Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.07.2013, 05:38
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Winmark Näytä viesti
Terve!
ensimmäinen viesti tälle palstalle..
iski tuossa jokun aika takaperin joku todella paha ja kiero päähänpinttymä pikku Suzukista et sellanen on saatava eli SJ410,413 tai samurai joku noista pikku piruista!

eli osaisko joku kertoa mitä eroa/hyviä/huonoja kyseisillä laitteilla on muuta kuin moottorin koko ja vuosimalli... siis näin aloittelevalle harrastajalle ja tarkoitus olis käyttö/harraste auto hommata/rakentaa eli ei mitään sairasta offivehettä näin alkuun ainakaan...

eli plussat ja miinukset:
-varaosien saatavuus
-kestävyys (olen lukenut/kuullut et olis voimansiirrossa tai laatikoissa kestävyyseroja)
-"offi osien" saatavuus
-onko eroja muutoskatsastaa jos muuntele jotain, esim jos on vuosmalli 83 tai 90
-muunneltavuus jne

mikä olis järkevin hankinta JOS vaikka iskee joskus paha rakennus vimma niin ei sitten tarttis heti hommata toista autoo tai joitain... veikkaan kuitenkin että suurin osa käytöstä olisi kevyttä möyrimistä!

vastaukset olis varmaan löytynyt jostain viestiviidakosta ja olen varmasti lukenut jotain vastaavaa mut ajattelin pistää tänne!
olen todella kiitollinen jos joku osaa kertoa lyhyesti.. mikä kannattais ja mikä ei..

-Varaosia saa näihin kaikkiin malleihin yhtä helposti.

-tasauspyörästön lukkoja saakin sitten helpommin 413 ja Samurai malleihin.

-410:ssä on heikommat vetoakselit ja murrokset.

-sj 410 on rumpujarruilla vm 83-85 alkupää,sitten siihen tuli valollinen jakis ja levyjarrut eteen, 85 loppuvuonna 410 muuttuu 413 malliksi,

-413/samuraissa on kestävemmät akselit,Ja muutoskatsastus mahdollinen esim L J toyotan akseleille ja pienemmällä työllä isommalle moottorille.

- 413/samurai on 5 vaihteinen joten mukavempi ajaa pidempiä siirtymiä..

Että kyllä kannattaa suosiolla hankkia 413 tai samurai jos vaikka rakentelu kärpänen pääsee purasemaan...Bensaahan nämä kaikki vie yhtä paljon..


sj 410 vaihdelaatikossa pakin saa rikottua yllättävän helposti.

Ja listahan on loputon jos tätä vielä jatkais, Karu totuus vaan on se että 410 häviää heti jos aletaan vertailemaan näihin ns isoveljiin...

__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 04:07 (GMT +2).