Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.07.2013, 18:32
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
No joo, hupiajoahan tolla silti lähinnä, ettei toi mikään käyttis kuitenkaan ole. Mutta esim työmatkoilla nyt hyvä ajaa "vikoja esiin" uusista virityksistä ennen metsään menoa. Kulmakorpi 27.7 taitaa olla ensimmäinen testimahdollisuus tässä lähistöllä, siihen mennessä hyvä kattella paikat tip top.
hei.asiasta poiketen,mikä on tuo hieno volvo tuossa taustalla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.07.2013, 20:44
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

joo, kyl tätä projektia on ollu ihan mielenkiitoinen seurailla!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.07.2013, 09:31
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ISE Näytä viesti
hei.asiasta poiketen,mikä on tuo hieno volvo tuossa taustalla.

Se on tallikaverin turborojekti. Tuolta voi katella sen tarinaa http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=26785.0 Lisäks tallilta löytyy volvoja 142 turbo ja mun 242. Eli kohta puolet tallin kalustosta on lankkuvolvoja.

Sit vähän blazer asiaakin. Motti anto eilen vähän vikakoodia, eli high idle joka johtui moottorijarrutuksen aikaisista liian kovista tyhjäkäyntikierroksista. Pitäis olla laatikolta nopeussignaali, niin ensinnäkin ajossa se ei koita laskea tyhjää niin alas eikä herjaa mottijarrutuksista yms. No nokkelana poistelin tyhjäkäyntiherjat koneelta kokonaan ja laitteet käymään. Käyttelin melkein lämpimäks ja totesin remontin onnistuneen. Tein siis samalla paisuntasäiliölle kunnollisemmat kiinnikkeet(ei kauniit) ja nostin sen niin ylös että korkki on korkein osa systeemissä. Ja kun tallilta piti lähteä taas kotiin, auto käymään, kävi muutaman sekunnin ja töks sammu siihen. Käynnistyi kyllä uudelleen ja sammu aina sekunnin kuluttua.

Aika kauan sitä piti tutkia ja mitään ei löytyny, sit muutin takas ne tyhjäkäynti vikakoodi jutut mitä olin räveltäny ja auto pelas kuin kello sen jälkeen. Eli se että tolla softalla pääsee kaikkeen käsiks, ei tarkoita että niihin pitää mennä käpälöimään jos ei tarkalleen tiedä mitä tekee! Sit pokkerit ulvoen vaan moottoritielle kohti kotia ja ennen yhtä pääs jo unille. (äkkiä käyn tallila töiden jälkeen...)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.07.2013, 09:49
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
(äkkiä käyn tallila töiden jälkeen...)
tää kuullostaa niiin tutulta!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.07.2013, 09:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
No joo, hupiajoahan tolla silti lähinnä, ettei toi mikään käyttis kuitenkaan ole. Mutta esim työmatkoilla nyt hyvä ajaa "vikoja esiin" uusista virityksistä ennen metsään menoa. Kulmakorpi 27.7 taitaa olla ensimmäinen testimahdollisuus tässä lähistöllä, siihen mennessä hyvä kattella paikat tip top.
Jotenkin jäänyt kokonaan huomaamatta sun rakennustopikki.. ihmetellytkin missä tämä on viime aikoina majaillut. Tämähän selventää paljon

Vaikkei näitten kanssa bensalaskuja paljon katellakkaan, niin ihan mielenkiintoista olisi tietää paljonko tuo Veten kone tiputti kulutusta? Vai nostiko se sitä, kun on iloisempaa kulkupuolta nyt tarjolla?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Eli se että tolla softalla pääsee kaikkeen käsiks, ei tarkoita että niihin pitää mennä käpälöimään jos ei tarkalleen tiedä mitä tekee!
Tuo on uudempien GM- tuotteiden hyvä ja huono puoli, kun melkeen kaikkea pystyy säätämään, mutta kun ei ole ollut itse ohjauksia suunnittelemassa niin voi välillä mennä vähän metsään Mitä jenkkipalstoja seurannut, niin LSx- sarjan koneet sekä Gen III Vortec:it naitettuna sähköohjattuun laatikkoon tarjoaa aika hyvän paketin kun esim. vaihdelaatikon älyllä voi hoitaa aika pitkälle sen, mitä vanhemmissa joutui tekemään venttiilikoneistoa muokkaamalla. Saa vaihtopisteet sun muut säädettyä aikalailla vapaasti (sillä riskilläkin että laatikko tykkää kyttyrää) ja konettakin tarvittaessa vähän mulkattua paremmin metsäkäyttöön sopivaksi.

Sulla tosin taisi tässä olla perinteinen laatikko moottorin jatkeena, en ainakaan äkkipäätään selattuna nähnyt muuta kuin moottorin tuolta kuvista? Vähemmän tietysti vikaantuvaa sähköhimmeliä mutamöyrimistä silmälläpitäen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.07.2013, 10:37
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.520
Perusasetus

Kulutusta ei oo vielä mitattu, mutta mittarin liikkeitä seuraamalla niin on se vähentynyt. Toi liikehtii nyt ihan pintakaasulla normiajossa vs vanha mosa.

Laatikkona on perinteinen TH-350 ja sen ominaisuuksiin olen pikku modauksien jälkeen kyllä tosi tyytyväinen. Eli vähän lisää stallia, kunnon vaihdekepakko ja kunnon jäähdytys.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.07.2013, 10:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Jeps, näin vähän arvelinkin. TH350 ja TH400:han on molemmat erinomaisia laatikoita kun vähän muokkaa. Aattelin vaan jos olisit sopuhintaan sattunut saamaan sähköisen laatikon ja älyn mukaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.07.2013, 11:23
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jeps, näin vähän arvelinkin. TH350 ja TH400:han on molemmat erinomaisia laatikoita kun vähän muokkaa. Aattelin vaan jos olisit sopuhintaan sattunut saamaan sähköisen laatikon ja älyn mukaan

Veten loota on taka-akselilla perän yhteydessä ja tää purkuauto oli lisäks manuaali. Lootan älyhän on samassa moottorin ECMssä ja jenkeistä saa bokseja 99$ hintaan ohjelmoituna haluamallas softalla. Jostain 6.0l trukkimossa olis hyvä loota-aihio perässä, mut niiden jakikset on taas väärän kätisiä... joten näillä nykyisillä mennään.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.07.2013, 11:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Niin joo Veteissä loota oli tosiaan perän yhteydessä. No mutta 4L60-E (4L65-E) tai 4L80-E jostain pickupista olis näppärä. Mutta se on jo toisen tarinan aihe.. Ruottistako tämän koneen hommasit? Siellä tuntuu aika hyvin olevan tarjolla uudempaakin tekniikkaa kohtuuhinnalla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 09.07.2013 11:42
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 07:26 (GMT +2).