Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.07.2013, 13:25
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyollavaan Näytä viesti
Kiitoos , tähän astisista vinkeistä/neuvoista,
Eli olen löysännyt net jarrukengät kuusiokoloavainta ja ruuvvimeisseliä avuksi käyttäen niin löysälle kuin säätö mekanismissa on varaa mutta ongelmaksi näen tuon rummun ruostumisen akseliin ja niiden ulosvetoreikien piloille ruostumisen.
Olen kokeillut puhdistaa/kierteyttää uudestaan niitä kierteitä mutta huonolla menestyksellä, rumpu on ohkanen joten kierretappi pohjaa jo akselin laippaan kun pitäisi alkaa tulla uutta kierrettä, saiko tuosta nyt joku selvää mitä tarkoitan.
Rumpujen ja kenkien iästä ei ole tietoa mutta autolla on ajettu rapiat 260 tkm.
Sitä keskinavan ja rummun väliä koetat putsata vaan lisää. Viilaakin voi käyttää ja harjalaikkaa. Öljyä väliin ja koputtelua. Ja sitten lopuksi lämpöä ja ottat vaan rummun pois . Mut se ei ei tule jos et saa sitä moskaa keskinavan ja rummun välistä pois, juuttuu vaan tuhannen tiukkaan. Ahkeruus se kovan onnenkin voittaa.

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.07.2013, 10:11
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Oiskos hyviä suosituksia uusista iskareista 99 mallin hiluksiin. Joka on vielä vakio ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.07.2013, 16:35
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR Näytä viesti
Oiskos hyviä suosituksia uusista iskareista 99 mallin hiluksiin. Joka on vielä vakio ?
miulapa olis siule hiukka pidemmät rough countryt myydä etteen..voit samalla kahos laittoo korotuspalat sinne ja tiukata sauvoja vähäsen
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.07.2013, 18:01
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

Toyotan d ruiskupumpuissa on se kylmäkäynnistyksessä kierroksia lisäävä mötikkä siinä pumpun kyljessä.

Kun se vuotaa, sieltä o renkaasta itte mötikän ja pumpun välistä, tai siitä akselilta niiden kahden ison jousen sisäpuolelta- niin miten olette saaneet kasailtua pumpun autossa kiinni ollessa? Miten puuha oikeaoppisesti tehdään?

Muistelen siinä olleen ongelmaa, irtopumppuun koko kylmäkäynnistys mötkiiä on helppo sillai "kääntää" kohdilleen, eli kohdistaa pumpussa sisällä olevaan koloon mötikän nuppi tms, ja siten saada se oikein- mutta muistelen ettei onnistu niin vaan kun pumppu autossa kiinni?

Toinen konsti purkaa pois ne paksut jouset siitä-ja laitella sillai osina se takaisin pumppuun ja koota jouset siinä sitten paikoilleen- ne vaan oli aikas hankalat laittaa, kun melko järeitä ovat.

Eli miten kannattaa tahdä tuo- ne jotka on homman tehneet tietää tämän, pikkusen hankalahan selittää tätä on.

Omassa näyttää vuotavan sieltä akselilta o rengas, ja ainakaan Toyotan varaosissa ei sitä o rengasta saa, mahtaako olla joku vakio koko kuitenkin jonka sinne voisi laittaa tilalle?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.07.2013, 21:37
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Vääntösauvojen kirraamisesta?


Eli kun vääntösauvan säätöpulttia (pultti, jonka kanta on alaspäin) kiertää, niin kuuluuko sen neliskulmaisen limpun joka on heti seuraava pultin kannasta pyöriä mukana?

Ja mites se lukitusmutsku? Jos löysää, niin löystyykö koko keksintö, vai vapauttaako vaan pultin pyörimään paremmin?

Molemmat etufillarit on ilmassa.

Tarkoituksena siis puntata 170 koppasen hiluxksin keulaa sen verran ylös, et 31" kumi mahtuu pyörimään.

Viimeksi muokannut Ambula : 22.07.2013 21:42 Perustelu: tarkennuksia..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.07.2013, 22:12
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Eli kun vääntösauvan säätöpulttia (pultti, jonka kanta on alaspäin) kiertää, niin kuuluuko sen neliskulmaisen limpun joka on heti seuraava pultin kannasta pyöriä mukana?

Ja mites se lukitusmutsku? Jos löysää, niin löystyykö koko keksintö, vai vapauttaako vaan pultin pyörimään paremmin?
En tiedä kuuluuko pyöriä mukana mutta vanhassa autossa pyörii vaikkei kuuluisikaan...

Ja muistelen että sitä mutteria piti pitää vastaan, siinä varressa ei tainnut olla kierteitä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.07.2013, 07:39
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Missäs päin ln65 hilun takajarruissa on sen säätörullan vapautin peltilipare? Säätö rullan yllä, alla, sivulla takana?? Niiden kumi tutteroiden reijistä yrittäny tihrustaa lampun kanssa, mutta en mä mitään löytäny. Samoin ruuvarilla koittanu rassata joka suunnasta, mutta ei onnistu. Rulla pyörii vain kiristyäkseen.

Edit:
Itse itselleni vastaten: http://www.hilux4x4.co.za/views/view...hp?f=3&t=26609
Takana, mutta rullan sivusta pääsee painaan lätkää pois.

Viimeksi muokannut pjtk : 23.07.2013 08:31
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.07.2013, 20:46
toyollavaan toyollavaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.01.09
Sijainti: kemijärvi
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Sitä keskinavan ja rummun väliä koetat putsata vaan lisää. Viilaakin voi käyttää ja harjalaikkaa. Öljyä väliin ja koputtelua. Ja sitten lopuksi lämpöä ja ottat vaan rummun pois . Mut se ei ei tule jos et saa sitä moskaa keskinavan ja rummun välistä pois, juuttuu vaan tuhannen tiukkaan. Ahkeruus se kovan onnenkin voittaa.
No nyt tänään sain purettua rummun pois, ruosteen irroitinta, lämpöä ja reilusti vääntöä jarrukilven takaa isoilla ruuvvimeisseleillä, niin kyllä se lopulta irtosi vaikka tosi tiukassa olikin tällä kertaa.
Huomena hakia vielä uudet jarrukengät ku vanhat oli kulahtaneet jo melko ohuiksi.
Kiitoksia vaan asiallisista neuvoista kaikille niitä antaneille.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.07.2013, 20:51
Juussi Juussi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.07.13
Sijainti: suomi
Viestit: 6
Perusasetus

Kertokaas viisaimmat mikä vaivaa vm.2002 hilua.Mittariston merkkivalot vilkkui alkuun pari viikkoa ja sitten rupesi palamaan koko ajan,laturi vaihtoon ei vaikustusta "joulukuusi ilmiöön".Polttoaine mittari laskeutuu nolliin kun lattaa perävaununpistokkeen kiinni ja kun sen irrtottaan nousee heti normaaliksi,ja nyt ei pelaaa enään ollenkaa vaan makaa väkevästi E:n alapuolella.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.07.2013, 20:15
toyollavaan toyollavaan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.01.09
Sijainti: kemijärvi
Viestit: 60
Perusasetus

Hiluksin takajousipakat alkaa olemaan finaalissa, seuraavat saisi olla hieman korottavat lisälehdelliset pakat.
Mitkä olisi hinta/laatu suhteeltaan osoittautuneet hyviksi koetuiksi?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.07.2013, 21:11
jannek:n Avatar
jannek jannek ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.01.05
Sijainti: raisio, Finland.
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyollavaan Näytä viesti
Hiluksin takajousipakat alkaa olemaan finaalissa, seuraavat saisi olla hieman korottavat lisälehdelliset pakat.
Mitkä olisi hinta/laatu suhteeltaan osoittautuneet hyviksi koetuiksi?
Kysypä vaikka Jarnolta RoughCountry 3" www.4x4parts.fi
Itsellä ainakin toimi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.07.2013, 21:25
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Vaikka itellä onkin runneri, niin täällä vois joku antaa vinkkiä, miten ton jakolaatikon kannakepalkin vois hoidella fiksummaksi? jatkuvasti kasvaa joku kanto pakoputken ja kannakepalkin väliin. Panssaroidaanko koko pohja pulkaksi? Nostetaanko koria ja rälläköidään palkkia ylemmäs? Muuta, mitä?
(kiertääkös muuten toi pakoputki 110:ssa edes etukardaanin ali?)
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.07.2013, 21:49
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Vaikka itellä onkin runneri, niin täällä vois joku antaa vinkkiä, miten ton jakolaatikon kannakepalkin vois hoidella fiksummaksi? jatkuvasti kasvaa joku kanto pakoputken ja kannakepalkin väliin. Panssaroidaanko koko pohja pulkaksi? Nostetaanko koria ja rälläköidään palkkia ylemmäs? Muuta, mitä?
(kiertääkös muuten toi pakoputki 110:ssa edes etukardaanin ali?)
No joku tällanen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 15:52 (GMT +2).