![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kiitoos , tähän astisista vinkeistä/neuvoista,Eli olen löysännyt net jarrukengät kuusiokoloavainta ja ruuvvimeisseliä avuksi käyttäen niin löysälle kuin säätö mekanismissa on varaa mutta ongelmaksi näen tuon rummun ruostumisen akseliin ja niiden ulosvetoreikien piloille ruostumisen. Olen kokeillut puhdistaa/kierteyttää uudestaan niitä kierteitä mutta huonolla menestyksellä, rumpu on ohkanen joten kierretappi pohjaa jo akselin laippaan kun pitäisi alkaa tulla uutta kierrettä, saiko tuosta nyt joku selvää mitä tarkoitan. ![]() Rumpujen ja kenkien iästä ei ole tietoa mutta autolla on ajettu rapiat 260 tkm.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lämpöä, mitä nopeammin ja tarkemmin kohdistettuna, sen helpommin irtoaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#3
|
||||
|
||||
110:n krymppiholkki kysymys?
Käykö kyseinen sarja risukeulaiseen Hiluxiin? perävälityksien vaihto edessä tiheempiin...
http://www.4wheelparts.com/Drivetrai...GI140059-1-KIT |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
hox hei oliko tietoo? oisko joku purkanut risukeulan etuperää onko siellä krymppiholkkia ollenkaan? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
niin itsekkin ajattelin että öljypohjaan se on vissiin laitettava. Mietiskelin vaan että missä korkeudesssa öljy normaalisti velloo pohjassa. Ettei se vaan kallistellessa tuki oljyn vapaata paluuta?? Turbo koneessa lähtö on kuitenkin lohkon puollella. Siihen valuun on vaan aika haasteellista tehdä niin isoa reikää ainkaan käsivaraisesti.
Samaten siinä on oma lahtönsä turbon paine voitelulle öljyjalassa. Sen kierteen tekeminen nyt ei mahdoton ole jos haluaisi sen siihen kierteyttää. Mikäli sikäli öljykanavat kulkevat samaa rataa kuin turbossa. Silmämääräisesti ainkain aika saman näköinen jalusta. Minkä kokoista cuuleri olette mahduttaneet vakio puskurin ja maskin taakse?
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Öljypohjan kun iroittaa niin näkee hyvin tikun korkeuden. Mahdollisimman ylös tietenkin kannattaa laittaa. Jos nyt kauemmin on auto aivan kallellaan,niin saattaa tietysti hieman nostaa putkessa. Ensin ajattelin tehdä kierteet juuri alkuperäisen lähdön kohtaan josta turbolle öljyt,mutta turbo kumminkin vaihtuu isompaan kohta,niin tein ilman mitään poraamista. Rupesi jo sen verran ottamaan päähän porata ja kierteyttää 2L koneeseen 2LT:n pakosarjalle reijät rautaseen kanteen sen ollessa vielä koneessa kiinni.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
. Mut se ei ei tule jos et saa sitä moskaa keskinavan ja rummun välistä pois, juuttuu vaan tuhannen tiukkaan. Ahkeruus se kovan onnenkin voittaa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Oiskos hyviä suosituksia uusista iskareista 99 mallin hiluksiin. Joka on vielä vakio
?
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]()
__________________
Emmie tiiä |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Toyotan d ruiskupumpuissa on se kylmäkäynnistyksessä kierroksia lisäävä mötikkä siinä pumpun kyljessä.
Kun se vuotaa, sieltä o renkaasta itte mötikän ja pumpun välistä, tai siitä akselilta niiden kahden ison jousen sisäpuolelta- niin miten olette saaneet kasailtua pumpun autossa kiinni ollessa? Miten puuha oikeaoppisesti tehdään? Muistelen siinä olleen ongelmaa, irtopumppuun koko kylmäkäynnistys mötkiiä on helppo sillai "kääntää" kohdilleen, eli kohdistaa pumpussa sisällä olevaan koloon mötikän nuppi tms, ja siten saada se oikein- mutta muistelen ettei onnistu niin vaan kun pumppu autossa kiinni? Toinen konsti purkaa pois ne paksut jouset siitä-ja laitella sillai osina se takaisin pumppuun ja koota jouset siinä sitten paikoilleen- ne vaan oli aikas hankalat laittaa, kun melko järeitä ovat. Eli miten kannattaa tahdä tuo- ne jotka on homman tehneet tietää tämän, pikkusen hankalahan selittää tätä on. Omassa näyttää vuotavan sieltä akselilta o rengas, ja ainakaan Toyotan varaosissa ei sitä o rengasta saa, mahtaako olla joku vakio koko kuitenkin jonka sinne voisi laittaa tilalle? |
|
#11
|
|||
|
|||
Vääntösauvojen kirraamisesta?
Eli kun vääntösauvan säätöpulttia (pultti, jonka kanta on alaspäin) kiertää, niin kuuluuko sen neliskulmaisen limpun joka on heti seuraava pultin kannasta pyöriä mukana?
Ja mites se lukitusmutsku? Jos löysää, niin löystyykö koko keksintö, vai vapauttaako vaan pultin pyörimään paremmin? Molemmat etufillarit on ilmassa. Tarkoituksena siis puntata 170 koppasen hiluxksin keulaa sen verran ylös, et 31" kumi mahtuu pyörimään. Viimeksi muokannut Ambula : 22.07.2013 21:42 Perustelu: tarkennuksia.. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja muistelen että sitä mutteria piti pitää vastaan, siinä varressa ei tainnut olla kierteitä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Huomena hakia vielä uudet jarrukengät ku vanhat oli kulahtaneet jo melko ohuiksi. Kiitoksia vaan asiallisista neuvoista kaikille niitä antaneille.
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Kertokaas viisaimmat mikä vaivaa vm.2002 hilua.Mittariston merkkivalot vilkkui alkuun pari viikkoa ja sitten rupesi palamaan koko ajan,laturi vaihtoon ei vaikustusta "joulukuusi ilmiöön".Polttoaine mittari laskeutuu nolliin kun lattaa perävaununpistokkeen kiinni ja kun sen irrtottaan nousee heti normaaliksi,ja nyt ei pelaaa enään ollenkaa vaan makaa väkevästi E:n alapuolella.
|
|
#15
|
|||
|
|||
|
Hiluksin takajousipakat alkaa olemaan finaalissa, seuraavat saisi olla hieman korottavat lisälehdelliset pakat.
Mitkä olisi hinta/laatu suhteeltaan osoittautuneet hyviksi koetuiksi?
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Itsellä ainakin toimi |
|
#17
|
||||
|
||||
|
Vaikka itellä onkin runneri, niin täällä vois joku antaa vinkkiä, miten ton jakolaatikon kannakepalkin vois hoidella fiksummaksi? jatkuvasti kasvaa joku kanto pakoputken ja kannakepalkin väliin. Panssaroidaanko koko pohja pulkaksi? Nostetaanko koria ja rälläköidään palkkia ylemmäs? Muuta, mitä?
(kiertääkös muuten toi pakoputki 110:ssa edes etukardaanin ali?) |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
| LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
| käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
| M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
| MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 | |