosta pitkänsitkeää, ei jarrut kyllä laahaa mutta... Kiihdyttäessäkin kierrokset vaan hitaasti nousee ja nousee ja seuraavaa pykälää ei kuulu. Matkavauhdista välillä heittää pienempää mäkiin mutta taas ei muuta venyy venyy...

Mikähän anturi nyt hajoaa, vai eikö se vaan jostain suuntaa hengitä toi kone, ei kulje ilma läpi?

Arbbi vuotaa taas murikan sisältä veto päällä, ja pinjonissakin on pieni välys, venyyköhän toi d30 vai miksi siellä aina laakerin esijännitykset karkaa?

Olihan lähellä tml:ssä turistina ollessa ettei tullut ostettua uusia renkaita, mutta jäi kuiteskin vielä ostamatta. Ehkä se johtu siitä että kuris-esa yritti taas niita pitbulleja suositella ja kun ne tuskin mahtuu alle ihan pienellä pilkkomisella, ainoat sopivaa kokoa olleet renkaan toli 31 ja 33-10.5 km2:t mutta en ole tykästynyt niihin kesäkäytössä, talvella kyllä kelpaa mutta pehmeällä ne on aivan liian tukkoiset renkaat, ja kovemmalla alustalla, noh, ei reissua ilman että joku pois vanteelta ja kaksi on jo kylkipaikattuja, loppuu eturenkaat
Vastaa lainaten
  #377  
Vanha 30.07.2013, 22:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Arbbi vuotaa taas murikan sisältä veto päällä, ja pinjonissakin on pieni välys, venyyköhän toi d30 vai miksi siellä aina laakerin esijännitykset karkaa?
Kyllähän se banjo tahtoo vähän elää, vaikka olisi trussi niin jos ei ole hitsattu banjoon sitä kiinni ja toisaalta ilman järeää banjon kantta niin on ihan tunnettu ongelma ko. akselissa toi "gear deflection" -> lautaspyörä karkaa pinionilta kun on enemmän vetoa päällä. Tiedä sitten voiko ne muodonmuutokset jäädä ihan pysyväksikin (kyllä kait), mutta ainakin se laakereita ja shimmejä rääkkää niin että voi paikat vähän turhan paljon siitä vetristyä..

Mulla meni hermot D30:n kanssa pelleilyyn, kun omasta paukahti akselin sisältä kaikki mahdollinen ihan tuhannen pillun päreiksi ja akseliputkikin on nyt sitten sulattoa odottamassa kun meni käyttökelvottomaksi. Laitan jenkkien eBay:stä Fordin high pinion D44 banjon tilaukseen, siitä sitten paksuilla akseliputkilla ja D30:n ulkopäillä hybridiakseli kasaan - trussi tulee silti


Lainaus:
..ainoat sopivaa kokoa olleet renkaan toli 31 ja 33-10.5 km2:t mutta en ole tykästynyt niihin kesäkäytössä, talvella kyllä kelpaa mutta pehmeällä ne on aivan liian tukkoiset renkaat, ja kovemmalla alustalla, noh, ei reissua ilman että joku pois vanteelta ja kaksi on jo kylkipaikattuja, loppuu eturenkaat
Olen kyllä saanut silvottua yhden kyljen ranteenpaksuisella teräpäisellä risunpätkällä, mutta vanteelta en ole koskaan saanut..? 11.50" leveät ja 8" vanteella, matalimmillaan ajanut 0,7 bar paineilla edessä ja takana, ilman beadlockeja kivikossa. Ei edes ilmoja pihautellut pihalle. Olisko sulla jotenkin vanteissa pieni humppi tjsp., jos kovinkin helpolla tippuu?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #378  
Vanha 31.07.2013, 00:01
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllähän se banjo tahtoo vähän elää, vaikka olisi trussi niin jos ei ole hitsattu banjoon sitä kiinni ja toisaalta ilman järeää banjon kantta niin on ihan tunnettu ongelma ko. akselissa toi "gear deflection" -> lautaspyörä karkaa pinionilta kun on enemmän vetoa päällä. Tiedä sitten voiko ne muodonmuutokset jäädä ihan pysyväksikin (kyllä kait), mutta ainakin se laakereita ja shimmejä rääkkää niin että voi paikat vähän turhan paljon siitä vetristyä..

Mulla meni hermot D30:n kanssa pelleilyyn, kun omasta paukahti akselin sisältä kaikki mahdollinen ihan tuhannen pillun päreiksi ja akseliputkikin on nyt sitten sulattoa odottamassa kun meni käyttökelvottomaksi. Laitan jenkkien eBay:stä Fordin high pinion D44 banjon tilaukseen, siitä sitten paksuilla akseliputkilla ja D30:n ulkopäillä hybridiakseli kasaan - trussi tulee silti




Olen kyllä saanut silvottua yhden kyljen ranteenpaksuisella teräpäisellä risunpätkällä, mutta vanteelta en ole koskaan saanut..? 11.50" leveät ja 8" vanteella, matalimmillaan ajanut 0,7 bar paineilla edessä ja takana, ilman beadlockeja kivikossa. Ei edes ilmoja pihautellut pihalle. Olisko sulla jotenkin vanteissa pieni humppi tjsp., jos kovinkin helpolla tippuu?

toi akselihomma on kyllä jatkuvaa, toki oli jo blazerin aikaan mutta ei sitä peräöljyä aina jaksais lemoa, täytyy varmaan koittaa vielä jäykistää tota casea jotenkin.

kaksi on kylkipaikattuja kesäpyöristä, ja jos nyt oikein muistelen niin nastapyöristäkin yhden hajotin talvisodassa ja sielläkin joku paikka on, vanteelta putoaminen voi se sitäkin olla että humpissa vikaa, tai liian matalat paineet, edelleen käytössä jeepin alut kesä ja talvipyörissä ja samaa vikaa niissä on molemmissa.

10.5 on muutenkin vähä kapean oloinen tänne turvesoille mutta toisaalta se on halpa pyörä, 500 sai kierroksen aikanaan, nastotettuna muutaman kympin enemmän ja kun muita pyöriä katselee niin tonnilla ei oikein saa mitään sopivaa, ehkä jos 16" vanteet hommasi niin sitten mutta...

Viimeksi muokannut Rytari : 31.07.2013 00:07
Vastaa lainaten
  #379  
Vanha 31.07.2013, 10:02
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

[QUOTE=Rytari;1028334]Jeepistä on tullu kauhean tehoton, ensin epäilin että se johtuu vaan noista muista autoista mitä tullut kesän mittan ajettua mutta nyt kun totesi ettei se jaksa maantiellä oikein mennä. Vauhtiin kerääminen on semmosta pitkänsitkeää, ei jarrut kyllä laahaa mutta... Kiihdyttäessäkin kierrokset vaan hitaasti nousee ja nousee ja seuraavaa pykälää ei kuulu. Matkavauhdista välillä heittää pienempää mäkiin mutta taas ei muuta venyy venyy...

Mikähän anturi nyt hajoaa, vai eikö se vaan jostain suuntaa hengitä toi kone, ei kulje ilma läpi?

Täällä ihan samalaisia oireita 97 kutos zj;ssä. kiihtyy nykyisin kuin purkka ja tosiaan maantie ajossa puottaa vaihdetta todella herkästi pinemmälle jo loivassakin mäessä.. Jo paikaltaan lähtö ilman kaasunkäyttöä on nykyisin huono, ennenhän tuo hyökkäs liikkeelle kun vaan jarrua löysäs..väännöt on vaan karannut johonkin
vapaalla polkaisten kyllä tuntuu kone kiertävän mutta ajossa tuntuu kuin konella olisi helvetillinen nuha ja ei ilma kierrä kunnolla....
__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,
Vastaa lainaten
  #380  
Vanha 31.07.2013, 10:28
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

minkä kokosia renkaita sä meinaat himoita sinne alle? joku 33"bitbulli ei ainkaan ole kauheen lupaavalta näyttäny... tietysti 35-37" olis jo hyvä ja pitäiskö sillä vie tiellä ajaa paljo?
fedima sirocco, tai bogger olis karhee ja karu tiellä. ainaki hdj alla ne siroccot piti ihan pirusti, pikku ruopasu ja heti oli akseleita myöten suossa
löytäisköhän vie jostain mudzillaa?
Vastaa lainaten
  #381  
Vanha 31.07.2013, 11:01
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
minkä kokosia renkaita sä meinaat himoita sinne alle? joku 33"bitbulli ei ainkaan ole kauheen lupaavalta näyttäny... tietysti 35-37" olis jo hyvä ja pitäiskö sillä vie tiellä ajaa paljo?
fedima sirocco, tai bogger olis karhee ja karu tiellä. ainaki hdj alla ne siroccot piti ihan pirusti, pikku ruopasu ja heti oli akseleita myöten suossa
löytäisköhän vie jostain mudzillaa?
luulen että 33 on ihan maksimi mitä sinne mahtuu noilla joustoilla ilman että leikkoo taas lisää lokareita, ja kyllähän sillä tielläkin ajellaan jonkuverran.
Vastaa lainaten
  #382  
Vanha 31.07.2013, 17:40
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

minkä levyset sinne menis ilman suurempaa silpomista?
Vastaa lainaten
  #383  
Vanha 31.07.2013, 18:02
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
minkä levyset sinne menis ilman suurempaa silpomista?
no emmätiä, riippuu vanteista kait aika paljon, ulospäin on vähän varaa tuoda...
Vastaa lainaten
  #384  
Vanha 31.07.2013, 18:25
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112558

tollaset runnot sinne alle? vai sopiiko noi edes jakonsa puolesta?
Vastaa lainaten
  #385  
Vanha 31.07.2013, 20:18
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112558

tollaset runnot sinne alle? vai sopiiko noi edes jakonsa puolesta?
ei sovi jako kyllä tommosista
Vastaa lainaten
  #386  
Vanha 02.08.2013, 22:05
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Jeepistä on tullu kauhean tehoton, ensin epäilin että se johtuu vaan noista muista autoista mitä tullut kesän mittan ajettua mutta nyt kun totesi ettei se jaksa maantiellä oikein mennä. Vauhtiin kerääminen on semmosta pitkänsitkeää, ei jarrut kyllä laahaa mutta... Kiihdyttäessäkin kierrokset vaan hitaasti nousee ja nousee ja seuraavaa pykälää ei kuulu. Matkavauhdista välillä heittää pienempää mäkiin mutta taas ei muuta venyy venyy...

Mikähän anturi nyt hajoaa, vai eikö se vaan jostain suuntaa hengitä toi kone, ei kulje ilma läpi?
Alipainevuoto?
Bensalinjan paineet?
Bensasuuttimet kunnossa?
Katalysaattori tukossa?
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #387  
Vanha 02.08.2013, 22:18
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petpi Näytä viesti
Alipainevuoto?
Bensalinjan paineet?
Bensasuuttimet kunnossa?
Katalysaattori tukossa?
ei ole keriinnyt tutkimaan mutta alipiaevuoto vaikuttais käyntiinkin.

bensanpaineet.. hmm.. ehkä joo, tosin sekin varmaan kyllä laihalle mennessä rupeis käynti heikkeneen.

suuttimet vois olla kanssa, millähän niitä kattois.

katalysaattori, hmm, täytyypä käydä tallin nurkassa tarkistamasta miltä se näyttää.
Vastaa lainaten
  #388  
Vanha 22.08.2013, 13:59
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



Vanhan putken kun irrottelin varisi sen sisältä tommosia irtotuotteita, katti itsessään tuli noilla palasilla tyhjäksi ja loput kuuluu olevan vaimentimessa sisällä. En myöskään tiedä millä olen tuommoisen lommon saanun vaimentimeen yläpuolellekkin

Kävin vauhtikauppaostoksilla ja hankin öky rst osia, katti on joku fia:n hyväksimä rallimalli metallinauhasta tehdyllä kennolla ja vahvalla seinällä, ei halkeile palasiksi kuten keraamiset.




Vaimennin on halvempi kopio flowmaster deltasta, olishan noi pitänyt edes kiillottaa että olis vähä bling bling. Kuvassa näkyy myös "silleen äkkiä" korjattu traction bar.
Vastaa lainaten
  #389  
Vanha 22.08.2013, 14:04
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Niin joo, ja johan rupes taas auto kulkemaan ja kiihtymään, äänetkin hiljeni entiseen nähden hieman.
Vastaa lainaten
  #390  
Vanha 22.08.2013, 14:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Eipä ole ihmekkään, jos on katin sisuskalut silppuna pakoputkea tukkimassa. Saattaapa olla että käyhä mökissäkin vähän vähenee
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #391  
Vanha 27.09.2013, 05:41
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



Äänet on kivat, mistäs saatas lisää tehoa Ei vaan, jeepissä vähän outoa sammuiluvikaa, joko mappiin tai cps:n kohdistan nyt epäilyni koska niitä kun pitelin on vika pysynyt nyt viikon loitolla, tiedä sitte varmaksi kuiteskaan...


Tämmösten paikkojen takia juduin maalailemaan ja massailemaan pohjaakin "runkopalkkien" ulkopuolelta. Ajotyyli aiheutta sen että massat on toki kauttaaltaan vahingoittunut mutta kun maaliakin oli raapiintunut pois melko paljonniin pakkohan asialle oli tehdä jotain. Pesin auton kauttaaltaan alustasta, aukoilin vähä kaikkia tulppia ja luukkuja. Painepesurilla tuli pestyksi kaikki kolot mihin pääsi, vettä läpi juoksuttaen myös kotelot ja jopa ovet sisältä. Kohdat mistä maali oli vallan puhki otin ja vedin rälläkällä teräsharjalaikan kanssa isommalta alueelta puhtaaksi. Sudin sinkkipohjamaalin ja vähä mustaa sinne, kotelosuoja pintaan(oviin, koteloihin), pari päivää odottelua ja massa päälle.



Pakkivalot toimi silloin kun niitä huvitti, lähinnä ei koskaan.. Gojeep sivustolta joskus luin NSS:n putsaamisesta ja ajattelin kokeilla sitä. Ensimmäisenä tietysti joutui kaivamaan kyseisen lootan sieltä vaihdelaatikon kyljestä käteen, senkin homman olis tietysti voinut tehdä silloin kun pakoputki ei olisi ollut kuuma mutta anyway.


Katkasiasta lähtee toinen puolisko käteen kun aukasee muutaman ristipääruuvin. Kannessa on kumitiiviste ja akselilla stefa mutta sehän nyt ei estä sitä etteikö sisällä olisi turvetta, nevavehkeissä nähnyt että se kun pääsee jopa umpitilaan sisälle . Katkasia itsessään on aika simppeli rakenteeltaan eikä oikeastaan näköjään hapetu/kulu samaan tapaa kun esim. jotkut vanhemmat jenkkien sähkölasin tai lämppärin katkasiat yms.



Purettu ja puhdistettu tarkastustanne varten, kontaktipinnat oli tummuneet mutta ne lähti mukavasti puhtaaksi metallipintojen puhdistukseen tarkoitetulla tahnalla mikä sisältää oksaalihappoa (vastaava lähes kun kromipuskurin kiillotusaine) ja muuten putsasin turpeet ja muut cleanerillä. Kasatessa laitoin ohuen kerroksen asiaankuuluvaa vassua vaikka siihen varmaan taas vähän turve tarttuukin, mutta se suojaa vähän hapetumiselta ja auttaa kontaktin säilymisessä.


Siellä takaisin paikallaan, isosta mutterista säädetään ja kiristetään kytkin paikoilleen. katkasia täytyy säätää oikeaan asentoon niin että pakkivalot myös palaa pakilla ja auto käynnistyy vain vapaalla ja P:llä jonka jälkeen ylemmällä pultilla kytkin lukitaan haluttuun asentoonsa.



Jeeppi pääsi päivänä eräänä auttamaan maanmiestään pulasta, hieman oli jo raskaan oloinen kuorma, ei enää liikkunut niin iloisesti eli tehoa lisää?
Vastaa lainaten
  #392  
Vanha 13.10.2013, 22:03
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



Aikanaan olin sitä mieltä että en 31" isompaa jeeppiin... No, niitä nyt näkyy olevan hankala löytää mieluisia, oon vähän pettynyt km2 kestoon ja pitoon turpeessa. Hetken mielijohteesta sitte ostin mettäajoa varten käytetyt intercon truxmt renkaat 33"-12.5" koossa. Varaston perukoilla oli yhdet pellivanteet mitkä on odottanut halkaistavia beadlock juttuja jo pari vuotta mutta jäi tähän kiireeseen tekemättä että pääsi rabbitranchille kokeilemaan. Toki pienen jarruepisodin jälkeen, toisesta etusatulasta oli mennyt satula kiinni pitävän pultin jengat ja siinä meni pikkusen päänahkaa kynsien alle enneku oli vaihdettuna korkeammat harjat siihen kierteeseen , ja kotiin tultiinkin sitte tiny tools linkkarilla kun simpukka otti ja heitti stefan ulos kääntövarren akselista.

Ei mitään, ensikokemalta pito pehmeällä oli parempi kun km2:ssa. Kostealla kylmällä kalliollakin kohtuu hyvä, ei toki mikään paras mahdollinen mutta missä olis. Ison yllätys oli että ne mahtu pyörimään kohtuu vähällä, toiseen takapyörään jouduin laitamaan 5mm spacerin kun rengas hankasi muuten takajousipakkaan. Vanteet toki sais olla 10-15mm ulommas levittävät, sisäänjoustossa näkyy renkaan reuna jossain vaiheessa ottaneen sekä edessä että takana sisälokarin reunaan juuri akseliputken kohdalla.

Toinen sakkelikorva takapuskurista otti ja lähti jossain kivikosketuksessa, repes saumoineen kaikkineen irti puskurin vahvikelapusta, samoin kompura tuntuu käyvä kovin taajaan eli kyllä se puskuri jostain nyt sitte vuotaakin.

Vastaa lainaten
  #393  
Vanha 18.10.2013, 22:11
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



huoltoa huoltoa, simpukankorjausinspiraatiota haeskellessa tulin purkaneeksi etuperän, murikan poskilaakereissa ei ollut minkänlaista esijännitystä, meinas pudota lattialle koko palikka kun otin laakeripukit auki, on se kyllä kumma mikä sen tekee... samoin pinjonissa oli ihan olematon välys, vaikka sekin pitäis... venyyköhän mun akselinkuori vai mitähäh.



laakerit onneksi kunnossa, pinjonin stefa pitää vaihtaa ja vaihdanpa varuiksi vetarin stefatkin, ne kun varmasti sitte heti vuotaa nyt kun tikut on ollut irti, tarttis varmaan hommata jostain ne akseliputken päihin tulevat suojat ettei putket olis täynnä savea aina, kai ne itsekki sorvais mutta...
Vastaa lainaten
  #394  
Vanha 19.10.2013, 07:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ainiin.. tuli tuosta simpukankorjauksesta mieleen, mulla taitaa vieläkin olla se sinulle aikanaan tilattu simpukan korjaussatsi autotallin pöydällä Laitatko noita yhteystietoja privana niin laitan sen tulemaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #395  
Vanha 19.10.2013, 08:53
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Mulla on hyllyssä noi kaikki mitä tarvitset, stefat ja ne akseliputkien tiivisteholkit....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #396  
Vanha 19.10.2013, 09:19
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti

Arbbi vuotaa taas murikan sisältä veto päällä, ja pinjonissakin on pieni välys, venyyköhän toi d30 vai miksi siellä aina laakerin esijännitykset karkaa?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllähän se banjo tahtoo vähän elää, vaikka olisi trussi niin jos ei ole hitsattu banjoon sitä kiinni ja toisaalta ilman järeää banjon kantta niin on ihan tunnettu ongelma ko. akselissa toi "gear deflection" -> lautaspyörä karkaa pinionilta kun on enemmän vetoa päällä. Tiedä sitten voiko ne muodonmuutokset jäädä ihan pysyväksikin (kyllä kait), mutta ainakin se laakereita ja shimmejä rääkkää niin että voi paikat vähän turhan paljon siitä vetristyä..

Mulla meni hermot D30:n kanssa pelleilyyn, kun omasta paukahti akselin sisältä kaikki mahdollinen ihan tuhannen pillun päreiksi ja akseliputkikin on nyt sitten sulattoa odottamassa kun meni käyttökelvottomaksi. Laitan jenkkien eBay:stä Fordin high pinion D44 banjon tilaukseen, siitä sitten paksuilla akseliputkilla ja D30:n ulkopäillä hybridiakseli kasaan - trussi tulee silti
Siis mikäli oikein käsitin tämän ongelman niin matopyörä/pinioni ajaa lautapyörää kauemmaksi tiukassa vedätyksessä ja laakeri pukit vääntyy tyvestään haritukselle?

Miten jos laittaisi laakerit kiinni pinnapulteilla ja putket muttereille perälevyyn ja putkille vahvikkeet ja pulttaisi vielä peitelevyn puolelta laakeripukit kiinni niin ettei ne pääsisi harottelemaan?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #397  
Vanha 19.10.2013, 10:46
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Mulla on hyllyssä noi kaikki mitä tarvitset, stefat ja ne akseliputkien tiivisteholkit....
stefoja mulla on kopallinen mutta kuis suolanen hinta niillä holkeilla on ja millä ne tulee kiinni siihen akseliin vai ei millään...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Siis mikäli oikein käsitin tämän ongelman niin matopyörä/pinioni ajaa lautapyörää kauemmaksi tiukassa vedätyksessä ja laakeri pukit vääntyy tyvestään haritukselle?

Miten jos laittaisi laakerit kiinni pinnapulteilla ja putket muttereille perälevyyn ja putkille vahvikkeet ja pulttaisi vielä peitelevyn puolelta laakeripukit kiinni niin ettei ne pääsisi harottelemaan?

no nyt en pysynyt veneessä mukana?
Vastaa lainaten
  #398  
Vanha 19.10.2013, 11:19
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Siis ne vaan lyödään sinne putkeen, tossa: http://www.jamant.fi/tiivisteholkki-...03-p-2384.html , kuvasta näet sen kiinnitystavan, siinä on noi nystyrät ne pitää sen putkessa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #399  
Vanha 19.10.2013, 14:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Noi tulpat on sinällään pirun hyvät, mutta kuullut satunnaisia huhuja että tällaisissa lämpötilaltaan ja ilmankosteudeltaan vaihtelevilla alueilla nuo ei toisaalta päästä akseliputkiin tiivistyvää kosteutta pois -> täyttyvät pikku hiljaa vedellä. Toisaalta pysyy kuitenkin kaikki muu moska pois, että haitanneeko tuo.

Aika määrä ryönää on aina putkien sisällä kun vetareita kiskoo irti. Pitänyt rakentaa sellainen sovellettu minikokoinen tuhkakauha millä kaapii möjät pois putkista
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #400  
Vanha 19.10.2013, 15:15
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mulla meni hermot D30:n kanssa pelleilyyn, kun omasta paukahti akselin sisältä kaikki mahdollinen ihan tuhannen pillun päreiksi ja akseliputkikin on nyt sitten sulattoa odottamassa kun meni käyttökelvottomaksi. Laitan jenkkien eBay:stä Fordin high pinion D44 banjon tilaukseen, siitä sitten paksuilla akseliputkilla ja D30:n ulkopäillä hybridiakseli kasaan - trussi tulee silti

Miksi jättää D30 sikaheikot pyörännavat jos tekee hybridiakselin? Hitto ku lakkais köyhtymästä ni tekis Ford 8.8 akseliputkesta akselin eteen D44 kääntyvillä. Toisaalta tuo D44 hybrkin on kestänyt ihan hyvin tuolla tallin nurkassa maatessaan Ostin kuitenkin varmuuden vuoksi yhden 8.8 banjon varastoon jos vaikka joskus olisi aikaa rakennellakin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 14:42 (GMT +2).