Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.07.2013, 11:25
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Yksi syy miksi allekirjoittanut pitää nelivetoautoista mukaanlukien Hilux on, että niiden huoltaminen ja korjaaminen on matalia autoja helpompaa taivasalla missä meikäläisen huollot ja korjaukset tehdään.

Toinen hyvä puoli on, että peräkärryn liikkeelle saaminen ilman kohtuutonta auton rasittamista onnistuu paljon paremmin kuin jollain perus henkilöautolla.

Näihin autoihin sopii myös helposti tavallista henkilöautoa tai pakua isommat renkaat. Niistä on monenlaista etua. Ei tarvi esim. pitää välttämättä hiekkatiellä epämiellyttäviä rengaspaineita ja silti riittää kantavuutta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.07.2013, 14:30
Hemingway Hemingway ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.12.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 30
Perusasetus

Näenkö jostain auton tyyppimerkinnästä onko sen perässä "oikea" lukko vai se kitkalukko? Vai miten tiedän kumpi myytävässä autossa on?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.07.2013, 14:33
Hemingway Hemingway ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.12.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 30
Perusasetus

Vaihdoin koko ketjun otsikkoa, jos se vaikka keräisi parmmin kommentteja...

Mutta kysymys lukkoperästä ja miten sen tunnistaa on edelleen akuutti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.07.2013, 15:40
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Jos alkuperäne lukko taka perässä ni ratin vasemmalla puolela on taka akselin lukolle kytkentä nappi ainakin 2009 mallin pitkähyttisessä mallissa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.07.2013, 17:11
Jugio Jugio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.06.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 80
Perusasetus

Kuulostaa oikealta valinnalta tarpeisiisi.

Tuo 100% sähkölukko taka-akselille on tehdaslisävaruste, jonka tunnistaa mm.erillisestä kytkimestä kojelaudassa. Perusvarustuksena noissa on kitkalukko/LSD(Limited Slip Differential), joka ei juurikaan auta maastokäytössä.

Mikäli löytyy hyvä yksilö ilman tuota kytkettävää lukkoa, voi saman toiminnallisuuden saada asentamalla jälkikäteen esim. ARB:n valmistaman paineilmatoimisen lukon LSD:n tilalle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.07.2013, 19:46
Hemingway Hemingway ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.12.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 30
Perusasetus

Kyllä asiat näköjään alkaa tällä palstalla selviämään... Hienoa!

Mikä olisi rukkasarvio jälkikäteen asennetun 100% lukon kustannuksista?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.07.2013, 20:34
jkoiv jkoiv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: La
Viestit: 21
Perusasetus

Ainakin 2008-2009 aikoihin SR varustelutasoon kuului vakiona sähkölukko taakse. Tuli silloin noita katseltua.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
double cab, hankinta, hilux, toyota


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Maasturi aloittelijalle Hepsu O/M/V Ajoneuvot 18 19.03.2013 09:12
Helppiä aloittelijalle... TROOPER Tekniikka & Jutustelu 8 13.10.2007 19:34
Aloittelijalle vinkkejä Tekniikka & Jutustelu 28 16.08.2007 21:20
Rengastietoa aloittelijalle Tekniikka & Jutustelu 12 07.09.2006 11:43
maasturi aloittelijalle timo.l Tekniikka & Jutustelu 13 11.12.2005 15:11


Sivu luotu: 02:48 (GMT +2).